• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.092 actors
  • 9.372.317 votes
Profile

Eurovisie Songfestival

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Leuke meiden, maar ik ga voor België.

BananenMan1982

• 99 messages
  • 62 votes

Het nummer heeft iets teveel weg van Wilson Philips.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Belgische inzending van Blanche gaat naar de finale, ze moesten zo nodig België weer als laatste aflezen.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

België heeft wel een mooi nummer, mogen zaterdag wel winnen van me. Nederland is wel aardig. Het Spaanse nummer won door vriendjespolitiek (moest van producer Sony winnen anders zou niemand de CD kopen), doorgestoken kaart dus die wordt terecht geboycot, het liedje en de zanger zijn ook echt slecht. De zanger gebaarde nog een fuck you naar de zaal na het fluitconcert dat hij als reactie op zijn winst kreeg. Ik denk dat er zaterdag na zijn optreden ook wel zal worden gefloten.

mjk87 (moderator films)

• 14515 messages
  • 4513 votes

arno74 wrote:

België heeft wel een mooi nummer, mogen zaterdag wel winnen van me. Nederland is wel aardig. Het Spaanse nummer won door vriendjespolitiek (moest van producer Sony winnen anders zou niemand de CD kopen), doorgestoken kaart dus die wordt terecht geboycot, het liedje en de zanger zijn ook echt slecht. De zanger gebaarde nog een fuck you naar de zaal na het fluitconcert dat hij als reactie op zijn winst kreeg. Ik denk dat er zaterdag na zijn optreden ook wel zal worden gefloten.

Ik las ook je eat uitgebreidere stukje op MuMe. Wat mij blijft verbazen is dat niemand bij zo'n Sony denkt dat het publiek niet echt dom is en dit weleens heel slechte reclame is.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

mjk87 wrote:

(quote)

Ik las ook je eat uitgebreidere stukje op MuMe. Wat mij blijft verbazen is dat niemand bij zo'n Sony denkt dat het publiek niet echt dom is en dit weleens heel slechte reclame is.

In Spanje kijkt men daar helaas anders naar. Het land gaat gebukt onder zware corruptieschandalen (geraamd op €90 mrd per jaar), men is corruptie zo gewend dat men er niet eens veel moeite doet om het te verhullen (zo vroeg de Openbare Aanklager vandaag openlijk om de persvrijheid aan banden te leggen omdat journalisten hebben "gelekt" dat hij en de minister van justitie corrupte politici beschermen). Als je als Sony Music je liedje in zo'n omgeving middels fraude kunt laten winnen ben je dom bezig als je het niet doet, dat is de gedachte. Het is dus "normaal" en als je wordt betrapt, jammer dan, Sony Music Spanje zal niemand hiervoor op het matje roepen. Het is oerstom, maar daar ligt men dus niet wakker van.

mjk87 (moderator films)

• 14515 messages
  • 4513 votes

Helder. Toch fijn, zo'n iemand die daar woont en een en ander kan verklaren. Alleen dat fluiten is daar diegenen die zich niet laten leiden daardoor? Jongeren allicht?

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

mjk87 wrote:

Helder. Toch fijn, zo'n iemand die daar woont en een en ander kan verklaren. Alleen dat fluiten is daar diegenen die zich niet laten leiden daardoor? Jongeren allicht?

Het hele publiek. Het werd wel erg duidelijk dat het doorgestoken kaart was. Mensen zijn er dus wel boos over, maar dat laat (corrupte) bedrijven koud, hun volgende hit wordt vast toch wel gekocht.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik heb de halve finales met een half/driekwart oog/oor meegemaakt - maar wel met mijn vriendin naast me op de bank - vanavond ben ik alleen thuis

Mijn voorspelling vooraf:

1- Bulgarije

2- Portugal

3- Italië

4- Armenie

5- België, Frankrijk of Zweden

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

01. Israël | Aan de ene kant wel te begrijpen waarom dit soort jongens, pardon nummers, de finale haalt. Mijn stem heeft-ie niet. In de categorie van zowel stamp-nummers als innemend-proberend-te zijn wordt deze nog overvleugeld weten we al.

02. Polen | Bruidsjurk en windmachine: dan weet je al dat dit een 13-in-een-dozijn inzending is. Ene oor in, andere oor uit. Wordt 24e of zo. Oh nee, de diaspora stemmen zorgen ervoor dat dit toch nog 12e wordt.

