- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Eurovisie Songfestival
Eurovisie Songfestival
Dying Rose
-
- 1315 messages
- 3419 votes
Australië nam éénmalig deel ja. Doordat ze grote fan is van de Eurovisie en jaarlijks met grote aantallen naar de show keek. Is het festival toe aan haar 60ste editie, heb je verder geen redenen meer nodig om het land erbij te betrekken.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Serieus? Australia deed dus serieus mee? Het was al niet serieus te nemen maar dit slaat alles. Weet niet wat erger is, het niveau van het ESF of de hoeveelheid die aanschuift voor deze rommel.
Je hebt het er maar weer druk mee 
Elk jaar weer de vaste groep die aanschuift om te oreren hoe vreselijk dit festival is. Kenners weten beter.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Geen oorlog daarvoor. Het wisselt ieder jaar. Dit jaar zijn het de Walen die iemand sturen, volgend jaar is het de beurt aan de Vlaamse omroep om hetzelfde te doen. Een land van compromissen weet je wel.
En als Vlamingen een inzending sturen na vele "selectierondes "komt het niet eens in de finale zelfs niet als ze een Waal sturen...
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
En als Vlamingen een inzending sturen na vele "selectierondes "komt het niet eens in de finale zelfs niet als ze een Waal sturen...
Da's waar. Daar hebben wij ons al een breuk mee gelachen. De Vlamingen mogen zelfs Bono, Prince of JLo sturen, ze krijgen altijd een pak slaag. 
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4691 votes
Tom Dice scoorde toch goed in 2010 als Vlaamse inzending (6e). Voor het overige is het vaak erg matig ja.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Tom Dice scoorde toch goed in 2010 als Vlaamse inzending (6e). Voor het overige is het vaak erg matig ja.
Ja, dat was idd een grote uitzondering.
cucciolo
-
- 491 messages
- 1100 votes
Mijn top 5:
1. Roemenië
2. Estland
3. Israël
4. Noorwegen
5. Tsjechië
Donkerwoud
-
- 8664 messages
- 3941 votes
Zie hier een groot aantal gebruikers voorbijkomen die ik niet zo associeer met het songfestival. 
tommykonijn
-
- 5139 messages
- 2356 votes
Ik ben niet iemand die het songfestival op de voet volgt, maar ik heb de finale wel gezien.
Zweden was een goede winnaar imo. Persoonlijk vond ik Estland, Roemenië, Australië en Italië nog iets beter. Die eerste had wat mij betreft mogen winnen.
Overigens vond ik die instrumentale act halverwege de finale (vlak voor de uitslag) erg goed.
Dutchfan
-
- 1576 messages
- 754 votes
Het is alweer een tijdje geleden dat het songfestival plaatsvond, maar mijn absolute winnaar was Italië...Wat was dat goed.
Mijn top :
1.Italië
2.België
3.Rusland
4.Servié
5.Israël
Opvallend is het dat Italië door de tele-voters veruit de meeste stemmen heeft gekregen.
De vakjury gaf echter de meeste punten aan zweden..dus die won toch nog..
5.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
01. Finland - Nee, daar had meer ingezeten. Dat pak benadrukte ook de verkeerde dingen.
02. Griekenland - Nu al bah bah bah - dat viool gejammer. En de rest is niet veel beter.
03. Moldavie - Weinig inspiratie en een heel matig rokje. Dan valt Griekenland nog weer goed mee.
04. Hongarije - Xander de Buisonjé's jongere broertje. Hipper (Zweden-kloon) dan de gemiddelde Hongaarse film.
05. Kroatie - Ah een Jurk met de hoofdletter J! Die gaat vast deels uit. edit: voilà
06. Nederland - Beetje veel helicoptershots, maar het nummer is ook nogal braaf - stilte nog het best.
07. Armenie - Die was ook tien seconden stil, stom balletpak, maar zo'n vocaal kunstnummer ben ik wel voor te porren.
08. San Marino - Dat is geloof ik een WC momentje... Ach, ze doen zelfs nog meer hun best om het LC gehalte op te krikken. Eigenlijk best lollig.
