• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.157 actors
  • 9.373.488 votes
Profile

Band of Brothers

=michael=

• 629 messages
  • 429 votes

Goodfella_90 wrote:

We kunnen elk personage wel voor, tijdens en (voor zover mogelijk) na de oorlog gaan volgen in al zijn relaties, keuzes e.d. maar dat is ondoenlijk.

Ik denk dat dat niet ten goede zal komen van de serie. En er is ook een moment dat ze geen kennis wilde maken met de nieuwe omdat die toch dood geschoten werden.

=michael=

• 629 messages
  • 429 votes

JJ_D wrote:

Dat is inderdaad een persoonlijk aanvoelen, ik zie het toch anders...

Iedereen ook zijn eigen mening naar hoe het zou moeten zijn!

SX-SuperFly

• 22 messages
  • 71 votes

Zeer indrukwekkend, erg mooi. Nog nooit zóiets gezien! Saving Private Ryan is hier niks bij.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

JJ_D wrote:

Had men 10 afleveringen lang door de ogen van Winters gekeken, denk ik dat het resultaat een pak emotioneler zou zijn geweest. Mee eens?

Nee, omdat het dan teveel de aandacht zou vestigen op een persoon, inplaats van een gehele compagnie.

De doelstelling was om de gehele compagnie te volgen, en als je Winters betrekt in alle 10 de afleveringen met z'n persoonlijke achtergrond leidt dat de aandacht af van het ware verhaal.

JJ_D

• 3815 messages
  • 1344 votes

Materny wrote:

(quote)

Nee, omdat het dan teveel de aandacht zou vestigen op een persoon, inplaats van een gehele compagnie.

De doelstelling was om de gehele compagnie te volgen, en als je Winters betrekt in alle 10 de afleveringen met z'n persoonlijke achtergrond leidt dat de aandacht af van het ware verhaal.

Waarom zou dat? Winters kan toch verslag geven over wat met de rest van de compagnie gebeurt (wat als leider wel realistisch is)? Ik zie niet in hoe dat iets zou afdoen aan de geloofwaardigheid...

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Het zou enkel een eerbetoon aan Winters worden.

JJ_D

• 3815 messages
  • 1344 votes

Daar heb je wel gelijk in, maar de vraag is in hoeverre dat negatief zou zijn voor de totale gevoelservaring...

Comanchero

• 209 messages
  • 0 votes

JJ_D wrote:

Daar heb je wel gelijk in, maar de vraag is in hoeverre dat negatief zou zijn voor de totale gevoelservaring...

Jongens...het antwoord is veel simpeler. Winters zou dat gewoon niet willen. Die heeft nooit alle aandacht voor zichzelf gewild.

En je maakt nóg een denkfout als je zegt dat het zo jammer is dat bijv. Guarnere zo snel verdwijnt...ik denk niet dat dat anders kon. Moeilijk om overeind en aan het front (en dus in de serie) te blijven met maar één been.

haanenmax

• 3 messages
  • 44 votes

heb m de laatste 2 weke helemaal gekeken de serie. van mij een dikke vette 5

kazin

• 94 messages
  • 0 votes

Mooie film *( Serie) geeft een druk hoe het in het echt was b.v in bastogne ( Battle of the bulge- Zie film - Battle of the bulge )

Een aanrader. Hoewel er meer aandacht is voor de compagnie in de film da voor de echte gebeurtenis tijdens wo2- Ardennen offensief en de rest.

Je moet er wel tijd voor hebben zijn volgens mij 10 series.

parth 1 tot parth 10.

Ik heb hem zelf in 1 dag gekeken. Ben een beetje gehipnotiseerd door oorlog films. Hoe je gehipnotiseerd ook goed schrijft;P

Van mij krijgt ie een... trommelgeroffel....

FF denken.. uhh.. een 3,5 ( 7 )

Omdat er te veel aandacht voor de compagnie zelf is en het ook iets langer mag duren omdat het een serie is.

