• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.979 votes
Profile

Anime-series

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Onderhond wrote:

Met alle respect, maar ik denk niet dat series als Monster, Death Note, Elfenlied , Kenshin, One Piece of Naruto nu meteen de series zijn waar Zavo naar op zoek ik. Zit toch allemaal diep in het mainstream anime soap segment geworteld.

wat bedoel je precies met soap segment? Ik vind een serie zoals Death Note (vooral de eerste 15 afleveringen) van een hoge kwaliteit en af en toe zeer complex (wat het juist leuk maakt).

Samurai Champloo was inderdaad ook een leuke serie. Ik ben nu bezig met de serie Ergo Proxy die ook erg goed schijnt te zijn

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

In Film > Genres en landen > Animéseries:

De laatste tijd ben ik helemaal in de ban van animé. Animéfilms keek ik al langer, maar aan de series was ik nog nooit toegekomen. Een tijdje geleden toch mee begonnen en ben sindsdien helemaal verslaafd! Vandaar dat ik de laatste tijd ook minder op films heb gestemd, ik kom er niet meer aan toe

Nu wilde ik wel eens weten of er hier ook mensen zijn die animéseries volgen, zo ja welke? Welke vind je het best, en het slechtst? Welke genres vind je goed?

Op dit moment kijk ik de volgende series:

- Seto no Hanayome: Een comedy/romance. Het gaat over een jongetje die bijna verdrinkt en wordt gered door een zeemeermin. Door omstandigheden is hij verplicht met haar te trouwen, maar haar onderwater-mafiafamilie is het hier niet mee eens. Deze serie is écht hilarisch gecombineerd met extreme stijlwisselingen. Als je een comedy zoekt moet je deze checken!

- Bleach: Iedere animéliefhebber kent deze serie. Het leven van een tiener die op z'n kop komt te staan als hij Shinigami-krachten krijgt. Erg goede en leuke serie.

- Azumanga Daioh: Een comedy over het dagelijks schoolleven van een aantal meisjes. Niet echt een verhaal maar tal van hilarische en superdroge scenes. Aanrader!

Series die ik al heb afgekeken:

- Death Note: On-ge-lofe-lijk goede thriller. Het verhaal is van topniveau evenals de stijl, voice-actors en muziek. Een jongen vindt een Death Note. Iedere naam die je erin schrijft gaat over 40 seconden dood. De jongen gebruikt het boek om alle criminelen uit te roeien. Zo ontwikkeld zich een strijd tussen de jongen en een zeer intelligente detective.

- Elfen Lied: Erg mooie animé. Niet echt in een hokje te plaatsen. De serie bevat veel bloed, sadisme, humor, naaktheid, actie, drama en emotie, romantiek en SF. Een diclonius (meisjes met hoorns en speciale krachten) ontsnapt uit een lab en richt een enorme ravage aan. Ze vindt onderdak bij 2 doodgewone tieners. De tieners verzorgen haar zonder dat ze weten dat ze te maken hebben met een gevaarlijke seriemoordenaar. Het einde is ook erg mooi.

- Onegai Teacher: Een alien landt op aarde en wordt lerares. Echter, een leerling heeft alles gezien en weet dus van het bestaan van de alien. Zo is hij verplicht met haar te trouwen om het geheim te bewaren. Niet echt een boeiend verhaal, maar wel een leuke wegkijker. Hij is gelukkig ook maar 12 episodes.

- Girls Bravo: Een heel erg leuke comedyserie met veel Ecchi-elementen ( seksuele uitspattingen en naaktheid). Een jongen werd vroeger veel gepest door meisjes omdat hij zo klein was. Daardoor heeft hij een vrouwenfobie opgebouwd. Tot overmaat van ramp wordt ie op een dag via z'n badkuip getransporteerd naar Seiren, een wereld die voor 90% uit vrouwen bestaat. Echter, er is één vrouw waar zijn fobie niet wordt geactiveerd en deze gaat met hem samenleven op Aarde. Deze serie vond ik echt heel leuk. Ook Fukuyama zorgde regelmaat voor een lachbui. Hij is een pervert in z'n ergste vorm en probeert ieder meisje te versieren en soms zelfs al bijna te n*uken voordat ze er erg in heeft. Aanrader!

