• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.189 actors
  • 9.373.532 votes
Profile

Band of Brothers

Roodkapje

• 494 messages
  • 674 votes

Staat deze er ook op? Rap ff toevoegen dan.

Ik herinner me Band of brothers als een ietswat saaie maar leerrijke reeks over soldaten in WOII. De meerwaarde vond ik dat het zich afspeelde op veel plaatsen waar ik reeds zelf geweest ben. Ik stond er toen niet bij stil dat daar zwaar slag geleverd werd 60 jaar geleden. De ietswat groenbruine fotografie is iets heel apparts en blijft je typerend aan deze miniserie bij. Helaas worden de "amerikaanse helden" iets te veel in de verf gezet.

patman1974

• 21 messages
  • 12 votes

Laten we maar zeggen dat iedereen die deze serie GEEN 5 score van 5 geeft, laat je ff nakijken want het is echt de beste oorlogsserie ooit gemaakt!!!

Bambi18

• 143 messages
  • 369 votes

Deze box heb ik thuis liggen, nouja, liggen. Het is iets waar ik trots op ben Ben het helemaal eens met Patman ghehe, alhoewel, je moet er van houden.

IS'mH

• 25 messages
  • 285 votes

Mooiste oorlogsverfilming ooit imo.

Je hebt na 2 afleveringen echt het gevoel of je er ook tussen zit. Vooral bij de Bastogne aflevering probeerde ik de mortiergranaten te ontwijken. Geweldig.

Ik had m eerst 5 sterren gegeven, toen dacht ik dat het misschien toch wel wat teveel was.. terug naar 4,5.

Maar nee, dit meesterwerk verdient toch wel 5 sterren.

Humphrey

• 370 messages
  • 314 votes

Verdient zeker een kwotering van 5,0. Zondermeer. BOB is waanzinnig precies in detail en karakteruitbeelding. Kritische liefhebbers van het genre komen zeker aan hun trekken.

De reeks zorgde zelfs voor een interpretatie als documentaire, terwijl het nog steeds gebaseerd is op een verhaal van Stephen E. Ambrose.

5,0

swankel

• 261 messages
  • 536 votes

Band of brothers laat mij altijd aan saving private ryan denken(band of brothers is wel veeeeeel beter).En ik wou nog even zeggen dat als je voor het eerst van deze serie hoort dan denk je dat het echt zo'n amerikaanse propaganda zooi is,maar dat vind ik dus heel erg meevallen.

5*

Comanchero

• 209 messages
  • 0 votes

Humphrey wrote:

Verdient zeker een kwotering van 5,0. Zondermeer. BOB is waanzinnig precies in detail en karakteruitbeelding. Kritische liefhebbers van het genre komen zeker aan hun trekken.

De reeks zorgde zelfs voor een interpretatie als documentaire, terwijl het nog steeds gebaseerd is op een verhaal van Stephen E. Ambrose.

5,0

Eh...verhaal? Nee, geen verhaal. Alles wat je ziet is echt zo gebeurd, al zijn de herinneringen van de meeste veteranen natuurlijk wel enigszins gekleurd na al die tijd.

Roowland

• 167 messages
  • 392 votes

Op de een of andere manier boeide mij deze film veeel meer als andere oorlogsfilms, ik werd er helemaal in mee gezogen... echt prachtig, de sfeer word heel goed gecrieerd..

4,5*

Dikkeolaf

• 15 messages
  • 211 votes

5* wat heb ik genoten van deze serie..!

Roowland

• 167 messages
  • 392 votes

ff een vraagje, staat deze niet in de top 250 omdat het een miniserie is?

Her is zo'n beetje de best oorlogsfilm/serie allertijde dus ik vind dat ie wel ergens een plaatsje moet krijgen in een of andere top lijst..:]

4,5* !

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Roowland wrote:

ff een vraagje, staat deze niet in de top 250 omdat het een miniserie is?

Her is zo'n beetje de best oorlogsfilm/serie allertijde dus ik vind dat ie wel ergens een plaatsje moet krijgen in een of andere top lijst..:]

4,5* !

Ja, miniseries staan niet in de top 250.

IS'mH

• 25 messages
  • 285 votes

hmm, ik zit s te kijken in die top 250.. maar met deze 4,56 gemiddeld komt ie met stip op 1 in de top 250.

Roowland

• 167 messages
  • 392 votes

IS'mH wrote:

hmm, ik zit s te kijken in die top 250.. maar met deze 4,56 gemiddeld komt ie met stip op 1 in de top 250.

Idd!

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

IS'mH wrote:

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

AdXenos

• 10 messages
  • 6 votes

Deze film is echt geweldig. Een goede indruk laat hij achter over hoe het toen was. Sommige steden zijn nu modern en groot geworden, nog geen 62 jaar terug waren de steden een reuïne.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

AdXenos wrote:

Reuïne.

Een watte?

=michael=

• 629 messages
  • 429 votes

AHWA wrote:

(quote)

Een watte?

Hij zal wel een puinbak bedoelen of puinhoop rotzooi of iets in die trant

susan**

• 85 messages
  • 105 votes

dit is echt de domste film die ik ooit heb gezien

OMG hoe dom, als ze dit een film noemen weet ik het ook niet meer ik word een beetje hopeloos van dit soort films dan vraag ik me af of er nog wel echt goede films bestaan waar johnny depp niet inspeelt maar volgens mij niet, als er lager dan een 0.5* was geweest had ik dat zeker gegeven want dit is gewoon dramatisch!

Lenny McLean

• 7 messages
  • 22 votes

susan** wrote:

OMG hoe dom, als ze dit een film noemen weet ik het ook niet meer ik word een beetje hopeloos van dit soort films dan vraag ik me af of er nog wel echt goede films bestaan waar johnny depp niet inspeelt maar volgens mij niet, als er lager dan een 0.5* was geweest had ik dat zeker gegeven want dit is gewoon dramatisch!

Domste film of domste opmerking? M.a.w. bedoel je gewoon had Johnny Depp in Band of Brothers meegespeeld had je 5 sterren gegeven, anders 0,5! Hoe oppervlakkig kun je dan zijn, maar aan je leeftijd te zien kan ik zo'n opmerking nog enigsinds begrijpen. Over een paar jaar zul je wel verstaan waarover ik het heb.

susan**

• 85 messages
  • 105 votes

Lenny McLean wrote:

(quote)

Domste film of domste opmerking? M.a.w. bedoel je gewoon had Johnny Depp in Band of Brothers meegespeeld had je 5 sterren gegeven, anders 0,5! Hoe oppervlakkig kun je dan zijn, maar aan je leeftijd te zien kan ik zo'n opmerking nog enigsinds begrijpen. Over een paar jaar zul je wel verstaan waarover ik het heb.

zo je denkt echt hé ik ben geen kleuter ik ben 13 jaar oud heb je het verkeerd gelezen ofzo

ik weet best waar ik over praat

ik heb gewoon een goede smaak en ja als johnny depp hierin had meegspeelt dan was het gewoon beter daar kan ik niks aan doen dat komt gewoon omdat johnny depp goed kan acteren en hun niet

heb je der problemen mee ofzo

stinissen (crew films & series)

• 23442 messages
  • 76929 votes

susan** wrote:

(quote)

zo je denkt echt hé ik ben geen kleuter ik ben 13 jaar oud heb je het verkeerd gelezen ofzo

ik weet best waar ik over praat

ik heb gewoon een goede smaak en ja als johnny depp hierin had meegspeelt dan was het gewoon beter daar kan ik niks aan doen dat komt gewoon omdat johnny depp goed kan acteren en hun niet

heb je der problemen mee ofzo

Ik zou je berichten maar lezen.

susan**

• 85 messages
  • 105 votes

stinissen wrote:

(quote)

Ik zou je berichten maar lezen.

heb ik gedaan wat is daar dan mee?

en dit is toch een site om je mening te uiten waarom mag ik dat dan niet en jij beledigt mij door te zeggen dat ik niet weet waar ik over praat omdat ik jong ben zogenaamd dat is ook niet leuk

stinissen (crew films & series)

• 23442 messages
  • 76929 votes

Laten we maar over films praten...

Lenny McLean

• 7 messages
  • 22 votes

Sorry als ik u beledigd heb. Maar je moet je mening ook weten te argumenteren. Om een film 0,5 sterren te geven omdat Johnny Depp niet meespeelt is niet logisch, weet jij net zo goed als ik.

Als je dan met de reactie afkomt dat er geen film goed kan zijn zolang Johnny Depp er niet in meespeelt, dan kun je je ook aan reacties verwachten. Probeer er dus in 't vervolg op te letten.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik houd het kort, maar als je van een serie houdt met oorlog, dan is er maar 1 optie en dat is Band of Brothers. Ook voor mensen met filmsmaak, mensen met verstand van series en mensen die ontroerd willen raken.

Ik weet niet hoe ik dit 10 delige meesterwerk precies moet beschrijven, maar het is by far voor mij het mooiste dat er ooit gemaakt is op oorlogsgebied. En ik heb toch veel films over de oorlog uit het verleden en ook van de laatste jaren gezien.

5* sterren voor dit prachtige meesterwerk! Op zon hoog niveau maken ze nog weinig tegenwoordig. Alles klopt, je leeft compleet mee, de actie is overweldigend en de klasse druipt er van af!

Bambi18

• 143 messages
  • 369 votes

susan** wrote:

jij heb er blijkbaar ook geen bal van begrepen. dit kun je idd geen film noemen nee, want het is een mini-serie. tja, als je dat al niet begrijpt, dan zul je de hele mini-serie ook al niet volgen. jammer dat deze hele pagina zowat al volstaat met jou reacties, en ik kan er eigelijk niet serieus op ingaan, maar ik reageer toch omdat dit me mateloos ergert. als je deze geweldige serie al afkraakt, doe dat dan met goede argumenten !

%%%%%%

• 2543 messages
  • 1234 votes

Gewoon weg de meester boven de oorlog films en mini serie s. Geweldig 5 sterren.Deze zullen ze zo moeten houden gewoon zo orgineel.!

=michael=

• 629 messages
  • 429 votes

susan** wrote:

Dan vraag ik me ook af of je alle afleveringen wel gezien hebt!!!

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

%%%%%% wrote:

Deze zullen ze zo moeten houden

.....?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.