- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Band of Brothers
Band of Brothers
Mat_
-
- 737 messages
- 1335 votes
The Breaking Point is de tweede aflevering die zich afspeelt in Bastogne. De aflevering waarin Guarnere en Toye een been verliezen, Muck en Penkala worden gedood door een voltreffer en Norman Dike het noorden kwijt raakt
=michael=
-
- 629 messages
- 429 votes
Dat de amerikaanse soldaten ons bevrijd hebben is natuurlijk fantastisch. De serie is zeer mooi in elkaar gezet en tevens goed in beeld gebracht. Ik vind het alleen jammer om te zien dat de Amerikanen zoveel duitsers ombrengen in een aflevering en dat zij zelf altijd bar weinig verliezen hebben..... in heel de oorlog waren de duitsers altijd in de minderheid als ze dan ook zo makkelijk afgeslacht werden waarom duurde de oorlog dan nog 1,5 jaar na de invasie?? Ik vind het mooie maar vooral ook nationalistische serie
4*
Omdat het materieel van de Duitsers beter was dan die van de geallieerden. Tevens moet je er rekening mee houden dat de duitsers vasthouden waren en niet snel overgaven.
Hou ook rekening met de afstanden die ze moesten overbruggen in 1 jaar tijd om alles in handen te krijgen...
Dit lijkt me wel genoeg om zo snel even op te noemen!!!
PaulieWalnuts
-
- 1239 messages
- 815 votes
Nationalistisch nog wel? Valt juist erg mee vind ik, erg realistisch (voorzover ik er iets vanaf weet natuurlijk).
De Amerikanen hebben gewonnen (gelukkig maar) en dus zullen ze in de serie ook winnen, niks vreemds aan.
=michael=
-
- 629 messages
- 429 votes
Misschien moeten ze nog maar eens een serie maken vanaf 10 mei tot het einde en dan van alle kanten...
Zal dan wel een erg grote serie worden die erg veel geld zal kosten?
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Misschien moeten ze nog maar eens een serie maken vanaf 10 mei tot het einde en dan van alle kanten...
er komt wel een soort vervolg:
=michael=
-
- 629 messages
- 429 votes
Ja dat weet ik maar denk dat je niet helemaal goed hebt gelezen wat ik bedoel....
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Ja dat weet ik maar denk dat je niet helemaal goed hebt gelezen wat ik bedoel....
jawel, daarom zeg ik een soort vervolg, een nieuwe serie maken is dus mogelijk
Comanchero
-
- 209 messages
- 0 votes
Zal dan wel over een heel ander legeronderdeel moeten gaan. Voor het 101st Zat het er na VE-day wel zo'n beetje op.
platesman
-
- 70 messages
- 49 votes
zeer goede serie maar het is precies of hoe verder je in de serie gaat hoe minder geld eraan gespendeerd word.
Japie Mol
-
- 354 messages
- 1995 votes
zeer goede serie maar het is precies of hoe verder je in de serie gaat hoe minder geld eraan gespendeerd word.
Sorry deze begrijp ik niet!!
Japie Mol
-
- 354 messages
- 1995 votes
Nou dan heb je waarschijnlijk de afleveringen gemist welke zich in de Ardennen afspelen. Daar zit genoeg actie in!!
=michael=
-
- 629 messages
- 429 votes
meer gepraat en minder actie.
En in de laatste 2 maanden zijn de gevechten over het algemeen ook niet heel zwaar geweest....
wo2-Freak
-
- 834 messages
- 0 votes
Ik vind wel dat Mat_ gelijk heeft.
Ook al moesten ze zo'n lang afstand afleggen:
De Duitsers veroverden (In hun minderheid) in 5 dagen Nederland.
De Geallieerden deden daar met hun ongelovelijke duidelijke meerderheid. (En op dat moment heersend luchtruim, ook betere wapens voor vele delen) meer dan.. Sinds Operation Market Garden tot de Bevrijding over.. Meer dan 6 maanden dus!
Groot verschil. Hetzelfde met: België
Duitsland: Achtienddaagse veldtocht België was vanhun.
