- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Heroes
Heroes
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Toch de draad bij seizoen 3 weer even opgepakt, maar het lijkt net goeie tijden slechte tijden. Iedereen is elkaars broer, zus of moeder. Dan is die weer dood, en komt weer terug als een ander personage die blijkt dan weer de drieling zus te zijn. . Wat me wel erg kon bekoren is Maya, als ze tenminste niet zo loopt te huilen.
Heroes heeft wel afgedaan voor mij.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Maya is juist een van de meest nutteloze personages die ze tot nu toe gehad hebben. Ben blij dat ze weg is, hopelijk blijft ze weg.
Ideeen wie Rebel is?
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Naja t ging me niet om haar toegevoegde waarde. Ze zag er een paar keer zeer goed uit. Hoewel dat opzich ook van toegevoegde waarde kan zijn.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Eye candy is altijd van toegevoegde waarde 
Ceeda7
-
- 3544 messages
- 1381 votes
WAAAAAAA net aflevering 20 van seizoen 3 gezien!!!!!
De beste uit, schitterende sfeer, wanhoop bij de heroes, perfecte cinematographie.
=> speeltijd van seizoen 2 is over. Seizoen 3 is volwassen en hard....
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Seizoen 3 is bij vlagen ontzettend saai en suf. Die hele verhaallijn met Sylar is te verwaarlozen. Hij gaat toch weer verder met waar hij gebleven was In aflevering 3.25 hadden ze de kans om een vette actiescene te laten zien en wat doen ze? laten ze die achter gesloten deuren plaatsvinden Typisch voor de teloorgang van Heroes.
Nicholas123
-
- 292 messages
- 284 votes
Ik vind tot nu toe seizoen 1 nog steeds de beste. Ook vanwege het mysterieuze wat daar nog om heen hangt. Seizoen 2 was ontzettend saai en duf. Seizoen 3 werd eigenlijk pas interessant vanaf het episode 4 gedeelte. Dat leek er weer enigszins op. Dan wel weer een ontzettend duf, geforceerd en onlogisch einde. Maar we zullen zien, voorlopig blijf ik de serie nog wel even volgen.
Child in time
-
- 83 messages
- 336 votes
Ik vind Heroes wel nog tof als tussendoortje, om na een lange dag languit in de zetel naar te liggen kijken.Uiteraard niet te vergelijken met top series als The Wire, Sopranos, The Shield, ... het is niet echt super spannend en blinkt ook niet echt uit in weloverwogen verhaallijnen, maar in het algemeen is het wel nog best genietbaar.
Waar de makers echt niet sterk in zijn is in het afsluiten van seizoenen.
Het einde van het einde van het 4e (of vh 2e deel van het derde seizoen) was daar het toppunt van. Kleffe melodramatische dialogen die zo uit The Bold and the Beautiful lijken weggeplukt. Het eindgevecht waar iedereen op zit te wachten vind dan nog eens achter gesloten deuren plaats!
Dit kost hun duidelijk kijkers want in de US zijn de kijkcijfers tov het eerste seizoen drastisch gedaald.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Stond al een tijd op mijn to do lijst maar ik ben er dan uiteindelijk aan begonnen. Net de laatste aflevering gezien en toch wel een sterke serie.
Vooral een erg fijne uitgebalanceerde cast die elkaar prima opvult. Ik ben op zich altijd wel een sucker voor superpower concepts. De mysterieuze feel is heerlijk en ook het tempo van Heroes is heerlijk. Niet elke episode is even "vlammend" en soms heb je er even een bijkomertje bij, just how i like it. Hoogtepunt is toch wel het plot tussen Noah en Claire Bennett wat mij toch nog wel het meest boeide. Ook heerlijk vertolkt door Coleman en Panettiere.
Ook derest van de chars zijn helemaal boeiend, on the road kom je ook wel weer erg leuke super powers tegen. Ook doet de serie niet te gek met twists maar als Heroes het doet, dan doen ze het goed.
