- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Band of Brothers
Band of Brothers
%%%%%%
-
- 2543 messages
- 1234 votes
.....?
Want deze zal in het nieuw, niet beter dan het orgineel zijn
=michael=
-
- 629 messages
- 429 votes
Ze mogen wel een vervolg maken van een andere divisie of iets dergelijks. verder wel hetzelfde van opzet!
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
dit is echt de domste film die ik ooit heb gezien
OMG hoe dom, als ze dit een film noemen weet ik het ook niet meer ik word een beetje hopeloos van dit soort films dan vraag ik me af of er nog wel echt goede films bestaan waar johnny depp niet inspeelt maar volgens mij niet, als er lager dan een 0.5* was geweest had ik dat zeker gegeven want dit is gewoon dramatisch! 
wat zeg je nou toch want wat je zegt is dom 
dit is realiteit geweest en niet verzonnen.
susan**
-
- 85 messages
- 105 votes
het spijt me zeer voor al mijn rare reacties maar dat was ik niet!
dat was iemand die mijn wachtwoord wist en daar misbruik van heeft gemaakt!
dat was ik dus niet ik ben zelf een enorm fan van deze miniserie, ik vind het echt super!
dus een dike 4.5* 
maar het spijt me dus zeer maar ik was het niet die al die rare reacties heeft geschreven!!!!
groetjes de echte! susan**
Roowland
-
- 167 messages
- 392 votes
het spijt me zeer voor al mijn rare reacties maar dat was ik niet!
dat was iemand die mijn wachtwoord wist en daar misbruik van heeft gemaakt!
dat was ik dus niet ik ben zelf een enorm fan van deze miniserie, ik vind het echt super!
dus een dike 4.5* 
maar het spijt me dus zeer maar ik was het niet die al die rare reacties heeft geschreven!!!!
groetjes de echte! susan**
Hm... moet ik dat geloven of niet.. :/
susan**
-
- 85 messages
- 105 votes
Hm... moet ik dat geloven of niet.. :/
geloof het of geloof het niet het is de waarheid
het was een vriendin van mij daar kan ik ook niks aan doen want ik schrok echt heel erg toen ik het zag,
en als je me niet gelooft kijk maar is naar mijn andere reacties dus niet van zaterdag daar doe ik gewoon normaal...
=michael=
-
- 629 messages
- 429 votes
Leuke vriendin.
Misschien wel hartsvriendin 
Comanchero
-
- 209 messages
- 0 votes
geloof het of geloof het niet het is de waarheid
het was een vriendin van mij daar kan ik ook niks aan doen want ik schrok echt heel erg toen ik het zag,
en als je me niet gelooft kijk maar is naar mijn andere reacties dus niet van zaterdag daar doe ik gewoon normaal...
Nou, als dit echt door een vriendin is gedaan dan zou ik me als ik jou was toch eens ernstig afvragen of ik deze persoon nog als vriendin zou willen. Niet alleen vanwege haar nogal dom geformuleerde mening, maar ook vanwege het feit dat ze zich verschuilt achter jou, zodat jij de volle laag krijgt hier!
INsaiGN
-
- 11 messages
- 9 votes
In 1 woord:
Geweldig!
5*
Alles klopt aan deze serie, fantastisch gedaan.
Bambi18
-
- 143 messages
- 369 votes
Ontzettend indrukwekkend inderdaad, hij staat bij mij echt op nummer 1. Jammer dat ze deze 'serie' niet als film meerekenen.. Dan zou die echt op nr. 1 staan denk k.
susan**
-
- 85 messages
- 105 votes
Nou, als dit echt door een vriendin is gedaan dan zou ik me als ik jou was toch eens ernstig afvragen of ik deze persoon nog als vriendin zou willen. Niet alleen vanwege haar nogal dom geformuleerde mening, maar ook vanwege het feit dat ze zich verschuilt achter jou, zodat jij de volle laag krijgt hier!
ik weet het ik had ruzie met haar daarom maar dat is een te lang verhaal, maar daarom heb ik het ook gezegd dat ik het echt niet gedaan heb!
=michael=
-
- 629 messages
- 429 votes
Maar ik denk dat we er met zijn allen wel genoeg over hebben gepraat!
dus nu maar weer verder over de mini serie zelf!!!
susan**
-
- 85 messages
- 105 votes
Maar ik denk dat we er met zijn allen wel genoeg over hebben gepraat!
dus nu maar weer verder over de mini serie zelf!!!
ja dat vind ik ook!
Roowland
-
- 167 messages
- 392 votes
Na elke aflevering vind ik hem weer geweldiger als daar voor dus eigelijk wil ik er na elke aflevering weer een halve ster aanplakken maar da gaat niet want ik ben bij 4,5 ster begonne
jammer trouwens dat deze niet in een of andere toplijst staat
=michael=
-
- 629 messages
- 429 votes
nr. 50 in de alternatieve top 100
nr. 1 in de genre_mini toplijst
Moet je even bij statistieken kijken!!!
Epitaph
-
- 466 messages
- 3439 votes
Net de eerste aflevering gezien, al erg onder de indruk.
Bambi18
-
- 143 messages
- 369 votes
Net de eerste aflevering gezien, al erg onder de indruk.
Dan staan er nog 9 andere hele indrukwekkende afleveringen te wachten 
Roowland
-
- 167 messages
- 392 votes
TIP: Lees het boek ook eens, is echt prachtig, en ook nederlands vertaalt!
