- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Favoriete tv-series
Favoriete tv-series
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
Bonanza wordt ter gelegenheid van 50 jaar VRT opnieuw uitgezonden vanaf vrijdag 26 december. Ik weet het het is nog lang, maar beter nu verwittigd dan nooit...
ga ik zeker weer eens kijken, al lang niet meer gezien.
welke oude series zend VRT verder nog uit ?
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Secret Army (verzetsreeks, febr. 04), De Kat (jeugdreeks, 25/1), De Kolderbrigade (komedie, 26/12), Maria Speermalie (drama, spelen ALLE Vlaamse acteurs in mee,11/2/04), Langs De Kade (havenpolitie 19/11), Alfa Papa Tango (brandweer 18/12), Paradijsvogels (komedie 4/11), Jeroom en Benzamien (tragikomedie, 10/12), Hard Labeur (familie-drama 19/02) & Met Voorbedachten Rade ( waargebeurde assisen-processen, januari 04)....
Ik kan je verzekeren dat mijn video voor veel van deze reeksen draait....
Veel plezier... 
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
nog nooit van gehoord, die series.
ik had eigenlijk gehoopt op Nowhere Man met Bruce Greenwood, kwam een aantal jaren geleden iedere zondagavond op VRT.
echt een topserie.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Het is dan ook een overzicht van 50 jaar VRT, dus zijn er verschillende bij die ouder zijn dan jij Roda... 
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
alweer geen Without a Trace gisteren, stond wel in de tv-gids.
maar SBS 6 besloot een extra lange afl. van Peter R. De Vries uit te zenden. ik kijk iedere week erg uit naar deze sterke serie, en als dan een aflevering op het laatste moment niet wordt uitgezonden, is de teleurstelling erg groot. 
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Ben vandaag nog eens begonnen met het kijken van de serie "De Bokkerijders". Echt een meesterlijke serie! Prachtige muziek ook. Karst van der Meulen's werk moeten ze toch maar eens uit gaan brengen op dvd en/of VHS.
Dionysos
-
- 852 messages
- 0 votes
Ik kijk heel weinig TV, maar voor Star Trek: The next generation gaat-ie wel aan. Goeie serie was dat, erg tof.
Ik blijf er niet voor thuis, maar als ik eraan denk pik ik ook een aflevering Seinfeld mee. De enige Amerikaanse sitcom met goede humor.
Ik blijf het trouwens eeuwig zonde vinden dat ik nooit Twin Peaks heb gezien destijds. Gelukkig is er nu een herkansing met de DVD-box
.
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
gisteren de boxset van Law & Order: The First Year gekocht, en deze middag heb ik de eerste 2 afleveringen gekeken.
ik vond ze erg onderhoudend, ze hadden beide een erg interesant verhaal.
en George Dzundza zet een goede rol neer, maar verwacht geen aktie/thriller elementen of enige vorm van karakter ontwikkeling.
Without a Trace is stukken beter/spannender.
maar Law & Order is zeker de moeite waard om eens te kijken, ik geef de 2 afl. 3.5*
Dionysos
-
- 852 messages
- 0 votes
Ik blijf het trouwens eeuwig zonde vinden dat ik nooit Twin Peaks heb gezien destijds. Gelukkig is er nu een herkansing met de DVD-box
.
Woohoo! Vanmiddag de box besteld!
Als de levering een beetje vlot verloopt, ga ik een aangenaam weekendje tegemoet
.
SSeagal
-
- 1866 messages
- 659 votes
CSI vind ik helemaal top! Deze serie straalt echt een filmkwaliteit uit en dat is uniek voor series. Ik zou niet de dvd kopen zelf, want 1 aflevering 2x kijken zou ik niet zo snel doen denk ik, maar afgezien daarvan is CSI the bomb!
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
CSI vind ik helemaal top! Deze serie straalt echt een filmkwaliteit uit en dat is uniek voor series. Ik zou niet de dvd kopen zelf, want 1 aflevering 2x kijken zou ik niet zo snel doen denk ik, maar afgezien daarvan is CSI the bomb!
SSeagal je moet ook eens The Shield kijken, die zul je zeker ook gaan waarderen. 
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Wanneer komt de nieuwe Soprano-serie eigenlijk op Tv? Ik bedoel: ik vind het erg leuk om als serie elke week een aflevering te zien in plaats van naar beneden laden, maar 2 seizoenen achter lopen is een beetje teveel van het goede 
eeflien
-
- 383 messages
- 261 votes
Ik vind 'Spoed' altijd erg leuk. Dat is die Belgische ziekenhuisserie waar ze bij kopspijkers altijd van die leuke fragmenten over hebben 
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
Wanneer komt de nieuwe Soprano-serie eigenlijk op Tv? Ik bedoel: ik vind het erg leuk om als serie elke week een aflevering te zien in plaats van naar beneden laden, maar 2 seizoenen achter lopen is een beetje teveel van het goede
weet ik niet, maar je kan altijd nog de dvd's kopen, hoewel die wel erg duur zijn.
de dvd van The Shield en C.S.I zijn wel betaalbaar, beide voor nog geen 30 euro !
sn@ke
-
- 2077 messages
- 888 votes
Kent iemand " the district " ? Heb een paar afleveringen gezien en die waren best wel goed.
sn@ke
-
- 2077 messages
- 888 votes
Ik vind 'Spoed' altijd erg leuk. Dat is die Belgische ziekenhuisserie waar ze bij kopspijkers altijd van die leuke fragmenten over hebben
Friends
the simpsons
spin city
kulderzipke ( vlaamse kinderserie waar ik veel goeie herrineringen aan heb
)
thuis ( beste belgische "soap" al wordt de kwaliteit van vroeger belange niet meer gehaald )
soboer
-
- 359 messages
- 293 votes
Friends vind ik erg overgewardeerd. Na 3 seizoenen heb je alle grappen al gehad en begint alles zich weer te herhalen, ook de verhaallijnen.
