• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.347 votes
Profile

Eurovisie Songfestival

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

Welterusten! Het was een vermakelijke ergerlijke avond!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Nou zeg die stemmen van het publiek was wel op een heel saaie manier gebracht. En Polen eerst bij de laatste en dan nog 3de bij het publiek WTF!!!

En ja zwakke winnaar, met een lied dat ik morgen alweer vergeten ben.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Prima winnaar tussen al die kermishouse ? (Niet dat ik dit thuis op zou zetten overigens...). Het was weer genieten!

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Prima winnaar. Veruit de beste van de hoop. Juist een minder conventioneel nummer, blijft net daardoor juist langer hangen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

En blijkbaar hebben de Belgische televoters 12 punten aan Polen gegeven, hangs head in shame

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Vooral instrumentaal lijkt het nummer van Oekraïne op iets als Burial, Massive Attack of Portishead. Niet direct songfestival materiaal. Maar Australië vond ik toch wel het fijnste nummer hebben, wat de jury's blijkbaar ook doorhadden.

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

McSavah wrote:

Niet direct songfestival materiaal.

Nét daarom een leuke winnaar lijkt me . Die Australische had een geweldige stem, maar het nummer zelf vond ik toch wat te doorsnee.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Bedoelde het verder ook niet negatief, had gewoon niet gedacht dat zo'n nummer zou kunnen winnen. Maar blijkbaar heeft het ook met politiek te maken.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Met politiek? Het songfestival??

Ben benieuwd of de heren van 3FM en 538 al staan te popelen om deze kneiter van een hit he-le-maal grijs te draaien .

Heeft inderdaad wel iets trip-hopperigs dit nummer, vond 'm instrumentaal wel te pruimen. Portishead-light. Zonde dat ze er doorheen zingt.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4689 votes

Dit was mijn lijstje:

12 Georgia

10 Oekraine

8 Armenia

7 Australia

6 Latvia

5 Bulgarije

4 France

3 Croatia

2 Russia

1 Netherlands

Geweldige winnaar. Puntentelling ook heel goed zo. Vorig jaren zorgde de jury er vaak voor dat de televotes volledig wegvielen (Armenië 2014 werd laatste gezet door Belgische jury maar eerste door Belgisch publiek: geen punten van België voor Armenië). Nu kan dat dus terecht niet meer...

Finisterra

• 15532 messages
  • 4689 votes

Verder zal de politieke boodschap wellicht impact gehad hebben maar was het bovenal ook gewoon een erg goed liedje. Atypisch maar erg geslaagd met die donkere Burial/Trip Hop-inspired onderlaag. De vocale uithalen vond ik ook erg geslaagd.

Georgië vond ik in de finale zeer goed. Heerlijk psychedelisch, vooral in het slot. Wellicht wel té ontoegankelijk voor ESC...

Verder betekent politieke boodschap ook niet sowieso een goede score. Kijk naar de Armeense inzending vorig jaar...

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Mee eens. Die politieke boodschap van Oekraine kon me verder ook gestolen worden, 't klonk gewoon gaaf.

Mijn favorieten: Oekraine, Georgië, Letland en België

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

merijn82 wrote:

Portishead-light.

Dit dus. Het is een verdere verwatering van wat reeds pop is. Althans ... 15 jaar geleden pop was. Het heeft niet zoveel te maken met openstellen voor andere genres, heb gaat er gewoon om dat de nummers binnen het pop-genre gewoon vreselijk slecht zijn.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Ik lees dat Douwe is afgedropen gisterenavond en door de teleurstelling niet in staat was om de pers nog te woord te staan.

Pfff die dacht waarschijnlijk nog écht dat hij ging winnen ook, samen met Radio2-luisterend en Tros-kijkend Nederland? Die laatste twee groepen denken het elk jaar overigens, al stuur je Gers Pardoel. En wint NL niet? Dan is alles corrupt! Nooit meer mee doen!! Blablabla...

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Puntenverdeling vond ik echt niks, hopelijk bedenken ze volgend jaar wat beters. Prima om televotes en votes van de juri op te splitsen maar de presentatie moet echt anders. Zo zit je een uur te staren naar die juristemmen (die ook een uur op zich lieten wachten) waarvan uiteindelijk blijkt dat ze niets te zeggen hebben, waarschijnlijk nadat Australië al een feestje had gevierd, en vervolgens zit je een half uur te wachten totdat ze in tergend traag tempo de hoogste en allesbeslissende punten toekennen. Dan weet je bovendien ook niet hoe de televotes per land zijn geweest... Vond het niet spannend maar juist doodsaai en never ending. Ook een punt van ergernis, de puntenverdeling duurt inmiddels langer dan alle liedjes bij elkaar...

En wat de liedjes en de show betreft, beetje vlak allemaal, op een enkele na. En weer 90% die Engels moeten zingen... Nee, dit jaar vond ik het niet best.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Rare manier van stemmen inderdaad. Via de jury's zit je al te denken dat het niet meer mis kan gaan voor Australië en dan krijgen landen via thuisstemmers er plots honderden punten bij. Zo kan je niet zo best de spanning opbouwen. En het duurt ook veel te lang dat gestem, inclusief die tergende toneelstukjes tussen presentatrice en stemmer.

