• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.991 actors
  • 9.370.970 votes
Profile

The Sopranos

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

De laatste tijd amper films gekeken, mede daarom ook weinig op deze site geweest) en dat komt allemaal omdat ik de Sopranos kijk. Ik kijk de serie samen met mijn meisje, maar doordat we beiden een druk bezet leventje hebben (ik werk in de zorg, dus onregelmatige diensten, heb op maandag- en woensdagavond voetbaltraining en moet op donderdagavond altijd naar school, waar zij minimaal twee avonden in de week squast) lukt het ons niet zo vaak te kijken. We zijn echter al tot halverwege het laatste seizoen (6) gekomen. Wat een weergaloze serie is het toch. Vanmiddag gaan we naar haar ouders die in Dordrecht wonen (wij wonen in Hoogezand, bij Groningen) en normaal zouden we dat met de auto doen, maar nu nemen we de trein. Vier uur reizen van deur tot deur. Speciaal omdat we dan een laptop mee kunnen nemen om vandaag op de heenweg naar Dordt en morgen op de terugweg vanaf Dordt de laatste afleveringen van de Sopranos te kijken. Verslavende serie. Het gaat nu erg snel, de ontwikkelingen volgen zich in rap tempo, dus we zijn erg benieuwd waar dit uiteindelijk toe zal leiden. Na Twin Peaks(en in mindere mate Riget) eindelijk weer eens een serie die me echt de hele tijd boeit. Ik zie er ook naar uit om dit hele topic door te spitten als de serie afgelopen is, kijken hoe er hier naar de Sopranos werd/wordt gekeken. Super serie!

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Nou, veel plezier ermee Pruim, je zult nog enkele keren verbaasd naar het scherm zitten luren.

Thomas83

• 4024 messages
  • 3630 votes

barrZ wrote:

AJ en Meadow waren inderdaad niet top. Mede door de leeftijd en betrekkelijk kleine rol niet goed uit de verf gekomen. Werd de laatste seizoenen wel wat beter naar mijn idee. Rest van de cast vond ik wel heel goed.

Ben mede door jouw review begonnen aan Six Feet Under. Was er maar steeds niet aan toegekomen door alle andere series maar ik ben eigenlijk vanaf afl. 1 blij dat ik ben gaan kijken.(ben nu bij afl. 7) Wat een mooie serie. Alleen de intro/leader al. Heel mooi. Ben heel benieuwd wat de serie gaat brengen.

Meadow was niet echt heel slecht of zo, maar niet top. AJ vond ik wel echt slecht. Elke keer als hij een beetje diep moest gaan was het pijnlijk om naar te kijken gewoon. Verder natuurlijk ook een hoop geweldige rollen, zoals Tony, Uncle Junior, Melfi, Carmella, Tony's moeder, Paulie, enzovoort.

Leuk dat je aan Six Feet bent begonnen. Dat je al zoveel afleveringen hebt gehad zegt eigenlijk al het een en ander. Persoonlijk vond ik seizoen 2 even wennen, maar als je volhoudt betaalt het zich later allemaal zo uit.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

AJ was toch niet zo slecht?!

Het was wel een vreselijke knul en wat apathisch overkomend. Maar goed met zo'n vader.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Ik vind AJ net goed spelen, onverschillig, betweterig maar toch met een klein hartje. Zeker in de eerste seizoenen lachte ik mij een bult met die kleine.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Deze serie heeft werkelijk alles. Zeer sterk acteerwerk, satire, bijzonder mooie vrouwen en heerlijke muziek zijn slechts enkele ingrediënten daarvan.

Thomas83

• 4024 messages
  • 3630 votes

Sympathiek of niet vind ik er niet zo toe doen. Afgaande op haar gedrag valt er weinig sympathieks te ontdekken in de rol van Tony's moeder. Toch vond ik haar personage fantastisch gespeeld worden. Het is ook niet dat ik AJ als personage niks aan vond, maar dat heeft meer te maken met hoe zijn rol is geschreven denk ik.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Weer verrast door Tony vandaag. Een klant vroeg vandaag aan de Silver Screen (mokum) eigenaar of hij de docu had van Yves saint Laurent, en voila: L'amour Fou.

Een hilarische uitspraak van Tony: this is amoufou!!!! Toen hij probeerde te vertellen dat de liefde tussen hem en zijn buitenvrouw gestoord bleek. Wat is het Italiaanse woord ook alweer???

