- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Band of Brothers
Band of Brothers
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
nu ze de mini series hebben verwijderd.
Maar een klein aantal hoor.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
De afleveringen in bastogne zijn het geweldigst:)
thomzi50
-
- 1991 messages
- 2528 votes
Ik heb even iets gemist, waarom is deze van de site afgehaald?
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
er zijn nieuwe regels voor mini series. O.a. dat een mini serie maximaal uit 7 afleveringen mag bestaan
thomzi50
-
- 1991 messages
- 2528 votes
Waarom mag een serie als Heimat dan wel? Omdat dat geen afleveringen maar delen zijn?
Martin Van K
-
- 9050 messages
- 4554 votes
Waarom mag een serie als Heimat dan wel? Omdat dat geen afleveringen maar delen zijn?
nee, omdat Heimat een bioscooprelease heeft gehad.
kort0235
-
- 605 messages
- 480 votes
Wisten jullie al dat Band of Brothers bij het Kruidvat ligt voor 27.99 euro??
Ik had de serie al gezien maar nu ga ik hem ook kopen!
=michael=
-
- 629 messages
- 429 votes
jammer hoor dat er bijna niks meer over band of brothers wordt gezegt of gediscuseert...
Clement
-
- 45 messages
- 56 votes
Dit echt een van de beste oorlog series ooit.
Ik vind het echt zo super gefilmt en gemaakt.
Ook de artwork is perfect heb dan de tinnen versie.
En ook zeker de extra disc met de personen die zelf reacties geven.
Ja dit is echt een top serie.
Ik geef het een 5
clintgodfather
-
- 250 messages
- 596 votes
Wisten jullie al dat Band of Brothers bij het Kruidvat ligt voor 27.99 euro??
Ik had de serie al gezien maar nu ga ik hem ook kopen!
Ik heb hem een weekje geleden aangekregen. En hem nu helemaal bekeken. Vandaag was aflevering 9 aan de beurt en ik moet zeggen ik was echt geëmotioneerd. Schitterend stukje film.
5* cum laude
Eén van de beste series allertijden en ik kan niet wachten op 'The Pacific'
rondh
-
- 598 messages
- 2309 votes
er zijn nieuwe regels voor mini series. O.a. dat een mini serie maximaal uit 7 afleveringen mag bestaan
Dit is dus erg flauw. Een miniserie is een mini serie. Dan maakt het toch niet uit hoe lang hij is. (moet wel een miniserie blijven natuurlijk)
=michael=
-
- 629 messages
- 429 votes
Ja helaas was zeker weten de nummer 1 op moviemeter!
PaulieWalnuts
-
- 1239 messages
- 815 votes
Ik zag in de MediaMarkt-folder dat ie daar 20 euro was, de hele box. Maar nooit in de winkel gezien.
=michael=
-
- 629 messages
- 429 votes
Is meestal met een grote aktie hebben ze er maar heel weinig...
gewoon een stunt om mensen te lokken!
Comanchero
-
- 209 messages
- 0 votes
Sjongejonge wat Nederlands weer zeg. Om over de prijs te lopen mauwen in plaats van over de inhoud en de kwaliteit ervan (was daar dit forum niet voor). Ik heb destijds de volle mep betaald voor de eerste uitgave van de luxe versie, zo nieuw dat ik er nog niet eens Nederlandse ondertiteling bij heb. Maar ik ben er trots op dat ik er zoveel voor over heb.
Deze serie heeft letterlijk mijn lever veranderd. Zonder BoB had ik nooit aansluiting gezocht en gevonden bij de 101st Airborne Division Association en had ik nooit de ware helden achter de verhalen leren kennen.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Deze serie heeft letterlijk mijn lever veranderd.
Sinds wanneer is deze site veranderd in een AA-meeting? 
kort0235
-
- 605 messages
- 480 votes
In één woord: GEWELDIG !!!!!!!!!!
Deze mini-serie is zo mooi, zo ontroerend, zo prachtig gefilmd en zo goed in elkaar gezet, dat ik voor deze topproduktie de maximale score geef, dus 5.0*
Dit is de beste oorlogsfilm die ik ooit gezien heb, met op een goede tweede plaats; Der Untergang.
Wel was het moeilijk alle personen van de e-compagnie uit elkaar te halen, hoewel dat minder belangrijk is.
De negende aflevering vond ik het mooist en het meest ontroerend, toen de oorlog in feite al was afgelopen, maar verder alle afleveringen top!
Jammer dat mijn vrouw niet van dit soort oorlogsfilms houdt, ik heb er dus alleen van kunnen genieten.
Ik zal mijn persoonlijke stand van zaken in de miniseries aanpassen, want deze komt op 1 !!!
PaulieWalnuts
-
- 1239 messages
- 815 votes
Is meestal met een grote aktie hebben ze er maar heel weinig...
gewoon een stunt om mensen te lokken!
