• 178.087 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.459 votes
Profile

Eurovisie Songfestival

mjk87 (moderator films)

• 14515 messages
  • 4513 votes

Sound of Silence, en dan je nummer overproduceren met een bak herrie en wat geschreeuw. Wat kan je dan ineens naar Simon and Garfunkel verlangen.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Het is weer tenenkrommend as ever! En toch weer kijken hè..

En Douwe? Ach een aardig nummer hoor maar als hij ons land niet vertegenwoordigde had ik er ook nauwelijks naar omgekeken denk ik.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

merijn82 wrote:

Het is weer tenenkrommend as ever! En toch weer kijken hè..

En Douwe? Ach een aardig nummer hoor maar als hij ons land niet vertegenwoordigde had ik er ook nauwelijks naar omgekeken denk ik.

Het winkelcentrummuziekfestival is ontzettend ergerlijk en vermakelijk tegelijk. Toch zou ik voor volgend jaar een verbod willen instellen op van te voren gemaakte dance-deuntjes.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Oké en nu met Kroatië als dieptepunt... Wat wás dit?!

mjk87 (moderator films)

• 14515 messages
  • 4513 votes

Feest van wansmaak ja. Geen jaar haalt het echter bij dat van Conchita, met ook die gozer in het hamsterrad, die Poolse rondborstige karnemelkers en een stel trampolinespringers.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

SergioMalick wrote:

(quote)

Het winkelcentrummuziekfestival is ontzettend ergerlijk en vermakelijk tegelijk. Toch zou ik voor volgend jaar een verbod willen instellen op van te voren gemaakte dance-deuntjes.

Nou inderdaad zeg, die Avicii en Armin-achtige deuntjes zijn toch echt om te janken

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

mjk87 wrote:

Feest van wansmaak ja. Geen jaar haalt het echter bij dat van Conchita, met ook die gozer in het hamsterrad, die Poolse rondborstige karnemelkers en een stel trampolinespringers.

Na de Finse Kiss-overwinning was dat een briljant jaar inderdaad.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

merijn82 wrote:

Oké en nu met Kroatië als dieptepunt... Wat wás dit?!

Erg fijn nummer. Vind de meeste nummers wel goed te doen.

De mensen die zeiken over de kwaliteit van het songfestival zijn volgens mij over het algemeen niet al te breed georiënteerd op muzikaal gebied (om dus even te generaliseren, heb het niet tegen degene die ik hierboven quote). Niet dat er geen draken tussenzitten, maar er valt genoeg leuks te horen.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

Het nummer van Georgie is niet super, maar wel lekker onsamenhangend. Overigens weet ik niet of ik breed georiënteerd ben, maar ik vind meer nummers slecht dan goed. Dat neemt niet weg dat het een vermakelijk familie-evenement is. Zo vaak spreek ik mijn ouders niet.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

McSavah wrote:

(quote)

Erg fijn nummer. Vind de meeste nummers wel goed te doen.

De mensen die zeiken over de kwaliteit van het songfestival zijn volgens mij over het algemeen niet al te breed georiënteerd op muzikaal gebied (om dus even te generaliseren, heb het niet tegen degene die ik hierboven quote). Niet dat er geen draken tussenzitten, maar er valt genoeg leuks te horen.

Het was gewoon enorm vals, daar doelde ik met name op. Wat je fijn vindt.

Verder ook oneens met je stelling, voelde me niet aangesproken verder hoor. Voor 75% zijn dit gewone suffe, conventionele, mierzoete en vooral veel te bombastische popsongs. Waarom je dan breed georiënteerd moet zijn om dat te waarderen is mij een raadsel. Was dit festival maar wat breder georiënteerd...

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ik ben om: Oostenrijk it is

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

Georgië, Cyprus, Douwe of Oekraïne. Ook moet ik maar eens naar Armenië op vakantie.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Dan ga ik denk ik voor Oekraïne. Het meest authentiek nog.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Georgië en Oostenrijk blijven persoonlijk favoriet. Bulgarije ook wel een zwak voor. Oekraine valt al wat weg, als je 't vaker hoort en ziet.

Israel en vooral Letland vielen positief op ten opzichte van halve finale. Kwamen beter over. Zweden was uitermate zwakke performance - was sowieso al een matig lied. Kroatië ook veel minder dan dinsdag.

Ik denk nog wel steeds een landslide overwinning van Rusland voor Australie.

Onderaan: Tsjechië, Duitsland en Litouwen. En toch wel vrij veel kleurloze dingen, zoals Servie of Spanje.

