- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Eurovisie Songfestival
Eurovisie Songfestival
BananenMan1982
-
- 99 messages
- 62 votes
Zweden is een 1-op-1 kopie van Matt Simons- Catch and Release.
Douwe Bob stak er gister met kop en schouders bovenuit. Wat ik zo mee kreeg scoort zijn uiterlijk ook nog eens goed bij de vrouwelijke kijkers en de gay-community.
tommykonijn
-
- 5139 messages
- 2356 votes
Godsamme wat een plagiaat dat nummer van Cyprus.
Hoe heet dat nummer waar het op lijkt ook alweer?
Edit: The Killers - Somebody Told Me bedoel ik.
Nu je het zegt. Gisteravond hoorde ik het niet, maar als ik die twee nummers nu naast elkaar leg is het inderdaad goed te horen.
Dat van Zweden (Matt Simons) viel me overigens wel gelijk op. Echt letterlijk een kopie.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4691 votes
Met een dag vertraging gekeken. Had er 9/10 goed voorspeld, alleen IJsland door in plaats van Tsjechië was fout.
Leukste: Kroatië, Nederland en Armenië.
Rusland gaat de Zweden tour op en zal er wellicht erg dichtbij zijn.
Qua kwaliteit trouwens een pak minder dan mijn top-6/7 van vorig jaar. Hopelijk is de tweede halve finale beter.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
01. Letland - Oej hondenogen... Behalve de titel in elk geval onverstaanbaar. Dit zal het verder wel halen, die beats klinken wel lekker makkelijk.
02. Polen - Solo Mannenavondje blijkbaar, hoewel deze zijn best doet op een vrouw te lijken (niet de laatste vanavond). Klassieke jas en ook klassieke strijkers. Idioot lied verder. Oh, hij is zijn sokken vergeten aan te doen...
03. Zwitserland - Niemendallerig. En ze gaat steeds slechter zingen naarmate het lied vordert. En dat heeft Zwitserland geïmporteerd uit Canada. We weten nu in elk geval wie de bosbranden aldaar heeft veroorzaakt.
04. Israël - Deze Anthony - zonder Johnson - schijnt een hekel te hebben aan onze Douwe, omdat hij de enige echte nicht op het festival wil zijn. Vals wellicht, hijgerig is hij in elk geval. In elk geval geen typische inzending van Israël. Ik hou er geloof ik niet van.
05. Wit Rusland - De eerste tien seconden waren best wel de moeite.
06. Servie - Grotendeels gemist, omdat de afwasmachine smeekte om ingeruimd te worden. Ik hoorde evenwel niets wat mij terug naar de woonkamer lokte tijdens die drie minuten.
07. Ierland - Inspiratie- en kleurloos. En ook niet echt een leuke uitstraling geloof ik. Oh, is-ie bekend (geweest)?
08. Macedonie - Ik hoorde aanvankelijk niks, maar het geluid verdween in haar decolleté denk ik. Nu hoor ik het wel... Helaas! Ze zingt geloof ik wel in haar moedertaal. Dat zijn er niet veel denk ik.
09. Litouwen - De blonde variant van Israël zo te zien. Ik probeerde een mening te vormen, kon het niet zo peilen, maar met dit refrein is dat makkelijk. Niveau daalt. Volgende!
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
10. Australië - Mijn lied is het niet, maar ze kan wel zingen, heeft een mooie jurk en zweeft ook nog in de sterrenlucht. edit: zonder benen was het beter.
11. Slovenië - Nog een witte jurk, maar dan juist een heel lelijke. Zo'n split voor en half doorschijnend is wel in. Maar het gaat vast om het lied. Maar dat is ook niet bepaald memorabel. Van een afstandje lijkt ze op Gwyneth Paltrow en die ander op Sergei Boebka.
12. Bulgarije - In het filmpje vond ik d'r leuker. Degelijk nummer, deze mag wel door - al is het weinig verrassend. Weer zo'n split van voren trouwens, oh nee 't is een jas. Volgens mijn vriendin is ze aan haar benen geopereerd. Geen idee waarom, maar die heeft daar meestal wel kijk op.
13. Denemarken - De 3J's, tamelijk gedateerd en kansloos hoop ik. Ook even stil, maar 't lied ging helaas verder.
14. Oekraïne - Nou daar komt het. Ben benieuwd hoe het overkomt. Super-pathos. Het Massive Attack -achtige werkt goed en komt wel over. Dit wordt wel een geduchte concurrent voor de winst, hoewel het wat te exclusief is. Zoals Anouk destijds.
15. Noorwegen - Weer een witte jurk, mooie stem, maar ze zingt niet zuiver - al wordt t wat beter. Lied niet veel bijzonders - en wordt dat juist weer slechter. Lelijke overgang.
- moeilijk te voorspellen deze halve finale, behalve Oekraine veel dat op elkaar lijkt.
