• 178.040 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.658 votes
Profile

The Simpsons

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

De ''couch gag'' voor de de Treehouse of Terror aflevering van dit seizoen

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

The Oceanic Six wrote:

Er zal in s25 of 26 een regular overlijden

Voorlopig staat Edna Krabappel op één bij de bookmakers. Laat ons hopen van niet

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Edna Krabappel zou kunnen vanwege de leeftijd van Marcia Wallace maar dat zou wel erg wreed voor het personage Ned Flanders zijn toch?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Dat zou erg jammer zijn. Edna is erg interessant, al komt ze er nu al een heel stuk minder in voor.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Ep. 3.16: Bart the Lover

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Die seizoenen die ze nu op FOX uitzenden vind ik maar weinig aan. Dat 4:3-beeldformaat en die gedateerde tekenstijl; niet om aan te zien.

YAH87

• 230 messages
  • 0 votes

Montorsi wrote:

Ep. 3.16: Bart the Lover

"P.S. I am gay."

Onderstaand een recent artikel met de top 10 gastacteurs in de serie volgens WC:

The Simpsons: 10 Best Guest Stars Ever » Page 11 of 11 - whatculture.com

Namen van geweldenaren als Jon Lovitz, Joe Mantegna en Phil Hartman niet meegerekend, heb ik iig erg genoten van de optredens van Danny DeVito, Meryl Streep, Michael Jackson, James Woods, Mark Hamill en Mel Gibson als gastacteur.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

R.I.P. Marcia Wallace

R.I.P. Edna Krabappel

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Dan lijkt me de dood van Krabappel ook niet meer zo veraf te zijn.

Wel een mooie leeftijd trouwens

RIP Marcia Wallace

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Triest, te jong. En dan wordt het inderdaad Edna die in de serie sterft. Er zou immers een regular overlijden.

Edit: Statement van de producer:

Statement from executive producer Al Jean, on behalf of The Simpsons:

I was tremendously saddened to learn this morning of the passing of the brilliant and gracious Marcia Wallace. She was beloved by all at "The Simpsons" and we intend to retire her irreplaceable character.

Earlier we had discussed a potential storyline in which a character passed away. This was not Marcia's Edna Krabappel. Marcia's passing is unrelated and again, a terrible loss for all who had the pleasure of knowing her.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Zullen ze dan doorgaan met een ander personage laten sterven? Dan sterven er 2 binnen een korte tijdspan.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Die aflevering met die loterij en Santa's Little Helper die wegloopt in seizoen 3 is ook echt schitterend Zoveel goeie grappen. Dat Burns klaagt over honden tegen Smithers..

edit: Even naar imdb:

If I came into your house and started sniffing at your crotch and slobbering all over you, what would you say?

Smithers: If *you* did it, sir?

edit: Hahaha deze ook..

Chief Wiggum: [watching lottery drawing, phone rings] No... sorry, you have the wrong number, this is 91....2.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Haha, jij hebt een net zulke mooie tijd met het zien van de hele serie als ik dat vorig jaar had

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Vind seizoen 3 wel echt het best tot nu toe. Al zitten er ook nog wel mindere afleveringen tussen. Vanmorgen bijvoorbeeld de aflevering gezien waarbij Otto Man z'n baan verliest maar die vond ik weer niet zoveel aan.

Oh en Martin Prince is wel een favoriet personages van me aan het worden.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

http://i.imgur.com/sWDnMyN.png

Mooi eerbetoon in de aflevering van deze week.

YAH87

• 230 messages
  • 0 votes

Zeker een mooi eerbetoon.

Montorsi wrote:

Vind seizoen 3 wel echt het best tot nu toe. Al zitten er ook nog wel mindere afleveringen tussen. Vanmorgen bijvoorbeeld de aflevering gezien waarbij Otto Man z'n baan verliest maar die vond ik weer niet zoveel aan.

Oh en Martin Prince is wel een favoriet personages van me aan het worden.

Het derde seizoen is denk ik toch wel mijn favoriete seizoen. 24 geweldige afleveringen in 1 jaargang, eigenlijk zonder één echte zwakke aflevering naar mijn mening. Chapeau voor de makers. Seizoen 3 bevat ook veel klassieke Simpsons momenten; The Land of Chocolate, Lisa’s verjaardaglied, the First Annual Montgomery Burns Award for Outstanding Achievement en ga zo maar door. De andere inwoners (o.a. Mrs. Krabappel, Moe en Otto) krijgen tevens alle ruimte om te schitteren dit seizoen.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

YAH87 wrote:

the First Annual Montgomery Burns Award for Outstanding Achievement

In the field of excellence

YAH87

• 230 messages
  • 0 votes

catdog wrote:

(quote)

In the field of excellence

Krijg gelijk al een glimlach van als ik aan het moment denk. En de opbouw naar de grap toe is ook zo magistraal.

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

YAH87 wrote:

(quote)

Krijg gelijk al een glimlach van als ik aan het moment denk. En de opbouw naar de grap toe is ook zo magistraal.

