• 178.035 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.629 votes
Profile

The Simpsons

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

Ja... ik ben een ontzettende Simpsons-nerd.

(afbeelding)

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Haha, die Groundskeeper Willy!

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

Wie spreekt welk personage in?

(afbeelding)

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Can i borrow a feelin'?. Al wordt betwijfeld of die wel echt is, en niet gewoon rechtstreeks van The Simpsons gejat is; klik (uit een link aldaar blijkt dat het album van RateYourMusic verwijderd is).

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Vreselijk. Moet bijna huilen om hoe achteruit de serie is gegaan. Weinig meer van over...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Kijkt er nog iemand het lopende seizoen?

De nieuwe aflevering was heel grappig met Mr Burns als superheld Prachtige Batman parodie.

Homer met het kinderorkest en Bart zijn proces waren ook geestig.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

depri83

• 6802 messages
  • 1490 votes

The Oceanic Six wrote:

Kijkt er nog iemand het lopende seizoen?

De nieuwe aflevering was heel grappig met Mr Burns als superheld Prachtige Batman parodie.

Homer met het kinderorkest en Bart zijn proces waren ook geestig.

Fruitbatman!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Hahaha epic, dat nieuws

depri83 wrote:

Fruitbatman!

Haha geniaal ja En dan Smithers die alle criminelen betaalde

YAH87

• 230 messages
  • 0 votes

Leuk! Nog meer Simpsons fans hier.

Alhoewel ik al jaren ben afgehaakt (volg de serie al lang niet meer op de voet vanwege het dalende en soms beschamende niveau), draag ik ze nog altijd een warm hart toe. Ben een groot liefhebber van de eerste 10 seizoenen, die ik allen bezit op DVD plus de film. The Simpsons was toch onderdeel van mijn jeugd en heeft voor een zeker deel mijn humor gevormd.

Enfin, wilde dit filmpje van Funny or Die hier posten; McBain: The Full Movie

Mendozaaaa!!!

JanDahler

• 199 messages
  • 262 votes

Geweldig filmpje over McBain! Echt een van de beter bij-figuren uit de simpsons, één van de vele!!

Ik ben ook afgehaakt na seizoen 10 ongeveer, ik heb seizoen 1 tem 11 op dvd, maar seizoen 11 is eigenlijk al niets meer. De seizoenen erna zijn gewoon belachelijk slecht.

Op belgische zender 2BE zijn ze weer begonnen met de heruitzendingen vanaf seizoen 1, kan het toch niet laten om telkens te kijken, blijft heerlijk!!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Echt schromelijk overdreven, dat afkraken van de nieuwere seizoenen. Ik heb tot een jaar terug de hele serie eens gekeken, het was gewoon van begin tot eind leuk. Ook afgelopen seizoen was prima. Misschien zitten er niet veel legendarische afleveringen meer tussen, maar nog altijd van prima niveau.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Bwah, ik merk toch dat ik bij de nieuwe afleveringen bijlange niet zo geïnteresseerd ben als bij de oudere. Flaming Moe, die honkbalwedstrijd met Burns als coach, de protest song van Lisa, de tattoo van opa Simpson, ... Stuk voor stuk heerlijke afleveringen terwijl de nieuwe (er is er een met de zoon van Frank Grimes) vrij flauw zijn

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Het niveau is wel wat gedaald, maar sommigen doen net alsof er rommel wordt geleverd. Ik heb zat leuke afleveringen uit de laatste reeks seizoenen gekeken toen ik de hele serie vorig jaar eens keek. Wel vond ik seizoen 21-23 bij vlagen wat slap, maar het nieuwe seizoen was vrij sterk. En tot aan seizoen 21 viel het ook reuze mee. Op de vorige pagina van dit topic heb ik nog wat voorbeelden staan van leuke afleveringen uit latere seizoenen.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Erg mee oneens. De laatste seizoenen missen grappen. Maar wat vooral ijzersterk was in het begin, was dat ze kritiek hadden actuele thema's en dat perfect wisten te vertalen naar een aflevering met een begin en eind en zonder het vingertje. Daar zijn ze zo goed als helemaal van afgestapt. Ze doen maar wat bekende artiesten erin (iedereen ook) en gaan weer eens op vakantie naar overal en nergens. Ook stappen ze veel makkelijker af van hun begin verhaallijn, zoals Family Guy ook altijd doet. (Waar ze Family Guy ook op afvielen, maar ze gaan kennelijk nu ook samenwerken. Dat zegt ook wel veel) Daardoor is hun wereld ook erg ongeloofwaardig geworden. Homer gaat amper naar het werk. Er was ooit een grap dat Lisa en Bart niet wisten hoe de tijd voor het internet was. Wat ook niet werkt binnen een tekenfilm werkelijkheid waarin ze al sinds 1989 bestaan.

Zo gek is het verder niet. Het is ook onmogelijk om zo lang niet in herhaling te vallen, en er zitten ook niet elk jaar dezelfde schrijvers op. Maar het is echt niet overdreven dat het niveau nu beneden peil is.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Volg jij de recente afleveringen nog, Macmanus ?

