- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Simpsons
The Simpsons
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Worst Episode Ever is ook erg leuk ja.
Jouw lijstje namen zijn ook namen die ik erg leuk vind. Verder vind ik ook oa Ralph (zoontje Wiggum), dat Duitse joch, Ned Flanders, Moe, Krusty en Barney erg leuk. Bijna iedereen is eigenlijk wel gaaf. Behalve Disco-Stu en Sideshow Bob, die vind ik vervelend.
catdog
-
- 1417 messages
- 2023 votes
Is toch knap. Een serie met zoveel side-characters en ze zijn allemaal gewoon raak. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
De side-characters zijn leuker dan de familie zelf. Marge vind ik niks aan, Lisa vaak ook niet, Maggy praat natuurlijk niet en dan hou je er maar eigenlijk 2 over. Homer is natuurlijk wel een eeuwige held.
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes

(wel jammer dat het beeld af en toe wegvalt en er hier en daar iets mist - of lijkt dat maar zo?)
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
De side-characters zijn leuker dan de familie zelf. Marge vind ik niks aan, Lisa vaak ook niet, Maggy praat natuurlijk niet en dan hou je er maar eigenlijk 2 over. Homer is natuurlijk wel een eeuwige held.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes

(wel jammer dat het beeld af en toe wegvalt en er hier en daar iets mist - of lijkt dat maar zo?)
Nee, is inderdaad irritant.
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Wel erg leuk om eens zo'n showcase (grotendeels) te zien in ieder geval!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Omdat? 
Op zich overdreef ik wel een beetje. Lisa is nog wel grappig als veel te correcte meid.
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Ik had alleen
De side-characters zijn leuker dan de familie zelf. Marge vind ik niks aan, Lisa vaak ook niet, Maggy praat natuurlijk niet en dan hou je er maar eigenlijk 2 over.

Eigenlijk is er geen karakter dat er niet thuishoort, maar ik overdreef ook een beetje natuurlijk; het staat een ieder vrij ervan te vinden wat ie vindt.
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Lisa is nog wel grappig als veel te correcte meid.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ho, maar ik zeg nergens dat Marge, Lisa en Maggie wegmoeten. Sowieso vind ik Maggie altijd erg schattig haha. En Lisa en Marge horen er net zo goed in, maar het zijn vaak niet de karakters waar ik hard om lach. Maar ze moeten zeker in de serie zitten, onder andere voor de balans en het tegengas.
Iedereen hoort ook in de serie, maar persoonlijk vind ik vele side-characters grappiger dan de 3 die ik noemde. Mr Burns, Comic Book Guy, Ned Flanders, Moe, Barney, Skinner..allemaal geweldig grappige lui!
Ik zit nu overigens in seizoen 17. Ik kijk overigens uit naar seizoen 18, waar een aflevering over de serie 24 in zit die ik als 24 fan graag eens wil zien.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ralph is zeker cool. Zijn pa Chief Wiggum is overigens ook geweldig 
En dat Duitse kind dat altijd geslagen wordt vind ik ook lachen.
Knap dat de serie gewoon een hele stad tot leven heeft gebracht met tientallen karakters die iedereen wel kent.
catdog
-
- 1417 messages
- 2023 votes
Dat maakt voor mij The Simpsons een betere show dan Family Guy en South Park. Oneindig veel leuke karakters die stuk voor stuk wat toevoegen aan de show. Elk personage heeft wel wat te bieden en de voice-acting is voor elk personage gewoon subliem, en mede daarom kan de serie voor mij, ondanks iets minder sterke writing, niet meer tegenvallen. Begin bijna met Seizoen 14 en ik geniet er nog steeds van.
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
@ A&L: fijn genuanceerd, beschuldiging van godslastering ingetrokken. 
@ side-characters: What about Willy?! ACH!!!