Vond het winnende liedje niet slecht, maar kan 'm vandaag al niet meer herinneren. Zijn wel allemaal nietszeggende inwisselbare nummertjes.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4689 votes

arno74 wrote:

Puntenverdeling vond ik echt niks, hopelijk bedenken ze volgend jaar wat beters. Prima om televotes en votes van de juri op te splitsen maar de presentatie moet echt anders. Zo zit je een uur te staren naar die juristemmen (die ook een uur op zich lieten wachten) waarvan uiteindelijk blijkt dat ze niets te zeggen hebben, waarschijnlijk nadat Australië al een feestje had gevierd, en vervolgens zit je een half uur te wachten totdat ze in tergend traag tempo de hoogste en allesbeslissende punten toekennen. Dan weet je bovendien ook niet hoe de televotes per land zijn geweest... Vond het niet spannend maar juist doodsaai en never ending. Ook een punt van ergernis, de puntenverdeling duurt inmiddels langer dan alle liedjes bij elkaar...

En wat de liedjes en de show betreft, beetje vlak allemaal, op een enkele na. En weer 90% die Engels moeten zingen... Nee, dit jaar vond ik het niet best.

Roepen jullie echt zomaar wat?

De liedjes duurden een kleine 2 uur en de puntenverdeling duurde welgeteld 50 minuten in totaal (jury en publiek samen). Het tussenstuk mocht van mij wel korter maar dat heeft niets met de puntenverdeling te maken.

Verder tellen die jurystemmen gewoon voor de helft mee dus 'niets te zeggen' slaat helemaal nergens op. Dat er een grote ommekeer kon komen stond toch in de sterren geschreven als je weet dat er ieder jaar grote verschillen zijn tussen de punten van jury en publiek. Vond het erg spannend. Australië zou gewoon dom geweest zijn om al te denken dat het binnen was zonder de stem van het publiek.

Verder is het zeker een goede zaak om publiek- en jurystemmen uit elkaar te trekken. Anders heeft één van beide de mogelijkheid om de andere volledig te neutraliseren (zoals ik hierboven al aangaf mbt Armenië 2014 en de stemmen uit België). En de jury's zijn vaak nog veel extremer in hun aversie tov bepaalde landen dan het publiek. Jammer dat daar niet tegen opgetreden wordt... Het formaat zou misschien anders kunnen maar dan zou het nog langer kunnen duren.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4689 votes

The Oceanic Six wrote:

Vond het winnende liedje niet slecht, maar kan 'm vandaag al niet meer herinneren. Zijn wel allemaal nietszeggende inwisselbare nummertjes.

Serieus? Ik kan best begrijpen dat je het niets vond (is kennelijk erg 'love it or hate it') maar standaard Eurovisie materiaal was dit allesbehalve. Totaal niet inwisselbaar met al de rest. Sterker nog, vond het één van de uniekere nummers in Eurovisie van de laatste 10 jaar.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Finisterra wrote:

(quote)

Serieus? Ik kan best begrijpen dat je het niets vond (is kennelijk erg 'love it or hate it') maar standaard Eurovisie materiaal was dit allesbehalve. Totaal niet inwisselbaar met al de rest. Sterker nog, vond het één van de uniekere nummers in Eurovisie van de laatste 10 jaar.

Beter lezen hé, is zeg dat ik het nummer zeker niet slecht vond. Ook wel aardig dus. Maar ook weer niet echt memorabel. Act en stem waren overtuigend, dus geen onverdiende winnaar.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4689 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Beter lezen hé, is zeg dat ik het nummer zeker niet slecht vond. Ook wel aardig dus. Maar ook weer niet echt memorabel. Act en stem waren overtuigend, dus geen onverdiende winnaar.

Je noemt alle nummers inwisselbaar, toch? Wel, Oekraïne was dus allesbehalve inwisselbaar (Georgië bv ook helemaal niet).

mjk87 (moderator films)

• 14515 messages
  • 4513 votes

Ik ben het wel eens met A&L dat het inwisselbaar klinkt (ergo: niet blijft hangen). Ik lees allemaal vergelijkingen met Burial of Massigve Attack, maar in tegenstelling tot de winnaar vind ik dat wel spannende muziek. Hier hoor ik wel dat men richting triphop gaat, maar echt boeiend of bijzonder wordt het nergens (ja, bijzonder als je het tussen die 25 andere liedjes zet dus in zoverre een terechte winnaar, maar ik beoordeel het breder). Dan liever een simpel popliedje van Rusland dat wel blijft hangen. Georgië en een Polen vond ik ook gewoon lekkerder klinken.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Finisterra wrote:

(quote)

Je noemt alle nummers inwisselbaar, toch? Wel, Oekraïne was dus allesbehalve inwisselbaar (Georgië bv ook helemaal niet).