03. Wit-Rusland | Bruidsjurk 2.0, Ik gun haar wel een solo-optreden volgend jaar. Ik kan hem maar moeilijk hebben. Die krullen zijn schijnbaar echt als ik het voorfilmpje mag geloven. Toch vind ik dat hij onsympathieke uitstraling heeft, alsof hij doet dat hij Tim Buckley is of zo.

04. Oostenrijk | Qua solo-jongen die stemmen moet vergaren staat deze boven Israël wat mij betreft. Het nummer is niet bepaald geweldig, maar het enthousiasme is er niet minder om, werkt nog wel enigszins aanstekelijk, al doet het me terugverlangen naar de pauze-act van Justin Timberlake van vorig jaar. Witte kleren zijn in - zo blijkt tot nu toe.

05. Armenië | De gekende combi van etniciteit en electro-ritmes in één productie. Dit leidt nogal eens tot hoge noteringen of zelfs de winst weten we. Ze kan zingen, goed gebracht, ik voorspel nog steeds een Top 5 voor Armenië (waarvan ik niet eens weet wat de hoofdstad is). De witte was was blijkbaar al vol, dus wordt er nu een wasmand voor zwarte was klaar gezet.

06. Nederland | Ze kunnen zingen, maar het nummer is gewoon te gewoontjes. Tot zover niks nieuws. Het valt me nu op dat ze ervoor gekozen dat er een onbalans is tussen de blote en de niet-blote benen. Amy (ik heb het even nagezocht) heeft wat mij betreft de fijnste stem én uitstraling, maar ze heeft blijkbaar de minst mooie benen... (en weer in 't zwart)

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

07. Moldavië | Oh ja dat is dit nummer. Stom en stupide, maar t heeft zeker ook iets catchy en sympathieks. Kan me niet voorstellen dat er iemand 12 punten aan zal geven, maar t zal ook zeker niet puntloos gaan eindigen. Die sax en viool symboliseren het allemaal: het is plastic en nep, maar dat is ook precies waar t om draait vanavond.

08. Hongarije | Op de BBC: "don't worry: he didn't bring his mommy's ashes on stage" Roma-folklore: in de halve finale was het even slikken, maar als je 't nummer kent weet je gewoon dat t deugt en redelijk goed in elkaar zit en zingen kan-ie ook. Het enige 'knotje' dat de halve finale doorstond, zeker? Eindigt één plek boven Nederland denk ik.

09. Italië | Ik hoorde dat dit de gedoodverfde winnaar was, maar ik hoor of zie het niet echt. Het is uitbundig en schijnt een betekenisvolle tekst te hebben als contrast. Die zanger heeft zeker geen enkele podiumvrees, maar het nummer mist iets scherps/unieks/eigens en daarom zullen Bulgarije en Portugal deze winnaar-op-papier denk ik toch echt voorbij gaan streven.

10. Denemarken | Ze mag blij zijn dat ze in de finale staat, dit eindigt vast ergens onder de 20e plek. Die jurk vind ik niet bij haar en bij het lied passen. Bij dit lied valt het erg op dat er dit jaar veel minder wordt gedaan met het podium en het decor (op zich positief), maar met het totaal kan ik geloof ik niet veel. Anoniem.

11. Portugal | Ik ben niet 100% fan (nog niet eens 50%), vooral die maniertjes (die spontaan schijnen te zijn - maar lijken verdacht veel op die van dinsdag) leiden mij af, tenzij hij ter plaatse zou bezwijken. Met de Portugese taal heb ik ook nagenoeg niets, dus wordt het moeilijk om mij helemaal mee te nemen. Heb het idee dat het ook allemaal wat gemaakter en minder breekbaar is dan in de halve finale. Ik weet het niet.

12. Azerbeidzjan | Ik kan het me niet herinneren van de halve finale, maar Azerbeidzjan is altijd een steady deelnemer volgens mij. Opvallend veel zwart en wit deze avond, met uitzondering van die Deense jurk net. Niet slecht, maar ook te weinig opvallend deze bijdrage - vooral het refrein is armoedig. Armenië gaat hoger eindigen dit jaar voorspel ik en dat gaat ze vast pijn doen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

13. Kroatië | Plaspauze - niet gek dat hij dit duet in zijn eentje moet zingen, wie zou er met zo'n engerd op het podium willen staan...?? Werkelijk afschuwelijk. Next!!