Ik ga nu beginnen aan de animé Great Teacher Onizuka (GTO).

Ik hoop dat er mensen zijn die ook in animéseries geinteresseerd zijn anders heb ik dit hele bericht voor niks lopen typen

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Is er niet al een soortgelijk topic?

Iniedergeval kijk ik erg weinig (anime) series. Vroeger was ik wel een gundam fan maar tegenwordig kan ik dat niet meer aan. Voor een lekker stijlvol, sfeervol en vermakelijke anime met de nodige actie is soultaker aan te raden. Verhaal moet je je niet teveel van aantrekken.

Ghost in the shell: stand alone complex is best oke al mag ie nog niet in de schaduw van de films (van Oshii dan) staan. Verder de wat popi dingen als full metal alchemist en naruto en dan houd het voor mij eigenlijk wel op.

Ben meer een filmfreak.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Kon geen soortgelijk topic vinden. Alleen het topic 'Animé/manga/hentai' maar dat leek me iets te algemeen en meer over de verschillen te gaan.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Ik heb gisteren op youtube ee hele rare serie gezien: lichtelijk puberaal en met veel knokpartijen zoals je ze kent van Tekken tournooien: Air Master

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Ben nu bezig alle afleveringen van Samurai Champloo te kijken. Heerlijke serie, met vooral een erg grappige sfeer. Afro Samurai is een anime met Hip-Hop muziek, maar Champloo is een anime met een volledige Hip-Hop attitide. Vreselijk lekkere muziek en af en toe is de serie ook wat 'geremixed'. Alleen de gevechten hadden wat beter gemogen, verder is het toch wel een echte aanrader (al is hij inmiddels wel al best oud)

film_kaza

• 3140 messages
  • 0 votes

MMhh, ik begrijp nu eindelijk wat precies anime is . Ik ken er niet zoveel... ik ben bezig met "Death Note" die er erg goed uitziet.

Mijn toplijstje:

- Midori No Hibi 5* : Was dit een mini--serie dan zat deze nr 5\6 in mijn top. Erg mooie, grappige, leuk getekende anime met zeer mooie muziek op begin van een aflevering, in de aflevering (ontroerend mooie ) en het einde van een aflevering. Dit gaat over de vechtersbaas "Sawamra Seiji" die door zijn reputatie als vechtersbaas erg gevreesd word. Terwijl hij eigenlijk een vriendin wil maar alle meisjes zijn bang voor hem. Dan op een dag krijgt hij zomaar... een meisje aan zijn rechterhand. Een erg verlegen meisje genaamd Midori, die Seiji leuk blijkt te vinden.

- Avatar 4,5*: Avatar is een goie serie maar de nr 2? Tja er is op dit moment nog geen betere. De nl versie is te volgens op Nickelodeon en de orginele op internet. Ik denk dat de meeste wel weten waar het over gaat. Over de 4 elementen: water, vuur, aarde en lucht. De avatar kan meester zijn in alle elementen, maar deze moet snel leren omdat er al oorlog is met de vuurmeesters.

- Orphen 4* : Orphen is een leuk personage met intresante verhalen. Ik heb deze nog niet helemaal af gezien. Om eerlijk te zijn weet ik ook niet erg goed waar het over gaat . Orphen is een van de grootste magiers maar ook weer 1 van de luiste, associaalste en opschepperigste. Het begint dat hij op zoek gaat naar een zwaard samen met zijn leerling en een wild tienermeisje.

- Naruto 4*: beter getekend van Dragon ball z. En zit ook meer verhaal in. Alleen.... is ook dit zo'n oneindig doorgaande serie. Ik heb zelf behoefte aan ook meerdere series. Maar het is zeker wel leuk. Alleen de behoefte om het te kijken word steeds kleiner. Ik hou het liefst van doorlopende verhalen. Maar het goede hieraan is wel dat als je echt heel veel van Naruto houd, kun je er ontzettend lang mee bezig zijn.

