- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Anime-series
Anime-series
Padd0
-
- 804 messages
- 3074 votes
Woohoo!!! Ik heb net mijn eerste 2 dvd's van Rurouni Kenshin binnen (nog maar 20 te gaan
).
Padd0
-
- 804 messages
- 3074 votes
Nog een leuke aanrader; "Wandaba Style"
Het verhaal gaat over een jonge wetenschapper die naar de maan wil zonder fossiele brandstoffen te gebruiken. Hij huurt de beginnende popgroep "Mix Juice" in als proefkonijnen. Deze groep wil bekend worden door als eerste groep een live-act op de maan te houden.
Kort samengevat een compleet geflipte serie
!!!!!
dttom
-
- 2146 messages
- 2156 votes
oh my god!! Naruto aflevering 78 is briljant! Beste aflevering tot nu toe, moest ik ff kwijt
. Can't wait till next week!
Padd0
-
- 804 messages
- 3074 votes
Ik heb 78 nog niet gezien, maar ik vind Naruto de laatste tijd zowiezo al erg klote. Het ziet er vaak afschuwelijk uit, veel vervelende bombastische muziek en weinig leuk uitziende actiescenes (want laten we eerlijk zijn daar draait de serie om). Ik een hele tijd geleden al overgestapt op de manga (die ik stukken beter vind).
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Het viel mij inderdaad op dat een paar Naruto's opeens een stuk minder gedetailleerd waren. Het leek wel of iemand anders opeens de serie tekende. Gelukkig is dit voorbij (weet niet wat er gebeurd is, of de oude er weer bij is, of dat de nieuwe heeft bijgeleerd) want de laatste paar afleveringen zijn echt verbluffend mooi als je het mij vraagt. Er komen veel gedachtegangen in voor en die worden erg mooi weergegeven als je het mij vraagt.
Dat van die muziek snap ik niet helemaal want volgens mij worden nog steeds dezelfde thema's gebruikt als in de eerste afleveringen.
Ook ik vond 78 WEERGALOOS natuurlijk. Ik weet niet waar je bent afgehaakt (ben wel erg benieuwd) maar sinds de start van het Chuunin-examen zit er toch wel ERG veel actie in hoor (af en toe natuurlijk wel flashbacks om de karakters uit te diepen, maar dat deert niet).
Ik raad je sterk aan weer te gaan kijken want er is nu op wel 4 verschillende fronten een titanenstrijd aan de gang die alle voorgaande battles tussen Naruto en consorten en tegenstanders ruimschoots overtreft.
Padd0
-
- 804 messages
- 3074 votes
Ik weet al lang wat er allemaal komt hoor, ik was zoals ik al zei overgestapt op de manga. De manga is ondertussen ongeveer twee keer zo ver als de anime. Aangezien mijn broertje ze nog steeds download zal ik 78 trouwens ook wel kijken. Op het moment ben ik toch niet zo veel bezig met anime, ik ben op het moment meer aangetrokken tot manga. Dit voornamelijk vanwege het feit dat er nu niet zo heel veel interresante nieuwe series zijn (behalve monster dan, alleen al vanwege de geniale manga is die serie het kijken waard).
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Ooh, je kijkt ze dus nog wel. Dan snap ik niet hoe je erbij komt dat er weinig actie in zit. Het was inderdaad een paar afleveringen heel raar getekend maar ik vind dat het nu weer op het oude niveau ligt hoor.
Padd0
-
- 804 messages
- 3074 votes
weinig leuk uitziende actiescenes
En zowiezo is duurt het allemaal tien keer te lang. Normaal gesproken gaat een anime sneller dan de manga, maar bij Naruto is op sommige momenten de manga sneller.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Daar kan ik inkomen ja. Soms speelt het "Dragonball Z" effect op: Ik ben sterk. Hij kan nieuwe aanval, onee! Maar ik kan ook iets! Of toch is hij sterker. Je snapt het.
