- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Heroes
Heroes
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Vind de cancellation van Heroes: Origins niet erg, was toch niet van plan er naar te kijken...behalve de Kristen Bell aflevering!
Maar ligt het dan echt aan mij dat de serie maar zeer weinig veranderd is? Het nieuwe verhaal doet niet nieuw aan zoals de meeste tweede seizoenen dat wel doen en de nieuwe personages lijken gewoon een vooruitbreiding van seizoen 1 waarin we het gehele seizoen door aan personages werden voorgesteld!
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Heroes may end at 11th Episode
As you may know, Heroes Season 2 is planned 22-23 episodes long, but the first 11 were labeled as “Volume 2 - Generations”. The 11th episode, which will be aired on December 3rd, was planned to be the last episode of Volume 2 and the introduction to the second half of the season: “Volume 3″…
…unfortunately, that 11th episode may become the Season 2 Finale, because of the writers’ strike, again!
Our Michael Ausiello just reported :
Heroes’ second season may be coming to a close a lot sooner than expected due to the forthcoming apocalypse, also known in some circles as the damn writers’ strike.
Sources confirm that the show is going back and shooting an alternate ending to the Dec. 3 episode that, if used, would allow the episode to function as a season finale in the event of a strike. Originally, the episode was only supposed to serve as the conclusion of the current “Generations” arc. Should an 11th-hour agreement be reached and a strike averted (fingers crossed!), the alt ending would likely be scrapped.
In related news, the reality of this whole thing is only now hitting me. And I’m not happy.
Please help us spread the word…
http://www.heroesrevealed.com/news/heroes-may-end-at-11th-episode/
Het verhaal is inderdaad weinig veranderd en komt ook maar langzaam op gang. De laatste aflevering was eindelijk een vooruitblik 14 juni 2008 om wat er misschien zal komen.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Het leek me een evacuatie door toedoen van een/het virus. Het deed me in ieder geval denken aan 28 Days Later.
Vind trouwens dat de dreiging van Adam erg goed tastbaar wordt gemaakt.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Nou we weten nu ook wie Adam is. Had het niet verwacht.
Erg sterke aflevering dit weer. Ben blij dat we weer uit het oude Japan vertrokken zijn. Ben heel benieuwd wie er nu echt slecht of goed is.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Hoppa, er komt flink wat vaart in nu!
Had het wel verwacht. Beetje jammer dat Adam eigenlijk een soort Magneto is, maar dan ook nog eens onsterfelijk. Benieuwd hoe ze in verdere seizoenen nog indrukwekkendere antagonisten verzinnen.
En, tsjonge wat wordt er weer lekker veel van partij gewisseld. We kunnen nu wel 4 kampen onderscheiden zo langzamerhand. Adam, The Company, Bennett, Sylar... En dan is er ook nog een imminente uitbraak van het virus (waarschijnlijk via Nikki dan)...
JigSaw_Doll
-
- 413 messages
- 627 votes
Nou we weten nu ook wie Adam is. Had het niet verwacht.
Erg sterke aflevering dit weer. Ben blij dat we weer uit het oude Japan vertrokken zijn. Ben heel benieuwd wie er nu echt slecht of goed is.
was ook voor mij een verassing maar ik had een gust door toen dat hij bijna verscheen
grote schok maar we zullen 2 weken moeten wachten voort we verder zien want volgende week is het een speciale aflevering waarin we zien wat 4 maanden geleden is gebeurd
ge kunt al zo'n promo zien op Youtube van de volgende aflevering en ik denk da kik Peter zie kussen met Kirsten bell 
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Dat laatste mag wel even tussen spoilertags.
Ik vroeg me al af waar Peter's bolts vandaan kwamen.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
ook apart:
Tim Kring apologizes to Heroes fans
I have to admit that I don't really get why so many Heroes fans are up in arms about this second season. I've heard everything from "sophomore slump" to "it has jumped the shark" to "it sucks!" and I don't agree with any of those viewpoints.
