- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Heroes
Heroes
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Ja, of je typt nog een klein beetje ABN?
Maar ik vond het zeker wel een goede aflevering. Erg schokkend dat nathan werd neergeschoten. Jammer dat er nu een schrijvers staking komt, en het dus de vraag is wanneer Heroes weer terug zal komen met aflevering 12...
Naja 'schokkend'. Als je bedenkt dat er inmiddels al ongeveer 28 heroes zijn gered met het bloed van Peter, vraag ik me af of hij echt dood blijft. Daarnaast lag het er heel dik bovenop dat hij werd neergeknald
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Leuke volume 2 finale, ik ben erg benieuwd waar het verhaal nu naartoe zal gaan een van de weinige dingen die zeker zijn is Sylar, maar is het virus nu ook echt gestopt? komen er nieuwe villains (zal wel moeten) Ben erg benieuwd. Verder moet ik zelf niet te veel gaan nadenken over de krachten van Hiro, want hoe meer ik erover nadenk hoe minder ik van de werking snap.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Het is nogal simpel, hij kan door tijd en ruimte reizen en veranderd hiermee altijd wat. Tijdreizen in films en series is altijd wat ingewikkeld maar op zich moet je er simpel tegenaan kijken want, laten we het onder ogen zien, het is volgens de huidige wetten der natuur gewoon niet mogelijk.
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Toch maar aan het pindakazen gegaan. Ik heb nu 7 afleveringen gezien. Seizoen 2 is vrij goed, het duurde wat lang (een aflevering of 6) voordat het verhaal eens op gang kwam en alle puntjes die een pagina terug worden aangegeven door Tim Kring die niet echt goed zijn, daar ben ik het volledig mee eens. Nog iets: soms nogal frustrerend dat de personages zo dom zijn, bijvoorbeeld Peter die het doosje met zijn identiteit erin niet wil openmaken en Hiro die toch dat meisje kust (ook al lijkt die laatste toch 'voorbestemd' te zijn
). Maar over het algemeen een aardig verhaal en prima karakters.
En dan nog iets: Takezo Keinsei is Adam, WHAT THE HELL?!
Eindelijk eens een plottwist die meetbaar is met seizoen 1 hoor!
Aflevering 8 komt nu binnen, kom ik eindelijk te weten wat er nu in die verdomde 4 maanden is gebeurd zeg.
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Nadat Lost (voorlopig) en Sopranos (definitief) afgelopen zijn, ben ik maar aan een nieuwe serie begonnen. Heroes dus. Gisteren heb ik aflevering 12 gezien.
De serie geeft mij tot nu toe een nogal dubbel gevoel. Enerzijds keek ik na iedere aflevering (bijna altijd) uit na de volgende, anderzijds kent de serie te veel minpunten om zich ook maar een beetje te kunnen meten met de eerder genoemde series. De volgende minpunten (van groot naar klein) stoorden mij:
- Het belangrijkste punt van kritiek blijft voor mij de uitwerking van de karakters. Er zijn gewoon te weinig personen die boeiend zijn of goed uitgediept worden. Slechts Hiro en Ando spreken mij aan. Claire en Sylar (hoewel ik hem ook niet altijd even boeiend vond) worden goed uitgediept.
- Verhaaltechnisch zijn er te veel onlogischheden waar ik me aan ergerde. Dat uitte zich in de volgende punten:
* Dat hele tijdreizen is gewoon erg complex en roept te veel vragen op.
* De introductie van de twee 'super villains'. De vader van Partman en Adam Monroe waren gewoon veels te slap. Peter (met zijn irritante stem) en vervolgens Sylar zijn nu al de sterkste karakters, niemand kan hen evenaren.
* Wellicht hadden de makers van de serie Peter gewoon niet zo sterk moeten maken. De introductie van iedere nieuwe 'super villain' is hierdoor naar mijn mening al weer overbodig. Peter kan hem uiteindelijk (theoretisch) vrij eenvoudig inmaken en als er mensen dood of ziek zijn kan hij ze weer beter maken.
* Vaak worden dingen veels te snel weg gegeven (zoals het feit dat Noah Bennet leeft, om maar een voorbeeld te noemen). De spanningsopbouw is naar mijn mening vaak ver te zoeken.
* De dood van DL is gewoon afgeraffelt.
* Te weinig goede plottwists. Slechts het feit dat Takezo Kensei en Adam Monroe een en dezelfde persoon zijn, was voor mij een grote verrassing. Voor de rest waren de andere plottwists (zoals de rol van de ouders) veels te eenvoudig.