Maar waardoor het volgens mij vooral komt is dat er flashbacks tussen de gevechten door zitten die beide karakters en hun overeenkomsten/verschillen (het gevecht tussen Naruto en Neji bijvoorbeeld) uitdiepen. Vind ik persoonlijk erg interessant (vooral de geschiedenis van Gaara. Voegt zoveel toe en geeft zoveel inzicht in zijn beweegredenen en acties tov Naruto enzo)
Maar inderdaad, in Naruto moet gevochten worden, en ik moet zeggen dat het de goeie kant op gaat (we hadden pas een Hokage-gevecht, Kakashi en die leraar van Rock Lee, Sasuke en Gaara, die beestjesgozer tegen die puppetteer enz.) Ik heb niks te klagen. 
Padd0
-
- 804 messages
- 3074 votes
Al die gevechten die je noemt vind ik persoonlijk niet erg interresant, met name het hokage gevecht vind ik echt slecht. Het laatste echt leuke gevecht was Rock Lee tegen Gaara.
Dat uitdiepen van de karakters is wel aardig, maar het is jammer dat ze daar ook te lang over doen. Bij Gaara hadden ze het makkelijk in aflevering kunnen plakken. Ze verzinnen echt gewoon teveel troep bij om de "fans" tevreden te houden. Een voorbeeld is dat gevecht van kakashi en Gai tegen die ninja's, totaal overbodig. Als het er leuk uitziet dan kan ik het nog wel waarderen maar het was gewoon echt kut. Bovendien overdrijven ze de karakters ook nog eens (Gai wordt te overdreven neergezet in vergelijking met de manga).
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Tja, ik ben niet zo thuis in andere anime's/manga's dus jij kunt de boel een beetje vergelijken. Ik vindt het er allemaal erg gaaf uitzien (op die paar opmerklijk geanimeerde afleveringen na), maar het zou zomaar kunnen dat er anime's zijn die het veel beter doen. Die moet ik dan maar eens zien
.
dttom
-
- 2146 messages
- 2156 votes
De laatste afleveringen waren idd niet best maar 78, tja die is gewoon weg briljant en ook nog is in erg hoog tempo en er werd ook niet naar een ander verhaaltje gegaan. Dus tja uhh genieten maar weer zou ik zeggen Padd0!
Padd0
-
- 804 messages
- 3074 votes
Ik wacht wel op de release van Anbu, de rest is namelijk allemaal shite.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Bakasan's deden het tot voor kort nooit bij mij (andere codec voor nodig waarschijnlijk). Wat zijn eigenlijk precies de verschillen?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
't zal wel weer elitair klinken ... maar waarom houden prominente leden van een filmforum zich bezig met reeksen als Naruto
In de animewereld hebben reeksen zoals deze zowat het zelfde imago als de "Ernest ..." films. Je op zou op z'n minst toch wat discussie over de "betere" reeksen verwachten hier, zeker aangezien het hier dikwijls nogal bitsig aan toegaat bij commerciëlere films, en dan vooral in topic genaamd coole anime series.
Maar uhm ... doe rustig voort, moest me gewoon even van het hart.
jimius
-
- 1 messages
- 0 votes
In vergelijking met veel andere animes is Naruto niet zo veel aan en is het kwaliteitsniveau ook niet bijzonder hoog te noemen. Het meeste word in Korea vervaardigd voor een habbekrats en alleen de animatie sequences die goed moeten zijn worden in Japan zelf gemaakt en duren slechts enkele seconden. Een oplettend oog kan meteen het verschil zien.
Ik kijk liever naar R.O.D, Paranoia Agent of de Ghost in the Shell serie. Maar ja ieder zijn ding.
Padd0
-
- 804 messages
- 3074 votes
't zal wel weer elitair klinken ... maar waarom houden prominente leden van een filmforum zich bezig met reeksen als Naruto 
Ach zoals ik al zei is het niet een gigantische goede serie. Maar ik heb 1 keer in de week toch wel behoefte aan een gemakkelijk te kijken (hoewel dat bij naruto toch lastiger wordt) serie. Het is gewoon te vergelijken met DBZ. Ik heb soms gewoon behoefte aan pulp
.
Volgens mij is dat ook enigzins overdreven. Naruto is volgens mij 1 van de populairste series op dit moment. Kijk alleen maar eens hoe vaak de nieuwste Naruto gedownload wordt.
