- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Heroes
Heroes
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Let op spoilers Pascal!
Overigens heeft Sylar zich toch weer laten vangen, de sukkel
. Benieuwd wat heks Petrelli met hem van plan is. Hopen dat ze hem onder controle kan houden.
kos
-
- 46691 messages
- 8849 votes
Had ik al op het oog ja.
. Maar eerst ga ik denk ik voor wat mini's als Generation Kill denk ik.
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Let op spoilers Pascal!
Sorry, al verbeterd.
Had ik al op het oog ja.
. Maar eerst ga ik denk ik voor wat mini's als Generation Kill denk ik.
Heb je 'The Wire' (van de makers van Generation Kill) al gezien?
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Hoezo de wereld op zijn kop nu Sylar samen met Bennet werkt ...
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Heb nu 2 afleveringen gezien en het viel niet tegen.
Alles lekker vaag en abstract.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Interessante aflevering weer die een aantal vragen oproept. Ik ben benieuwd hoe de toekomst eruitziet die ScarPeter aan NoScarPeter laat zien
Ben de verhaallijn met Parkman en Claire beu.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Best een leuk seizoen tot nu toe, de afleveringen roepen weer veel vragen op en de wendingen zijn prima. Beter dan seizoen 2 in ieder geval.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Wel een gigantische plothole, of mis ik iets? Peter neemt de krachten van anderen over, hij heeft dus ook de krachten van Claire, maar hij kan wel doodgeschoten worden?
En waarom heeft hij de krachten van Sylar nodig?
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Wel een gigantische plothole, of mis ik iets? Peter neemt de krachten van anderen over, hij heeft dus ook de krachten van Claire, maar hij kan wel doodgeschoten worden?
'The Hatian' was erbij (toch?), vandaar dat hij geraakt kon worden.
En waarom heeft hij de krachten van Sylar nodig?
Ik denk dat hij daarmee alle mensen met superkrachten makkelijker kan uitschakelen, nu gaat het uitschakelen van hen een soort instinct worden.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Even teruggekeken en inderdaad, hij was erbij. Ik dacht eerst dat het die kerel die van angst sterker wordt was.
Dat vind ik wat ver gezocht, maar we zullen wel zien. Alles is vast nog niet duidelijk.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Past Peter heeft Sylar's power nodig om de oorzaak-gevolg relaties van het tijdreizen te begrijpen. Om te zien hoe die werken zodat hij de toekomst kan 'herstellen' zonder het allemaal nóg erger te maken.
Wat aardig is, is dat Future Peter in de 4 jaar die komen over lijken ging om deze toekomst in eerste instantie te corrigeren. Uit de web-comics blijkt dat Future Peter inderdaad achter de terroristische aanslagen zit die onder andere collega's van Claire (waaronder haar ouders blijkbaar) hebben omgebracht. Vandaar dat Future Claire nogal pissig is op Future Peter.
Het interessante eraan is dat je je kunt afvragen of deze switch (van Peter als zorgzame empath die aan elk leven waarde hecht naar een 'dark' Peter die rationeel mensen ombrengt voor het grotere doel) te maken heeft met zijn nieuw verworven power van Sylar waar een 'hunger' bij inbegrepen zit. Het zou betekenen dat de toekomst ergens vast ligt, of in ieder geval zou het een tijdsparadox opleveren. Als Past Peter immers niet naar de toekomst was gegaan had hij Sylar's power niet gehad, en Future 'dark' Peter ook niet, waardoor hij misschien helemaal niet zo terroristisch was geweest, etc...
Zo'n tijdsparadox zit ook in de Parkman-verhaallijn. Parkman zal Daphne ontmoeten omdát hij hen samen in de toekomst heeft gezien. Deze ontmoeting zal de toekomst dus waarschijnlijk niet veranderen maar juist bevestigen.
Volgens mij maken de schrijvers het zich een beetje lastig. 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Het zit nu al zo ingewikkeld in elkaar dat het moeilijk te zeggen is of het nog wel allemaal klopt, volgens mij begrijpen de schrijvers het zelf ook niet meer. Het lijkt de kredietcrisis wel.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Inderdaad ik zie nu dat ik toekomstige handelingen met verleden tijd aanduid. 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Hoe meer wendingen, hoe beter zal het credo van de Heroes-schrijvers zijn. Heroes is nog steeds een goede serie, maar het pakt me niet meer zo als in seizoen 1. Het nieuwe is er misschien af. Je verwacht een wending, dus je gelooft niet meteen alles wat je ziet omdat je weet dat je toch voor de gek gehouden wordt.
