- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Favoriete tv-series
Favoriete tv-series
GerwinF
-
- 1643 messages
- 0 votes
Het enige wat ik wel aardig vindt is The Pretender. Maar ik blijf voor geeneen serie meer thuis tegenwoordig.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Father Brown (met Kenneth More; naar de boeken van G K Chesterton)
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Leefde Dermot Morgan nog maar. Father Ted was altijd kei grappig.
"DRINK! FECK! ARSE!"
tyleet11
-
- 212 messages
- 461 votes
Ja! Father Ted is echt harstikke leuk! Ik heb twee videobanden uit engeland laten overkomen. Elke keer wanneer ik me dan down voel, hoef ik maar eentje te kijken en je ligt alweer in een deuk.
Helemaal Dougal. Die kan zo lekker dom doen. Al moet ik zeggen dat hij in "My Hero" minder grappig was.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Vanaf deze week elke dag om 18.15 op V8:
Miami Vice !! 
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Daarentegen geen Simpson's meer op de BBC op doordeweekse dagen om 19.00u. 
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Gelukkig maar, hoe kun je leven zonder regelmatig een portie Simpsons 
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
ik heb speciaal een video gemaakt als dit gebeurd 
dttom
-
- 2146 messages
- 2156 votes
Ik wil dat ze INVADER ZIM op tv doen, das echt gaaf 
Phooze
-
- 2544 messages
- 597 votes
Voor de filosofen onder ons:
vanaf volgende week elke dag om ongeveer 13:15 tot ongeveer 13:40, acht dagen lang op Nederland 3:
De wereld van Sofie! 
Lekkere tijd ook weer 
Dat boek is iig erg goed, leerzaam en leuk ! 
chrissie
-
- 749 messages
- 5035 votes
bijna alle Britse crimireeksen
absoluut alle Britse humorreeksen met als favorieten natuurlijk Fawlty, Chef, Father Ted, Alloo Alloo en You Rang M'Lord
Ook niet te vergeten Absolutely Fabulous, sweetie
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Nee: Darling 
gimli f
-
- 1454 messages
- 0 votes
Nog een keertje dan:
Vanaf morgen elke dag, acht afleveringen lang, op Nederland 3, van ongeveer 13:15 tot ongeveer 13:40:
De wereld van Sofie!
In de VARA-gids staat hierover:
tv-serie naar de bestseller die een wereldhit werd, en dat mag deze serie ook worden, want:
prachtige beelden, goed acteerspel en een leuk verhaal (natuurlijk!)!
En dan hebben we het nog geeneens over dat leuke Noorse taaltje...
Ik vroeg me zelf al eens af waarom er nou niet eens een mooie film werd gemaakt naar dat boek. Verder dan het Noorse Sofies verden zijn die Noren nooit gekomen.
Nou weet ik waarom, denk ik:
volgens mij hebben ze al hun aandacht en geld in deze serie gestoken- het ziet er volgens mij schitterend uit!
Kijkt allen, en laat u gaarne betoveren!
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Gisteren weer eens 'I am Alan Partridge' gezien op de BBC, schijnt nu elke maandagavond te komen. Naar mijn bescheiden mening één van de meest geniale comedy's ooit. Als je het nooit gezien hebt, moet je het eens proberen, hoewel het waarschijnlijk niet ieders smaak is.
Ja dit is zeker lachen.
En die serie met die dokter is ook wel lachen komt ervoor geloof ik.
Phooze
-
- 2544 messages
- 597 votes
Ik vroeg me zelf al eens af waarom er nou niet eens een mooie film werd gemaakt naar dat boek. Verder dan het Noorse Sofies verden zijn die Noren nooit gekomen.
Het verhaal in het boek is ondergeschikt aan de informatie die erin staat. Tenminste, Jostijn Gaarder heeft het zo bedoeld. Daarom zal er niet zo snel een boek-verfilming komen, denk ik.