Welnu start eens een discussie op, ik volg wel
.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Niet eens één van de, 't is ook gewoon de populairste. Als je wat vertrouwd bent met het fansub wereldje zegt dat ook wel genoeg over de kwaliteit van de reeks in kwestie. De populariteit van zulke reeksen berust enkel op het volgen van conventies en fanservice, een term die wel ontworpen lijkt voor vele van die series. Kritiek op deze fanservice wordt weggeflamed, het afwijken op conventies wordt afgestraft door het negeren van reeksen die iets nieuws willen brengen.
Het groepje mensen dat animatie dan ook als kunstvorm kan, durft en wil beschouwen is miniem en krijgt amper steun. Als je kijkt naar reeksen als Kino no Tabi en Texhnolyze is de interesse beperkt tot een 300 tal kijkers max, terwijl dat bij Naruto makkelijk tot aan 10.000 reikt. Kortfilms zoals de parels van 4°C, Blame! en laatst nog de Amanofilm worden compleet genegeerd.
Als je dan toch pulp wil, kijk wat Excel Saga of Oh! Super Milk-Chan (kuch) ... zit tenminste nog wat inventiviteit in 
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Jammer dat alles wat populair is meteen als bagger wordt afgedaan... Maar ja, jij zal er wel meer van weten dan ik, jij hoort tenslotte bij de elite.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Bovendien is het sublieme tekenwerk van de mensen achter Neon Genesis..
Toch even dit jammerlijk misverstand de wereld uithelpen. FLCL is inderdaad geregisseerd door de mensen die Evangelion gemaakt hebben (Gainax), de animatie is echter door Production I.G verzorgd. Niet geheel verwonderlijk, als je kijkt wat Gainax de laatste tijd (niet) voor elkaar krijgt.
En als je kijkt naar de gemiddelde animefan, is alles wat populair is per definitie bagger ja. Een stelletje ongeletterde, onbeschofte en kinderachtige pubers. Of je jezelf daar nu wel of niet bijrekent maak je voor jezelf maar uit.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Breng eens iets aan dat het tegendeel bewijst zou ik zeggen. (ivm de situatie v/d anime fans)
dttom
-
- 2146 messages
- 2156 votes
echt onderhond als je tegen argumenten zo willen horen wil ik ze best aanbrengen. MAar de manier waarop jij je mening verwoord geeft alweer aan dat je er niks van wilt weten en toch wel weer denkt dat wat jij zegt en denkt juist is. Als jij fijn alleen onbekende dingen wil waarderen omdat het onbekende jou aanspreekt moet je dat lekker doen. Maar niet zo gaan lopen zeiken en ook zeker niet met van die ongelofelijk belachelijke uitspraken komen als naruto=ernest blablabla. Word een beetje moe van je gezeik.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Naruto != Ernest dan ? 't Is anders even generisch, passieloos en flauw als je het mij vraagt. Echt bandwerk, geproduceerd met maar één doel voor ogen. $$ (wel .. eigenlijk Yen).
En ik waardeer series niet omdat ze onbekend zijn, maar omdat ze zoveel meer betekenen en voorstellen dat die standaard rubbish. Ter illustratie : Trailer
Een stukje animatie dat nooit hier zal geraken, maar wel het summum van celshading vertegenwoordigd, gemaakt is door een independent studio en makkelijk al het werk van Gonzo en zelf P-I.G in dat gebied overstijgt. (evenaart zo'n beetje 4°C). Dit vraagt gewoon om wat respect van een fanbase, maar niemand in heel de scene (generalisatie) die hierin interesse toont. 't is dit soort luiheid en oninteresse in het medium waar ik moe van word.
Padd0
-
- 804 messages
- 3074 votes
Niet eens één van de, 't is ook gewoon de populairste. Als je wat vertrouwd bent met het fansub wereldje zegt dat ook wel genoeg over de kwaliteit van de reeks in kwestie. De populariteit van zulke reeksen berust enkel op het volgen van conventies en fanservice, een term die wel ontworpen lijkt voor vele van die series. Kritiek op deze fanservice wordt weggeflamed, het afwijken op conventies wordt afgestraft door het negeren van reeksen die iets nieuws willen brengen.
