- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Sopranos
The Sopranos
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
NW je bent overigens zeker niet de enige die Sopranos 'vermoeiend' vindt. Ben na S1 afgehaakt.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Respekked
. Zelftwijfels nemen nu helemaal af als het van een die hard seriekijker komt.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
ik zou het toch een kans geven, die eerste afleveringen zat ik er ook niet in, hoewel de interactie tussen Melfi en Soprano in seizoen 1 wel al fantastisch is. ( het wordt alleen maar beter) Moreel versus immoreel. Alleen al omwille van die gesprekken is de sopranos veel heftiger dan menig maffia-filmpje. Die eerste seizoenen zijn volgens mij ook een toegeving naar het grote publiek, pas toen ze krediet hadden opgebouwd zijn ze echt loos gegaan. Ik vind het trouwens raar dat je na één seizoen zou zeggen ik stop ermee, het is zoals een boek lezen en na één hoofdstuk stoppen. Je hebt nog helemaal niks gezien hoor.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Als je het niet bevalt moet je er niet door heen gaan worstelen.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Daar ben ik het niet mee eens mikey. Ik denk dat heel veel mensen bij pakweg The Wire die eerste afleveringen ook met veel moeite hebben afgekeken. Eventjes op je tanden bijten en volhouden moet je doen en de beloning is zoveel groter.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Die eerste seizoenen zijn volgens mij ook een toegeving naar het grote publiek, pas toen ze krediet hadden opgebouwd zijn ze echt loos gegaan.
Klinkt erg plausibel. Na al die positieve verhalen voelde het terwijl ik keek erg dumbed down aan, maar dit zal wel een hoop verklaren.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Daar ben ik het niet mee eens mikey. Ik denk dat heel veel mensen bij pakweg The Wire die eerste afleveringen ook met veel moeite hebben afgekeken. Eventjes op je tanden bijten en volhouden moet je doen en de beloning is zoveel groter.
Ik had dat bij The Wire veel erger dan bij The Sopranos. Vrees ook niet dat het nog goed komt tussen NW en The Sopranos als ik het zo lees.
Ik zou trouwens zeker stoppen nadat een serie na 1 seizoen nog niet bevalt. Ik geef het vaak een episode of 3/4/5.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Kwestie van naast je neerleggen NW..
Jammer ik vind de serie werkelijk briljant. Tamelijk authentieke gangsters ook.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
No can do my friend
.
Ik had dat bij The Wire veel erger dan bij The Sopranos. Vrees ook niet dat het nog goed komt tussen NW en The Sopranos als ik het zo lees.
Ik zou trouwens zeker stoppen nadat een serie na 1 seizoen nog niet bevalt. Ik geef het vaak een episode of 3/4/5.
Ik heb altijd de dwang dat ik de boel wel af wil kijken (en heb ik dit geval de hele box blind gekocht, dus ik moet wel
). Al vind ik het ook niet zo slecht maar had het tot nu toe alleen veel beter verwacht. Maar nog genoeg vertrouwen, ik ga me pas zorgen maken als ik na seizoen 3 nog niet overtuigt ben.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Ja, vind het ook best opvallend dat het je niet zo heel erg goed bevalt eigenlijk. Ik had anders verwacht. Maar goed wie weet komt het dus nog. Respect voor het doorkijken dan maar, ik kan dat echt niet.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Ai blind gekocht..
is ie nog duur eigenlijk?
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Je kunt de box ook voor een zacht prijsje doorverkopen. Ik wil me best opofferen.
.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
90 euro, best wel flink nog maar dacht dat het wel een safe bet was. En kos, noted!
.
Ik snap het ook nog steeds niet merijn.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Ik was na het eerste seizoen hooked. Zeker na de sterke laatste episodes van het 1e seizoen.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Neen hoor, jullie zijn veel te pessimistisch.