Ook hier: Geallieerde hebben het luchtruim, zijn in meerderheid, voor grote delen betere wapens. En tog deden ze er MAANDEN over. En werden ze zelfs tijdens het Ardennenoffensief, tot iets verder uit Bastogne teruggeslagen. (Vanuit andere posities door andere Waffen-SS panzergradaniere en Panzerdivisies.
Zo kan je weer Frankrijk als voorbeeld nemen en Luxemburg.
Conclusie: Als alles écht zo gegaan was als in die films, dat bijvoorbeeld een persoon 50 Duitsers neermaaid met 10 kogels en gedurende de rest van de film zijn geweer niet eens opnieuw laad, dan snap ik het niet.
Je moet nu niet aankomen met films als Where Eagles Dare ofzo.
Daar worden meer dan 300 Duitsers totaal gedood door 3/4 Amerikaanse soldaten, dat was de tijd van de Vietnam oorlog..
Dus ja, nogmaals als het echt zo gegaan was als in die films dan deden ze er geen 3/4 maanden over om France te heroveren, aantal maanden voor België en meer dan 6 maanden voor Nederland.
Maar dan was de klus wel eerder geklaard.
Sorry voor dit hele tekstbericht, wat voor een groot deel niet eens over BoB gaat maar toen ik het geen hierover las wou ik even wat mededelen over hoe het wel inelkaar zat.
Het is niet erg als jullie dit bericht verwijderen vanwege het geen dat het niet over de film/serie gaat.
BoB is trouwens een hele goede serie. Staat nummer 9 op mijn top 10 wo2 films.
wo2-Freak
-
- 834 messages
- 0 votes
Waarover een vervolg dan? De Tweede Wereldoorlog is in de serie toch afgelopen? Het enige dat ik me kan bedenken, is dat deze speciale eenheid gaat optreden in de oorlog in Korea of Vietnam.
Ik persoonlijk zit niet te wachten op een vervolg van BoB. Deze serie kan namelijk in mijn ogen niet overtroffen worden.
Vervolg, Pacific Japan
wo2-Freak
-
- 834 messages
- 0 votes
Natuurlijk wo2 in Japan!
wo2-Freak
-
- 834 messages
- 0 votes
dit is echt de domste film die ik ooit heb gezien
OMG hoe dom, als ze dit een film noemen weet ik het ook niet meer ik word een beetje hopeloos van dit soort films dan vraag ik me af of er nog wel echt goede films bestaan waar johnny depp niet inspeelt maar volgens mij niet, als er lager dan een 0.5* was geweest had ik dat zeker gegeven want dit is gewoon dramatisch! 
Nu ik al jou berichten zo een beetje lees op de voorgaande pagina's denk ik echt dat je al hopeloos geworden bent.
Kijk eerst de mini-serie volledig af, verdiep je een beetje in wo2, als dat perse moet, kijk een beetje beter naar de acteurs, en denk niet meteen aan Johny Depp en geef dan je mening over de film.
Volgens mij had je er gewoon zin in, om een film aftekraken terwijl je er nooit van gehoord hebt. Als dat wel zo was dan kon je in je bericht ook zeggen wat er nou perecies niet zo goed aan was en welke afleveringen je niet goed vond.
Een film is het in ieder geval niet, films duren geen 10x 75 min.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Goeie serie! ben 'm nu aan het kijken omdat ik de box voor een extrazacht prijsje zag liggen. Ligt in het verlengde van Saving Private Ryan maar dit is gewoon veel beter dan die matige draak van een film, met meer emoties en het geeft een betere inkijk in het leven van een soldaat tijdens de WOII. Vind het goed gedaan dat je nooit zeker weet wie er de pijp uit gaat (behalve Winters dan) en wie niet. Zoals die gozer die zich eerst heel bang in zijn kuil verstopte, zijn angst overwon en gelijk de eerstvolgende missie voor zijn flikker werd geschoten. Soms sijpelt er wel wat patriotisme doorheen (de Discovery-achtige intro's hadden van mij niet gehoeven) maar nooit zo storend als bij Saving Private Ryan het geval was. Vooral goed was de aflevering in Eindhoven en de door Tom Hanks geregisseerde episode.
