- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Anime-series
Anime-series
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Eternal Family zweeft ergens rond. Soort van commercial reeks omgevormd tot serie. Geregisseerd door Koji Morimoto (Beyond - Animatrix, Noiseman) met heel wat hulp van Tanaka.
Echt heerlijk stukje animatie.
ShadowLady
-
- 6 messages
- 99 votes
Heeft trouwens iemand al die anime-remake van seven samurai gechecked? Ik durf het gewoon niet aan, al die vliegende robots e.d. Ik ben gewoon bang dat het origineel gigantisch verkracht wordt.
ik heb de remake gezien en ik heb persoonlijk een hekel aan vliegende robots etc. en ik vond de serie zeker wel wat hebben maar je moet het niet teveel gaan vergelijken met seven samurai
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Moet ik weer een nieuwe animé-serie zoeken om de vakantie door te komen
.
1 vakantie later heb ik de Bleach-pot opengetrokken. En wat komt daar veel lekker spul uit zeg! Jammer dat ik al weer door de 40 afleveringen heen ben
.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Karas is de OAV om volgen dit jaar. Ergo Proxy de serie om naar uit te kijken. Verder is dit jaar één van de zwakste ooit. Want wat komt er veel rommel uit 
Ewing Oil
-
- 146 messages
- 49 votes
Mijn favoriete animatie serie zijn:
Transformers
G.I. Joe
He-man and the Masters of the Universe
De Tovenaar van Oz
The Simpsons, die vond ik ook altijd wel leuk. Maar er komt gewoon geen eind aan deze serie, daarom ben ik naar 5 jaar afgehaakt bij de The Sipmsons.
Angelian
-
- 1 messages
- 0 votes
Mijn favoriete serie's en een paar goeie films.
Series:
- Bleach
- Full Metal Alchemist
- Serial Experiments Lain
- Naruto
- Blood+ (lijkt wel goed te worden)
- HunterxHunter (Tv en OVA's)
- Full Metal Panic
- Hellsing
- Tsubasa Cronicle
- Macross 7, Macross Plus(OVA), Macross Zero (OVA)
Films:
- Akira
- Princess Mononoke
- Vampire Hunter D
- Blood the last Vampire
- paar aardige DBZ films weet niet meer welke 
- die semi-disney film maar dan wel als je hem Japans/Engels ondertiteld kijkt naar mijn idee 
Dat is het wel zon beetje maar er is vast nog veel meer goeie anime out there zeg maar.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ik ben sinds kort bezig met anime/manga.
Ben nu met Scrapped Princess bezig.
wil nog kijken:
Onegai Twins
Onegai Teacher
Full Metal Panic
Green Green
Naruto
Maar ben echt nog een beginner, dus ken nog lang niet alles. 
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
GUNDAM SEED en GITS RULE!!!
Zeker 2 van de beste anime series ooit.
(kent iemand trouwens de mini-serie soultaker niet de beste serie ooit, maar toch.)
Latesta
-
- 408 messages
- 146 votes
Keek dbz altijd toen ik klein was, heb laatst weer een aflevering gekeken en t zuigde...
film_kaza
-
- 3140 messages
- 0 votes
Laat ik zeggen dat mijn lievenlingsserrie zo´n 3 jaar Dragonball z is geweest. Nu zijn dat South Park en The Simpsons. Nadeel bij The Simpsons is dat ik het bijna nooit kan kijken, ik heb altijd wel wat op vrijdag.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Leuk....maar we hebben het hier over anime-series.
film_kaza
-
- 3140 messages
- 0 votes
dragon ball z, simpsons en south park zij toch anime?Anime betekend toch getekend?
aegron
-
- 4030 messages
- 1265 votes
Anime is een stijl van tekenen binnen animatie.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Blijft een beetje een twijfelachtig term (wat ook in de wiki staat).
* anime in het Westen is de verzamelnaam van Aziatische animatiefilms (voornamelijk Zuid-Korea en Japan).
* anime in Japan staat voor alle animatie, en is gewoon een verkorting van die term. Ook Disney is anime volgens een Japanner.
Ook niet echt juist om het "een stijl" te noemen. Daarvoor bestaan er teveel onderlinge verschillen in tekenstijlen.
[/politiek correct]
aegron
-
- 4030 messages
- 1265 votes
Blijft een beetje een twijfelachtig term (wat ook in de wiki staat).
* anime in het Westen is de verzamelnaam van Aziatische animatiefilms (voornamelijk Zuid-Korea en Japan).
* anime in Japan staat voor alle animatie, en is gewoon een verkorting van die term. Ook Disney is anime volgens een Japanner.
Ook niet echt juist om het "een stijl" te noemen. Daarvoor bestaan er teveel onderlinge verschillen in tekenstijlen.
[/politiek correct]
Je hebt gelijk, maar dit topic gaat vooral over wat je bij het eerste sterretje schrijft. Volgens mij heeft Aziatische animatie toch wel een andere sfeer dan europese of amerikaanse.