Ondanks deze (behoorlijke) punten van kritiek, kijk ik vooralsnog wel uit naar de nieuwe afleveringen, maar helaas kan Heroes zich (voor mij) niet meten met Sopranos en Lost.
Wanneer worden de eerste afleveringen van het derde boek uitgezonden (= 2e helft van het 2e seizoen).
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Nadat Lost (voorlopig) en Sopranos (definitief) afgelopen zijn, ben ik maar aan een nieuwe serie begonnen. Heroes dus. Gisteren heb ik aflevering 12 gezien.
De serie geeft mij tot nu toe een nogal dubbel gevoel. Enerzijds keek ik na iedere aflevering (bijna altijd) uit na de volgende, anderzijds kent de serie te veel minpunten om zich ook maar een beetje te kunnen meten met de eerder genoemde series. De volgende minpunten (van groot naar klein) stoorden mij:
- Het belangrijkste punt van kritiek blijft voor mij de uitwerking van de karakters. Er zijn gewoon te weinig personen die boeiend zijn of goed uitgediept worden. Slechts Hiro en Ando spreken mij aan. Claire en Sylar (hoewel ik hem ook niet altijd even boeiend vond) worden goed uitgediept.
- Verhaaltechnisch zijn er te veel onlogischheden waar ik me aan ergerde. Dat uitte zich in de volgende punten:
* Dat hele tijdreizen is gewoon erg complex en roept te veel vragen op.
* De introductie van de twee 'super villains'. De vader van Partman en Adam Monroe waren gewoon veels te slap. Peter (met zijn irritante stem) en vervolgens Sylar zijn nu al de sterkste karakters, niemand kan hen evenaren.
* Wellicht hadden de makers van de serie Peter gewoon niet zo sterk moeten maken. De introductie van iedere nieuwe 'super villain' is hierdoor naar mijn mening al weer overbodig. Peter kan hem uiteindelijk (theoretisch) vrij eenvoudig inmaken en als er mensen dood of ziek zijn kan hij ze weer beter maken.
* Vaak worden dingen veels te snel weg gegeven (zoals het feit dat Noah Bennet leeft, om maar een voorbeeld te noemen). De spanningsopbouw is naar mijn mening vaak ver te zoeken.
* De dood van DL is gewoon afgeraffelt.
* Te weinig goede plottwists. Slechts het feit dat Takezo Kensei en Adam Monroe een en dezelfde persoon zijn, was voor mij een grote verrassing. Voor de rest waren de andere plottwists (zoals de rol van de ouders) veels te eenvoudig.
Ondanks deze (behoorlijke) punten van kritiek, kijk ik vooralsnog wel uit naar de nieuwe afleveringen, maar helaas kan Heroes zich (voor mij) niet meten met Sopranos en Lost.
Wanneer worden de eerste afleveringen van het derde boek uitgezonden (= 2e helft van het 2e seizoen).
Ook Heroes heeft last van de stakingen, dus worst case was dit de laatste aflevering van het hele seizoen. Je puntjes van kritiek zijn herkenbaar. Het tijdreizen is als je er teveel over nadenkt niet erg logisch. Ik hoop ook dat er meerdere villains komen, maar dat zal vast gebeuren (zie de titel van volume3). Peter is inderdaad in theorie te sterk (als je de anime Naruto kent, het is een soort sharingan). Maar een leuke plottwist zou zijn als Peter een villain wordt, wat kan aangezien hij makkelijk beïnvloedbaar is. Het is geen ingewikkelde serie zoals Lost, Alias, 24, Prison Break. Maar het is wel gewoon een leuk verhaal, leuke karakters en natuurlijk helden met superkrachten, wat het altijd goed doet.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Je mist volgens mij een tag.
ik heb het verbeterd 
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Question: What are the odds that we'll see more Heroes episodes this season? — Dabney
Ausiello: Slim to none. Due to the heavily serialized nature of the show, it's unlikely that Heroes will be back this season. Instead, NBC will likely go straight into production on Season 3.
