- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Anime-series
Anime-series
Hemdale
-
- 2222 messages
- 8824 votes
Weet iemand ook hoeveel afleveringen er nog komen van Naruto?? Want zoals het nu lijkt bij aflevering 79, kon het wel eens bijna afgelopen zijn...
Padd0
-
- 804 messages
- 3074 votes
De manga is nog steeds bezig. Aangezien de anime nog lang niet in de buurt is van de manga kan de serie nog wel lang doorgaan (zal wel richting de 200 kunnen lopen). Nadat de anime al flinke tijd shit is, begint de manga ook steeds slechter te worden (allerlei onlogische, vervelende plotwendingen). Laten we dus maar hopen dat er binnenkort een einde aan komt, dan is er weer plaats voor een nieuwe serie (ja ik weet het dit zal natuurlijk niet gebeuren).
Padd0
-
- 804 messages
- 3074 votes
Goed nieuws voor de Takahata fans. In November van dit jaar komen er in regio 1 dvd's uit. Het gerucht gaat dat het de volgende drie titels zijn: Pom Poko, Only Yesterday en My Neighbours the Yamada's. Ik weet in ieder geval wat ik de komende kerst op mijn verlanglijstje zet
.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12838 votes
Hmmm, voor diegenen die niet op de hoogte zijn, Ghibli brengt zowat al z'n DVDs uit met Japanse voice track, en Engelse/Franse subs ... dus in plaats van Disney te supporten, koop gewoon de Japanse DVDs. Meestal qua extras ook heel wat interessanter, en qua verpakking heel wat classier. 
Padd0
-
- 804 messages
- 3074 votes
Ik weet dat de japanse versies ook met engelse ondertitels zijn. Het is echter wel zo dat die dvd's ook meteen 2 keer zoveel geld kosten. Bovendien zijn de extra's die op de disney-dvd's staan bijna hetzelfde als die op de japanse dvd's. Verder zijn de vertalingen op de disney-dvd's net iets beter dan op de japanse dvd.
JayLunar
-
- 748 messages
- 2961 votes
Het is echter wel zo dat die dvd's ook meteen 2 keer zoveel geld kosten.
De (vrijwel identieke) Hongkongse of Koreaanse DVD's niet.
Snap ook niet waarom je als anime-liefhebber Di$ney-producten zou aanraden..
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Saint Seiya zal jullie ook wel wat zeggen, tpch? Heb daar een heleboel soundtracks van.
Padd0
-
- 804 messages
- 3074 votes
De (vrijwel identieke) Hongkongse of Koreaanse DVD's niet.
Snap ook niet waarom je als anime-liefhebber Di$ney-producten zou aanraden..
Daar heb je gelijk in, die zijn niet zo duur. Op de een of andere manier heb ik toch iets met die dvd's dat ik ze liever niet koop.
Waarom zou ik trouwens geen disney-producten kunnen aanraden als anime-liefhebber? Dat vind ik echt onzin, als ze goede producten afleveren ga ik niet zeuren.
JayLunar
-
- 748 messages
- 2961 votes
Waarom zou ik trouwens geen disney-producten kunnen aanraden als anime-liefhebber? Dat vind ik echt onzin, als ze goede producten afleveren ga ik niet zeuren.
Als je een echte anime-liefhebber bent, en bv. geen fake-ass DL-ende otaku-nerd (no offense) bent, en je je liefhebberij serieus neemt lijkt het me logisch dat het je iets kan schelen of de maatschappij waarbij je afneemt en die je support met respect omgaat met de producten waarop je liefhebberij betrekking heeft. (en dat Di$ney respectloos omgaat, of in het geval van de r1 Ghibli's: om had willen gaan, met films, en in het bijzonder die van Oosterse afkomst, staat vast, dat weet je toch?).
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12838 votes
Het heeft inderdaad zoals JayLunar zegt veel met support te maken. Waarom Disney's slechte dubs funden, en niet rechtstreeks Studio Ghilbi zelf ? Zij maken de films, doen de moeite om ze ondertiteld uit te brengen, brengen ze snel uit en zetten ze bomvol leuke extras. Daar geef ik m'n geld liever aan, dan aan een firma die verder m'n geld toch maar gebruikt om films als "Home on the Range" te maken.
De enige reden waarom Disney niet raakt aan Ghibli's films, is omdat ze dit expliciet niet mogen (contractueel). Een zeer wijze beslissing, als je even kijkt wat Miramaxe allemaal aanricht met Aziatische films (leuke anecdote trouwens is dat Miyazaki een katana naar Disney opstuurde toen die Spirited Away volop aan het bewerken waren voor de Americaanse release).
Sjoerd
-
- 999 messages
- 1348 votes
Niet waar geld tegenaan gesmeten wordt, wel waar een serie gekneed en gerokken wordt zodat er zoveel mogelijk geld uit kan geslagen worden. Series als Naruto zijn milkcows, die niks meer van doen hebben met een goeie show neerzetten, maar met zoveel mogelijk randmerchandise verkopen
. Nou dat is je bij deze dan niet gelukt... (niet dat het je ook maar iets zal kunnen schelen, maar toch).
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12838 votes
Zeg ik niet, ik geef gewoon aan dat ik besef dat ik elitair klink.
En in geval van Naruto gaan goeie show en geld verdienen inderdaad niet samen. Of je moet een zeer distorted beeld van "goeie show" hebben.