09. Rusland - De gedoodverfde winnaar en ik geloof niet dat het nog spannend zal worden dit jaar - verwacht een recordscore. Typisch, maar goed doordacht, alles klopt in songfestival termen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
10. Tsjechie - Saai nummer, redelijk gezongen. Maar zulke visuals doen het opvallen, meer dan Douwe Bob bijvoorbeeld.
11. Cyprus - Die 'gitaarsolo' (hamer-smiley). Europe schijnt nog te gaan optreden, of was dat dit nummer?
12. Oostenrijk - Die is wel een stuk knapper dan Miss C. Wurst! Waarom zingt ze in het Frans? Beetje eighties, wel leuk. Soort Sandra Kim, maar dan leuker en uit Oostenrijk 
13. Estland - Het pak van Douwe Bob wordt hergebruikt, zanger kijkt als Klaus Kinski (doet zijn best), maar zingen kan-ie niet (doet niet zijn best ook). Heel slecht.
- wat een schreeuwerige del is die presentatrice Petra zeg! -
14. Azerbeidzjan - Kleurloos, beetje geprobeerd een James Bond lied te maken en het er ook zo uit te laten zien: gouden pak, gouden mic.
15. Montenegro - Oeh, dit is goed fout zeg! Erg onsamenhangend allemaal. Nog slechter dan Bohemian Rhapsody.
16. IJsland - De zangeres is al overleden aan het voorfilmpje te zien. Kijken of daar straks nog wat leven in zit. En iets met haar rits begrijp ik.... Ook een ongelofelijk K*T-nummer zeg!
17. Bosnie - Als Mama Cass ooit herrijst uit haar graf zou ze er zo uitzien denk ik. Hé, dat is Martin Koolhoven geloof ik. Als het bij de zangeres gebleven was had ik t wel leuk gevonden.
18. Malta - Meestal wel een solide inzending geloof ik. Deze is knapper dan de gemiddelde Maltezer inzending. Lijkt me een zekerheid voor de finale.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Godsamme wat een plagiaat dat nummer van Cyprus.
Hoe heet dat nummer waar het op lijkt ook alweer?
Edit: The Killers - Somebody Told Me bedoel ik.
Donkerwoud
-
- 8664 messages
- 3941 votes
Moet zeggen dat je mij meer amuseert dan Jan Smit, Cornald Maas en Paul de Leeuw samen! Je tweede zin is al komisch goud: Dat pak benadrukte ook de verkeerde dingen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Moet zeggen dat je mij meer amuseert dan Jan Smit, Cornald Maas en Paul de Leeuw samen! Je tweede zin is al komisch goud: Dat pak benadrukte ook de verkeerde dingen.
Die quote kwam van mijn vriendin hier naast me op de bank 
Donkerwoud
-
- 8664 messages
- 3941 votes
Ah ja, vrouwelijke intuïtie en oog voor detail.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Was dit het? Dan ben ik geloof ik voor Oostenrijk.
Ik geloof toch dat San Marino niet volkomen kansloos is.
Donkerwoud
-
- 8664 messages
- 3941 votes
Dan ga ik maar even inschakelen. Het enige boeiende aan dat programma is de puntentelling. 
Oef. Zie ze nu allemaal op een rij. Douwe Bob opvallend lekker nummer. Steekt mooi af tegen alle toeters en bellen.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Hoe kan Rusland favoriet zijn? Een van de zwakste nummers wat mij betreft.
Donkerwoud
-
- 8664 messages
- 3941 votes
Hm. Dat minifilmpje over Zweden is pijnlijk niet grappig.
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4514 votes
Dan ga ik maar even inschakelen. Het enige boeiende aan dat programma is de puntentelling.
Maar die is zaterdag pas. Nu zijn er 10 enveloppen in een onbepaalde volgorde.
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Tamelijk inspiratieloze bende. Enige nummers met een beetje identiteit waren die van Kroatië en Armenië.
Donkerwoud
-
- 8664 messages
- 3941 votes
Oh damn. Nou ja, wil toch daarna Pauw zien.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
WTF Gaat Frankrijk in het Engels zingen??? 
Spanje knap waardeloos
Zweden waardeloze uitstraling, dat had bijna iedereen beter gedaan.
Donkerwoud
-
- 8664 messages
- 3941 votes
Ik ben nog aan het bijkomen van de politiek correcte vluchtelingendans.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ik hoop toch San Marino en anders Malta - ik vrees IJsland.
Oef.
En alweer een dag geen film gekeken....
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Armenië, Malta, Azerbeidzjan en Oostenrijk door. Ik ben tevreden.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Hoe kan Rusland favoriet zijn? Een van de zwakste nummers wat mij betreft.
Idd wat een ttroep. Van een van de landen die al standaard door was... wat een ongelofelijk gejat nummer zat daar tussen. Weet niet welk land het was, maar was een jonge gozer.