Oh ja en Polen, die krijgt wel de poedelprijs.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Justin Timberlake sowieso beter dan de hele rest van de avond bij elkaar

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Justin Timberlake sowieso beter dan de rest van de avond

Dat sowieso, maar het was niet nodig meerdere nummers tegelijk te spelen.

Edit: Hij sluit gelukkig mooi af!

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

merijn82 wrote:

(quote)

Het was gewoon enorm vals, daar doelde ik met name op. Wat je fijn vindt.

Verder ook oneens met je stelling, voelde me niet aangesproken verder hoor. Voor 75% zijn dit gewone suffe, conventionele, mierzoete en vooral veel te bombastische popsongs. Waarom je dan breed georiënteerd moet zijn om dat te waarderen is mij een raadsel. Was dit festival maar wat breder georiënteerd...

Ik mag een beetje vals wel. Maar nee, je hoeft niet breed georiënteerd te zijn om deze simpele popmuziek te kunnen waarderen, maar ik krijg alleen vaak het idee dat veel klagers zelf een wat bekrompen muzikale attitude hebben, in de zin dat zij een standaard hebben en wat daar van afwijkt dan meteen bagger wordt genoemd. Maar dat is slechts een gevoel dat ik krijg en uiteraard nergens op gebaseerd.

Duitsland gaat inderdaad ergens onderaan eindigen, maar ik vind het wel makkelijk een van de leukste nummers, al is de zangeres niet zo sterk en doet het veel denken aan een ander nummer.

Ruime overwinning voor Rusland lijkt me ja. Het nummer is ook wel beter dan ik eerst dacht, maar ik luister het ook allemaal slechts op de achtergrond. Vind zelf Australië en Oostenrijk best wel fijn.

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Wel een beetje eens met McSavah. Nu is dat songfestival bepaald geen hogere wiskunde, maar dat is ook alom bekend lijkt me. Elk jaar dat gezeik begint wat vermoeiend te worden.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

Filmliefhebbers, wat vonden we van het visuele aspect dit jaar? Was Rusland niet iets te uitgebreid ten opzichte van de rest? Goed of een tikkeltje oneerlijk?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Vind dat sowieso een ergerlijk element. Camera ook veel te onrustig.

Maar ik vind concert registraties op dvd ook meestal matig. Ik heb liever een totaal overzicht. En wat rust. En al die ontploffingen, vuurfonteinen etc.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Nederland schijnt 12 punten aan Armenië te gaan geven...

edit: tot zover de geloofwaardigheid van roddels op Twitter (if there was any)

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Vind dat sowieso een ergerlijk element. Camera ook veel te onrustig.

Maar ik vind concert registraties op dvd ook meestal matig. Ik heb liever een totaal overzicht. En wat rust. En al die ontploffingen, vuurfonteinen etc.

Hoer sluit ik me bij aan. Overigens vond ik Stop Making Sense, Last Waltz en Monterey Pop erg sterk als concertregistratie.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

@McSavah

Helemaal zuiver hoeft het van mij ook zeker niet altijd te zijn hoor. Maar op dit podium verwacht ik dat dan weer wel, deze artiesten komen er nog niet mee weg

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Voor t eerst deze week is het pauze filmpje wel aardig.

Måns heeft echter dan weer een nog matiger nummer dan vorig jaar...

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

merijn82 wrote:

@McSavah

Helemaal zuiver hoeft het van mij ook zeker niet altijd te zijn hoor. Maar op dit podium verwacht ik dat dan weer wel, deze artiesten komen er nog niet mee weg

Ik heb het optreden van Kroatië vanavond eigenlijk grotendeels gemist, maar weet van de halve finale dat het mij beviel. Het staat hier ook niet op een goede geluidsinstallatie aan, dus het valt me niet zo op hoe zuiver het allemaal is. Maar ik hoor dan dus ook niet hoe goed de instrumentatie is, dus wat dat betreft kan ik er echt helemaal niet goed over oordelen.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Nederland schijnt 12 punten aan Armenië te gaan geven...

Spanje begrijpt het

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

Erg vreemd dat het nummer van Australië zoveel punten krijgt van de vakjury. Vond het geen best nummer...

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Wat traag zeg die puntenverdeling

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Veel spannender zo - en goed om de verschillen te zien

Polen

Volgend jaar weer doen!

mjk87 (moderator films)

• 14515 messages
  • 4513 votes

Waardeloze manier, wel spannend ja maar minder leuk. Veel minder leuk.

Matig liedje als winnaar, al is het wel anders dan andere nummers. Rusland en Polen vond ik een stuk beter.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.