http://www.tvguide.com/ask-ausiello
Het was te verwachten, maar nu is het toch officieel. Ik ben wel benieuwd of we dan meer episodes krijgen in seizoen 3 als een soort goedmakertje.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ik betwijfel het, tenslotte zijn de tv-zenders ons niets verschuldigd...'t was niet hun idee om de series vroegtijdig te stoppen. Meer afleveringen betekent meer kosten en nu reality tv een opmars maakt betwijfel ik of we meer afleveringen krijgen dan de gebruikelijke 22. Op Lost na dan omdat die toch een aantal afleveringen is beloofd voor het einde. Ik ben bang dat het voor de andere beloofde afleveringen dit seizoen gewoon komen te vervallen als de productie niet wordt opgepakt.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
In september gaat het in Amerika weer verder.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
15 september wel te verstaan met een 3 uur durend event.
http://www.tv.com/story/11101.html
Hoe dan ook, of RTL 5 verder gaat met Heroes is nog onbekend, maar in mei is het in elk geval niet gepland, wellicht in de zomer?
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Wieso niet? De zomer is nou niet bepaald leeg op het gebied van series in Nederland. Vorig jaar gingen de series allemaal gewoon door. Waarom Heroes niet gewoon laten beginnen? Of laten ze het achter voor het najaar?
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Omdat het de premiere is van een nieuw seizoen en ze zo veel mogelijk kijkers willen trekken, en veel mensen in die tijd op vakantie gaan of buiten zitten en dus geen tv kijken.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Als ik kijk naar week 28, juli vorig jaar, werden er 32 series uitgezonden, afgelopen week waren dat er 45, dus het aantal series dat de zenders uitzenden valt nog best mee in de zomer. Maargoed, het is idd logischer als ze wachten tot het najaar besef ik nu, aangezien ze dan meer achter elkaar kunnen uitzenden.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Zal seizoen 2 zijn. Korter seizoen vanwege de staking. Kijk meer uit naar Chapter 3: Villains 
timburton
-
- 1296 messages
- 632 votes
Ik had 'Heroes' afentoe gezien op TV. En ik was er dus wel nieuwschierig naar. Vrienden van me zeiden dat het geen goed idee was tussen het seizoen door de serie te gaan volgen, want het is al een tamelijk ingewikkeld verhaal... Ik heb eergister seizoen 1 gekocht. En ben nu non-stop de DVD's achter elkaar aan het kijken.
Want een geweldige serie! Vooral Masi Oka verbaasd me!
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Voor de geïnteresseerde, seizoen 3 is gisteren begonnen met een dubbele aflevering.
3-1 The Second Coming
3-2 The Butterfly Effect
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. Ik hoop op een soort 'Ontvouwing van Gods Plan' met de mensheid i, maar reken niet op. Leuk trouwens om weer iemand uit de The Wire (Jamie 'Marlon Stanfield' Hector) te zien.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik hoop vanavond de eerste twee afleveringen te kijken, maar ben helaas al gespoilerd doro TWoP, maar goed. Dat maakt niet zo veel uit. Ik ben alleen bang dat de plottwists te groot moeten worden zodat de serie een beetje aan geloofwaardigheid verliest.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Interessante eerste afleveringen die uiteraard weer meer vragen oproepen dan beantwoorden. Ben benieuwd naar de rest van het seizoen, maar ik denk dat het niveau van seizoen 1 niet meer gehaald zal worden.
kos
-
- 46690 messages
- 8847 votes
Waar ik het vorige seizoen nog met pijn en moeite kon afkijken, kan ik me er nu echt niet meer toe zetten. Ik zit net die eerste afleveringen te bekijken en het interesseert me echt geen ruk meer.
Ik ga me maar op andere series concentreren.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Aanrader voor mr KOS.
Check Fringe van de makers van Lost tv serie
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Het blijft allemaal erg complex. Heb ook af en toe het idee dat de makers zich wel erg veel vrijheid geven. Inmiddels kan iedereen in principe iedereen zijn (er loopt altijd wel een shapeshifter rond) en zijn er blijkbaar 1001 verschillende toekomsten mogelijk.
Niettemin wil je toch weten hoe het verder gaat. Wat dat betreft blijft het mysterie boeiend genoeg. Daarbij blijven de comics voor leuke backstory zorgen.
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Heb ook af en toe het idee dat de makers zich wel erg veel vrijheid geven. Inmiddels kan iedereen in principe iedereen zijn (er loopt altijd wel een shapeshifter rond) en zijn er blijkbaar 1001 verschillende toekomsten mogelijk.
Dat is inderdaad het grootste probleem van de serie. Het feit dat iedereen opeens superkrachten kan krijgen en dat Sylar in een poep en een scheet opeens onsterfelijk is, verpest ook al een hoop.