De grand finale was ook erg leuk maar zoals elke aflevering zijn er nog genoeg vragen waar ik niet kan wachten tot ik daar een uitkomst op heb. Jammer dat de screentime voor Candice zo beperkt is, wel benieuwd naar Kristen Bell als Elle Bishop
. Op naar het korte seizoen 2.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Ik wil je enthousiasme niet bederven.. Maar begin er niet aan! Weinig series zijn zo teleurstellend terugkomen.
Child in time
-
- 83 messages
- 336 votes
"Hoogtepunt is toch wel het plot tussen Noah en Claire Bennett "
Hier ga ik niet mee akkoord maar smaken verschillen uiteraard.
De passages met Claire vind ik de meest storende in de hele serie, maar ok in het eerste seizoen valt dat misschien nog net te pruimen. Hoe verder in de serie, hoe meer ze enkel nog aanwezig is om kijkers te lokken met haar lief gezichtje vrees ik..
In het laatste seizoen wordt het helemaal overdreven wanneer ze elke aflevering wel minstens een keer het zinnetje "i will kill you" uitspreekt, wat toch niet echt geloofwaardig overkomt.
Had het personage Caire wat meer diepgang gehad zoals bv Claire uit Six Feet Under dan hadden haar verhaallijnen waarschijnlijk iets meer om het lijf gehad.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik wil je enthousiasme niet bederven.. Maar begin er niet aan! Weinig series zijn zo teleurstellend terugkomen.
Ik weet het en dat is in mijn verwachtingen ingecalculeerd. Ik blijf het onvoorstelbaar dat het zo enorm in kan zakken na zo'n top seizoen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
De passages met Claire vind ik de meest storende in de hele serie, maar ok in het eerste seizoen valt dat misschien nog net te pruimen.
Ook aan de schrijvers te wijten, fout is dat ze bij Noah en Claire veel dieper gingen dan bvb uitdieping bij bvb de Petrelli's.
Werkt bij mij anders prima
.
Claire en zo'n zin klinkt behoorlijk ongeloofwaardig ja, ik zal het zien.
Six Feet Under staat ook nog op mijn to do stapel
.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Heb Heroes 5 afleveringen geprobeerd, daarna het seizoen in de kast gepleurd. Het blijft ongeinspireerde meuk dat het allemaal van The 4400 heeft gejat. Als seizoen 1 het beste seizoen was wil ik niet weten hoe dramatisch de rest dan wel niet is.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
The 4400 staat ook nog op het programma maar hoor die geluiden vaker maar alleen conceptueel zie ik raakvlakken met The 4400 en that's it.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Daar draait een serie toch ook om? Het concept. The 4400 was er al jaren eerder met het thema dat er mensen op aarde zijn die een speciale, unieke kracht hebben.
Daarnaast, ook standalone vind ik Heroes bijzonder matig. Ik heb bij Mediamarkt eens seizoen 1 voor 15 euro kunnen halen, vandaar de poging. Alleen dat blonde meisje is erg de moeite om naar te kijken. Die Japanse nerd daarin tegen vond ik zeer vervelend.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
En daarvoor waren er tig comics die die thematiek al behandelde. Van "jatten" wil ik dus niet spreken maar ik snap je punt.
Child in time
-
- 83 messages
- 336 votes
tja concept, dat is gewoon te zien hoe ruim je dat neemt vind ik.
Dan kan je zeggen dat the 4400 een beetje naar Taken van Spielberg gekeken heeft maar dat lijkt dan weer op...enzo verder..
Een concept kan en mag overeenkomen of raakvlakken hebben, het is toch de uitvoering waar het om draait.
(En die is bij Heroes en 4400 toch duidelijk verschillend, maar imo ook naar een ander publiek gericht)
@Watts, geheel in de lijn van Claire valt op dat gebied Kristen Bell als Elle zeker te pruimen;) Wat betreft Six feet under, een aanrader! (maar dat zal je nog wel gehoord hebben;))
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
En daarvoor waren er tig comics die die thematiek al behandelde. Van "jatten" wil ik dus niet spreken maar ik snap je punt.