Schuco
-
- 105 messages
- 0 votes
Zal dan wel over een heel ander legeronderdeel moeten gaan. Voor het 101st Zat het er na VE-day wel zo'n beetje op.
Op IMDB staat ook aangegeven dat het niet met dezelfde acteurs als band of brothers wordt gemaakt, dus ik gok dan inderdaad een ander legeronderdeel.
=michael=
-
- 629 messages
- 429 votes
BoB is trouwens een hele goede serie. Staat nummer 9 op mijn top 10 wo2 films.
Wat staat er dan verder in jou top 10 oorlogsfilms of series...?
wo2-Freak
-
- 834 messages
- 0 votes
Michael de volgende:
1 - The Great Escape
2 - Where Eales Dare
3 - Force 10 from Navarone
4 - Schindler's List
5 - Kelly's Heroes
6 - A Bridge Too Far
7 - Battle of the Bulge
8 - Saving Private Ryan
9 - Band of Brothers (Serie)
10 - The Dirty Dozen (Alle 4 de delen, ik reken ze als 1 grote film..)
Dit is mijn top 10 - BoB is serie, maar dat maakt niet veel uit.
Vind ik
=michael=
-
- 629 messages
- 429 votes
Michael de volgende:
1 - The Great Escape
2 - Where Eales Dare
3 - Force 10 from Navarone
4 - Schindler's List
5 - Kelly's Heroes
6 - A Bridge Too Far
7 - Battle of the Bulge
8 - Saving Private Ryan
9 - Band of Brothers (Serie)
10 - The Dirty Dozen (Alle 4 de delen, ik reken ze als 1 grote film..)
Dit is mijn top 10 - BoB is serie, maar dat maakt niet veel uit.
Vind ik
Ik zie alleen maar grote bekende oorlogsfilms?
Heb je ook wel eens gekeken naar Sahara 1943 en the dambusters 1955? En vergelijkbare films die ook zwart wit zijn?
Raid on rommel von ryan's express yellow canary haven enz...?
Ik kan wel eens een lijstje sturen met aantal oorlogsfilms die ik heb gezien...
ewalk
-
- 767 messages
- 1059 votes
Dat de amerikaanse soldaten ons bevrijd hebben is natuurlijk fantastisch. De serie is zeer mooi in elkaar gezet en tevens goed in beeld gebracht. Ik vind het alleen jammer om te zien dat de Amerikanen zoveel duitsers ombrengen in een aflevering en dat zij zelf altijd bar weinig verliezen hebben..... in heel de oorlog waren de duitsers altijd in de minderheid als ze dan ook zo makkelijk afgeslacht werden waarom duurde de oorlog dan nog 1,5 jaar na de invasie?? Ik vind het mooie maar vooral ook nationalistische serie
4*
Het is een utieenzetting van de belevenissen van deze eenheid. Men roemt deze compagnie om hun doortastendheid en de verliezen die ze in verhouding leden. Op zich kun je het wel nationalistisch noemen ja. Maar ook erg overtrokken, vind ik persoonlijk. Vaak wordt er gedaan alsof de Amerikanen eigenhandig Europa hebben bevrijd. Maar daar doen we met zijn allen aan mee! De Amerikanen hebben ons bevrijd! wordt er vaak geroepen. D-Day geweldig! Helmaal na de hommage van Spielberg met SPR. Maar men vergeet dat de Duitsers al in 1941 bij Moskou werden gestuit en dat vanaf dat moment de Russen een tegenoffensief startten en meer dan 200 Divisies (Drie Legergroepen) aan zich bonden. Dat is wel andere koek dan die ogneveer 30 divisies in West Europa waarvan er een handjevol in Normandie. Het totale aantal geallieerde militaire slachtoffers van de strijd aan het westfront vallen in het niet bij de strijd aan het Oostfront. Geen wonder dat de Duitsers blij waren als ze tegen de Amerikanen of Engelsen mochten vechten. Hoe dan ook we waren in 1945 wel bevrijd van de Duitsers. We mogen echter blij zijn dat de Amerikanen niet langer hebben gewacht met het uitstellen van de invasie anders hadden we nu Russisch gesproken. Dus niet: Hoera, de Amerikanen hebben ons bevrijd van de Duitsers, maar : De Amerikanen hebben ons ebvrijd van de Russen!
wo2-Freak
-
- 834 messages
- 0 votes
De Engelse hebben grootste deel van de invasie uitgebracht. Stalin roepte dat al naar hun sinds 1941, en de Engelse waren sinds 1940 al begonnen aan een invasie-plan voor het Westen. Toen was het al volop oorlog en was Frankrijk ingenomen.
