• 178.061 movies
  • 12.207 shows
  • 33.977 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.784 votes
Profile

De Lama's

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Die Arie kan inderdaad wel grappig zijn, maar zoals ik al zei, hij moet gewoon geschreven materiaal doen en niet van die flauwe improvisaties.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Ik vind Arie vooral grappig door al zijn typetjes hoe die die neerzet, met die grappige geluidjes en stemmetjes.

Ook erg goed was toen Ruben Nicolai bij de Datingshow Albert Verlinde nadeed

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2167 votes

Purmerend wrote:

Ken je Ruben van der Meer niet van onder meer Hakkuhbar met o.a. Gabbertje?

Oh ja daar had ik vroeger nog een cd van

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

De televiezierring winnen is net zoiets als de Specialympics winnen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ervaring mee?

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ik vind dit een van de minst grappige programma's die ik ken (en dan tel ik zelfs programma's mee die niet grappig bedoelt zijn). Ik heb wel eens een tijdje naar The-Best-of op dvd zitten kijken, maar waar ik moest lachen bleef het vooral bij verbazing. Verbazing van hoe ze zoiets ooit uit kunnen zenden. Ik irriteerde me er vooral aan dat het meer leek alsof de komieken vooral bezig zijn met zichzelf vermaken dan met het publiek vermaken. Het kwam over alsof het vooral voor hun grappig was en niet voor mij als kijker. Alsof je op tv kijkt naar een stel mensen die een bordspel aan het spelen zijn of zo. De grappen vind ook erg voor de hand liggen en oersimpel gevonden. Nee, de Lama's zijn niet aan mij besteed. De andere twee nominaties waren ook niet veel overigens.

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2167 votes

Dat maakte het inderdaad nog wat dragelijker.

Gooische Vrouwen en Dancing with the stars zijn nou ook geen programma's waarvan je zegt: die verdienen het.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

ik vind het werkelijk geweldig meer kan ik er niet van zeggen.

vooral dat ene met de gehadicapte overvaller

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

Verbazing van hoe ze zoiets ooit uit kunnen zenden.

Het onderschrift vernieuwende geïmproviseerde televisie doet een hoop, denk ik.

En dat het een laagdrempelige 'jeugdige' imago uitstraalt (lees: t-shirt met opschrift en uitstekende anderskleurige lange mouwen). Vergelijk het met RTL's impro-show 'Gelukkig, U bent er' en zie de oubolligheid.

Dat was ook het verschil met 'de concurrentie'. Plat gezegd waren het twee exemplaren van het spectrum van het huismoederpubliek. Gooische Vrouwen aan de hippe zijde en Dancing... aan de meer traditionelere zitvolk.

Want zeg nou zelf, in een café lul je toch liever overloos over zgn. progressieve smaak dan conservatief Hillywood?

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Art wrote:

Ruben, die kale, heeft zich bij mij haast onsterfelijk gemaakt met die scene over Maxima die vreemd gaat

En daarna ook nog Willem Alexander die vreemd gaat natuurlijk .

sanny74

• 62 messages
  • 1 votes

ruben nicolai die Prins Bernard nadoet, ook leuk

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Zelf heb ik een aantal jaren aan theatersport gedaan. Het programma De Lama's is een grote bezoedeling van het improviserend theater.

Kwaliteit is benedenmaats, en de humor is zo plat als een dubbeltje. Zelfs in Sesamstraat wordt er binnen 1 aflevering niet zo veel herhaald als in De Lama's. Theatersport is samenwerking, de dominante speler bepaalt wat er gebeurt, de rest volgt, kunnen er spelenderwijs een flinke draai aan geven, maar "NEE" is verboden. Deze hoofdregel wordt 95% van de tijd genegeerd door De Lama's die voornamelijk bestaat uit een groep dominante spelers die allemaal voor hun fanbase de allerleukste grap proberen te bedenken (waardoor ze altijd weer uitkomen op seks of het alcoholgebruik en dam-verleden van de presentator...lachen, gieren, brullen). Samenwerking is sporadisch te vinden, en dat is juist de grootste uitdaging, om een fatsoenlijke sketch ten toneel te voeren. De Lama's floreren in veel ADHD geschreeuw zonder lef [groffe grapjes maken is geen lef].

Het kan beter. In 1994 was er reeds op de Vlaamse tv een improviserend theater programma, Onvoorziene Omstandigheden geheten. Veel verfijnder, goede sketches, altijd verrassend. Daar bleef ik wel voor thuis. De onbekende jongelingen zijn allemaal doorgebroken, om er een aantal te noemen: Johan Terryn, Tom Lenaerts en Michiel deVlieger. Veelal ook de grote namen achter produktiehuis Woestijnvis.

België - Nederland = 1 - 0

robin00787

• 322 messages
  • 750 votes

Het zal mij toch aan mn reet roesten dat de regels van het improviseren niet worden gebruikt, de lama's is gewoon een komisch programma waar humor belangrijker is dan de scenes die ze spelen. Ik vind het bovendien van groot lef betuigen dat ze bijv bij 'de slechtste ooit' ofzo zomaar naar voren stappen en hopen dat hun zojuist bedachte grap in de smaak valt. Vaak genoeg zag je bij Sara Kroos dat eigenlijk niemand moest lachen en dat wordt op een gegeven moment vrij pijnlijk om te zien.