De award ceremony ook die erbij hoort, met dat nummer.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

De 'Whaking Day' episode

catdog

• 1417 messages
  • 2024 votes

Montorsi wrote:

De 'Whaking Day' episode

Gisteren toevallig nog gekeken. Fantastische episode.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

seizoen 5 tot nu toe ook wel erg geslaagd. Leuker dan 4 wat mij betreft, maar ben ook pas bij ep. 7 nu.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Haha die aflevering dat Apu ontslagen wordt bij de Kwik-E-Markt

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Gheh, geniaal inderdaad.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Na X-Files en Friends wil ik nu ook elke aflevering van The Simpsons onder handen nemen. Zo'n reeks die regelmatig op tv komt, maar waardoor je eigenlijk ook aflevering al veel keer gezien hebt, en er andere weer mist. Ik kijk dan ook mooi op chronologische volgorde.

1x1 - Simpsons roasting on an open fire

Marge moet het gespaarde geld voor de kerstdagen uitgeven om een tattoe bij Bart te verwijderen. En Homer krijgt geen kerstbonus. Daardoor is er geen geld voor kerstcadeaus en een boom. Om toch wat geld te verdienen gaan Homer en Bart naar de hondenrennen.... Weinig series gegeven dat ze beginnen met een kerstspecial. Het is de 8e aflevering die de makers gemaakt hadden, maar de eerste die werd uitgezonden. Op zich geen probleem, omdat de reeks voor het eerst begon vlak voor kerst 1989. Je merkt hier duidelijk nog dat de serie moet groeien. Het is niet mooi getekend, en sommige randfiguren zullen later helemaal anders ingevuld worden. We krijgen al enkele bekende namen te zien, wat te veel is om op te noemen. Dat zal nog wel meer gebeuren in dit eerste seizoen. Wel een mooie inkomer van The Simpsons met meteen 2 nominaties bij de Emmy Awards. We zien nog niet de bekende opening, die zou pas vanaf aflevering 2 gebruikt worden. Wel de bekende versie van Jingle Bells door Bart Simpsons. Even terug naar die hondenraces, zonder eigenlijk de intentie te hebben bij het maken van die aflevering, kregen ze veel appreciatie voor het opvangen van verlaten racehonden die niet meer goed presteerden.

• 31148 messages
  • 5448 votes

1x2 - Bart The Genius

- I will not waste chalk -

Als Bart afkijkt op school, wordt hij naar een speciale school gestuurd voor hoogbegaafde studenten. We krijgen ook de eerste bekende opening van de Simpsons en de bekende uitspraak van Bart: 'eat my shorts'. Er zijn natuurlijk verwijzingen naar Einstein (de blokjes van Maggie zeggen zelfs EMCSQU - E = MC²) en naar Jane Goodall over haar onderzoek tussen de chimpanzees. Die Goodall stuurde een bedankbrief en een gesigneerd boek naar de schrijver Jon Vitti. Zo zie je maar hoe de serie toen al werd bekeken. De openingsscène ziet er nog licht anders uit dan we later zullen kennen. Wel Bart die met krijt iets op het bord schrijft, de voorstelling van de gekende personages en de zetelgrap. Tijdens de rit naar huis neemt Bart trouwens het bord van de bushalte weg, zodat iedereen achter de wegrijdende bus moet lopen. Bekendste introductie is die van Edna Krabappel, met de stem van de ondertussen heen gegane Marcia Wallace.

• 31148 messages
  • 5448 votes

1x3 - Homer's Odyssey

- I will not skateboard in the halls -

Homer wordt ontslagen op de nucleaire fabriek en na een tijd werkloos te zijn, voelt hij zich terug nuttig als hij erin slaagt om een verkeersbord te laten plaatsen op een gevaarlijke weg. Hij voelt een roeping en uiteindelijk gaat hij ook in strijd tegen de nucleaire fabriek. Voor het eerst zien we Mr. Smithers die trouwens nog niet te zien was in de openingsscène. Hier nog met een donkere huid trouwens, dat later aangepast werd. Andersom is Lou de agent hier nog Simpsonsgeel en zou later een donkere huid krijgen. Ook nog andere nieuwe gezichten als Otto Mann en Chief Wiggum. Bij de zetelgrap valt de zetel uiteen zodat iedereen op de grond valt.

• 31148 messages
  • 5448 votes

1x4 - There's no disgrace like home

- I will not burp in class -

The Simpsons gaan naar een picnic op 't werk van Homer en hij hoopt dat iedereen zich daar gedraagt. Dat lukt natuurlijk niet en hij neemt iedereen mee naar een kliniek om het ontwrichte gezin te herstellen. Er zijn verwijzingen naar Laurel & Hardy, Citizen Kane, Batman, Freaks en A clockwork orange. Bekende nieuwe gezichten zijn oa Dr. Marvin Monroe en Itchy & Scratchy. En Bart zegt voor het eerst 'Don't have a com man'.

• 31148 messages
  • 5448 votes

1x5 - Bart the general

Bart wordt gepest door Nelson en verklaart de oorlog aan hem. Hiervoor krijgt hij hulp van opa Simpson en veteraan Herman. Vooral het personage Nelson zal later nog meer voorkomen. Bart die de oorlog verklaart, dus veel verwijzingen naar oorlogsfilms als Patton, Full Metal Jacket, The Longest Day en Born on the fourth of July. Deze aflevering werd samen met een episode van Seinfeld gebruikt in een universitair onderzoek naar het effect van humor in tv-shows op de hersenen. Goeie aflevering trouwens die zo lang duurde, dat de makers er de bekende intro hebben van afgelaten. Geen zin op het bord dus en geen grap in de zetel.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.