16. Georgië - Kijk dit is wat anders, maar dan zeker niet noodzakelijk veel beter. Hoewel het beter is dan de rock inzendingen van dinsdag. Nogal postpunkig timbre in zijn stem. Hier hou ik stiekem wel van, niet te snel oordelen dus.
17. Albanië - Volgens mij staat de kleur van deze jurk niet in haar kleurenwaaier. Niet mooi, lelijke make-up, maar wel een mooie kleur haar. Eigenlijk niet naar het lied geluisterd - en nu is het te laat.
18. België - Ehm, dat lijkt bepaald op iets anders. Wel catchy dus. Valt door het tempo positief op. Maar beetje gewoontjes is het ook wel dat refrein. Die gele stippen zijn wel leuk. Ik had liever een zwarte dame gezien, type Pam Grier. Die staat er nu naast.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Deze halve finale lijken er meer nummers te zijn die al bekendheid hebben verworven. Als groot k-pop liefhebber ben ik voor Australië.
Goed nummer ook gewoon. Al heeft het natuurlijk weinig met Europa te maken.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4691 votes
Vond Oekraïne wel goed. Het Letland van vorig jaar, maar dan net iets minder.
Georgië ook wel tof.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Lastig te voorspellen dit. Ik begrijp dat Israël ook favoriet is, maar dat trek ik totaal niet.
Noorwegen komt wel goed over in de samenvatting, omdat ze niet het sterkste deel van Oekraïne hebben geknipt. België valt juist wat weg.
Duimen voor Georgië, toch de verrassing vond ik. Maar ik vrees ervoor.
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Oekraïne steekt er met kop en schouders bovenuit mijns inziens. Denemarken het dieptepunt.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4691 votes
Eens. Oekraïne is wellicht de enige song die ik nadien nog eens zou opzetten. 
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4691 votes
Door:
Letland
Servië
Israël
Macedonië
Litouwen
Australië
Bulgarije
Oekraïne
Georgië
België
Niveau wel een pak beter dan dinsdag.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Maakt Nederland een beetje kans op de eindzege? Heb het niet gezien (wel het stukje even op Youtube bekeken), vond het wel een behoorlijk optreden.
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Hoe braaf het nl nummer ook was, het viel wel enigszins op. Al zegt dat ook meer over de kwaliteit van de andere nummers uit de eerste halve finale.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4691 votes
Verwacht niet dat Nederland en België meedoen voor winst. Er zijn toch wel wat sterkere nummers/acts, maar ze vallen wel allebei op tussen veel gelijkaardige nummers.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Georgië! Leuk 
Bulgarije ook. Fijn.
Litouwen WTF
Noorwegen dus niet. Ierland is momentum kwijt. Terecht niet door. En die vreselijke Denen ook niet.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4691 votes
Weer 9/10. 
Polen in plaats van Macedonië dus.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Op basis van de korte stukjes zeg ik Georgië For the Win!
Kan helaas de finale niet kijken ook. Stiekem toch een beetje jammer 
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4691 votes
Oekraïne ook, otherfool. Dat ga jij ook wat vinden. Dat stukje zegt eigenlijk te weinig.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Ik zal de joetoep eens aanslingeren...
edit: Bijzonder liedje, bijzondere stem, maar nog niet kapot van.
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Had volgens mij precies dezelfde voorspellingen als Finisterra. Niet verwacht dat dat Poolse janknummer door zou gaan.
Litouwen vond ik eigenlijk nog wel oké. Vrij doorsnee nummertje, maar werd wel met een bepaalde energie gebracht.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Alsof je naar 18 popafdankertjes van 10-15 jaar geleden zit te luisteren. Wie schrijft in hemelsnaam al die ondingen ...
BananenMan1982
-
- 99 messages
- 62 votes
Alsof je naar 18 popafdankertjes van 10-15 jaar geleden zit te luisteren. Wie schrijft in hemelsnaam al die ondingen ...
Het merendeel is door Zweedse tekstschrijvers gecomponeerd.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1833 votes
Nou ik zit er klaar voor. België is in ieder geval "scherper dan een Japans Sushimes".
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nou, Douwe Bob zet echt een geweldige prestatie neer.
De rest geloof ik wel, benieuwd naar de eindklassering.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Leuk dat sommige landen (de minderheid?) toch nog in hun eigen taal durven zingen. Alleen daarvoor al zou ik punten geven.
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
Dat worden weer heel veel nietszeggende liedjes. Niveau ene oor in, andere uit. Douwe Bob lijkt het aardig te doen, maar is dat omdat wij hem kennen of niet? Hoe kijkt de rest naar hem.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1833 votes
Voor de meesten is dat refrein van Douwe nog wel verfrissend, maar ik kan geen "Slow Down" meer horen. Erg jammer want zijn coupletjes en de begeleidende band steken er ruim boven uit.
Edit: Zweden mag van mij op de laatste plek komen. Zelfs zijn stem is gejat plus het simpelste dichtwerk van dit festival.
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
Na Lena weer een leuk Duits meisje.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1833 votes
Polen lijkt wel een beetje op Jesus Christ Superstar.