- Dragon Ball Z 4*: De actie verveelt mij nooit hier. Erg verhaal zit er niet in maar toch... het blijft leuk. Het woordje "kamehameha" zou iedere anime-fan wel eens gehoord moeten hebben.

- Elfen Lied 3,75 * : Erg zielig verhaal... En de eerste aflevering komt nog herzenlozer over dan Dragonball Z. Maar langzaam onderhand komt het verhaal op gang. En niet een zwak verhaal, zeker niet. Waaronder ook een ontzettend mooi nummer aan het begin van elke aflevering. Veel naaktheid en veel bloed is hier aan de orde. Dat is niet geheel de manier om mij echt te overtuigen.

Overigens raad mijn vriend aan: Kanon, Death Note (raad ik ook aan), Chobits en DearS.

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

Ik kijk de volgende anime's:

- Death Note

- Darker than Black

- Air Gear (zie m'n avatar)

- School Days

- Code Geass

- Welcome to the N.H.K.

- Tengen Toppa Gurren Lagann

maar ik ben van plan er nog veeeel meer te kijken

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

brymj wrote:

Ik kijk de volgende anime's:

- Death Note

- Darker than Black

- Air Gear (zie m'n avatar)

- School Days

- Code Geass

- Welcome to the N.H.K.

- Tengen Toppa Gurren Lagann

maar ik ben van plan er nog veeeel meer te kijken

Ik volg ook pas sinds anderhalf jaar echt actief anime series. Als je dan pas begint dan zijn er inderdaad heeeel veel. Van jouw lijstje heb ik Death Note helemaal gezien (special moet ik nog wel zien)

Darker than Black ben ik net mee begonnen en vind ik ook helemaal geweldig. Code Geass heb ik ook op mijn PC staan.

De series blijven zich wel opstapelen en ik ben bijvoorbeeld pas bij aflevering 80 van One Piece (er zijn er nu inmiddels iets van 332). Met Bleach wil ik nog beginnen (daar van zijn er 152). En ook met Naruto 2 moet ik nog beginnen (al lees ik wel de manga).

En dan zijn er nog series als Trigun, Berserk, Gun X Sword, Neon Genesis, Cowboy Bebop enz. die ik allemaal nog wil zien. Van de anime die ik tot nu toe helemaal heb gezien is mijn top 3:

1. Death Note

2. Full metal Alchemist

3. Naruto (tot aan de fillers uiteraard)

Sanderkeuh

• 582 messages
  • 2953 votes

Ik volg nu .hack//SIGN, One Piece, Naruto Shippuuden en Bleach.

Een aanrader is FullMetal Alchemist. Vlotte stijl en sterk verhaal.

Ook Wolf's Rain is een goede anime.

film_kaza

• 3140 messages
  • 0 votes

Kleine update:

Orphen 2 *, ik was gek van de game "Scion Of Sorcery" en was blij meer te zien. Maar na 10 afleveringen slaap ik ervan, nee dit is zwak.

Death Note 4*: Aflevering 1 t\m 15 zijn echt ontzettend goeie afleveringen. Kira Vs. L, maar daarna veranderd het verhaal en het zwakt af. Alleen aflevering 24, 36 & 37 waren nog van hetzelfde niveau.

ik zelf kijk Death Note nu ook. Het is een hele goeie serie.

Ik heb ook Chrno Crusade gekeken het is een nogal complex verhaal maar wel grappig het is een erg dramatische serie vind ik zelf maar wel mooi. Het einde daarvan is ook erg zielig. Het is een serie van zo'n 24 afleveringen.

Inuyasha is ook een leuke serie met 3 films en bestaat uit 167 of 168 afleveringen. Goeie serie met veel gevecht, humor en romantiek.

Chibi vampire is ook wel grappig echt zo'n romantische komedie.

Deze series zijn nogal erg anders dan de rest die andere noemen maar deze series zijn aan te raden.

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

aryan wrote:

(quote)

Ik volg ook pas sinds anderhalf jaar echt actief anime series. Als je dan pas begint dan zijn er inderdaad heeeel veel. Van jouw lijstje heb ik Death Note helemaal gezien (special moet ik nog wel zien)

Darker than Black ben ik net mee begonnen en vind ik ook helemaal geweldig. Code Geass heb ik ook op mijn PC staan.