Padd0
-
- 804 messages
- 3074 votes
Heeft trouwens iemand al die anime-remake van seven samurai gechecked? Ik durf het gewoon niet aan, al die vliegende robots e.d. Ik ben gewoon bang dat het origineel gigantisch verkracht wordt.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12838 votes
Heeft niks meer met het origineel te maken zelfs.
Animatie van de serie, vooral de 2D animatie is best indrukwekkend. Jammer dat de merge met 3D voor geen meter werkt (en dan van de mensen die Yukikaze gemaakt hebben). Verder ook redelijk stereotype personages en situaties. Na 2 afleveringen heb ik het opgegeven.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12838 votes
http://www.dfx.co.jp/ja/works/...
Zeer leuk kortfilmpje. Gratis (en legaal) te bezichtigen.
Diesel
-
- 9411 messages
- 0 votes
Ik keek vroeger altijd een anime serie waar ik de naam van vergeten ben. De hoofdpersonage heeft een geweer aan zijn rechter arm en deed aan Extreme American Football, erg donkere sfeertje ook.
Iemand een ideetje...?
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Ik zit nu Hellsing te kijken en dat is wel erg vet zeg
. Ben bij episode 07. Zijn er meer afleveringen dan de 13 die ik nu heb?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12838 votes
Nopes, dat is het, en daar zal het waarschijnlijk ook bij blijven.
Iets zegt me dat er ook een spel van is, maar zou me er niet op quoten.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Jammer zeg. Moet ik weer een nieuwe animé-serie zoeken om de vakantie door te komen
.
Padd0
-
- 804 messages
- 3074 votes
Je kan natuurlijk ook gewoon aan de manga beginnen (die ik persoonlijk beter vind). De manga slaat echter wel een totaal andere weg in dan de anime, een betere naar mijn mening. Blijf er echter bij dat het meer een hap-slik-weg serie is, maar wie weet dat de mangaka een leuke draai aan dingen weet te geven.
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
Ha, hippe discussies hier. =D
Hoewel het topic begon over series, denk ik dat het nu wel een 'Anime topic' is geworden. Maar goed, als ik dan toch een 'coole anime serie' moet noemen...zal dat Hajime no Ippo zijn. Ha, nog altijd mijn all-time favorite. 75 Afleveringen, en keer op keer 100% kwalitatief. Geweldig.
Ben ook bezig met Photon: Weet niet wat ik er van moet denken na 2 [van 6] Afleveringen. Het is vaag...en ben niet zo'n liefhebber van de tekenstijl. Maar volgens mij kan ie wel lachwekkend worden.
Heb vanochtend ook Riding Bean gezien. Ikzelf vind het geweldig om af en toe eens een wat oudere Anime te bekijken. Leuke film om een keer gezien te hebben. Meer ook niet...
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12838 votes
For those in the know ... Digital Juice is eindelijk gefansubd. Collectie kortfilms uit de Studio 4°C stal. Weirdness troef, dus wie denkt enkele Animatrix filmpjes te zullen zien zal raar opkijken. Klasse werkje.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Afgelopen weekend toevallig Noiseman en Comedy gezien. Princess Arete staat binnenkort ook op het programma. Idd gaaf spul! 
Viel me trouwens op dat m'n favoriete Animatrix filmpjes ook van deze jongens waren. Wat mij betreft hoeven ze zich hiervoor niet te schamen.. (Beyond)
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12838 votes
Koji Morimoto inderdaad (Noiseman/Beyond). De man die Studio 4°C oprichtte. Laatst nog een interview met de man gelezen, waarin duidelijk wordt waarom ik z'n films steeds weet te appreciëren. Iemand die vertrekt van beelden ipv woorden, en zelf DJet in z'n vrije tijd. Groot genie eigenlijk 
Padd0
-
- 804 messages
- 3074 votes
Net Digital Juice gekeken. Uiteraard was het weer erg vet, gewoon ff je normale redenerende verstand overboord zetten en genieten maar
. Heerlijk animaties en geweldig leuke situaties, vraag me af hoe sommige van die lui het verzinnen maar zolang ze ermee doorgaan heb ik er geen problemen mee.
Ik vond Tsukiyo no Ban trouwens het beste filmpje van de verzameling. De stijl van de animatie vond ik erg cool, gecombineerd met de leuke beelden was dat voor mij de topper. Voor de rest waren alle filmpjes eveneens erg goed, alleen Chicken's Insurance viel me een beetje tegen. Wel fantastisch geanimeerd maar voor de rest deed het me vrij weinig.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Mjaaa, gaat wel. Beetje raar doen om het raar doen. Wel geinig en leuk bedacht, maar het doet me niet zoveel. Dan vind ik die filmpjes die ik vorige week zag (Noiseman en Comedy) stukken beter.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12838 votes
Zijn vooral grafische testen natuurlijk. Uiteraard zijn Comedy en Noiseman beter, maar de vruchten van Digital Juice zijn nu wel te zien in Mind Game bijvoorbeeld. Trouwens vind ik Chicken Insurance voor een full 3D kortfilm wel enorm indrukwekkend.
Padd0
-
- 804 messages
- 3074 votes
Ik kom er net achter dat 4°C de animatie heeft verzorgd voor een nike reclame. Iedereen die dat wil zien moet maar ff deze link checken http://www.nike.com/nikebasket...