Maar goed, Dat is de discussie hier niet 
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Ik volg op dit moment Samurai 7, mooie animaties en vechtscenes echt een aanrader
Dragonball Z volgde ik ook en vind ik ook een van mijn favoriete anime series en ik wil binnenkort beginnen met Full Metal Alchemist
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Weet ik, af en toe mogen de puntjes gewoon even op de i gezet worden
Ik heb al talloze discussies rond "anime" gevolgd en nooit is er eigenlijk een goeie omschrijving/definitie voor gevonden.
Het is zoiets als "de Japanse film". Hoewel dat een hoop associaties oproept ed, is er verder niet één eigenschap gemeenschappelijk. Behalve dan dat ze uit Japan komen uiteraard. 
Om dan even on-topic te gaan: http://www.moviemeter.nl/film/15105 . Het beste wat het wereldje de laatste tijd heeft voortgebracht imo.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Er gaan geruchten dat Naruto op Jetix komt (misschien zelfs nederlands gesproken)
Ik volg gewoon de japanse versie en nog een paar weken en dan begint Naruto 2! Verdere aanraders:
Monster
Samurai Champloo
Blue Gender
Grappler Baki
Hunter X Hunter
Death Note
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Is Captain Future al genoemd?
3X3 eyes is ook cool.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
1. Rurouni Kenshin
2. Naruto
3. Dragonball Z
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Na al heel wat Japanse tekenfilms gezien te hebben ben ik nu aan wat series begonnen. Ik heb nu Hikaru No Go en Kino No Tabi gezien, allebei zeer goed! Serial Experiments: Lain wordt de volgende. Wie heeft er tips voor andere kwaliteitsseries? (Dus kom niet aanzetten met Dragonball Z). Ik hou verder van Ghibli en dingen als Ghost in the Shell en niet van het ultrageweldadige werk, om een referentiekader te geven.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Texhnolyze is geweldig, net zoals Boogiepop Phantom. Horen thuis in het rijtje waar Lain zich in nestelt. Verder ook Haibane Renmei (mooie sfeer en vertoont nogal wat gelijkenissen met Innocence - de Franse dan).
Windy Tales is nog een erg mooie, meer de heerlijk rustige Ghibli richting uit.
Kan je even mee verder lijkt me.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Ik vind Monster een erg goede serie. Je moet wel van mysterie houden, maar echt een geweldige serie.
En Death Note is ook erg goed.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4689 votes
Ken vrijwel niets van anime-series. Heb wel gehoord dat Elfenlied heel goed zou zijn. Is dit zo?
Verder is mijn interesse wel wat gegroeid door vele goede anime-films te zien de laatste tijd. Is er wat in het straatje van bv. Ghost in the Shell? Of een slasher/gore-anime zoals Ninja Scroll?
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Rurouni kenshin en Naruto zijn ook wel vrij goed
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
One Piece is ook een mooie anime, alleen bestaat inmiddels als uit 308 afleveringen en een aantal films.
Ik heb ook de indruk dat er weinig anime films uitkomen. De meeste films horen bij een tv serie. Films zoals Akira en Mononoke kom ik niet tegen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12837 votes
Met alle respect, maar ik denk niet dat series als Monster, Death Note, Elfenlied
, Kenshin, One Piece of Naruto nu meteen de series zijn waar Zavo naar op zoek ik. Zit toch allemaal diep in het mainstream anime soap segment geworteld.
Even nog aanvullen. Zitten een paar erg korte series bij ook:
* Blame! (7)
* FLCL - Furi Kuri (6) (staat op MM)
* Now & Then, Here & There - Ima, Sokoni Iru Boku (13)
* Soul Taker (13) (wie zware actie wil)
* Colorful (16) (twisted en extreem foute humor)
* Ghost in the Shell - Stand Alone Complex (26) (zijn twee series en een film - gebaseerd op de serie - van)
* Kousetsu Hyaku Monogatari (13) (erg mooie horrorverhalen)
* Samurai Champloo (26) (hip samurai gedoe, erg fris)
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Met alle respect, maar ik denk niet dat series als Monster, Death Note, Elfenlied
, Kenshin, One Piece of Naruto nu meteen de series zijn waar Zavo naar op zoek ik. Zit toch allemaal diep in het mainstream anime soap segment geworteld.
Even nog aanvullen. Zitten een paar erg korte series bij ook:
* Blame! (7)
* FLCL - Furi Kuri (6) (staat op MM)
* Now & Then, Here & There - Ima, Sokoni Iru Boku (13)
* Soul Taker (13) (wie zware actie wil)
* Colorful (16) (twisted en extreem foute humor)
* Ghost in the Shell - Stand Alone Complex (26) (zijn twee series en een film - gebaseerd op de serie - van)
* Kousetsu Hyaku Monogatari (13) (erg mooie horrorverhalen)
* Samurai Champloo (26) (hip samurai gedoe, erg fris)
Soultaker
Heerlijke serie.