De series blijven zich wel opstapelen en ik ben bijvoorbeeld pas bij aflevering 80 van One Piece (er zijn er nu inmiddels iets van 332). Met Bleach wil ik nog beginnen (daar van zijn er 152). En ook met Naruto 2 moet ik nog beginnen (al lees ik wel de manga).

En dan zijn er nog series als Trigun, Berserk, Gun X Sword, Neon Genesis, Cowboy Bebop enz. die ik allemaal nog wil zien. Van de anime die ik tot nu toe helemaal heb gezien is mijn top 3:

1. Death Note

2. Full metal Alchemist

3. Naruto (tot aan de fillers uiteraard)

ja. One Piece wil ik ook nog aan gaan beginnen, maar er zijn nu al wel heel veel afleveringen van

Darker Than Black is trouwens een vette aanrader voor iedereen hier. soms kan het een beetje ingewikkeld zijn, maar het verhaal is erg top en het is ook erg mooi vormgegeven + geweldige muziek van Yoko Kanno.

Naruto ben ik trouwens mee gestopt, ik vond er op een gegeven moment echt niks meer aan, ze houden zich later ook niet meer strikt aan de manga, wat jammer is

Urusei Yatsura is trouwens ook erg aan te raden, zowel de manga als de anime

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Qua series zo'n beetje m'n top 3:

01 - Blame!

02 - FLCL

03 - Soultaker

Heb verder nog niet zo veel goede anime series gezien. Ben ook meer into films dan series.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Paar tips voor Goto dan:

01. Texhnolyze

02. Kino no Tabi

03. Haibane Renmei

04. Windy Tales

Echt prachtige reeksen.

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Hé bedankt. Zal eens kijken of ik ze kan vinden. De dvd's zijn wat aan de dure kant.

de-alchemist

• 167 messages
  • 87 votes

Ik kijk ongeveer een jaar nu naar anime en het is iets wat ik nooit meer kwijt raak! Het is echt een mooie aanvulling in mijn leven, geniet er gewoon heerlijk van, fijne entertainment en je komt ook nog eens levenslessen tegen zo af en toe...

Ik kan niet veel met sommige reacties waarin men vind dat de populaire anime minder is ofzo, ze zijn niet voor niets populair, omdat ze goed zijn! De ene is beter dan de andere, dat is normaal.

Ik heb er inmiddels best veel gezien, mijn eerste liefde was (DBZ niet meegerekend, toentertijd keek ik gewoon naar een tekenfilm, wist nog niks van anime af) Bleach. Omdat het mijn eerste is zal het altijd een apart gevoel geven als ik Bleach kijk, just love it. Naruto heb ik lang geboycot omdat ik naruto kinderrachtig vond, maar inmiddels toch opgepakt en ik geniet extreem! ben nu bij ep 40, dus heb nog een lange weg te gaan.

Even een lijstje van Animes die ik ''cool'' vind en die je gezien moet hebben:

-Bleach (als je van action/adventure houdt en een leuke hippe sfeer)

-Naruto (meeslepende, mooie ninja-anime)

-Samurai 7 (Ik vind dat seven samurai op een goede manier ge-remaked is, beetje aangepast maar de ziel is behouden, complimenten daarvoor)

-Samurai Champloo (Hip, fris, snel, grappig, gewoon Cool!)

-Full metal alchemist (Denk dat dit de beste van allemaal is, emoties, passie, een beeld van de wereld waarin we leven)

-Death note (niet normaal spannend! Prachtige duels tussen de 2 hoofdpersonen)

-Hajime no Ippo (ben ik mee bezig, box-anime, je gaat helemaal mee leven met Ippo)

Weet iemand of rurouni kenshin de moeite waard is? Ben van plan om Monster te zien, want heb een beetje van de manga gelezen en dat beviel me wel. Soul eater is een nieuwe anime, net begonnen in april, misschien dat ik die ga volgen, maar de eerste episode heeft me niet echt overtuigd...