Bovendien hebben cabaretiers bij een show altijd hun teksten en grappen al geschreven. Hier moeten ze snel zelf wat verzinnen. Het beste voorbeeld hiervan vind ik Arie, die in zn shows aardig grappig is maar bij de lama's vind ik m toch behoorlijk tegenvallen. Ik zou Youp van t Hek of Hans Teeuwen weleens bij de lama's willen zien, kijken of ze daar ook zo grappig zijn.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Humor belangrijker ja...hoe banaler, hoe harder het gelach. Iedere aflevering zie ik dezelfde grappen en situaties. Ideeen-armoede.

Cabaret is ook een geheel andere discipline dan improviserend theater / theatersport. Ik hoef geen cabaretiers te zien als Lama's ondersteund door een of andere aap als presentator die zichzelf ook nog eens grappig vind. En een of andere 'bn-er' die mee mag doen. De Vlaamse versie werd gespeeld door mensen die al jaren deden aan improviserend theater, die hadden geen seks-grapjes nodig om het publiek aan het lachen te krijgen.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Mug wrote:

Humor belangrijker ja...hoe banaler, hoe harder het gelach. Iedere aflevering zie ik dezelfde grappen en situaties. Ideeen-armoede.

Dat je nog iedere aflevering kijkt verbaast me wel enorm

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Ik kijk niet iedere aflevering (zeg ik ook nergens). De afleveringen die ik heb gezien lijken qua inhoud en grappen&grollen op elkaar. En wat is er mis met dom entertainment? Daar pik ik met genoegen zo nu en dan wel iets van mee. Maar om de Lama's nu briljant en geweldig te noemen....een vette nee.

robin00787

• 322 messages
  • 750 votes

Wat ik wel zeer irritant vind is dat de BN'ers die te gast zijn altijd grappig proberen te doen. Daar heb ik sowieso een hekel aan, maar bij de lama's is het helemaal erg m.u.v. Jeroen van Koningsbrugge en Geert Wilders

Anyway, iemand nog favoriete spellen? Mijn favorietem zijn 'de laatste minuut van', 's wereldse slechtste' en het moordspel.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Vond de datingshow altijd erg leuk. Maar die is er niet meer?

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

FillumGek wrote:

Vond de datingshow altijd erg leuk. Maar die is er niet meer?

Nu is het 'het moordspel'. Ik vind dat persoonlijk leuker dan de datingshow.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Kwam toch ook wel eens allebei in één show? Datingshow middenin ergens en moordspel aan het einde. Het moordspel is idd ook erg leuk ja

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Ik hoorden net bij een programma (volgens mij 'de wereld draait door') dat er plannen zijn voor een film (!) met of van de Lama's. Lijkt mij niet zo'n geweldig ideen.

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Als er van JackAss al een film kan worden gemaakt, dan kan het helaas ook met de Lama's.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Nee ze moeten geen film maken inderdaad.

Het is leuk om even naar te kijken, net zoals bij Jackass maar het moet niet te lang duren want dan ben ik het zo zat.

Weet ook niet hoe ze met de lama's een film willen maken, maar lijkt me geen goed idee ze moeten lekker doen zoals ze nu bezig zijn.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Doom wrote:

Als er van JackAss al een film kan worden gemaakt, dan kan het helaas ook met de Lama's.

2 uur improvisatie? Nee, volgens mij niet met het concept van de lama's, wat wel met het concept van Jackass kan...

Gonza

• 13 messages
  • 1025 votes

kennen jullie "Whose line is it Anyway?" ook? Persoonlijk vind ik dat echt gewedlig!! De Lama's hebben er wel wat van..

http://www.flabber.nl/archief/016784.php

http://www.flabber.nl/archief/017153.php

http://www.spikedhumor.com/articles/32660/Whose_Line_Helping_Hands.html

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Gonza wrote:

kennen jullie "Whose line is it Anyway?" ook? Persoonlijk vind ik dat echt gewedlig!! De Lama's hebben er wel wat van..

http://www.flabber.nl/archief/016784.php

http://www.flabber.nl/archief/017153.php

http://www.spikedhumor.com/articles/32660/Whose_Line_Helping_Hands.html

Is gewoon letterlijk gekopieerd zo te zien. Maar inderdaad erg leuk.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Vanavond was best weer een leuke aflevering. Vooral Tijl kwam af en toe scherp uit de hoek

En Chantal was een leuke kandidate

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Leuk programma maar ik moet er wel in de juiste bui voor zijn. Blij dat die vrouw weg is, zij was namelijk erg irritant

arkadi

• 1029 messages
  • 0 votes

Uuitzending van vanavond was toch wel 1 van de mindere van de afgelopen tijd. Het is dat Chantal Jansen er was anders had ik het niet af gekeken.

sydney

• 2223 messages
  • 0 votes

Ben ik het niet mee eens... Het was een sterke aflevering. Ook al zie ik liever "het moordspel" als eindronde.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.