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

Hele serie gezien. Laatste drie afleveringen vanavond/vannacht. Ze hadden de één na laatste aflevering beter de laatste aflevering kunnen maken. Wat een bagger laatste aflevering zeg. Ik hoefde echt geen Hollywood-hap-snap-weg-einde, maar van een einde van een serie met zoveel kwaliteit had ik toch wat meer verwacht dan dit. Een Blof-aflevering, een Acda en de Munnik-einde. Heel veel zeggen, maar eigenlijk ook niks. Ja, leuk zo'n pseudo-open einde en lollig dat gefocus op dingen die er misschien wel en misschien niet toe doen, maar ik vond het helemaal niks (overigens snap ik werkelijk niet dat mensen denken dat Tony 'gewackt' zou zijn in de laatste aflevering, het is volgens mij puur een 'alles gaat verder zijn gangetje-einde'). Na Twin Peaks de beste serie ooit, maar dit einde... nee, het deed mij hé-le-maal niks. Niks goeds in ieder geval. Ik wil de hele serie minimaal nog één keer zien, maar de laatste aflevering hoef ik echt niet één keer weer te zien. Voor mij misschien wel de minste aflevering van allemaal. Volgens mij wisten ze het gewoon niet meer, hoe te eindigen, en lieten ze daarom maar wat luchtballonnetje op, zodat het nog wat leek. Ze hadden David Chase nooit die laatste aflevering moeten laten regisseren. Baffancu. Maar goed, het is een fantastische serie, werkelijk waar, dus ik kan niet te lang boos op de makers van de Sopranos blijven. Bovendien, ze hebben mij Meadow geschonken, Jamie-Lynn Sigler. Ik hou van haar!

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Had je Tony liever vermoord zien worden?

Wel irritant dat de hele serie nu weer iets van 180 euro's kost of zo.
Eerst 100 en dacht nu zakken ze nog wel verder, maar kans gemist kennelijk.
Ik blijf zoeken

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

Nee Moviemafketel, dat niet. Of misschien ook wel. Twin Peaks (nog steeds mijn favo serie ooit) heeft ook wel een soort van open einde, maar daar zat nog een idee achter. Dat idee mis ik een beetje bij het Soprano-eind. Dit was -in mijn ogen- een (te) makkelijk 'laten we wat onheilspellend doen en het dan maar aan het publiek over laten'-einde. Ik vond het een beetje alsof ik in een kroeg een prachtige vrouw scoor, met haar naar haar huis ga, ze ons beiden daar langzaam van onze kleding ontdoet, zichzelf en mij zachtjes streelt, zowel fysiek als verbaal teast en geil maakt, me een stijve bezorgt, maar er vervolgens met een hamer op slaat. Dat kan niet tof aanvoelen, zo stel ik me voor. Net zoals dit einde niet tof aan voelt. Maar misschien had ik vooraf wel verkeerde verwachtingen!

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

moviemafketel wrote:

Wel irritant dat de hele serie nu weer iets van 180 euro's kost of zo.

Eerst 100 en dacht nu zakken ze nog wel verder, maar kans gemist kennelijk.

Ik blijf zoeken

Ik heb 'm gisteren in de MediaMarkt zien staan voor 99 euro.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Zie het nu ook. hier. Bedankt, maar hij mag nog wel ietsepietsie goedkoper worden.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Ik heb 'm ook voor 100 piek. Geen geld voor zoveel kijkplezier.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Als ik wat ruimer in het geld zou zitten, zou dit ook gewoon een prima prijs zijn ja.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

De HBO-series zijn en blijven inderdaad redelijk prijzig, daar heb je gelijk in.

Ik heb Six Feet Under seizoen 4 en 5 gisteren ook maar opgepikt door die Warner-prijsactie, zo toch lekker 12 euro uitgespaard dan wanneer ik het 2 weken geleden had gekocht

Om eerlijk te zijn denk ik wel niet dat je snel een prijsdaling van de the Sopranos mag verwachten. De serie blijft in trek en wordt door velen nu pas ontdekt.