Dat gezegd hebbende, dat Hiro Ando zo maar zou vermoorden, zag ik niet aankomen. Al zou ik hier wel een reden voor zijn. En dat Mr Petrelli nog leeft, had ik in seizoen 1 al verwacht. Daar werd toent e veel over gesproken. Ben wel benieuwd wat z'n kracht is.
Tharoy
-
- 313 messages
- 511 votes
Jammer van het einde van aflevering 6. het is nogal irritant om te zien dat ineens daar de vader van Peter is, en vooral omdat het helemaal niet duidelijk is waarom hij nog in leven is, net als de reden waarom hij een soort leger van vage gasten met superkrachten samenstelt. Ik vind het irritant dat we al zo lang op het lijntje worden gehouden, het is echt strontvervelend om te merken dat je er geen hol van snapt.
Ook vraag ik me nu af waarom Peter's vader opeens Peter zijn krachten 'wegneemt', want dat is een irritante plotwending, en het zou betekenen dat Peter ook weer al zijn krachten opnieuw moet krijgen, wat eigenlijk wel frustrerend is, want je wilt namelijk het liefste dat er een beetje vaart in komt.
Nu zullen we waarschijnlijk een paar afleveringen krijgen waarin Peter ontsnapt/krachten terugkrijgt. Niet heel erg hoor, maar het haalt de vaart er wel een beetje uit.
.
Maar goed, ik wacht met smart op aflevering 7.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ik denk dat je het verhaal niet helemaal begrijpt; de kracht van Arthur is om andermans krachten weg te nemen. Bij die ene gast betekende dat dus om zijn kracht van eeuwig leven weg te halen wat hem normaal maakte en dus tot as keerde aangezien hij al eeuwen oud was, bij Peter betekende dat echter dat hij al zijn krachten, inclusief de kracht om andere krachten te absorberen, kwijt is, Peter is nu dus normaal. Arthur is de "genezing" zoals iedereen die wil hebben. Mohinder is opzoek naar die cure, maar weet niet dat het een persoon is ipv een middel. Wat Arthur's missie is om een leger op te stellen is me nog niet helemaal duidelijk, maar wat wel duidelijk is waar Sylar's en Peter's krachten vandaan komen, aangezien pappie de krachten van mensen kan overnemen en ze gewoon maakt (Peter neemt ze over en de ander houd ze, Sylar neemt ze over maar dood de ander), dit verklaart ook waarom Nathan's krachten aangemaakt zijn (vliegen heeft immers niets te maken met het overnemen van krachten).
Snap je? Arthur Patrelli is iets van plan, wat? Nog niet duidelijk. Maar het verhaal gaat met een snelvaart! En wie nu precies een hero is en wie een villain, tja, dat weet niemand meer.
Ik kijk erg uit naar aflevering 7 waar Kristen Bell terug is!! De godin keert terug op ons scherm om samen met Claire-bear een paar mensjes te laten boeten voor wat hun is aangedaan. Dit belooft een even coole samenwerking te worden als HRG met Sylar!
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Pa Petrelli (nou ja, The Company) heeft dus uitgevonden hoe hij mensen powers moet geven (een formule bestaande uit twee delen) en kan dus zelf deze powers weer wegnemen. Vind je het gek dat hij aan grootheidswaanzin lijdde
.
Wel vreemd trouwens dat iedereen zo bang voor hem was terwijl hij nog aan het bed gekluisterd zat. Als hij iemand moet aanraken voor zijn power dan is er weinig om je zorgen om te maken als hij daar reutelend in bed aan de beademing ligt. Misschien kan hij nog iets anders (of heeft hij gewoon trouwe volgelingen).
Wat zijn doel betreft, waarschijnlijk gewoon wereldheerschappij door iedereen powers te geven en deze zelf weer weg te nemen zodat hij de sterkste hero wordt ofzo.
Ik denk trouwens dat Pa Nakamura verantwoordelijk is voor de staat waarin Pa Petrelli verkeerdde. Benieuwd wat zijn power is dan.
Tharoy
-
- 313 messages
- 511 votes
Ik neem dan aan dat Peter weer zijn krachten terug krijgt, en hopelijk krijgen we dat te zien in aflevering 7, die ik nu ga kijken. De toekomst laat iig een Peter zien die wel zijn krachten heeft..