Klopt, ik vind het ook maar een vervelende community.
Het groepje mensen dat animatie dan ook als kunstvorm kan, durft en wil beschouwen is miniem en krijgt amper steun. Als je kijkt naar reeksen als Kino no Tabi en Texhnolyze is de interesse beperkt tot een 300 tal kijkers max, terwijl dat bij Naruto makkelijk tot aan 10.000 reikt. Kortfilms zoals de parels van 4°C, Blame! en laatst nog de Amanofilm worden compleet genegeerd.
Dat is idd jammer, want series zoals Kino en Texhnolyze zijn natuurlijk veel interresanter, ook al vind je ze misschien niet zo heel erg leuk. Maar ja zulke series zijn er helaas niet in overvloed, dus vergrijp ik me vaak aan mindere series.
Ik vond Blame! trouwens niet zo geniaal hoor. Het kwam mij een te onsamenhangend over. Dan vond ik de manga tig keer beter. Die andere 2 heb ik trouwens niet gezien.
Als je dan toch pulp wil, kijk wat Excel Saga of Oh! Super Milk-Chan (kuch) ... zit tenminste nog wat inventiviteit in 
.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Je staat er soms van verrast hoeveel pareltjes er nog zijn, maar die niemand gewoon aanraakt omdat ze daar geen "kijkers" mee trekken. Het aantal groepen dat zich bezighoudt met de artistiekere anime is snel geteld. 3, waarvan er 2 klinisch dood zijn. En af en toe de oddball release van een groep die niet goed weet waar ze aan begint. Veel kortfilms, films en series worden gewoon straal genegeerd, terwijl er wel 5 groepen aan de nieuwste fanservice anime bezig zijn.
Ongetwijfeld, al moet je dat project ook in z'n context zien. De DVD is eigenlijk niet meer dan een uit de hand gelopen amateurproject (independent studio), en beeldt gewoon verscheidene passages uit de manga uit. Qua sfeerschepping, kleurgebruik en vooral qua muziekgebruik kunnen de meeste pro's nog wat leren van Blame!. Als je even uitkijkt vind je trouwens nog wel wat 4°C werk (meer en meer eigenlijk), voornamelijk dan Comedy, Noiseman Sound Insect en Memories (Magnetic Rose, Stink Bomb en Cannon Fodder) wat zowat het beste is dat Japanse animatie in de laatste 10 jaar heeft voortgebracht.
Ach, je vindt genoeg geschifte/leuke/goede dingen als je wat rondkijkt. En anders doen wij wel ons best om op gepaste tijden wat juweeltjes te releasen 
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Naruto != Ernest dan ? 't Is anders even generisch, passieloos en flauw als je het mij vraagt.
Als je het mij vraagt niet.
Dat maakt het nog geen slechte serie. Jij doet meteen alles waar wat geld tegenaan wordt gesmeten of wat niet anders is af als slecht. Ik daarentegen ben gegrepen door de serie.
Een stukje animatie dat nooit hier zal geraken
Da's jammer ja. Maar daar heeft de kwaliteit van Naruto niets mee te maken. Enkel de hype eromheen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Niet waar geld tegenaan gesmeten wordt, wel waar een serie gekneed en gerokken wordt zodat er zoveel mogelijk geld uit kan geslagen worden. Series als Naruto zijn milkcows, die niks meer van doen hebben met een goeie show neerzetten, maar met zoveel mogelijk randmerchandise verkopen.
Dat een serie eruit ziet zoals de vorige 500 heb ik inderdaad wel een probleem mee. Variatie is een troef, en na meer dan 10 jaar anime is Naruto alles behalve fris.
Kwaliteit is altijd relatief, en ivm zo'n films is de kwaliteit van Naruto nill. Why settle for less when you can have more ?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Even nog een naampje droppen voor de fans : Le Portrait De Petit Cossette (ep1) is eindelijk "te verkrijgen". De moeite voor iedereen die eens wat anders wil.