Ik had namelijk net hetzelfde voor toen ik de Sopranos voor de eerste keer zag. Karikaturen, soap-achtige elementen die overheersten, te gelikt allemaal. Maar dan plotseling werden die karikaturen mensen van vlees en bloed, en was het iedere keer opnieuw een waar genot om een uurtje in New Jersey rond te dwalen en hun avonturen te kunnen bekijken. Maar voor iedereen is de beleving anders, kan er ook helemaal naast zitten.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3030 votes
De eerste aantal delen zijn misschien niet meteen pakkend, maar zat er zelf al vrij snel in. Seizoen 2 is overigens al wel een stuk beter naar mijn mening, alhoewel seizoen 1 ook zeker zo zijn briljante momenten kent.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Karikaturen, soap-achtige elementen die overheersten, te gelikt allemaal.
Precies hoe ik het ervaar, ik denk dat we hier wel gelijkwaardig in zijn. Jouw 'turn' geeft me enorm veel hoop voor een goede afloop.
Awkward humor wordt wel beter, ook de line delivery wordt bij velen beter. Die ex-man en zoon van Melfi zijn ook hilarisch, lekkere awkward mimiek
.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Ik vond seizoen 4, 5, en 6 ook veel beter dan de eerste drie seizoenen. The Sopranos is wel goed, maar haalt niet het niveau van Mad Men bijvoorbeeld.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Haha Kai, uitgerekend mijn favoriete serie nog aanhalen. Beest
.
jandirk
-
- 36 messages
- 31 votes
Wat ik vooral verwacht had was dat Tony sympathie bij de kijker zou opwekken, in ieder geval deels, maar vind het maar een klootzak eerste klas.
Sympathie? Van een mafia baas?
Ik vind het ook een klootzak, maar wel een 'mooie' klootzak.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Oei, je zou met zulke simpele redeneringen maar in het leven staan. Bovendien is Tony hier nog capodecina. En zoals gezegd poogt de serie wel deels sympathie op te wekken, ook al is ie vaak hard en meedogenloos. Lijkt me overigens vrij duidelijk dat de nuance gelegd wordt tussen capodecina zijn en zijn persoonlijke leven.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Maakt nog steeds niet zijn reputatie waar maar wordt wel stukken beter. Humor is pakkender, cast begint hun personage te voelen en het belangrijkste de schrijvers beginnen hun draai te vinden. Ik kijk er de laatste episodes wel met veel plezier naar. Op deze manier ga ik het prima volhouden en dan nog in het vooruitzicht dat de serie in het derde seizoen nog veel beter wordt is mijn tv vrije tijd voor de komende weken prima vertegenwoordigd.
Randpersonages worden ook steeds pakkender. Uncle Jun, Anthony Jr., Pussy, Sil, Chris, Meadow, Adriana (die wisselwerking met Chris
), Jennifer, Paulie en last but not least Carmela. Ik ben alleen nog steeds niet overtuigt van Tony (al komt dat ook wel door Gandolfini). Het mag dan wel de lead zijn, vind het veel belangrijker dat ik de randpersonages gewoon erg tof vindt. Wat een enorme baas is Sil trouwens, wat een Pacino wannabe
.
DBTim
-
- 854 messages
- 1151 votes
vanaf seizoen 3 is het inderdaad geweldig! Met Ralphie erbij is het echt genieten geblazen
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
I have come to reclaim Rome... for my people! 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Word vertolkt door Joe Pantoliano lees ik. Geweldig, kan niet wachten.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
I have come to reclaim Rome... for my people!
En dan begint ie met dat ding te zwaaien. 
Toch wel mijn favoriete personage. 
Glacius
-
- 4297 messages
- 3030 votes
Ritchie is anders ook wel een interessante toevoeging in Seizoen 2. Gespeeld door David Proval.
In Seizoen 5 komen acteurs Steve Buscemi en Robert Loggia ook de boel nog eens onveilig maken en het is geweldig