Wel een aanrader

janssen16

• 139 messages
  • 676 votes

één woord voor: schitterend

ej-b

• 73 messages
  • 85 votes

5 sterren is nog niet goed genoeg, een fantastische serie

Schuco

• 105 messages
  • 0 votes

kazin wrote:

FF denken.. uhh.. een 3,5 ( 7 )

Omdat er te veel aandacht voor de compagnie zelf is en het ook iets langer mag duren omdat het een serie is.

Wel een aanrader

Als je dat vind moet je hem niet kijken, tuurlijk is er aandacht voor de compagnie zelf, het heet ook Band of Brothers en in de beschrijving staat ook dat Easy Company wordt gevolgt. Ik vind het juist goed dat ze de compagnie volgen, daarin onderscheidt BoB zich met de rest door juist van binnen uit een oorlog in beeld te brengen dan van buitenaf via leidinggevende (generalen etc). Het mag van mij ook langer duren dat ben ik met je eens, maar het is ook een Mini-Serie, daarom duurt ie niet zo lang.

Bob Gray

• 1222 messages
  • 2045 votes

Vanvavond komt de mooiste

Why We Fight.

Zuzuu

• 557 messages
  • 757 votes

Een hele leuke film(s).

Ik vond het heel erg netjes.

Special effects: 5

Acteerwerk: 4.5

Totaal *4.5*

kazin

• 94 messages
  • 0 votes

Schuco wrote:

(quote)

Als je dat vind moet je hem niet kijken, tuurlijk is er aandacht voor de compagnie zelf, het heet ook Band of Brothers en in de beschrijving staat ook dat Easy Company wordt gevolgt. Ik vind het juist goed dat ze de compagnie volgen, daarin onderscheidt BoB zich met de rest door juist van binnen uit een oorlog in beeld te brengen dan van buitenaf via leidinggevende (generalen etc). Het mag van mij ook langer duren dat ben ik met je eens, maar het is ook een Mini-Serie, daarom duurt ie niet zo lang.

Maar in echt werd de compagnie ook niet alleen gevolgd en er werd meer gevochten dan in de film weergeven word. Dat bedoel ik

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

kazin wrote:

(quote)

Maar in echt werd de compagnie ook niet alleen gevolgd

Jij had liever gezien dat de complete invasiemacht wordt gevolgd? Of ook het Afrikakorps? Of misschien de gehele wereldbevolking?

kazin

• 94 messages
  • 0 votes

Goodfella_90 wrote:

(quote)

Jij had liever gezien dat de complete invasiemacht wordt gevolgd? Of ook het Afrikakorps? Of misschien de gehele wereldbevolking?

Nee. Ik heb gezecht: In echt werd er ook niet zoveel aandacht voor 1 compagnie gegeven en er werd meer gevochten.

Dus actie is meer dan welkom in band of brothers

Want volgens mij gaat de film niet OM de compagnie maar WAT de compagnie gedaan heeft tijdens wo2 en wat het bijzonder gemaakt heeft om deze film er over te maken.

Maar uh.. Ik vind dat ze een film moeten maken over alle of veel van de nog levende soldaten van wo2. En dan bedoel ik vooral de Duitse. Want daar is zo verschrikkelijk weinig aandacht voor!

De meeste denken vast wel ik hoef niets van die Duitse soldaten die hebben ons tijdens wo2 afgemaakt.

Maar das niet zo. ( In eerste instantie deden ze het graag - Opkomst van Hitler - mensen die beweren van niet liegen! - Maar later toen ze in Afrika , Oostfront en west-front MOESTEN vechten en MOESTEN luisteren naar de bevelen van de commandanten en hun meerdere, waren het ook gewone mensen. Wie vind dat ook?

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

kazin wrote:

(quote)

Nee. Ik heb gezecht: In echt werd er ook niet zoveel aandacht voor 1 compagnie gegeven en er werd meer gevochten.

Dus actie is meer dan welkom in band of brothers

Want volgens mij gaat de film niet OM de compagnie maar WAT de compagnie gedaan heeft

Wat is dan je punt? Exact wat je te zien krijgt.