@ catdog: TS is ook enorm veel leuker geanimeerd dan SP en FG.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Willy
x heel veel.
Vreselijk grappig met zijn accent, zijn werk en zijn bizarre momenten.
Ik heb jarenlang South Park de beste animatieserie gevonden, maar langzaam aan wordt dit toch the Simpsons. Heb 16 seizoen de afgelopen 12 maanden gekeken 
South Park is overigens nog steeds ontzettend sterk. FG is matig.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Gister de aflevering Homer Simpson, this is your wife uit seizoen 17 gekeken, met een gastrol voor Ricky Gervais, komiek en ook bekend van The Office UK. Erg grappige aflevering, herkende meteen al zijn stem.
Ik hoor mensen vaak zeggen dat de serie na seizoen 10, 11, 12 inkakt, maar daar merk ik tot nu toe nog weinig van. Lig nog regelmatig dubbel.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
De parodieaflevering in seizoen 18 over de serie 24 was wel erg grappig gedaan moet ik zeggen. Als groot fan van 24 wilde ik deze graag eens zien. Wel jammer dat Jack Bauer maar 2x een momentje mee doet. Was leuker geweest als hij de hoofdrol in de aflevering had.
catdog
-
- 1417 messages
- 2023 votes
Je gaat er lekker doorheen! Ik zit nog in Seizoen 14 maar ben nog steeds aan het genieten! Soms wat flauwer maar nergens zakt het voor mij in vergeleken met de eerdere seizoenen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ja, het gaat vlot. De serie is gewoon zo enorm leuk dat het hard gaat. 5 per avond is niet iets zeldzaams haha. Maar ik kijk ook vrij weinig normale tv, dus dan schiet het op.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Zo, ben maar weer gestart met seizoen 19. Die tweede aflevering is echt hilarisch als Homer ontdekt dat hij een geweldige operazanger is, mits hij wel op zijn rug ligt 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Weet iemand of the Simpsons qua stijl wat veranderd is? Ben aangekomen in seizoen 21, maar in seizoen 20 kreeg ik al het gevoel dat het er iets anders uit is gaan zien. Wat strakker allemaal. Het introfilmpje is ook veranderd (vind deze niet leuker dan het origineel) en dat gevoel heb ik ook een beetje bij de afleveringen.
catdog
-
- 1417 messages
- 2023 votes
Is de serie nog steeds te doen? Ik loop wat trager mee en ben bijna klaar met Seizoen 14. Vind het tot nu toe nog steeds heerlijk om te kijken!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ja hoor, vermaak me er nog uitstekend mee. Niet altijd even boeiend, maar vaak ook weer wel. Het enige wat ik mis zijn wat legendarische afleveringen bij de laatste seizoenen. Echte instant classics zitten er niet tussen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
The Simpsons 
Ik heb er een schitterende tijd mee gehad, maar ook seizoen 23 zit er nu op. Alleen nog even de film herkijken, that's it. Wat een geniale serie zeg! Enorm grappig, maar ook sociaal en kritisch. Enorm knap dat ze van Springfield een complete community hebben gemaakt waarbij iedere bijrol gewoon bijna leuk is. Nouja, Disco-Stu en Sideshow Bob vind ik vrij weinig aan, maar alle anderen zijn tof. Dat vind ik vaak leuk bij afleveringen, kijken welke personages er overal aanwezig zijn op de achtergrond of in het plot.
Wel jammer dat de laatste seizoenen scherpte kwijtgeraakt zijn. Het is meer de South Park kant opgegaan met veel bekende mensen in de serie proppen en soms iets te maatschappijkritisch zijn. In eerdere seizoenen waren er vooral veel Simpsons of Springfield problemen, nu is het grootschaliger. Seizoen 21-23 vind ik overigens ook een stuk minder leuk. De nieuwe intro is minder en de echt briljante humor is op een uitzondering na nauwelijks meer aanwezig.
Maar overall is The Simpsons echt geniaal. Homer is een held. De rest van het gezin kan er ook prima mee door, maar Homer blijft de allerbeste. Maggy is als baby vaak wel erg schattig met die speen. Jammer dat ze maar weinig afleveringen voor haar zelf heeft gekregen.
Hieronder nog mijn 10 leukste rollen van de bijrollen, in willekeurige volgorde.
Principal Skinner
Moe
Barney
Ned Flanders
Mr Burns
Krusty the Clown
Groundskeeper Willie
Comic Book Guy
Chief Wiggum
Ralph Wiggum
Ook erg leuk: Carl & Lenny, Edna, Apu, Milhouse Van Houten, Kirk Van Houten, Nelson, Patty & Selma, Agnes Skinner, Grampa Simpson, Dr Nick, Fat Tony, Smithers.
Hopelijk niemand vergeten die me echt positief nog is opgevallen haha.
catdog
-
- 1417 messages
- 2023 votes
Kent Brockman en Rainier Wolfcastle aka McBain. Beide personages zijn zo heerlijk droog!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ja, die moeten inderdaad ook genoemd worden. McBain vind ik ook enorm grappig.
Sowieso lachen dat je ook vrij veel Springfield televisie ziet tijdens de serie. Itchy & Scratchy (altijd lachen), BumbleBee man, Kent Brockman, McBain films...leuk 
catdog
-
- 1417 messages
- 2023 votes
Hi I'm Kent Brockman and this is 'Eye on Springfield' en dan dat heerlijke muziekje + filmpje wat erop volgt!