14. Australië | Het enige dat ik me herinner is dat hij ongelofelijk grote schoenen aan had (perfect shoegazing shoes), dat is waarschijnlijk gewoon omdat hij grote voeten heeft. Die wenkbrauwen zie ik nu eigenlijk pas, oha ja en dat vreemde 'don't come easzeeey'. Vind het een magere bijdrage van dit Eurovisie-land.

15. Griekenland | Deze zangeres had ik een beter nummer gegund, nu vinden alleen mensen op Cyprus dit 12 punten waard. Dat is jammer, want ze kan vast ook wel meer dan zo'n zielig stamp-nummer. 't Is ook jammer (2e keer) dat Godfried Bomans is overleden, want die kon mooie dingen zeggen over de benen van Marlene Dietrich. Ben benieuwd wat hij van dit onderstel gevonden zou hebben....

16. Spanje | Sympathieke ogende knul die er niet echt Spaans uitziet en achter de schermen niet helemaal in de haak schijnt te zijn. Hij heeft erg-erg veel moeite om de drie minuten vol te maken, want hij heeft maar voor 40 seconden repertoire... 't Wordt spannend of Duitsland of Spanje laatste wordt geloof ik.

17. Noorwegen | Een nummer warvan je hoopt dat het wordt zoals de aankleding. Beetje duister en electro, maar het komt niet echt uit de verf. De enige Noorse bijdrage, naast de winnende van Nocturne, die ik me herinner (wil herinneren) is een jongen in een Chicago Bulls shirt, maar dat is al weer jaren geleden. Ik zet ze vast met potlood op plek 19 - of wordt het 18?

18. Engeland | Een van de betere Engelse inzendingen van deze eeuw, maar dat zegt nog niet veel. Net als Nederland kan ze op zich zingen, maar t nummer is tamelijk nietszeggend. Het decor doet zijn best er nog iets van te maken. Misschien doet ze nog een deel van die jurk uit - dat zou haar wel wat verder brengen. Oh mijn heer, nee - vuurfonteinen...

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Kroatië gebruikt sampling van 'let it go'... Lol

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

19. Cyprus | Dit is een jongen die het Israël (weet u nog, ruim anderhalf uur geleden) moeilijk moet maken. We zijn weer terug in het traditionele zwart. Ik vind dit trouwens best wel een sterke bijdrage. Repetitief, dat doet het meestal wel. Makkelijke meezinger, spontane jongen, helemaal opgewerkt tot een stemmentrekker. Ik sta er alleen in geloof ik en waardeer Jan Smit met zijn Karate Kid-vergelijking!

20. Roemenië | Het moet gezegd, ik heb het nummer onthouden na de halve finale. Het rode jurkje van Denemarken is verknipt tot een korter exemplaar. Jammer van die heel lelijke, agressieve jongen naast haar, met lelijk haar, lelijk pak en een vervelende uitstraling. Nummer is zeker goed voor een Top 10, maar daar is ook alles mee gezegd - het is een songfestival jaar met veel subtoppers en weinig uitschieters.

21. Duitsland |Net als Spanje is Duitsland al heel lang de weg kwijt. Vreemd toch. Waar ging de Barbara Dex award dit jaar naar toe (Macedonië?), dit scoort toch ook wel hoge ogen. Dit staat haar toch voor geen meter? Het nummer is een beetje zoals bij Griekenland: ik had haar beter gegund, het is te nietszeggend al vindt Jan haar geloof ik wel leuk.

22. Oekraïne | Tijd voor wat afwisseling. Geen winnaar uiteraard, maar er is weinig dat er op lijkt dit jaar en daarom zal het zeker wel in het oor springen her en der. Jammer van die ring in zijn neus, maar het is wellicht de mooiste jongen die we vanavond gaan zien (niet horen).

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Mochizuki Rokuro

Ik mis een aantal kandidaten (15-18) jammer, je gaat lekker.

Amuseer me met je commentaar.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Ah, update komt net binnen, haha!

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

23. België | Als je de studio versie van het nummer hoort weet je niet wat je live hoort - En dat is jammer. Waarschijnlijk het sterkste nummer van vanavond. Al klinkt ze al een stuk beter dan dinsdag het komt echt stukken beter over. Het is haar en België gegund, maar ik zie haar niet komen bovendrijven in de absolute top - de loting is haar wel heel gunstig gezind.