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

de-alchemist wrote:

Ik kijk ongeveer een jaar nu naar anime en het is iets wat ik nooit meer kwijt raak! Het is echt een mooie aanvulling in mijn leven, geniet er gewoon heerlijk van, fijne entertainment en je komt ook nog eens levenslessen tegen zo af en toe...

Ik kan niet veel met sommige reacties waarin men vind dat de populaire anime minder is ofzo, ze zijn niet voor niets populair, omdat ze goed zijn! De ene is beter dan de andere, dat is normaal.

Ik heb er inmiddels best veel gezien, mijn eerste liefde was (DBZ niet meegerekend, toentertijd keek ik gewoon naar een tekenfilm, wist nog niks van anime af) Bleach. Omdat het mijn eerste is zal het altijd een apart gevoel geven als ik Bleach kijk, just love it. Naruto heb ik lang geboycot omdat ik naruto kinderrachtig vond, maar inmiddels toch opgepakt en ik geniet extreem! ben nu bij ep 40, dus heb nog een lange weg te gaan.

Even een lijstje van Animes die ik ''cool'' vind en die je gezien moet hebben:

-Bleach (als je van action/adventure houdt en een leuke hippe sfeer)

-Naruto (meeslepende, mooie ninja-anime)

-Samurai 7 (Ik vind dat seven samurai op een goede manier ge-remaked is, beetje aangepast maar de ziel is behouden, complimenten daarvoor)

-Samurai Champloo (Hip, fris, snel, grappig, gewoon Cool!)

-Full metal alchemist (Denk dat dit de beste van allemaal is, emoties, passie, een beeld van de wereld waarin we leven)

-Death note (niet normaal spannend! Prachtige duels tussen de 2 hoofdpersonen)

-Hajime no Ippo (ben ik mee bezig, box-anime, je gaat helemaal mee leven met Ippo)

Weet iemand of rurouni kenshin de moeite waard is? Ben van plan om Monster te zien, want heb een beetje van de manga gelezen en dat beviel me wel. Soul eater is een nieuwe anime, net begonnen in april, misschien dat ik die ga volgen, maar de eerste episode heeft me niet echt overtuigd...

Die animes die jij nu opnoemt volg ik of heb ik ook gevolgd. Enkele aanraders voor jou:

Darker than Black

Hunter X Hunter

Basilisk

Monster heb ik ook gezien en die vond ik ook erg goed en mysterieus. Verder volg ik ook One Piece, welke vooral een mooi lang verhaal heeft (inmiddels al iets van 354 episodes)

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

de-alchemist wrote:

Weet iemand of rurouni kenshin de moeite waard is?

Kenshin is zeker de moeite waard! Was mijn eerste Animé en ik blijf er de dag van vandaag nog naar kijken al ken ik het verhaal al vanbuiten Maar pak wel de originele Japans gesproken want de Engelse versie vind i kniet goed en er is ook in geknipt.

de-alchemist

• 167 messages
  • 87 votes

Thanx voor de reacties! Heb vaker gehoord dat Basilisk goed ja, zal ik zeker gaan checken dan. Kenshin spreekt me wel aan, even ippo afkijken en dan begin ik daar aan... Ik kijk sowieso in het Japans, Anime in het Engels kan gewoon niet volgens mij, dan klopt er iets niet voor mijn gevoel...

M. van Kessel

• 80 messages
  • 23 votes

Fullmetal Alchemist! Ben ze allemaal vanuit Engeland aan het overhalen en uiteindelijk, als ik alle 13 dvd's en de film binnen heb, ga ik ze allemaal kijken. Heb de eerste afleveringen al gezien, maar ik werd steeds uit het verhaal getrokken omdat ik moest wachten op de volgende levering. Met een beetje strategisch kijken en bestellen moet het wel te doen zijn, maar ach, ik wil ze liever eerst allemaal hebben.

Ghost in the Shell: Standalone Complex is ook erg aan te raden.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

M. van Kessel wrote:

Fullmetal Alchemist! Ben ze allemaal vanuit Engeland aan het overhalen en uiteindelijk, als ik alle 13 dvd's en de film binnen heb, ga ik ze allemaal kijken.