Has it been the intense, oh-my-God look how this episode ended in another cliffhanger thrill ride of the first season? No, but I think that's more a case of how the last season ended and how they had to set up this new season, with new plots and new heroes and old heroes in new situations. And I think that the show really kicked into gear with Monday's fantastic installment.
But Tim Kring actually understands fans fears. He called Entertainment Weekly from the picket line (he says it's really odd that he's picketing his own show!) and says that they made a mistake with the pacing of the show this season, new cast members weren't introduced correctly, the Claire/West love thing isn't really working, the save the world plot took too long to explain, and that Hiro was in Japan too long (OK, that last one I really do agree with - thank God he and Kensei are in the present now).
I think it's interesting how TV is now, where the creator and producer of a TV show can actually apologize to fans about the way a season is going. That never used to happen. Now if Kring could just get rid of the twins with the bleeding eyes...
http://www.tvsquad.com/2007/11/07/tim-kring-apologizes-to-heroes-fans/
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Die twins vind ik inderdaad ook niet veel toevoegen.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Sommige nieuwe verhaallijnen boeien niet zo bijzonder veel inderdaad, maar misschien komt alles nog samen in een groot briljant plot.
Naar de volgende aflevering ben ik in ieder geval wel benieuwd.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ik vond alleen de Hiro in Japan verhaal te lang duren, de rest vind ik echt prima en snap ook niet waar de negatieve opmerkingen over seizoen 2 vandaag komen. Maargoed, als zelfs de maker zich veronschuldigd voor die fouten is het moeilijk te ontkennen dat ze er zijn.
Aflevering 7 was in ieder geval top!
JigSaw_Doll
-
- 413 messages
- 627 votes
volgende week =
Four Months Ago
hopelijk dan meer over Adam 
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Na eindeloos aandringen van mijn broer zijn Heroes box maar eens geleend, en een paar afleveringen opgezet. Maar na een aflevering of 2 ging het vrijwillig.
De serie is zeker niet slecht, ook al haalt hij het niet bij het eerste seizoen van Prison Break. Ik heb nu zo'n 8/9 afleveringen gezien en de spanning wordt zorgvuldig opgebouwd, vooral die fantastische tekening op de vloer bij Isaac heeft daar veel aan geholpen. Het verhaal zelf is best inventief, ook al weet ik nog niet hoe het gaat eindigen en dus ook niet of het nog slechter of beter wordt. Maar zoals iedere tv-serie staat of valt ook deze bij de karakters, en daar zit hem het grote minpunt.
Begrijp me niet verkeerd, de meeste personages vind ik fantastisch. Claire, Micah, Nathan, Isaac, Mohinder, Ando, maar nog met meest Peter en Hiro (die 2 vormen terecht ook terecht de spil van de serie tot nu toe). Maar er is er één die me ontzettend tegen zit: Nikki.
Ze heeft zonder meer de flauwste 'gave', echt een slappe uitkomst waar de makers mee op de proppen komen. Steeds als zij in beeld komt zakt de serie in, waardoor steeds een nare smaak verhindert dat de serie écht top wordt. En dat is heel jammer. Voor mijn part hadden ze haar hele schizofrene, moordende, spiegelbeeldje lekker weggelaten. Maar helaas.
Ik ben in ieder geval zeer benieuwd hoe het gaat aflopen. Maar het zal zondermeer spectaculair worden, lijkt me zo.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Weinig meer over Adam. Maar handige aflevering, omdat we ongeveer 4 maanden informatie misten 
JigSaw_Doll
-
- 413 messages
- 627 votes
wie is nouw de slechte eigenlijk en wie liegt er????
De Company of Adam?????
Adam is al zeker slecht want hij wil zich wreken op hiro
maar er kloppen een paar dingen niet????
als Adam Angela Petrelli aan het vermoorden was hoe kon hij dan de deur van de verhoorkamer dichtlaten en wegkomen ongzezien???
(niet zeker of het adam was want wij hebben het adam niet zien doen)
hij kon toch alleen genezen???
en ze vinden het niet vreemd dat het lichaam van sylar weg is????
zo wat denken jullie?