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Het enige nadeel is nu dat er veel personages uit seizoen twee niet meer te zien zijn: Waar is dat nichtje van Micah? (Als ze haar nichtje was, dat weet ik niet meer, dat meisje dat iets op tv zag en het dan meteen zelf kon). For that matter, waar is Micah? Waarom zien we weinig meer van de Haitian? Het lijkt me dat ze pa Petrelli gewoon kunnen verslaan door de Haitian mee te nemen. Die blokkeert z'n krachten en dan kan een 'gewoon' iemand Petrelli inrekenen of doden.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Deze serie is toch een beetje doodgegaan tijdens het tweede seizoen. Toen waren er al van die suffe verhalen bij (die Mexicaanse en haar broer) en nu is ook lang niet alles even interessant (die moeder van Claire). Bovendien valt het in herhaling, die stukken met Claire en haar vader ken ik nu wel.
En inderdaad AHWA, personages verdwijnen en er komen er ook weer een hoop bij. Bovendien zie je sommige personages episodenlang niet om dan ineens weer tevoorschijn te komen. Die rare veranderingen van karakter geloof ik ook niet, Suresh wordt ineens slecht, Peter een klootzak en Sylar een good guy. Het is allemaal niet meer zo goed geschreven als in het eerste seizoen helaas.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Het heeft er natuurlijk ook mee te maken dat je in het eerste seizoen nog niet wist dat elke aflevering zo veel plotwendingen telde. Nu ben je niet meer bereid om iets snel te geloven omdat je denkt dat alles een fake-out is, en vaak is dat ook zo.
Ik volg Heroes nog wel, want het basisprincipe is nog steeds irritant, en ik zou ook wel een superkracht willen
, maar zo fantastisch als seizoen 1 is het niet meer.
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Het is allemaal niet meer zo goed geschreven als in het eerste seizoen helaas.
Dat is wel een understatement, het is gewoon erg slecht geschreven en het lijkt (helaas) alleen maar slechter te worden. Mij persoonlijk kan alleen de verhaallijn van Hiro en Ando me boeien, al is dat tijdreizen ook steeds meer een grote warboel aan het worden.
PsychoBoyJack
-
- 244 messages
- 72 votes
Mja.... Heroes blijft wel een hele leuk gemaakte serie, met mooie kleuren en veel verschillende locaties, ook de special effects vind ik wel prima voor deze serie ( het lijkt me om deze laatste 2 redenen wel een absolute nachtmerrie als je voor dit alles verantwoordelijk moet zijn). Maar het feit dat er gewoonweg personage en plotgewijs teveel tegelijk in een moordend tempo op je afgesmeten word, komt de serie niet ten goede. Er word zoveel geshuffeld met de vele personages en de intenties (goed/slecht) daarvan dat je niet eens echt de tijd krijgt om je ''emotioneel te binden'', wat dan weer resulteert in een hoog ''het-zal-allemaal-wel'' gehalte. Bij andere serie s merk ik wel dat ze bij verschillende seizoenen een nieuwe koers willen varen, na het bekijken van de eerste 4 afleveringen van S3, heb ik idee dat de makers dit gegeven per aflevering willen doen. Ik zou graag willen zeggen dat ik uitkijk naar de rest van het seizoen, maar ik ben bang dat dat nu niet echt meer het geval is, Als ik nu een beetje afga op de laatste ontwikkelingen en naar de toekomst van deze serie probeer te denken denk ik nu vooral toch ''het zal allemaal wel''......
timburton
-
- 1296 messages
- 632 votes
Seizoen 1 was geweldig. Maar mijn interesse in de serie zakte al na aflevering 2 van het tweede seizoen. Nu heb ik er eigenlijk geen zin meer in. Het is wel goed geweest...
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Ik vind seizoen 3 leuker dan seizoen 1 en die is al prima.
Seizoen 2 was eigenlijk wel klote en met name dat stuk van Hero in het verleden.
Bruut geweld en afslachting in seizoen 3. Lekker toch en het wordt steeds spannender.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Ben inderdaad blij dat ze flink aan het snoeien zijn. Elle zal ook wel verwijderd worden binnenkort. Maakt het allemaal een tikkeltje overzichtelijker. Al weten we natuurlijk nooit of Maury Parkman echt wel dood is.
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Eindelijk weer eens een betere aflevering.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Was zich op best een leuke, ja. Leuk hoe ze teruggingen naar seizoen 1 met sommige fragmenten. Seizoen 1... snif...
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Matige aflevering en met name de terug blikken naar het verleden.
Die niet allemaal overeen komen met het verhaal.
Wel een leuk eind hehehehe. Lekker grof wordt het lol.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik vind het wel jammer dat Arthur Petrelli nu ineens de grote man is en iedereen van z'n krachten berooft of doodt. Alle 'sterken' uit de eerste seizoenen maken geen kans meer tegen hem, terwijl het toch vrij makkelijk is om hem te verslaan. Ze hebben alleen The Haitian nodig. Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen,