- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Anime-series
Anime-series
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
Recent gezien:
Samurai Champloo ***
Nogal wisselend in kwaliteit. De over meerdere afleveringen verspreide verhaallijnen zijn erg sterk, maar er staan ook een heleboel flauwe fillers tussen.
Bleach **
Als ik een soap wil zien, kijk ik wel GTST...
Elfenlied ****
Schitterende serie, die op z'n Japans de thema's misdaad en schuld behandelt. Schitterende animatie, aimabele karakters en een sfeervolle setting.
Death Note ***1/2
Meer hype dan inhoud, al heb ik deze serie ook in een adem uitgekeken. Op sommige punten gaat het in de versnelling en vergeet het stil te staan bij bepaalde ontwikkelingen van de karakters. Natuurlijk zijn L. en Kira wel anime-legendes geworden.
Monster *****
Het heeft wat weg van Death Note, maar dan met een beter verhaal en met veel meer sfeer. Maar ook deze serie is er een die je het liefst in een adem uitziet door de intense spanningsopbouw. Het leuke is dat het allemaal betrekkelijk kleinschalig blijft, dus het wordt nooit zo overdreven.
Mushishi *****
Bijna een mystieke ervaring. Je moet wel accepteren dat er eigenlijk geen verhaallijn door het verloop van de serie loopt.
Hellsing ***
Het verhaal verliest zichzelf ergens in het geheel. Waar het dan precies over gaat, dat weet niemand meer. Wel een van de tofste animehelden ooit in de hoofdrol.
Gungrave ***1/2
Behoorlijk clichematig. Ik kon wel genieten van de aparte opbouw zonder duidelijke helden of schurken.
Spiral: The bond of reasoning ***
Een soort detectiveserie a la Conan, maar nu met highschool kinderen. Het is onderhoudend tot het einde, nergens echt heel erg opzienbarend.
Hikaru no go **1/2
Tsja, op aanraden van een vriend geprobeerd, maar vrij snel opgegeven. Ze weten de sfeer van Go salons aardig te pakken en bij vlagen is het best intens....maar Go spelen blijft saai.
Yakitate! Japan ***1/2
Go is doodsaai, maar het bakken van brood natuurlijk niet.
Maar dat komt wellicht ook door de heerlijk flauwe humor van de makers. Tegen het einde had ik het overigens wel gehad.
Full Metal Alchemist ****1/2
Na een wat stroef begin ontvouwt zich een van de klassieke anime-reeksen van niveau. Alles klopt eraan. Dit moet je wat mij betreft gezien hebben en waarderen.
Black Lagoon ***
Sfeervolle over-the-top actie in een anarchistische boevenstaat. Soms wel erg ongeloofwaardig, maar zeker de moeite waard.
Momenteel kijk ik alleen Princess Tutu. Een soort anime voor meisjes ( ja echt...). De sfeer is echter zo lekker dat ik het op de koop toe neem, en geniet van de humor en het gelaagde verhaal.
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
Overigens mijn dank aan de post voor mij. Ik heb weer inspiratie opgedaan voor nieuwe series. 
Roodkapje
-
- 494 messages
- 674 votes
Ook dit topic eens helemaal doorgelezen. Ik vind van mezelf dat ik heel erg terughoudend ben als het op anime aankomt. Ik probeer eerst genoeg reviews te vinden van een serie of film en bekijk die dan pas. Het stoort me enorm dat ik tijd stop in het bekijken van de eerste afleveringen van een veelbelovende animeserie om dan tot de conclusie te komen dat het zware "crap" is. Zo heb ik me zwaar mispakt aan series als naruto, full metal alchemist, bleach, love hina, mai hime, enz...
Het valt me op dat er veel fans zijn die echt zulke series de hemel inprijzen om het imago van otaku of animefan te hebben. Dat ze eigenlijk naar gelijkwaardige brol als hun o zo gehate amerikaanse soaps zitten te kijken deert hen blijkbaar niet. Als iemand me vertelt dat ie animefan is vraag ik eerst welke series ze bekijken. Dan weet je welk vlees je in de kuip hebt. 
Enkele van mijn favoriete anime's (films en series door elkaar):
-voices of a distant star (deze MOET op moviemeter komen) 
-Kino no tabi
-Robot carnival
-Innocence
-Gunbuster
-End of evangelion
-Blood, the last vampire
-Ghost in the shell
-Dead Leaves
-Beyond the clouds
-Paranoia agent
-Now and then, here and there
-Yokohama shopping log
-Mushishi
-Haibane renmei
-Ergo proxy
-Death note
-Texhnolyze
-Zipang
-Lucky Star
Als er nog iemand series kent als deze, PM me...
Elk jaar lijken er meer en meer animeseries uit te komen (of zijn dat mijn gedachten) en elk jaar is het moeilijker om het kaf van het koren te scheiden.
Net omdat het allemaal getekend is en dus werkelijk alle elementen van de omgeving en karakters kneedbaar zijn kan er een atmosfeer gecreerd worden die in een gewone film of serie onmogelijk is. Dàt is hetgeen dat anime zo fascinerend maakt en dat typeert een kwaliteitsanime.
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
Het valt me op dat er veel fans zijn die echt zulke series de hemel inprijzen om het imago van otaku of animefan te hebben. Dat ze eigenlijk naar gelijkwaardige brol als hun o zo gehate amerikaanse soaps zitten te kijken deert hen blijkbaar niet. Als iemand me vertelt dat ie animefan is vraag ik eerst welke series ze bekijken. Dan weet je welk vlees je in de kuip hebt.
.
Daar heb je gelijk in. Ik ken zat mensen die heel hoog opgeven over een Naruto of een Bleach, terwijl het eigenlijk eeuwigdurende soaps zijn. Zeker niet te vergelijken met het echte werk.
Bij mij sluipt er wel eens onzin tussen, ach, moet kunnen... 
brymj
-
- 758 messages
- 829 votes
Death Note ***1/2
Meer hype dan inhoud, al heb ik deze serie ook in een adem uitgekeken. Op sommige punten gaat het in de versnelling en vergeet het stil te staan bij bepaalde ontwikkelingen van de karakters. Natuurlijk zijn L. en Kira wel anime-legendes geworden.
dan weet je dus echt niet waar je over praat 
Death Note heeft een sterk verhaal, en tja, als je alleen de anime kent zal je het niks vinden, daarom moet je ook de manga lezen, die is super 
en Naruto en Bleach zijn vrij kut ja
M. van Kessel
-
- 80 messages
- 23 votes
Zo heb ik me zwaar mispakt aan series als naruto, full metal alchemist, bleach, love hina, mai hime, enz...
Dat verbaasd me enigszins, dat je Fullmetal Alchemist ook noemt, hoewel ik je mening natuurlijk wel accepteer. Omdat die serie de tweede anime is die ik volg, kan ik 'm nog niet in perspectief zien, maar ik ben waarlijk aan het genieten van de oogstrelende animatie. Het verhaal boeit me wat minder, maar is zeker geen negatief punt.
(Moet overigens toch eens op zoek naar een soort van naslagwerk(je) waarin alles op een rijtje wordt gezet. Een keer een bezoekje brengen aan The American Book Center denk ik.)
film_kaza
-
- 3140 messages
- 0 votes
Ik ken zat mensen die heel hoog opgeven over een Naruto of een Bleach, terwijl het eigenlijk eeuwigdurende soaps zijn. 
Wat je zegt is waar. Naruto en Bleach gaan tot in de oneindigheid maar door. Maar, ze.... zijn gewoon lol
! Ze blijven nog humor erin houden en het verhaal is niet verkeerd.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Heb de TV-series van X op de kop getikt, is dat wat?
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
dan weet je dus echt niet waar je over praat 
Death Note heeft een sterk verhaal, en tja, als je alleen de anime kent zal je het niks vinden, daarom moet je ook de manga lezen, die is super 
en Naruto en Bleach zijn vrij kut ja
Misschien dat ik ooit nog eens de manga probeer. De anime is zeker niet slecht, maar ook weer niet zo the next best thing als mensen beweren. Zeker ''het tweede stuk na een bepaalde gebeurtenis '' is afgeraffeld en incompleet, misschien dat de manga daar wel kwaliteit levert.
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
Dat verbaasd me enigszins, dat je Fullmetal Alchemist ook noemt, hoewel ik je mening natuurlijk wel accepteer. Omdat die serie de tweede anime is die ik volg, kan ik 'm nog niet in perspectief zien, maar ik ben waarlijk aan het genieten van de oogstrelende animatie. Het verhaal boeit me wat minder, maar is zeker geen negatief punt.
Voor mij is het een van de weinige animeseries die visueel en inhoudelijk weet te overtuigen. Alleen de eerste tien afleveringen zijn nog wat doorbijten, maar als de vaart er eenmaal inzit is het erg sterk.
rearviewmirror
-
- 44 messages
- 354 votes
Death Note kijk ik nu ben bij ep 13 wat een geweldige serie.
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
Death Note kijk ik nu ben bij ep 13 wat een geweldige serie.
Kijken of je dat na de grote twist ook nog vindt. 
rearviewmirror
-
- 44 messages
- 354 votes
Kijken of je dat na de grote twist ook nog vindt. 
Het wordt toch niet vern**kt? Ik ben nu bij 19, 18 & 17 waren wel saai, nu Kyra 24 uur bij L moet blijven.
belchinees
-
- 4182 messages
- 2326 votes
Het wordt toch niet vern**kt? Ik ben nu bij 19, 18 & 17 waren wel saai, nu Kyra 24 uur bij L moet blijven.