24. Zweden | Jammer dat er tegenwoordig een egotripper moet zijn dat de nummers plaatst en België, Zweden en Bulgarije achter elkaar zet aan het einde. Hoewel het zeker niet de beste Zweedse bijdrage is van de laatste jaren (kuch) zal dit nummer zeker wel hoge ogen gaan gooien. Al komt dit wat mij persoonlijk betreft na Cyprus (maar wel voor Australië en Israël).

25. Bulgarije | Toch wel de verrassing van de halve finale en voor mij toch de te kloppen "man". Begrijp nog steeds weinig van dat witte shirt dat hij draagt met die duimen door die mouwen. Vocaal lijkt hij me iets minder zeker dan donderdag - enige nummer waar de visuals wel goed meehelpen. Wordt het dan toch Brussel of Rome in 2018??

26. Frankrijk | Zo krijgen we een hele aardige afsluiting van de avond want het hele kwartet dat afsluit gooit straks hoge ogen denk ik. Jammer dat ze Engels gaat zingen, maar dat minpunt wordt dan wel weer gecompenseerd door een dottig zwart-wit jurkje. Zwart en wit zijn echt de 'kleuren' van deze avond - let er maar eens op als je straks de samenvatting terugziet van alle nummers. Het nummer is dan net weer te weinig makkelijk of beklijvend, maar 10e plek moet lukken.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

België heeft met hele grote afstand beste liedje van dit Eurovisie. Zelfs live nu.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Echt een vreemde act van Blanche. Begint slaapverwekkend maar eindigt wel crescendo. Mooi nummer wel.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Dat nummer van Belgie past er niet echt tussen op deze kermis, vandaar het beste nummer van de avond.

En wat stond ze te genieten

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Mijn voorspelling vooraf:

1- Bulgarije

2- Portugal

3- Italië

4- Armenie

5- België, Frankrijk of Zweden

Voorspelling - Nu ze allemaal geweest zijn:

01- Bulgarije

02- Portugal

03- Italië

04- België

05- Armenië

06- Zweden

07- Roemenië

08- Kroatië (godbetert) - laten we hopen Hongarije

09- Oekraïne (sympathy vote)

10- Frankrijk of Engeland

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Hoop op Belgie. Duidelijk het beste nummer. Denk dat het gaat tussen Bulgarije, Italie, Belgie en Portugal.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Leuk gedaan Mochizuki!

M'n favoriete nummers:

België

Roemenië

Oekraïne

Vind zelf Italië best slecht eigenlijk...

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

En Roemenië en Oekraïne niet? Mijn hemel, ik wist niet waar ik het zoeken moest met die twee nummers vlak achter elkaar ...

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Yep, mooi gedaan Mochizuki Rokuro

Ik doe zelf niet aan voorspellingen, die zijn altijd mis

Maar mijn favorieten zijn Armenié, Hongarije en België.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Lol, Merijn, Oekraïne bracht eindelijk wat scheurende gitaren. Helaas was de zanger niet rauw genoeg maar oké. En dat gejodel blijft lekker hangen.

Zo goed als Calm after the Storm wordt het toch niet meer maar eerlijk is eerlijk België komt dit jaar dicht in de buurt.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4689 votes

Mijn top-10:

12 Hongarije

10 België

8 Armenië

7 Bulgarije

6 Roemenië

5 Frankrijk

4 Moldavië

3 Azerbeidzjan

2 Italië

1 Portugal / Kroatië

Mijn voorspelling:

1. Bulgarije

2. Portugal

3. België

4. Italië

5. Armenië

6. Roemenië

7. Frankrijk

8. Hongarije

9. Moldavië

10. Azerbeidzjan

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

de kleren dit jaar:

01. zwart (en wit)

02. wit (en zwart)

03. wit en wit

04. wit

05. zwart (en zwart)

06. zwart

07. zwart en wit

08. zwart (en wit)

09. zwart (en een aap)

10. rood (!)

11. zwart

12. zwart/wit

13. zwart

14. zwart/grijs

15. wit

16. onbepaald 'sober hawaii'

17. wit (en zwart)

18. goud (!)

19. zwart (en zwart)

20. rood en zwart

21. wit/grijs

22. grijs

23. zwart

24. grijs (beetje wit)

25. zwart (beetje wit)

26. zwart/wit

De kleuren TV kan weer bij het straatvuil.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

oeps!

(nooit iets posten over kleren - dan krijg je dit)

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.