De Amerikanen hebben eigenlijk niet zo veel gedaan. Aan het Afrika-Front leden ze alleen maar grote verliezen en hebben ze enkele bijna onbekende overwinningen gehaald tegen over Rommel. Bernard Montgomery was daar juist de beste generaal. Toen de Amerikanen in 1941 de oorlog instortten, wouden ze meteen alles overnemen vanwege hun grote industrie, en dat gebeurde ook in Engeland. Montgomery was niet meer de 1e de beste generaal van het leger. Op D-Day deden de Amerikanen, Fransen, Canadezen, Engelse en over landen mee, zoals de R.A.F met Nederlanders, Poolse etc. Soldaten in dienst. De Amerikanen leden zware verliezen in Normandië, Ohama Beach, maar dan mag niet meteen gedacht worden dat ZIJ de ENIGSTE WAREN, die MEEDEDEN aan D-DAY. Als dat gedacht word, dan kun je net zo goed de CANADEZEN ook vergeten die Nederland bevrijd hadden voor het GROOTSTE deel en niet de AMERIKANEN!
En al dit zou niet gekund hebben, dankzij de Russische steun. Een legermacht met meer dan 28 miljoen man verderoplopend de oorlog in. Zij waren het die 14.000.000 manschappen en 7.500.000 brugers verloren en niet de Amerikanen. Die Amerikanen verbloemen te veel. Ja, het ardennenoffensief was zwaar voor hun. Maar als de Russen er niet geweest waren, en: De Engelse, Amerikanen, Fransen en Canadezen tegen de vrije rest van de Duitse macht moesten, nou daar konden zij niet tegen op!
- Vooral niet, omdat de Duitsers verder de oorlog in bijna een atoom-bom gecreërd hadden. Al gebruikte Amerika zijn 1e atoombom op de Duitsers, die zouden zich NOOIT overgegeven hebben onder leiding van hun Adolf Hitler.
wo2-Freak
-
- 834 messages
- 0 votes
Ik zie alleen maar grote bekende oorlogsfilms?
Heb je ook wel eens gekeken naar Sahara 1943 en the dambusters 1955? En vergelijkbare films die ook zwart wit zijn?
Raid on rommel von ryan's express yellow canary haven enz...?
Ik kan wel eens een lijstje sturen met aantal oorlogsfilms die ik heb gezien...
Die ken ik allemaal wel ja. Maar deze grote (deels klassiekers) films, die mogen echt niet vervangen worden door mindere films (naar mijn mening), ik vind mijn lijstje er zo goed uitzien (Van mij part) Ik neem aan dat je ze kent?
Where Eagles Dare is ook een van de meest favoriete. Echte klassieker van Clint Eastwood, zoal ook Steve Mequeen in the Great Escape. Ook in Kelly's heroes, doet de ''nog jonge'' clint eastwood het goed in de films!
ewalk
-
- 767 messages
- 1059 votes
De Engelse hebben grootste deel van de invasie uitgebracht. Stalin roepte dat al naar hun sinds 1941, en de Engelse waren sinds 1940 al begonnen aan een invasie-plan voor het Westen. Toen was het al volop oorlog en was Frankrijk ingenomen.
De Amerikanen hebben eigenlijk niet zo veel gedaan. Aan het Afrika-Front leden ze alleen maar grote verliezen en hebben ze enkele bijna onbekende overwinningen gehaald tegen over Rommel.
Het ironische is dat de Amerikanen zware verliezen leden tegen de Fransen van Vichy in Noord- Afrika. Operation Torch. Dat was hun eerste fysieke aandeel aan de oorlog van het Westen.
=michael=
-
- 629 messages
- 429 votes
Die ken ik allemaal wel ja. Maar deze grote (deels klassiekers) films, die mogen echt niet vervangen worden door mindere films (naar mijn mening), ik vind mijn lijstje er zo goed uitzien (Van mij part) Ik neem aan dat je ze kent?