X. Hernandez
-
- 180 messages
- 429 votes
seizoen 2, aflevering 8
Goed: Adam en Peter Petrelli, Adam lijkt mij de Peter van de vorige generatie, kan namelijk regenerate en time travel( vermoed ik toch). En of hiro nog zo belangrijk zal zijn voor hem zal moeten blijken in de volgende afleveringen. Maar dat lijkt me nog altijd niet zo'n probleem, het is eerder liefdesrivaal, maar het is nog niet gebleken of ze later niet de zelfste belangen kunnen dienen
Slecht: The Company en ik heb ook mijn twijfels over Benet, net als de company heeft the hatian ook al eens Benett "bedrogen",
ook Angela Petrelli lijkt me niet te vertrouwen
Het blijft natuurlijk gissen, waarbij het uiteindelijk juist het tegenovergestelde kan blijken te zijn
Nu is het, in mijn inziens natuurlijk, een scenario dat tot mogelijkheid behoort.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Het goede aan Heroes is juist dat niemand puur goed of slecht is. Ze hebben allemaal hun eigen beweegredenen.
Adam: is onsterfelijk. Iets anders dan Peter en Claire's kracht want na 400 jaar is hij nog geen spat ouder. Door zijn gave is hij zichzelf na al die jaren als een superieur wezen gaan zien vandaar dat hij de Company oprichtte: ter bescherming van het voortbestaan van zijn soortgenoten. Overigens werd Angela volgens mij gewoon 'aangevallen' door "blunt instrument" Pa Parkman en niet door Adam. Pa Nakamura is waarschijnlijk wel door Adam vermoord, die is gewoon doodleuk weggelopen na zijn val.
The Company: "morally gray, at best. " Een soort fundamentalistische beweging die er nogal rigoureuze methodes op na houdt om hun idealen te bereiken. Dit alles ter preservatie van een nieuw "ras" (als ik het zo mag noemen) natuurlijk. Dus ook hun positie is wel te billijken.
Bennett: Vecht eigenlijk voor geen enkele kant maar is enkel van plan zijn gezin te beschermen. Is daarvoor tot alles bereid en in staat, waaronder het uitschakelen van The Company.
Tot nu toe heb ik alleen Sylar en Linderman echte antagonisten gevonden.
belchinees
-
- 4182 messages
- 2326 votes
Interessante aflevering he,
eindelijk wat meer informatie over de gebeurtenissen in seizoen 2.
nu heb ik een vraagje over Adam:Is hij bij Hiro werkelijk "Kensei", en heeft hij later zijn naam veranderd naar Adam,of speelt hij daar "Kensei", en is al Adam?
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Waarschijnlijk was zijn echte naam al Adam toen hij naar Japan vertrok vanuit Engeland. In Japan heeft hij vervolgens de naam Takezo Kensei aangenomen, omdat het cool klonk.
aryan
-
- 986 messages
- 1752 votes
Waarschijnlijk was zijn echte naam al Adam toen hij naar Japan vertrok vanuit Engeland. In Japan heeft hij vervolgens de naam Takezo Kensei aangenomen, omdat het cool klonk.
van wikipedia:
The name "Kensei" means "Sword Saint" and "Takezo" is the birthname of the historical swordmaster Miyamoto Musashi — Kensei is based upon various legends of Japanese swordsmen, including Musashi.
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Nauwelijks een week na mijn vorige bericht het seizoen al afgekeken. En ik was positief verrast over de blijvende kwaliteit van de serie, zelfs het personage van Nikki/Jessica ben ik gaan waarderen. Prachtig verhaal, veel sfeer en zeer goed acteerwerk (ik stond vooral te kijken van de Hiro in het nu en de Hiro in de toekomst en hoe Sylar zijn 2 kanten liet zien, heel knap gedaan).
Wel grappig dat het hele seizoen door personages worden geïntroduceerd. Om de 3 afleveringen komt er minstens één nieuwe die een belangrijke rol speelt. En erg vet om Malcolm McDowell te zien als Linderman! Vooral de aflevering die in de toekomst speelde en de aflevering waar alleen Mr. Bennet, Claire, en het verleden van The Company aan bod komt waren geweldig. Maar gelukkig blijven de karakters de serie bepalen en niet het ingenieuze verhaal, waardoor de serie zowel spannend als menselijk blijft. Ik ben benieuwd naar seizoen 2, maar ik ben niet zo'n fan van pindakaas, dus ik denk dat ik die maar gewoon op tv ga volgen.