Er staat trouwens een heel leuk en informatief stuk over Jostijn Gaarder in het Filosofie Magazine van deze maand.
gimli f
-
- 1454 messages
- 0 votes
Kijk nou...
de serie is toch een extra lange versie van een tv-film (dan toch Sofies verden?)!
Eerste aflevering was erg leuk en mooi trouwens, nog beter dan ik had verwacht- typisch Scandinavisch: jeugdig maar toch serieus!
Met een 4-uurs video kan ik de hele serie (8 maal 25 minuten) precies opnemen!
En: in Filosofie Magazine? Jammer, niet gezien. Zeker vanwege zijn nieuwe boek zeker (weer vergeten hoe het heet), wat me weer erg leuk lijkt. Dat en Maya ook maar snel lezen dan...
Phooze
-
- 2544 messages
- 597 votes
En: in Filosofie Magazine? Jammer, niet gezien. Zeker vanwege zijn nieuwe boek zeker (weer vergeten hoe het heet), wat me weer erg leuk lijkt. Dat en Maya ook maar snel lezen dan...
Ja, vanwege z'n nieuwe boek "De dochter van de circusdirecteur". Het Karakter in dit nieuwe boek is overigens wat minder "vrolijk" dan de karakters in z'n voorgaande boeken.
Maya, ja, die moet ik ook nog lezen..... lijkt me ook erg leuk.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
In Amerika komt binnekort de DVD uit van het 1e seizoen van The Shield, weet iemand toevallig of en wanneer die in Nederland te verwachten is?
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
The Office is een erg goeie serie grappige serie, echt een aanrader, volgens mij zenden ze in de avond de herhalingen uit.
Brooklyn
-
- 1144 messages
- 1402 votes
Wordt 'Taken' (een serie over ontvoeringen door buitenaardse wezens in de VS, Spielberg heeft er ook wat mee te maken) nog door een Nederlandse zender aangekocht, want ik hoorde dat hij op BBC draait en nu heb ik een aantal afleveringen gemist. Ben erg benieuwd naar deze serie. 
petey
-
- 1901 messages
- 3828 votes
aantal valt wel mee want the Beeb heeft net de eerste uitgezonden. Die ik trouwens niet echt goed vond.
Agony
-
- 1985 messages
- 1256 votes
zijn er hier nog meer liefhebbers van mijn favourite serie "Nikita" ??
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Ik heb laatst de Nederlandse tv serie Najib en Julia gezien (eerste aflevering was maandag op NL 2) en dat zag er leuk uit. De serie is geregiseerd door Theo van Gogh. Heeft iemand anders dit ook gezien?
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
Voor de liefhebbers (me included): vanavond begint de Avro weer met een nieuwe serie ER's.
Tevens start de VARA maandag met de topserie Six Feet Under.
diederik
-
- 27 messages
- 84 votes
Ka2 begint ook opnieuw met nieuwe ER's (voor de belgen onder ons)
beste serie: bottom, fawlty towers
Slechtste: Angel, buffy the vamp.. en al dien anderen brol.
Ericinho
-
- 264 messages
- 626 votes
zijn er hier nog meer liefhebbers van mijn favourite serie "Nikita" ??
Ja! Blijft voor mij niettemin een raadsel dat deze toch behoorlijk ongeloofwaardige serie toch zo bekijkenswaardig is 
Agony
-
- 1985 messages
- 1256 votes
[quote]Ericinho schreef:
ach ja, zo zijn er zoveel series/films waar je je vraagtekens bij het geloofwaardige kunt zetten.... wat ik me afvraag is waarom ze de serie geen vervolg hebben gegeven na het 5de seizoen. Volgens mij was/is de serie vrij succesvol....
aburefan
-
- 430 messages
- 952 votes
ik weet niet of ik hier al eerder op gereageerd heb maargoed:
Friends vind ik de beste serie.
Southpark, Dr. Katz en Home Movies zijn ook nog wel de moeite waard.
Twin Peaks heb ik nooit gezien, en ben er wel benieuwd naar.