Is dat niet verschrikkelijk duur? Als ik hier in de Mediamarkt eens rondkijk zie ik dat een dvd van Kenshin met 3 afleveringen al gemakkelijk 10€ kost en er zijn 95 afleveringen

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Metalfist wrote:

(quote)

Is dat niet verschrikkelijk duur? Als ik hier in de Mediamarkt eens rondkijk zie ik dat een dvd van Kenshin met 3 afleveringen al gemakkelijk 10€ kost en er zijn 95 afleveringen

Je kunt ze natuurlijk ook allemaal in een boxset kopen.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Net Elfenlied afgerond. Zeer onderhoudend. Op aanraden van een vriend ga ik wellicht aan Hikaru no Go beginnen.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Pastichio Rocker wrote:

(quote)

Je kunt ze natuurlijk ook allemaal in een boxset kopen.

Boxset ben ik nog niet tegen gekomen. Waar heb je die gevonden en voor hoeveel?

M. van Kessel

• 80 messages
  • 23 votes

Ja, boxsets ben ik pas geleden in de Boudisque in Utrecht tegengekomen. Maar a) dat waren regio 1 dvd's (en ik vertik het om alles op m'n laptop te gaan zitten kijken), en b) ze hadden alleen seizoen 1/deel 1. Krijgen we die onzin weer...

Dus, ik ben ze mooi los aan het verzamelen. Of dat duur is... Mwa, betalen met een creditcard doet niet direct een aanslag op mijn bankrekening en ik heb alle tijd.

Toevoeging: Maar bij mijn volgende animeserie ga ik eerst eens goed onderzoeken of er fatsoenlijke boxsets te koop zijn. Dat is uiteraard veel voordeliger.

Artemis

• 3868 messages
  • 2396 votes

shonen

FLCL is voor mij alweer een paar jaar geleden maar ik weet nog wel dat ik zelden zoiets raars heb gekeken na afloop dacht ik ook echt van van WOW. Eigenlijk was ik van plan om FLCL nog een keer te gaan kijken maar ik ben niet echt een re-watch persoon. Gelukkig is het nou vakantie dus wie weet.

M. van Kessel

• 80 messages
  • 23 votes

Ah ja. Enne... Ach, even tussendoor, waar staat FLCL ook alweer voor?

Tayama

• 1102 messages
  • 522 votes

Fooly Cooly.

Wil ik ook nog wel een keer opnieuw kijken. Tijd geleden alweer.

-fal

• 2028 messages
  • 2290 votes

Nana gezien. Vraag me niet waarom ik me daar doorheen geworsteld heb. Ergens laat in de 30 wordt het even interessant als alle personages de weg kwijt zijn, maar dat potentieel wordt naar het einde toe weer teniet gedaan.

Elfen Lied heeft me vermaakt, maar niet meer dan dat.

Ergo Proxy vond ik daarentegen geweldig. Duistere en spannende Endzeit SF met veel sfeer en een moeilijk te volgen verhaal zonder dat dat de pret drukte.

Ghost Hound (Shinreigari) uit 2007 heb ik net beëindigd. Een mysterie verdeeld over 22 afleveringen waarin drie jongens in een bergdorpje worstelen met traumatische gebeurtenissen uit hun verleden en blijken in staat te zijn met hun ziel hun lichaam te verlaten. Een wat vreemde psycholoog probeert de kinderen te helpen. Geheimzinnige gebeurtenissen doen vermoeden dat er meer mis is met het dorpje.

De serie staat bol van folkloristische elementen maar vooral neuro- en klinisch psychologische gegevens (fansubs geven regelmatig zinvolle extra info). Later vindt er nog een thematische verbreding plaats.

In mooie sfeertekeningen van het bergdorpje voltrekt het verhaal zich lekker traag en komt haast volledig uit zonder grootse effecten, iets wat ook geldt voor de eenvoudige maar effectieve soundtrack (gongs en wat toegankelijke avant-garde). Qua sfeer doet het nog het meest denken aan rustig Japans drama. Alleen het einde vond ik niet helemaal geslaagd en met 22 aflevering eigenlijk ook wat te lang.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.