Save the cheerleader. Save the world.
Hoe vaker je hem hoort, hoe grappiger hij eigenlijk wordt
.
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Grappig dat Ned Ryerson uit Groundhog Day zo'n grote rol heeft.
.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Haha, ik kan inderdaad ook niet om die mafkees heen kijken. Alsof Murray elk moment kan binnenkomen om hem in zijn gezicht te hoeken.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Aflevering 9 was weer goed!
Opvallend dat we opeens te horen krijgen dat alle onbekende gezichten van de foto al overleden zijn (op Naomi Pratt na). Zelfs de namen ervan staan op Wikipedia. Blijkbaar zijn deze toch al ooit eens in de serie langsgekomen.
Benieuwd ook of die Pratt dan iets met dat krantenbericht over een tsunami die verandert in een sneeuwbui te maken heeft. Blijkbaar is er toch ergens een hero die het weer kan of kon beïnvloeden.
Prettig trouwens, een aflevering zonder Nikki, Micah en die donkere miep.
Ten slotte nog een interessante comic deze week: Een hero die dezelfde krachten zegt te hebben als Adam verschijnt op het toneel (in 1700-zoveel). Hij had wel iets weg van de Petrelli's (waarin de gaven van pa en ma nog steeds een raadsel zijn). 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Benieuwd ook of die Pratt dan iets met dat krantenbericht over een tsunami die verandert in een sneeuwbui te maken heeft. Blijkbaar is er toch ergens een hero die het weer kan of kon beïnvloeden.
Bob had het er toch eens over dat ze Adam opgesloten hadden omdat hij juist het weer kon beïnvloeden?
Vond het ook een goede aflevering maar met wel twee enorme cliché's erin: Hiro die met zichzelf spreekt en Claire die zegt "boehoehoe het laatste wat ik tegen mijn vader heb gezegd is: ik haat je". Vooral dat laatste kan écht niet meer hoor.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Dat laatste was inderdaad wel erg ja. Toen ze het de eerste keer zei dacht ik al: "dat gaat op die manier terugkomen".
Wat Adam betreft: volgens mij sloten ze hem op omdat hij gewoon niet dood kan. Als iemand niet dood kan, zet hem dan levenslang gevangen. Mispeer van de eeuw is dan wel dat ze uber-empath Peter een cel naast hem geven, inclusief luchtrooster (of wat het ook was) zodat Adam zijn mercantile-skills op Peter kan botvieren
.
Bob liet tijdens zijn verhaal inderdaad een krantenartikel zien over een tsunami en een sneeuwbui, maar ik betwijfel of dat direct op Adam sloeg. Ik denk eerder op een hero die onder het beval stond van Adam. Een hero die óf de tsunami onschadelijk maakte op Adam's bevel, óf de tsunami juist opwekte op Adam's bevel en op het laatste moment toch overtuigd werd om het om te zetten in sneeuw.
Hier staan wat theorieën over Adam, waaronder Adam als weerman of zelfs empath. Die theorie wordt in twijfel getrokken om dezelfde reden als ik hierboven aangaf.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Matige aflevering met wel een goed einde. Niet zozeer dat het goed is dat Noah nog leeft, maar die wanhopige zucht van hem toen hij besefte dat hij nog niet dood was.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Bob liet tijdens zijn verhaal inderdaad een krantenartikel zien over een tsunami en een sneeuwbui, maar ik betwijfel of dat direct op Adam sloeg.
Dat dacht ik toen wel, maar dat zou eigenlijk maar raar zijn. Dan zou Adam nog heel wat onbekende krachten hebben.
Dat klinkt logischer inderdaad.
Wel grappig trouwens dat de krachten van Parkman en Adam sterker worden, wie weet gebeurd het ook met de anderen.