Jawel, rond aflevering 25 ergens. 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ik vond Scrapped Princess altijd leuk 
brymj
-
- 758 messages
- 829 votes
ja, maar wel een beetje triest al die mensen die afhaken wanneer l doodgaat, wtf,je kijkt toch niet alleen death note voor zijn maniertjes en aparte gedrag
zowiezo is light/kira een beter personage,
bleach is trouwens best kut vind ik, vrij matige animatie en veel te veel cliché druk gedoe wat voor humor door moet gaan. en ja, gewoon die ontzettende onzin die er wordt verteld. soul reapers??? lmfao
, wat je bij veel anime ziet overigens. bij death note heb je dat niet, met mensen die the chosen one zijn ofzo, of meer van die dergelijke ongein
brymj
-
- 758 messages
- 829 votes
Misschien dat ik ooit nog eens de manga probeer. De anime is zeker niet slecht, maar ook weer niet zo the next best thing als mensen beweren. Zeker ''het tweede stuk na een bepaalde gebeurtenis '' is afgeraffeld en incompleet, misschien dat de manga daar wel kwaliteit levert.
naja een vrij belangrijk persoon sterft dus het is logisch dat het zowieso wat minder wordt, waar de anime vrij matige animatie heeft, is de manga vol met details, echt prachtige tekeningen, en wordt het ook minder haastig verteld, de endings zijn ook anders van mekaar.
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
Ik irriteerde me er vooral aan dat de anime zoveel vragen openhoudt voor de kijker. Overigens schijnt dat vaak zo te zijn bij de conversie van manga naar anime.
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
Princess Tutu ***1/2
Ballet en liefde in een anime voor schoolmeiden...denk ik. En toch intrigeerde het me door een duistere kijk op de liefde en de verschillende manieren waarop deze tot uiting komt. Moeilijk uit te leggen aan mensen die het niet kennen.
brymj
-
- 758 messages
- 829 votes
Ik irriteerde me er vooral aan dat de anime zoveel vragen openhoudt voor de kijker. Overigens schijnt dat vaak zo te zijn bij de conversie van manga naar anime.
ligt er een beetje aan wat voor vragen je daarmee bedoelt, maar het ligt denk ik gewoon dat de anime veel te haastig verloopt
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
ligt er een beetje aan wat voor vragen je daarmee bedoelt, maar het ligt denk ik gewoon dat de anime veel te haastig verloopt
Jep, dat is mijn kritiek ook. Bij de puike serie Monster wordt er wel een zorgvuldig verhaal verteld zonder dat deze saai wordt.
brymj
-
- 758 messages
- 829 votes
bwaja, maar wat voor vragen houdt het dan eigenlijk voor je open? noem er eens een paar.
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
bwaja, maar wat voor vragen houdt het dan eigenlijk voor je open? noem er eens een paar.
Het verband tussen N en L. Er wordt gezinspeeld op een weeshuis ofzo, maar het precieze hoe of wat komt nooit naar voren.
belchinees
-
- 4182 messages
- 2326 votes
Het verband tussen N en L. Er wordt gezinspeeld op een weeshuis ofzo, maar het precieze hoe of wat komt nooit naar voren.
Komt aan bod in L: Change the World .
Helemaal op het einde.
brymj
-
- 758 messages
- 829 votes
@ belchinees: maar komt ook vrij duidelijk naar voren in de anime/manga en die film is natuurlijk niet in overeenkomst met de oorspronkelijke manga, waar L en N elkaar nog nooit ontmoet hebben
dat weeshuis is een weeshuis waar zeer intelligente kinderen opgroeien, daar kijken ze allemaal op tegen L, die hun voorbeeld is, de twee met de grootste potentie zijn Near en Mello, waarvan de eerste alles doet op precies dezelfde manier als L. near merkt op een gegeven moment dat de echte L dood is, en de nieuwe L dat probeerde te verbergen, hij verdacht meteen (of vrij snel) de tweede L (light dus). L kon het niet in z'n eentje, en Near en Mello "L's Heirs" moesten ''samenwerken'' om uiteindelijk kira te kunnen ontmaskeren.
daanminkhorst
-
- 3 messages
- 0 votes
ik heb zojuist death note gekeken een vond het geweldig, zijn er soortgelijke anime series die ook zo rond de 12 uur duren met een sluitend einde. En soortgelijk verhaal: mysterieus, thriller, demonen.
de-alchemist
-
- 167 messages
- 87 votes
ik heb zojuist death note gekeken een vond het geweldig, zijn er soortgelijke anime series die ook zo rond de 12 uur duren met een sluitend einde. En soortgelijk verhaal: mysterieus, thriller, demonen.
Mysterieus en thriller, dan denk ik direct aan Monster!
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Jaren geleden had je hele vette series.
Cybercops is er 1 van geloof ik.
Bestaat uit 3 delen.
Ik heb me die tijd ziek gekeken in Manga achtige dingen.
Voor die tijd zagen de tekenfilms er erg goed uit.
brymj
-
- 758 messages
- 829 votes
Death Note
Dragon Ball
One Piece
Darker than Black
Air Gear
maar m'n favoriet is op het moment Bleach, kan er geen genoeg van krijgen, aanrader voor mensen die houden van goed ontwikkelde karakters, weet overtuigend over te komen, al is het jammer dat de anime zo droevig slecht getekend is, manga is top
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
5 favo's die niet op MM staan:
01 - 5.0*- Kino no Tabi
02 - 4.5*- Texhnolyze
03 - 4.0*- Haibane-Renmei
04 - 4.0*- Serial Experiments Lain
05 - 4.0*- Soultaker