Inwisselbaar is niet hetzelfde als dat ik het niets zou vinden, wat jij beweert. Ik vond het best aardige nummers, maar niks memorabels. Zoals heel veel hedendaagse muziek.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4689 votes

mjk87 wrote:

Ik ben het wel eens met A&L dat het inwisselbaar klinkt (ergo: niet blijft hangen). Ik lees allemaal vergelijkingen met Burial of Massigve Attack, maar in tegenstelling tot de winnaar vind ik dat wel spannende muziek. Hier hoor ik wel dat men richting triphop gaat, maar echt boeiend of bijzonder wordt het nergens (ja, bijzonder als je het tussen die 25 andere liedjes zet dus in zoverre een terechte winnaar, maar ik beoordeel het breder). Dan liever een simpel popliedje van Rusland dat wel blijft hangen. Georgië en een Polen vond ik ook gewoon lekkerder klinken.

Inwisselbaar is iets anders dan 'niet blijven hangen'. Dat laatste kan ik aannemen, dat eerste niet. Verder is het uiteraard niet zo spannend als Burial en de échte trip hop artiesten. Eerder een light versie, maar binnen de context van Eurovisie is het gewoon heel anders dan wat er normaal voorgeschoteld wordt. Totaal niet inwisselbaar met de andere inzendingen (wat ik uiteraard beoordeel binnen de context van de andere inzendingen en niet vergeleken met een breder muzikaal kader).

Doorgaans luister ik vooral Black en Death Metal. Vergeleken daarmee was dit allemaal redelijk standaard ja.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Voor een triphopliedje dat maar 3 minuten mag duren en ook nog eens een breed publiek aan moet spreken is het zeker niet slecht. En de Russen over de zeik, altijd een pluspuntje

Finisterra

• 15532 messages
  • 4689 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Inwisselbaar is niet hetzelfde als dat ik het niets zou vinden, wat jij beweert. Ik vond het best aardige nummers, maar niks memorabels. Zoals heel veel hedendaagse muziek.

Ik beweer nergens dat die twee overlappen. De uitspraak over het 'niets vinden' was eerder bedoeld als uitspraak in het algemeen en niet specifiek op jou.

Ik bedoelde gewoon dat het niet inwisselbaar is met de rest van de inzendingen.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Finisterra wrote:

(quote)

Roepen jullie echt zomaar wat?

De liedjes duurden een kleine 2 uur en de puntenverdeling duurde welgeteld 50 minuten in totaal (jury en publiek samen). Het tussenstuk mocht van mij wel korter maar dat heeft niets met de puntenverdeling te maken.

Nee, ik roep niet zomaar wat, en tussenstuk telt gewoon mee, dat kun niet wegtoveren. Liedjes duurden volgens jou een kleine twee uur (ik heb het niet op de minuut bijgehouden), en het programma duurde volgens de programmagids 215 minuten, dat is dus dik 3,5 uur waarvan dus zo'n 50% korte liedjes en 50% de stemming en het wachten erop... een beetje doorgeslagen vind ik dat.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Geen slechte inzending van Nederland trouwens. Dat krijg je als je geen radio meer luistert, had het nog nooit gehoord. Maar 'we' lijken de laatste jaren zowaar een aardige formule voor het festival te hebben gevonden.

Wel fijn ook dat Oost-Europa eindelijk weer eens heeft gewonnen, de balans was de laatste jaren wel heel erg naar West-Europa aan het doorslaan.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4689 votes

arno74 wrote:

(quote)

Nee, ik roep niet zomaar wat, en tussenstuk telt gewoon mee, dat kun niet wegtoveren. Liedjes duurden volgens jou een kleine twee uur (ik heb het niet op de minuut bijgehouden), en het programma duurde volgens de programmagids 215 minuten, dat is dus dik 3,5 uur waarvan dus zo'n 50% korte liedjes en 50% de stemming en het wachten erop... een beetje doorgeslagen vind ik dat.

Je zei in je vorige post dat enkel de jurystemmen al meer dan een uur duurden. Dat klopt gewoon niet. Jurystemmen + publiekstemmen waren maar 50 minuten (dus jurystemmen ongeveer 35 minuten ofzo). Dat lijkt me zeker niet langer dan vroeger met de oude puntenverdeling.

Verder wel eens dat vooral het tussenstuk (tussen liedjes en puntenverdeling) korter kan. Dat duurde immers ook ongeveer 50 minuten.

n00r

• 669 messages
  • 1069 votes

Ik heb er weer zin in dit jaar! Ben al vol op aan het mee kijken voor de geselecteerde liedjes en artiesten tot nu toe. Hopelijk bakt O'G3NE er wat van dit jaar.

Dutchfan

• 1576 messages
  • 754 votes

n00r wrote:

Ik heb er weer zin in dit jaar! Ben al vol op aan het mee kijken voor de geselecteerde liedjes en artiesten tot nu toe. Hopelijk bakt O'G3NE er wat van dit jaar.

De stemmen van o'G3NE zijn erg goed,maar het liedje is te zwak om hoog te eindigen.

Jammer, want het is voor mij een echt gemiste kans.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.