Uiteindelijk toch gekocht.
Top serie dit. Echt geweldig mooi.
Is "We Stand Alone Together" nou die "11e aflevering" of documentaire? Die zit er in mijn box helaas niet bij.
the name is bond
-
- 13 messages
- 2 votes
De allerbeste serie ooit gemaakt.
Een serie als deze zal er waarschijnlijk nooit meer komen.
Rome was goed, maar kan net als welke serie ook niet eens in de schaduw staan van deze serie.
Deze serie nu eindelijk op dvd, geruild met iemand voor een aantal b en c films.
Binnenkort weer eens kijken en genieten en huiveren.
Fikret8
-
- 6170 messages
- 4233 votes
Ik kijk nog altijd uit naar een vervolg seizoen van BoB waar al erg veel over wordt gespeculeerd. 
kort0235
-
- 605 messages
- 480 votes
Ik kijk nog altijd uit naar een vervolg seizoen van BoB waar al erg veel over wordt gespeculeerd. 
Waarover een vervolg dan? De Tweede Wereldoorlog is in de serie toch afgelopen? Het enige dat ik me kan bedenken, is dat deze speciale eenheid gaat optreden in de oorlog in Korea of Vietnam.
Ik persoonlijk zit niet te wachten op een vervolg van BoB. Deze serie kan namelijk in mijn ogen niet overtroffen worden.
Fikret8
-
- 6170 messages
- 4233 votes
Een vervolg met 10 afleveringen over een ander company tijdens WOII.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Meer over het vervolg kun je hier lezen:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Pacific_%28miniseries%29
Het budget voor de serie is 150 miljoen dollar en o.a. Tom Hanks en Steven Spielberg zullen er weer aan meewerken
Walking Disaster
-
- 23 messages
- 28 votes
Inderdaad jammer dat deze serie van de site is afgehaald,
en ik vind het niet pleiten voor MovieMeter.
Waarschijnlijk zou ik sterren tekort komen, om Band of Brothers te beoordelen.
Deze serie is het beste wat ik in de filmwereld ben tegen gekomen.
Zeer realitisch, en prachtige en ontroerende beelden, van een oorlog die miljoenen mensen het leven heeft gekost.
Jonge mannen, soms amper 18 jaar oud , hebben hun leven opgeofferd voor onze vrijheid. Ze hebben doodsangsten uitgestaan, en waren ver weg van thuis. Inmiddels heb ik de serie al zeker 5 keer gezien. En ga ik hem zeker nog veel meer bekijken.
506th Parachute Infantry Regiment, bedankt helden!!!
Ik deel niet vaak sterren uit maar deze serie verdient er 10!!!
Vergeet nooit...vrijheid is een kostbaar bezit.
=michael=
-
- 629 messages
- 429 votes
was toch de 101st van band of brothers?!
Of vergis ik me nu?
Walking Disaster
-
- 23 messages
- 28 votes
Klopt, het 506th Parachute Infantry Regiment (506th PIR) is een regiment van de 101st Airborne Division van het Amerikaanse leger.
Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/506th_Parachute_Infantry_Regiment
rh_schroder
-
- 16 messages
- 196 votes
Dat de amerikaanse soldaten ons bevrijd hebben is natuurlijk fantastisch. De serie is zeer mooi in elkaar gezet en tevens goed in beeld gebracht. Ik vind het alleen jammer om te zien dat de Amerikanen zoveel duitsers ombrengen in een aflevering en dat zij zelf altijd bar weinig verliezen hebben..... in heel de oorlog waren de duitsers altijd in de minderheid als ze dan ook zo makkelijk afgeslacht werden waarom duurde de oorlog dan nog 1,5 jaar na de invasie?? Ik vind het mooie maar vooral ook nationalistische serie
4*
Mat_
-
- 737 messages
- 1335 votes
Dat de amerikaanse soldaten ons bevrijd hebben is natuurlijk fantastisch. De serie is zeer mooi in elkaar gezet en tevens goed in beeld gebracht. Ik vind het alleen jammer om te zien dat de Amerikanen zoveel duitsers ombrengen in een aflevering en dat zij zelf altijd bar weinig verliezen hebben..... in heel de oorlog waren de duitsers altijd in de minderheid als ze dan ook zo makkelijk afgeslacht werden waarom duurde de oorlog dan nog 1,5 jaar na de invasie?? Ik vind het mooie maar vooral ook nationalistische serie
4*
volgens mij sneuvelen er toch echt wel veel Amerikaanse soldaten in Aflevering 7: The Breaking Point, terwijl er geen gesneuvelde Duitsers in beeld worden gebracht.
=michael=
-
- 629 messages
- 429 votes
welke aflevering is dat ookalweer?
Bij mijn weten sneuvelen er in elke aflevering duitste en of amerikaanse soldaten. behalfe natuurlijk in 1