- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Favoriete tv-series
Favoriete tv-series
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Heb net weer de laatste twee afleveringen van Six Feet Under gekeken (ik liep een beetje achter), en man wat is dat een prachtige serie. De schitterende rustige muziek, de uitstekende cast en het meesterlijke script met de pikzwarte humor. Meesterlijk! 
wackyboy
-
- 547 messages
- 468 votes
Six Feet Under vind ik inderdaad ook erg sterk. Die serie wordt met de aflevering leuker en beter.
Verder ben ik ook erg benieuwd of die Spielberg SF serie "Taken" nog op de Nederlandse tv komt.
Nog een tip; zaterdagavond om zeven uur is er altijd "De Chris Isaak Show" op t.v., verstopt op de kwakkelende zender Veronica, maar erg de moeite waard om te kijken, ook als je niet echt een fan bent van zijn muziek, zoals ik. Elke aflevering is ongeveer een uur en de serie is gemaakt voor de betaalzender "Showtime" in Amerika, wat meestal betekent dat het niet zo braaf en belerend is als de normale series, die gemaakt zijn voor public tv.
Geef het een kans zou ik zeggen.
kanona
-
- 20 messages
- 966 votes
De beste series op tv?
* cold feet
* this life (eind jaren negentig)
* bij nader inzien (jaren negentig)
* oud geld
* mus (met annet malherbe: schitterend, grappig, innemend)
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
In 1996 op tv bij de VPRO op zondag als ik me niet vergis: Karaoke en Cold Lazarus, met Albert Finney. Ik weet niet meer precies hoe t allemaal ging, maar ik weet nog wel dat t 2 geweldige miniseries waren.
hugohei
-
- 2149 messages
- 2347 votes
Van de grootmeester van het televisiedrama Dennis Potter. Het was zijn laatste werk : hij schreef eraan zolang pijnstillers het hem mogelijk maakten.
'You can't keep a good dreamer down'
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Kwam toevallig met de carnaval weer ter sprake: Bob & George met Herr Seele en Kamagurka. Schijnt bijna niemand te kennen maar ik lag echt elke week weer helemaal dubbel bij die debiele verhaaltjes met nog debielere dialogen.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Bob & George waren cool inderdaad. Wel volslagen krankzinnig...maar cool.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Bob & George vond ik ook erg leuk ja.
En een totaal andere, maar net zo leuke serie is nu weer op tv: Seinfeld! Elke werkdag om 20:00 op V8. Samen met The Simpsons en Malcolm in the Middle de beste Amerikaanse comedy vind ik.
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
Mededeling voor de fans. RTL 5 is sinds woensdag begonnen met seizoen 4 van het HBO gevangenisdrama OZ. Tevens is V8 sinds gisteren begonnen met het tweede seizoen van de keiharde politieserie The Shield.
Phooze
-
- 2544 messages
- 597 votes
Seinfeld, Meesterlijk 
Kramer, Geniaaaaal 
Vooral die van vandaag, ja, ik ben erachter gekomen dat ze weer begonnen zijn op V8. Wel al oude, maar niet minder leuk ! 
Brooklyn
-
- 1144 messages
- 1402 votes
Toch vind ik George Costanza het leukst van de serie. Altijd dat neurotische gedoe van hem... en die ouders van hem zijn ook geweldig hehe...
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Kramer is mijn absolute favoriet. George en Elaine zijn ook erg leuk. Jerry zelf wat minder, maar die houdt de rest bij elkaar.
Agony
-
- 1985 messages
- 1256 votes
Cosmo Kramer the Ass-man!! Kramer is absoluut mijn favoriet karakter uit Seinfeld!
Phooze
-
- 2544 messages
- 597 votes
Ja, Kramer is ook mijn favo, hoe die gast overal binnen komt stappen... alsof hij gelijk de hele kamer tot zich neemt (kwa reuk en visie) 
De leukste aflevering die ik heb gezien was diegene die "terug in de tijd gaat". Dan snap je ook waarom kramer gewoon alles "jat" van Seinfeld.
Jammer dat ze niet op DVD te krijgen zijn.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Zag gister toevallig een van de twee afleveringen van alias waarin quentin tarantino een coole rol speelt!! heeft iemand anders dit ook gezien?
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
Zag gister toevallig een van de twee afleveringen van alias waarin quentin tarantino een coole rol speelt!! heeft iemand anders dit ook gezien?
Jah, ik had ze al een keer op de Belg gezien.