Roowland

• 167 messages
  • 392 votes

wat praat iedereen over 'dat het teveel aandacht is voor de compagnie zelf' of 'was het misschien beter geweest als ze het vanuit de ogen van winters was gemaakt'

Het is een verfilming van het boek dus als er iets anders had moet zijn, dan zou dat in het boek al moeten zijn want het is enkel gebaseerd op het boek..

=michael=

• 629 messages
  • 429 votes

Vind het erg jammer dat er niet meer op de mini-serie gestemd mag worden!!!

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

=michael= wrote:

Vind het erg jammer dat er niet meer op de mini-serie gestemd mag worden!!!

dus hij is er af vind ik erg jammer meer dan dat want nu is er ook een stem weg.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Die ene stem haal je vast nog wel eens ergens in.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Goodfella_90 wrote:

Die ene stem haal je vast nog wel eens ergens in.

maar toch je mist iets.

en wat komt of is er in de plaats gekomen in de toplijst 250.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Niets, daar stond hij niet in.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Goodfella_90 wrote:

Niets, daar stond hij niet in.

ok ik dacht van wel vergis ik me met wat anders

JJ_D

• 3815 messages
  • 1344 votes

Wel in de alternatieve top, op plaats 51 als ik me niet vergis...

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

HBO Sails for 'The Pacific'

Hanks, Spielberg producing 'Band of Brothers' companion

HBO's long-in-development miniseries about the Pacific theater of World War II has finally received the green light.

Titled "The Pacific," the 10-hour miniseries is scheduled to begin production this summer in Australia. Tom Hanks, Steven Spielberg and Gary Goetzman, who executive produced "Band of Brothers" for HBO, will perform the same duties on the new project, which they consider a companion piece to the Emmy-winning miniseries about American soldiers in Europe during WWII.

"We're proud to be reuniting with Tom Hanks and Steven Spielberg to complete the story of the American combat experience of World War II," HBO Films president Colin Callender says. "This epic miniseries is based on the true stories of three Marines whose experiences in the Pacific embodied the unique nature of that theater of war, and dramatize how it profoundly differed from the European front."

"The Pacific" is based on the books "With the Old Breed" by Eugene Sledge and "Helmet for My Pillow" by Robert Leckie, along with interviews conducted by the filmmakers and historian Hugh Ambrose, a consultant on the project ("Band of Brothers" was based on work by Ambrose's father Stephen, who died in 2002).

The story will focus on the experiences of Leckie, Sledge and fellow U.S. Marine John Basilone from their first action at Guadalcanal, through Iwo Jima and Okinawa and the war's end in the late summer of 1945. Casting will be announced later.

In addition to Hanks, Spielberg and Goetzman, several other members of the "Band of Brothers" team will work on "The Pacific." Tony To and Graham Yost will serve as co-exec producers, and Bruce McKenna will be supervising producer. Robert Schenkkan ("The Quiet American"), George Pelecanos ("The Wire") and Michelle Ashford ("Boomtown") are co-producers.

HBO hasn't set a target airdate for the project. The network has the eight-hour mini "John Adams" on its slate for next year, so it seems likely that "The Pacific" would debut sometime in 2009.

http://www.zap2it.com/tv/news/zap-hbogreenlightsthepacific,0,1573322.story?coll=zap-tv-headlines

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

JJ_D wrote:

Wel in de alternatieve top, op plaats 51 als ik me niet vergis...

dat weet ik zo even niet meer maar, mis het wel op de site

mgschutze

• 28 messages
  • 736 votes

ik vind de site mooi klote, nu ze de mini series hebben verwijderd. Band of Brothers was mijn persoonlijke nummer 1, en ik vind het de laatste tijd niet vooruit gaan kwa beleid op moviemeter.

Het word er niet leuker op, om die ene stem gaat het me niet, maar wel om de kwaliteit van die serie, was een van de beste dingen op moviemeter. echt slecht dat het er af is!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.