JJ_D
-
- 3815 messages
- 1344 votes
'Band of Brothers' is bijlange niet zo geniaal als velen durven beweren. Belangrijk, dat wel, vanwege zijn rauwe beeld op de oorlog en zeker ook de schokkende laatste episode over de naoorlogse periode. Uitermate onderhoudend, dat ook, door de voortreffelijke regie (in de ene aflevering al wat beter dan in de andere, met als absolute hoogtepunt Hanks' intro) en de realistische personages, die je beetje bij beetje beter leert kennen. Toch is de karakterontwikkeling verre van perfect: als kijker verdrink je bijna in de hoeveelheid personages, waardoor je eigenlijk niemand volledig doorgrond. Ook het snelle verdwijnen van bepaalde personages (oa. Guarnere) doet vreemd aan, zeker als zij (lees: Guarnere) de komsiche noot volledig voor hun rekening namen...
Daarenboven zijn sommige afleveringen doodgewoon slecht geschreven - denk maar aan de oversentimentele 6e aflevering (Bastogne), waar we een 'doc(tor)' volgen, wiens emoties naast oninteressant ook nog eens te banaal zijn.
En juist daar ligt het probleem met 'Band of Brothers': door de kwalitatieve fluctuaties en de verschillende verhaalperspectieven is het moeilijk om een duidelijke lijn te trekken doorheen het geheel. En wat is belangrijker dan een sterke verhalende coherentie bij een 10 uur durende miniserie?
Komt daarbij dat elke episode afzonderling zijn gebreken heeft, dan is deze miniserie verre van "overweldigend".
Nipte 3,25*
gotti
-
- 14075 messages
- 5886 votes
Zulke bevoegdheden kan je kopen, voor €12,50 per maand, bij de mods.
Lola3
-
- 892 messages
- 1556 votes
3,25*? hoe doe je dat?
JJ_D
-
- 3815 messages
- 1344 votes
hij quoteert gewoon scherper en rond dan af 

=michael=
-
- 629 messages
- 429 votes
'Band of Brothers' is bijlange niet zo geniaal als velen durven beweren. Belangrijk, dat wel, vanwege zijn rauwe beeld op de oorlog en zeker ook de schokkende laatste episode over de naoorlogse periode. Uitermate onderhoudend, dat ook, door de voortreffelijke regie (in de ene aflevering al wat beter dan in de andere, met als absolute hoogtepunt Hanks' intro) en de realistische personages, die je beetje bij beetje beter leert kennen. Toch is de karakterontwikkeling verre van perfect: als kijker verdrink je bijna in de hoeveelheid personages, waardoor je eigenlijk niemand volledig doorgrond. Ook het snelle verdwijnen van bepaalde personages (oa. Guarnere) doet vreemd aan, zeker als zij (lees: Guarnere) de komsiche noot volledig voor hun rekening namen...
Daarenboven zijn sommige afleveringen doodgewoon slecht geschreven - denk maar aan de oversentimentele 6e aflevering (Bastogne), waar we een 'doc(tor)' volgen, wiens emoties naast oninteressant ook nog eens te banaal zijn.
En juist daar ligt het probleem met 'Band of Brothers': door de kwalitatieve fluctuaties en de verschillende verhaalperspectieven is het moeilijk om een duidelijke lijn te trekken doorheen het geheel. En wat is belangrijker dan een sterke verhalende coherentie bij een 10 uur durende miniserie?
Komt daarbij dat elke episode afzonderling zijn gebreken heeft, dan is deze miniserie verre van "overweldigend".
Nipte 3,25*
Ik denk dat je ook niet veel anders kan verwachten dat je veel verschillende personages hebt. Dit komt alleen al doordat er in een oorlog veel soldaten komen te overlijden door gevechten of ongelukken! Het feit is dat de compagnie die ze volgden en waar ook de miniserie op gebaseert is veel verliezen heeft geleden en erg moeilijke missies heeft gehad. Het komt er ook meerdere keren naar voren dat ze versterkingen krijgen omdat er gewoon een heleboel mensen van de oorspronkelijke compagnie overleden of half uit elkaar gereten zijn.
En waarom zou je iedere persoon helemaal moeten doorgronden wil je dan dat deze miniseire 20 uur gaat duren in plaats van 10? Ik denk ook dat dat niet ten goede komt van de miniserie dan zou het te langdradig worden. Ikzelf kon niet wachten tot de volgende aflevering weer op tv kwam en heb deze serie inmiddels al iets van 5 of 6 keer helemaal gezien. Het is en blijft een topper!!!
JJ_D
-
- 3815 messages
- 1344 votes
Liever 20 uur diepgang dan 10 uur aan de oppervlakte, daar ben je het hopelijk wel mee eens...
Het punt is dat het me ontgaat waarom men in (bijvoorbeeld) aflevering 6 (nogmaals: 'Bastogne') het perspectief van de medic kiest, waar je niks aan hebt omdat je zijn innerlijk helemaal niet snapt (achtergrond? drijfveren? etc). Had men 10 afleveringen lang door de ogen van Winters gekeken, denk ik dat het resultaat een pak emotioneler zou zijn geweest. Mee eens?
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
Nee, het draait niet om Winters. Ik begrijp je punt trouwens wel, maar Band of Brothers leent zich naar mijn mening niet zo voor diepe karakteruitwerkingen. We kunnen elk personage wel voor, tijdens en (voor zover mogelijk) na de oorlog gaan volgen in al zijn relaties, keuzes e.d. maar dat is ondoenlijk.
JJ_D
-
- 3815 messages
- 1344 votes
Dat is inderdaad een persoonlijk aanvoelen, ik zie het toch anders...