In seizoen 2 zitten trouwens ook weer veel cameo optredens van bekende sterren (Christian Slater, Ethan Hawke, Rutger Hauer).
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
ALLEMAAL NAAR DE BESTE EN DE MEEST KEIHARDE POLITIE SERIE ALLERTIJDEN KIJKEN
THE SHIELD WERKELIJK FANTASTISCHE SERIE.
iedere donderdag opV8. in de vs op dvd uitgebracht,ik hoop dat ze hem hier ook uitbrengen.met michael chiklis bekend van een andere super serie THE COMMISH.
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
TOP 10 BESTE SERIES
1.THE SHIELD
2.THE COMMISH
3.THE A- TEAM
4.MARRIED WITH CHILDREN
5.NOWHERE MAN
6.DIAGNOSIS MURDER
7.HUNTER
8.L.A HEAT
9.HAWAII FIVE-0
10.THE MARSHAL
Vyvre
-
- 422 messages
- 185 votes
ALLEMAAL NAAR DE BESTE EN DE MEEST KEIHARDE POLITIE SERIE ALLERTIJDEN KIJKEN
THE SHIELD WERKELIJK FANTASTISCHE SERIE.
iedere donderdag opV8. in de vs op dvd uitgebracht,ik hoop dat ze hem hier ook uitbrengen.met michael chiklis bekend van een andere super serie THE COMMISH.
Hoeveel ik dat nooit op deze manier zal zeggen, ben ik het met roda eens. Ben sinds ik aflevering 1 zag verslaafd aan the shield. Is echter een serie die je of fantastisch vind of graag wegzapt.. keiharde politieserie met in de hoofdrol een corrupte agent. Heeft tijdje terug terecht 2 Golden Globes ontvangen.
Verdere series die ik kan aanraden zijn:
[*] A.U.S.A (Assistant United States Attorney), komedieserie over een assistent officier van justitie. Is veel minder saai dan het klinkt.
[*] Kingpin, 6 delige miniserie over het leven van een mexicaans drugssyndicaat. Verwacht geen zoetsappige serie
.
[*] Boomtown, mijn favoriete serie op dit moment. Serie over 7 mensen, 2 rechercheurs, 2 politieagenten, een ambulancebeambte, een persvoorlichter/advocaat en een journaliste. De meeste verhalen worden van alle 7 kanten belicht, wat een heel speciaal effect geeft. Ik zeg bewust 'verhaal', want de meeste episodes zijn gewoon 40 minuten durende films. Goeie plots, goeie karakterontwikkelingen en subliem geregisseerd. Geloof niet dat het op nederlandse tv te zien is, mocht dat wel het geval zijn: kijken
.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Heb ik er nog wat aan om er na een aantal afleveringen middenin te vallen?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ben sinds ik aflevering 1 zag verslaafd aan the shield.
Net zo goed als Half Past Dead? 
Vyvre
-
- 422 messages
- 185 votes
Net zo goed als Half Past Dead?
Zit het zo diep ? 
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Ik heb net de laatste aflevering van Najib en Julia achter de rug. Najib en Julia is een moderne versie op het Romeo en Julia verhaal van Shakespeare. Najib is een Marokaan en Julia is een Nederlandse. Ze worden verliefd op elkaar met alle gevolgen van dien. Het scenario is geschreven door Justus van Oel en de serie is geregiseerd door Theo van Gogh.
Ik heb de afgelopen 13 afleveringen erg genoten van deze serie. Het scenario zit goed in elkaar (staat grootendeels op internet), de (bekende) cast acteert uitstekend (o.a. Tara Elders (Julia) Jack Wouterse (vader Julia) en Najib Amalhi (broer van Najib) en de regie is in goede handen bij van Gogh. Kortom een uitstekende Nederlandse serie die als die op dvd uitkomt zeker in mijncollectie een plaatsje krijgt.
Heeft iemand anders ook deze serie gevolgd en zo ja, wat vond je ervan?
Phooze
-
- 2544 messages
- 597 votes
Ik heb net de laatste aflevering van Najib en Julia achter de rug.
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
Onderstaande link laat zien welke series in de VS nog een jaar worden verlengd, welke series twijfelachtig zijn, en welke gecancelled worden.
Hemdale
-
- 2222 messages
- 8824 votes
Mijn favoriete series:
- Six Feet Under
- Smallville
- South Park
- Crime Scene Investigation
Hemdale
-
- 2222 messages
- 8824 votes
Wie is hier nog meer een grote fan van Crime Scene Investigation?!