Er valt inderdaad wel wat over te klagen, maar nog steeds zitten afleveringen beter in elkaar dan jij nu beweerd. Althans, zoals ik het zie. Af en toe gaan ze inderdaad iets te makkelijk voor een bekende naam in de serie en meer niet, maar er zijn nog zat maatschappij kritische afleveringen. Alleen is de serie de perfectie van de eerste 10 seizoenen kwijt, dat klopt wel.

Komende september of oktober start seizoen 25 toch? Dat had wel een mooi slot kunnen zijn. Of zouden ze het nog rekken tot 30 jaar?

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Ja, ik heb het merendeel wel gezien. Moet eerlijk zeggen dat het wat sporadischer is dan voorheen. Maar dat is een beetje hetzelfde wat je altijd hoort bij de NL film. Worden geniale films kennelijk gemaakt maar die ik zie zijn het nooit. Ga je toch afvragen of het zo is.

Maar onlangs bijvoorbeeld met de IJsland aflevering. Was een en al los zand. Nemen een begin tune door Sigur Ros (wat hip) en laten Homer en de familie erheen gaan omdat Carl zijn familie er vandaan kwam. Extreem ver gezocht. IJsland is ook totaal niet actueel verder. Niet zo een ramp hoor. Maar Simpsons had altijd wat te melden. Nu is het lollig at best. Daar hebben we van de kant van Family Guy al genoeg van, Simpsons was altijd veel meer.

JanDahler

• 199 messages
  • 262 votes

Het niveau van the simpsons tegenwoordis is echt dramatisch, en dan overdrijf ik niet. Alle subtiele grappen zijn eruit en het zijn enkel nog zeer kinderachtige 'grappen', alle figeren gaan ook telkens helemaal out of charachter en doen zo maar wat. De serie klopt langs geen kanten meer, echt beschamend.

Ik vind het dan ook jammer dat mensen die alleen die nieuwe afleveringen kennen dan ook denken dat the simpsons echt voor kleine kinderen is, terwijl ze niet weten hoe goed het in het begin was, jammer dat de serie daardoor nu zo'n slechte naam heeft.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Ben deze week voor het eerst begonnen vanaf serie 1, ben benieuwd hoe lang het gaat duren tot ik bij loop.

YAH87

• 230 messages
  • 0 votes

The Oceanic Six wrote:

Echt schromelijk overdreven, dat afkraken van de nieuwere seizoenen. Ik heb tot een jaar terug de hele serie eens gekeken, het was gewoon van begin tot eind leuk. Ook afgelopen seizoen was prima. Misschien zitten er niet veel legendarische afleveringen meer tussen, maar nog altijd van prima niveau.

Je geeft zelf al aan dat het niveau al wat gedaald is, en uiteraard more power to you als jij je er nog wel mee weet te vermaken.

Ik vind persoonlijk de seizoenen vanaf pakweg 12 vrij, hoe toepasselijk, meh. Het is niet meer de geniale serie met gevatte humor en vermakelijke verhalen waarmee we verwend zijn in de eerste tien seizoenen. Ik kan nog altijd geweldig in een deuk liggen bij klassieke momenten als The Land of Chocolate, The First Annual Montgomery Burns Award for Outstanding Achievement in the Field of Excellence, Man hit by football en Homer bij het postkantoor. Werkelijk comedy gold. Tja, en als je dit hoge kwaliteit gewend bent, met seizoenen achterelkaar haast zonder enige zwakke aflevering, is het uiterst jammer (maar ook begrijpelijk dat je dit niveau kon vasthouden voor nog eens vijf of tien seizoenen), dat het daarna stukken minder is geworden met mindere verhalen en afleveringen waarin ik nauwelijks om heb kunnen lachen.

Montorsi wrote:

Ben deze week voor het eerst begonnen vanaf serie 1, ben benieuwd hoe lang het gaat duren tot ik bij loop.

Oeh, veel plezier. Vanaf seizoen twee is het echt gieren geblazen, maar het eerste seizoen is ook erg aangenaamd en leuke introductie. De makers waren toen nog een beetje zoekende en serieuze onderwerpen worden aangesneden maar uiteraard met de nodige dosis humor.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Ik merk het ja. Ben nu bij 6 en heb zeker wel eens betere afleveringen gezien uit de latere seizoenen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

De Simpsons vanaf seizoen tot eind bekijken is leuk, Montorsi, ik heb er een jaartje heel veel plezier mee gehad.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Die aflevering dat ze een camper kopen en de wildernis ingaan

Eerste echt hele goeie van het eerste seizoen.

YAH87

• 230 messages
  • 0 votes

"His name isn't Bigfoot. His name is Homer."

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

You're the fattest thing I have ever seen, and I've been on safari.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Seizoen 25 is begonnen, aflevering 1 was wel leuk, met een dikke knipoog naar de serie Homeland. De aflevering heet dan ook Homerland

Ik blijf het uniek vinden, een serie (geen suffe soap) die al 25 jaar loopt. Ik verwacht niet dat ik ooit nog een serie tegen ga komen die het zo lang zal volhouden. En het blijft gewoon leuk.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

'The Simpsons' to Kill Off Character - hollywoodreporter.com

Er zal in s25 of 26 een regular overlijden

'The Simpsons' to Kill Off Character - hollywoodreporter.com

Beter wordt het Sideshow Bob. Met afstand de meest irritante van de hele serie

Alle andere namen zou ik jammer vinden. Grampa Simpson zou, gezien de leeftijd, de meest logische zijn...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.