Laat ik 't zo zeggen, bij Heroes stoorde het me. Zeker omdat ik een groot 4400 liefhebber was tot ze het cancelden met nog 1 seizoen te gaan 
Ik heb ook series waarbij originaliteit me minder boeit, zolang het maar leuk is. Mocht je Heroes leuk vinden dan is er geen probleem.
alcapachino
-
- 293 messages
- 108 votes
MEde door 4400 heroes helemaal uit het oog verloren , weinig actie duffe verhalen en weinig progressie , ik heb seizoen 3 een stukje gekeken maar irriteerde me mateloos aand het trage verloop , erg jammer allemaal maar seizoen 1 was echt vet, zoals wel meer vinden geeft 4400 veel meer kijkvoer, jammer dat het is gestopt maar ja kijk nu Fringe 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Tja seizoen 2, volgens velen een zeer matig seizoen. Daar kan ik helaas niet in meegaan.
Ik wil geen heilige huisjes omschoppen maar wat mij betreft is seizoen 2 nog net iets beter dan het eerste seizoen. Seizoen 2 doet het allemaal even anders, geen pogingen om van elke episode een adrenaline rush te maken. Boeiende voortkabbelende episodes worden perfect afgewisseld met fast paced action episodes. Jammer dat veel van de kijkers alleen maar fast paced action eist, zo ontstaat er een beetje een verkeerd beeld van dit seizoen. Dat maakt deze Heroes veel uitgebalanceerder. In die rustige episodes kan je dan ook even gaan filosoferen om de mogelijke antwoordenop je vragen op een rijtje te zetten. Wat ook opvalt is de meer aanwezige rol van de humor. Erg sfeervol seizoen ook.
Vooral het mysterie rond Peter wordt echt geweldig gebracht en Ventimiglia's personages heeft sinds seizoen 1 een flinke evolutie doorgemaakt. Het leven van de Bennett's is net als in seizoen 1 ook weer geweldig om te volgen, prachtige scenes weer met Noah en Claire. Hiro's avontuurtje is vermakelijk maar wordt toch iets te lang doorgevoerd en de ontwikkelingen bij Parkman zijn niet al te interessant, dat plot van die tweeling is overbodig, die Nikki/Micah storyline is best vervelend maar gelukkig redt Monica Dawson hun storyline en ook al kiezen de makers vaak wel de safe way, het werkt wel. Grootste perk is toch wel Elle Bishop, wat een retecool, geweldig en boeiend personage, mijn zwak voor de gave Electricity Manipulation helpt ook wel mee
. Leuk om David Anders weer te zien als bad guy trouwens.
Nu aan seizoen 3 en aangezien die behoorlijk afgezeken wordt hier (net als s2) heb ik goede hoop dat het wel in mijn straatje gaat passen.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik ben ook niet zo kritisch op seizoen 2, maar in seizoen 3 wordt er vooral in het middenstuk te veel gezeverd en te weinig gedaan. Alsof er te weinig budget was voor heftige actiescenes 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Het moet inderdaad niet te lang gaan duren
.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Na Heroes s3 ga ik weer verder aan de 24. Examen deze week achter de rug dus kan weer aan de bak
.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
En daarna kan ik je Chuck aanraden
Alleen al vanwege de gastrol van Rachel Bilson
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Nuff said, gaat gelijk hoog op mijn prioritylist
.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Helemaal met NW eens, naar mijn mening zijn seizoen 2 en 3.1 de beste van de serie, pas toen ze de serie wouden veranderen in 3.2 werd het langdradig en nu zelfs saai. Misschien ligt het aan mijn liefde voor Kristen Bell, maar met haar beleefd Heroes hoogtepunten.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Zoveel voegde ze n ook weer niet toe, hoor. Het is een leuke meid, maar een erg grote (of belangrijke ) rol had ze niet. Ze leek Sylar te veranderen, maar die ging daarna gewoon door waar hij gebleven was.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Maar ondanks haar niet belangrijke rol maar ondanks dat is ze toch wel een meerwaarde. Maar net als Angrod kan dat komen door mijn zwak voor Kristen Bell.