Where Eagles Dare is ook een van de meest favoriete. Echte klassieker van Clint Eastwood, zoal ook Steve Mequeen in the Great Escape. Ook in Kelly's heroes, doet de ''nog jonge'' clint eastwood het goed in de films!
In jou top 10 zitten ook wel een aantal films die ik in mijn top 10 heb staan. Ook heb ik er nog een aantal anderen in zitten die meer indruk op mij maakte!
=michael=
-
- 629 messages
- 429 votes
Het ironische is dat de Amerikanen zware verliezen leden tegen de Fransen van Vichy in Noord- Afrika. Operation Torch. Dat was hun eerste fysieke aandeel aan de oorlog van het Westen.
De engelse en de vrije fransen hebben ook zware strijd gehad in palastina tegen de fransen uit het zuiden van frankrijk weet zo snel ff niet meer onder welke generaal zestonden!
=michael=
-
- 629 messages
- 429 votes
De Amerikanen hebben eigenlijk niet zo veel gedaan. Aan het Afrika-Front leden ze alleen maar grote verliezen en hebben ze enkele bijna onbekende overwinningen gehaald tegen over Rommel. Bernard Montgomery was daar juist de beste generaal. Toen de Amerikanen in 1941 de oorlog instortten, wouden ze meteen alles overnemen vanwege hun grote industrie, en dat gebeurde ook in Engeland. Montgomery was niet meer de 1e de beste generaal van het leger. Op D-Day deden de Amerikanen, Fransen, Canadezen, Engelse en over landen mee, zoals de R.A.F met Nederlanders, Poolse etc. Soldaten in dienst. De Amerikanen leden zware verliezen in Normandië, Ohama Beach, maar dan mag niet meteen gedacht worden dat ZIJ de ENIGSTE WAREN, die MEEDEDEN aan D-DAY. Als dat gedacht word, dan kun je net zo goed de CANADEZEN ook vergeten die Nederland bevrijd hadden voor het GROOTSTE deel en niet de AMERIKANEN!
En al dit zou niet gekund hebben, dankzij de Russische steun. Een legermacht met meer dan 28 miljoen man verderoplopend de oorlog in. Zij waren het die 14.000.000 manschappen en 7.500.000 brugers verloren en niet de Amerikanen. Die Amerikanen verbloemen te veel. Ja, het ardennenoffensief was zwaar voor hun. Maar als de Russen er niet geweest waren, en: De Engelse, Amerikanen, Fransen en Canadezen tegen de vrije rest van de Duitse macht moesten, nou daar konden zij niet tegen op!
- Vooral niet, omdat de Duitsers verder de oorlog in bijna een atoom-bom gecreërd hadden. Al gebruikte Amerika zijn 1e atoombom op de Duitsers, die zouden zich NOOIT overgegeven hebben onder leiding van hun Adolf Hitler.
Heb je niet helemaal gelijk mee.
Je had patton nog!
Een uitstekende amerikaanse tankcommandant!
Beter dan montgommery! Die haalde door zijn bekendheid meer overwinningen!
Kijk maar eens wat die heeft gedaan met operation market garden. Werd van te voren al gezegt dat het niet zou lukken.
En wie krijgt de schuild|? de polen! Generaal majoor Stanisław Sosabowskiof iets dergelijks is arm gestorfen in een staal fabriek ergens in engeland! hij had alle eer en lof moeten krijgen Hij en zijn mannen waren de dampperen tijdens die operatie. zei zijn de rivier overgegaan en hebben de op die manier heleboel engelsen gered!
Owja maar wist je ook dat patton en montgommery vochten om als eerste bij berlijn te zijn en dat hij daardoor operation market garden heeft doorgedrukt zodat patton minder benzine en andere bevoorrading kreeg omdat nog steeds alles vanuit normandie kwam omdat ze op dat moment antwerpen nog niet binnen gevallen waren?!?!?!
=michael=
-
- 629 messages
- 429 votes
Dus ik zou maar niet te hard zeggen dat montgommery een goede generaal was!