- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- House MD
House MD
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
House MD is een Amerikaanse serie over een briljante, maar door een mank been geplaagde, sarcastische en pijnstillerslikkende dokter, gespeeld door de werkelijk fenomenale Hugh Laurie.
Seizoen 1 is inmiddels uit op dvd en vooral aflevering 1-21 is een ware krachttoer van Laurie.
Iemand meer bekend met deze serie?
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
Haha, geniale serie! Grappig (soms idd erg sarcastisch) en vernieuwend.
Ravenstein
-
- 1524 messages
- 518 votes
De serie is te zien op VTM of Kanaal 2.
Gisteren een stukje van gezien. Toch raar om Laurie te horen met een Amerikaans accent.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Iemand gezien donderdag? Ik heb op Play inmiddels al seizoen 2 besteld, die komt al in oktober uit. 
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Na een aantal korte TV- trailers gezien te hebben en te weten dat Laurie de hoofdrol speelt, begon de serie mijn interesse wel een beetje te wekken. En afgelopen donderdag heb ik voor het eerst een aflevering (Occam's Razor) gezien. En die was veelbelovend.
Sterk verhaal, uitstekende personages en erg goed acteerwerk. Met name Hugh Laurie is geweldig als de sarcastische en chagrijnige Dr. House. Een bijzonder leuk personage. Ik ga zeker weer eens kijken, want dit beviel me zeer.
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Fantastische serie met een zalige dosis sarcasme!
Alexofseven
-
- 6 messages
- 6 votes
Fantastische serie met een zalige dosis sarcasme!
Ik sluit mij hier helemaal bij aan.
En nu is het zelfs twee keer per week (op donderdag en vrijdagavond) 
D-ark
-
- 1755 messages
- 420 votes
geweldige nieuwe serie die mij blijft boeien
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
De een na laatste aflevering van seizoen 1 is de beste van het hele seizoen, die mogen jullie niet missen! Ik weet niet precies wanneer die op tv komt, maar in de promo's zal vast wel voorbij komen dat Carmen Electra erin zit.
In seizoen 2 wordt House bijkans nog gemener 
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
Seizoen 2 loopt ondertussen ook al weer enkele weken in België (waarschijnlijk nog steeds geen kat die er naar kijkt
), en moet zeggen dat het nog altijd even sterk is!
AmazingPP
-
- 2523 messages
- 1858 votes
Geniale serie met een geniale Laurie in een prachtige hoofdrol. Het sarcasme druipt er soms werkelijk vanaf, maar dat maakt het juist allemaal wat lichter. Soms zit je te lachen en denk je toch bij jezelf: Waar lach ik nu weer om, schandalig! Ik heb seizoen 1 en seizoen 2 op DVD, ben nu aan de derde disc van seizoen 1 bezig en ik ben blij dat ik nog zoveel te gaan heb. Helemaal top!
Leviwosc
-
- 883 messages
- 335 votes
In Overigen > Televisie > House M.D.:

Regelmatig kijk ik naar de serie House, met Hugh Laurie in de hoofdrol. Hij speelt Dokter Gregory House, een misantropische sarcast die tracht de 'onbehandelbare' patiënten te behandelen. Daar hij een medisch genie is wordt zijn excentrieke gedrag geslikt, maar vaak moet men op de tanden bijten.
Voor mij is deze serie heerlijk, het is precies mijn humor en regelmatig kan ik een glimlach niet onderdrukken. De gevatte en snedige repliek van House op zowel zijn team van diagnostici als zijn patiënten tot de lange en intelligente tirades.
Ik vind het een topserie! En pas sinds vandaag weet ik dat Dokter Gregory House en die stommeling van een Prins Regent in Blackadder, één en dezelfde man zijn; juist Hugh Laurie. Zelfs als ik de foto's van de twee personages naast elkaar plaats, zie ik met moeite de overeenkomsten. Uiteraard Hugh is wat ouder geworden, maar hoe hij in staat is om zich zo goed in te leven in een rol, vind ik super en getuigt mijns inziens van veel acteertalent.

tess
-
- 224 messages
- 64 votes
Geweldige serie, geweldig acteur!
Hugh Laurie mag nog lang dr. House blijven. Praktisch elke zin die uit zijn mond komt is briljant! Puur genot om op imdb quotes uit House door te lezen!
Over lezen gesproken...The Gun Seller is gaaf!
Schuco
-
- 105 messages
- 0 votes
Geweldige serie die perfect gebouwd is om dr. House. Zijn karakter is tot in de puntjes perfect afgewerkt.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Het is Laurie, en alleen Laurie die deze serie draagt.
Op vrijwel alle andere vlakken is het stukken telleurstellender.
Desondanks is er geen reden tot paniek, het kijkt namelijk lekker weg en daar gaat het om.
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
House M.D. wordt met de aflevering beter.
Je wordt met de geweldige one-liners om de oren gegooid, vooral van de kant van House.
Wat is die House toch een zak, maar wel eentje waar je respect voor hebt. 
Seizoen 4 is erg goed!
ViggøJøhnny
-
- 167 messages
- 531 votes
haha zeker weten 
mdecoster
-
- 2 messages
- 20 votes
Momenteel DE beste serie die op tv te zien is. Heb zelf ondertussen alle dvd's van de seizoenen 1/ tm 3 gezien (slapeloze nachten dus) en ben nu alvast (stiekem) aan het zoeken op alle nieuwsgroepen naar seizoen 4. Uiteraard blijf ik het ook nog op tv volgen, maar ik wil natuurlijk ook de dvd's!!! Gewoon een collectors item, niet dan?
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
heb nu seizoen 4 afgerond, en moet zeggen, de laatste 2 afleveringen (is een dubbele aflevering) zijn ronduit geniaal.
het beste van house tot nu toe, op naar seizoen 5 na de zomer.
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Ik volg het ook online en ben nog altijd onder de indruk van de seizoensfinale, 2 ijzersterke afleveringen na een seizoen met hier en daar toch iets zwakkere afleveringen. Hopelijk houden ze dit niveau aan in het volgende seizoen!
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
nieuwe seizoen (5) is begonnen en het begint gelijk verassend met het vertrek van 1 van de hoofdrolspelers, goede aflevering met een house op z`n slechtst (best).
we zullen zien wat het allemaal gaat brengen.
deReob
-
- 25 messages
- 54 votes
Gisteren eindelijk de seizoensfinale van seizoen 4 gezien op dvd, wat een geweldige aflevering met perfect gekozen muziek! Dit is een van de weinige series de me kan blijven boeien en kan dan ook nu al niet meer wachten tot seizoen 5 uitkomt! Mijn complimenten aan de makers!
filmofiel
-
- 200 messages
- 265 votes
Samen met Alf en St. Elsewhere één van mijn allerbeste favoriete serie allertijden.
M.Goodkat
-
- 1290 messages
- 1463 votes
één van de beste of beter gezegd beste serie in tijden gezien.
Lost en de rest kan er niet aan tippen aan de briljantheid van Hugh Laurie, lach mij ziek met die vent.
Sarcasme ten top die vent, moge lang die serie blijven bestaan.
elinenaud
-
- 1 messages
- 1 votes
Hugh Laurie is gewoon House. Een van de beste series momenteel te zien op tv.
20 cent
-
- 7 messages
- 11 votes
Ook een grote House MD fan hier: zijn gedrag is hilarisch