Seinfeld vind ik meesterlijk gemaakt. Elke aflevering zit ingenieus in elkaar. Er zit nooit maar dan ook nooit een sentimentele scene in een aflevering. Dus geen zoetsappigheid. Je leeft meestal niet met de karakters mee, je lacht ze meestal uit. Dit is zeker een pluspunt. Seinfeld heeft nog een troef waarmee het alle andere komedies mee verslaat, namelijk Kramer. Wie zou er niet naast zo een man willen wonen.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Seinfeld is idd altijd erg grappig. Ik vind George het leukste personage. De acteur die Kramer speelt, Michael Richards, heeft nu ook een eigen show die door Net 5 of zoiets uitgezonden wordt. Niet kijken, want het is namelijk erg slecht.
jacom
-
- 305 messages
- 2242 votes
mijn torenhoge favoriet:
THE SIMPSONS!!!!
ook:
x-files
futurama
en natuurlijk:
buiten de zone (fantastische serie met bart de pauw)
sn@ke
-
- 2077 messages
- 888 votes
buiten de zone (fantastische serie met bart de pauw)
jacom
-
- 305 messages
- 2242 votes
mmmja, smaken verschillen. jij bent eerlijk gezegd één van de eerste gasten die ik spreek van +/- mijn leeftijd die buiten de zone niet grappig vind.
ik zou zeggen, kijk er nog maar eens naar, misschien bevalt het je de volgende keer wel. je weet niet wat je mist.
SSeagal
-
- 1866 messages
- 659 votes
SSeagal je moet ook eens The Shield kijken, die zul je zeker ook gaan waarderen.
Wanneer en waar dan Roda?
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Voor de Belgen op VT4 op dinsdagavond laat rond 23.30...
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
Wanneer en waar dan Roda?
de dvd van seizoen 1 is te koop voor nog geen 30 euro.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
In de kerstvakantie heb ik 3 afleveringen gezien (op DVD), en vandaag nog 2... Band of Brothers...
Ik vind BOB een hele sfeervolle serie waar je echt met de soldaten meeleeft. De intro vind ik ontzettend mooi, en het is wel interresant wat die echt veteranen zeggen in het begin van elke aflevering. Van wat ik gezien heb, vind ik dat het wel iets wegheeft van 'Saving Private Ryan'. Dat komt misschien mede doordat Steven Spielberg en Tom Hanks een grote rol hebben gespeeld in het maken van BOB. Het is voor mij gewoon echt de sfeer, de vermakelijkheid en het realisme wat ervoor zorgt dat ik dit toch wel top vind. Je krijgt als kijker zo een goed beeld van hoe soldaten het hadden in de Tweede Wereldoorlog.
Gelukkig is dit niet zo'n oorlogsfilm dat alleen maar bestaat uit aktie; wat het vooral zo mooi maakt, is dat er zoveel verschillende lokaties zijn.
Nog 5 afleveringen te gaan....
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Zeg U-96, opgepast met die BOB, dat staat voor Belgische Opsporings Brigade, een onderdeel van de federale politie... 
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Bob is een hele populaire naam tegenwoordig
.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Die mannen doen ook mee aan de Olympische Winterspelen in de discipline Bob-sleeën... 
Dionysos
-
- 852 messages
- 0 votes
In de kerstvakantie heb ik 3 afleveringen gezien (op DVD), en vandaag nog 2... Band of Brothers...
Ik vind BOB een hele sfeervolle serie waar je echt met de soldaten meeleeft. De intro vind ik ontzettend mooi, en het is wel interresant wat die echt veteranen zeggen in het begin van elke aflevering. Van wat ik gezien heb, vind ik dat het wel iets wegheeft van 'Saving Private Ryan'. Dat komt misschien mede doordat Steven Spielberg en Tom Hanks een grote rol hebben gespeeld in het maken van BOB. Het is voor mij gewoon echt de sfeer, de vermakelijkheid en het realisme wat ervoor zorgt dat ik dit toch wel top vind. Je krijgt als kijker zo een goed beeld van hoe soldaten het hadden in de Tweede Wereldoorlog.
Gelukkig is dit niet zo'n oorlogsfilm dat alleen maar bestaat uit aktie; wat het vooral zo mooi maakt, is dat er zoveel verschillende lokaties zijn.
Nog 5 afleveringen te gaan....
Deze serie heb ik ook gekeken toen-ie werd uitgezonden. Ik kan me er niet veel meer van herinneren, maar wel dat ik voornamelijk onder de indruk was van de beelden. Er zat een filter overheen, ofzo, dat alles wat grauw en grimmig maakte. Dat vond ik wel tof.
Mijn ouders hebben nu de DVD-box besteld, dus die kans grijp ik wel even om die serie aan een stevige revaluatie te onderwerpen.
De naam Spielberg [in combinatie met dat wanproduct SPR van hem
] gebiedt tot kritische oplettendheid.
Ik heb dus nog een appeltje te schillen met BoB...