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

Tsja, dan kan je het beste de foldertjes van verschillende winkels even in de gaten houden. Ik heb 'm kado gekregen van mijn ouders, die 'm destijds voor 75 euro bij de Blokker hebben gekocht. En bij V&D (dat anders een hele dure winkel is) heb ik 'm ook al wel voor dat geld zien staan. Of anders maar hopen op een 'serie-actie' ergens. Maar ook daarvoor zou ik je aanraden de sites en folders van verschillende winkels in de gaten te houden. Maar goed, de DVDbox bevat 28 DVD's, met vrijwel alleen maar toffe afleveringen. Stel de box kost 100 euro, één DVD kost dan dus amper 3,5 euro. Waar vind je nou nog 28 geweldige DVD's voor omgerekend maar 3,50 euro per stuk? 100 euro is dus inderdaad ook al een koopje, zeker als je het naar prijs-kwaliteit-verhouding trekt!

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Ik heb alle seizoenen los per box en aparte kleur per seizoen.

Rood was seizoen 1 ect.

Het heeft me een hele tijd geleden meer dan 2 jaar ondertussen best wat geld gekost.

Maar het was me neer dan waard.

(afbeelding)

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

^^De boxen apart zijn idd ook mooi, heb ze zelf ook, alleen irriteert die HBO-rand me een beetje.

Met de complete serie box ben je natuurlijk wel wat goedkoper af dan alle reeksen apart, zeker als je toch zeker bent dat je de serie wilt.

Thomas83

• 4024 messages
  • 3630 votes

Ik vind dat het einde juist wel een boodschap had, namelijk dat Tony de rest van zijn leven op zijn tellen zal moeten passen. Ooit kan hij zelf nog eens het slachtoffer zijn van een aanslag, en hij kan wat dat betreft niet zoveel geluk blijven hebben. Wat een simpel happy family-momentje had moeten worden was het dat nu niet helemaal voor Tony, omdat hij zich duidelijk niet kon ontspannen.

Wat betreft Sigler, ik kwam er laatst tot mijn verbazing achter dat zij nog een pop-CD'tje heeft uitgebracht destijds, haha. Een van de nummers heeft zelfs de titel Bada Bing.

Jamie-Lynn Sigler - Here to Heaven (2001) - MusicMeter.nl

H1DD3

• 435 messages
  • 433 votes

Echt een top serie, alle seizoenen waren stuk voor stuk ongelooflijk goed. Toch vond ik het einde een beetje teleurstellend, Chase had er toch wel iets beters van kunnen maken.

mrwhite

• 1521 messages
  • 3499 votes

Eerst SOA uitkijken en dan go ik eindelijk eens beginnen aan deze serie. Ik kijk er alvast naar uit.

MB23

• 25 messages
  • 75 votes

Als iemand nog relatief goedkoop deze serie wil hebben ik zag bij media markt dat ze nu 20 euro per seizoen zijn. Ik had zelf al 5 seizoenen van The Wire gekocht dus daar ben ik wel ff zoet mee maar The Sopranos ga ik zeker ook nog halen.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

^^Normaal gezien is die prijs in iedere winkel zo, is een actie van de distributeur. Hetzelfde geldt voor True Blood, Six Feet Under, The Wire,...

MB23

• 25 messages
  • 75 votes

Ik heb zojuist de complete serie via de webwinkel van ING besteld voor 79,95 (incl. verzendkosten) & 7000 rentepunten. Goeie deal!

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

nice mb23! veel plezier ermee

Kanisz

• 152 messages
  • 0 votes

Ik ben nu bijna aan het einde van seizoen 2. Ik vind het eigenlijk steeds beter en boeiender worden. Sommige karakters zijn geniaal, anderen vind ik bloedirritant (Tony's moeder, richie, Janice)... Ik weet nog niet precies wat ik verder ga vinden van deze serie. Het acteren van vooral Tony vind ik erg sterk, maar er zit toch vrij veel verschil tussen de afleveringen kwa hoeveel boeiends er gebeurt... In ieder geval nog zat seizoenen te gaan, wie weet dat ik het steeds meer ga waarderen!

Dit wordt vaak naast The Wire als een van de betere series genoemd, maar tot op heden vind ik eerstgenoemde toch beter...

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Kanisz wrote:

(Tony's moeder, richie, Janice)..

Ze verstoren de rust voor Tony en daarom zeer irritant ja.

Kanisz

• 152 messages
  • 0 votes

Wow, wat een aflevering daarnet (2.12)! Na mijn vorige post nogal op z'n plaats...

Kanisz

• 152 messages
  • 0 votes

De laatste aflevering van seizoen 2 was wel ongeveer de sterkste tot nu toe... Wat een briljante scènes, al die dromen van Tony ... Ook scene met de dood van Pussy was erg sterk.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.