• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.587 votes
Profile

The Sopranos

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Even een vraagje wat betreft het zesde seizoen. Die twee Arabieren die regelmatig naar de bing kwamen, wat is daarmee eigenlijk gebeurd?

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

[Onder FBI toezicht/ onderzoek? Ze werden een transactiemiddel tussen fbi en de maffia.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Ah, bedankt. Dat heb ik blijkbaar gemist.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Net weer aflevering 14 gezien van seizoen 6 (met een vriend alles opnieuw aan het kijken)

Stage 5 is de beste sopranos aflevering ooit! Alles in deze aflevering klopt, een hoop cruciale gebeurtenissen voor het verdere verloop van de serie en een einde waar je kippenvel van krijgt.

Phil leotardo aan die bar, dat nummer, de kerk..
YouTube - The Sopranos ( best ending scnene )

Anatolia

• 2666 messages
  • 1511 votes

Ik kreeg de kriebels bij dit einde: YouTube - The Sopranos - join the club ending (Moby ).

Zo goed dat de serie van mij ook daar mocht eindigen.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Dat had ik een heel slecht einde gevonden

Ik zat niet zo in die verhaallijn omdat ik wist dat er nog genoeg afleveringen kwamen om tony dood te laten gaan

De 2e keer dat ik het zag kon ik het wel meer waarderen, goed geschreven. Vooral het dat die op een gegeven moment zelf begon te twijfelen over wie die was vond ik wel tof. En de laatste scene dat die zijn moeder zag was ook zeker subliem.

ik heb ergens gelezen dat de schrijvers een open eind er aan hebben gemaakt omdat ze niet wilden zeggen hoe het leven van een maffia baas eindigt....

gaat ie dood of niet, de keus is aan jou

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

En ook leuker om er nu nog een film achteraan te gooien.
Met open eindes ga je ook weer veel opener een film in.
Het kan nu immers dat Tony gewoon weer meedoet. Hij leeft misschien gewoon nog.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

moviemafketel wrote:

Mag het hopen van wel.

pascal83

• 2736 messages
  • 2480 votes

moviemafketel wrote:

Laten we hopen dat er geen film komt, The Sopranos kan je nooit in een film stoppen. Ken jij daarnaast een film die beter is dan de serie waarop het gebaseerd is?

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Dat is een goede pascal, moet ik even over denken.

Maar ja ik ben nou eenmaal gek op Maffia-films en toen die gasten over de rode loper liepen zeiden ze dat een film er als het aan hun lag zeker zou komen. Ik denk dat er wel wat vets van te maken is.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

pascal83 wrote:

Laten we hopen dat er geen film komt, The Sopranos kan je nooit in een film stoppen. Ken jij daarnaast een film die beter is dan de serie waarop het gebaseerd is?

Fire walk with me... maar goed: the sopranos is een soap, de snelheid van de film moet wel de snelheid van de serie behouden. Als ze dat doen moet het goed komen. Maar of het toegevoegde waarde zou hebben betwijfel ik.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

The sopranos had naar mijn mening helemaal geen open einde.
Ten eerste trek ik de conclusie dat Tony dood is na het zien van de laatste scene (en wat research )
Daarnaast zijn een hele hoop personages dood gegaan in de laatste 9 afleveringen. Een sopranos film zonder oa Christopher, Bobby, Johnny Sack zie ik niet zitten.

kingland

• 34 messages
  • 13 votes

Ben net aan het kijken van The Sopranos begonnen. Toen het uitgezonden werd heb ik het niet meegekregen.

Trage serie, maar zit toch intrigerend in elkaar. Je moet het mijns inziens niet vergelijken met bijv. The Godfather of andere maffiafilms. De serie gaat om de drama en niet om de mafia in het bijzonder. Ben inmiddels halverwege seizoen 2. Ben benieuwd !

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Wordt alleen maar beter, beste maffia serie ooit.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Curly1985 wrote:
Tony dood is na het zien van de laatste scene (en wat research )Daarnaast zijn een hele hoop personages dood gegaan in de laatste 9 afleveringen. Een sopranos film zonder oa Christopher, Bobby, Johnny Sack zie ik niet zitten.
De maker van de serie David Chase heeft dat toegegeven Tony is inderdaad dood. De druk werd hem teveel.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

mikey wrote:
De maker van de serie David Chase heeft dat toegegeven Tony is inderdaad dood. De druk werd hem teveel.

Het was de bedoeling van david chase om de laatste minuten van de serie te eindigen zonder aftiteling en een zwart scherm waarna enkel het logo van HBO zou verschijnen. HBO zelf zag dat niet zitten en heeft dan maar x aantal seconden zwart scherm genomen en er een aftiteling achtergezet.In ieder geval David chase liet Tony sterven en deed dit op een manier die laat zien dat hij zich geen reet aan trekt van bepaalde kijkers hun verwachtingen. Zoals Big T zo vaak zei. '' That's a kick in the balls."

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Het is gewoon klasse wat die geflikt heeft.

Een hoop fans klaagde over het 'open einde' terwijl het eigenlijk een heel definitief einde was.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Ach tuurlijk niet.

Hij eet zijn friet en einde van de serie... die moord is gewoon verzonnen door fans. Complotverzinsels. Internetgedoe.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Die moord is helemaal niet verzonnen, de meesten interpreteren films en series gewoon op hun eigen manier. Het maakt ook niet zoveel uit, maar de insinuaties dat Tony zou sterven komen niet van het internet maar steken heel subtiel in de laatste afleveringen. Of dacht je dat de discussie in het ziekenhuis(na de aanslag van een verwarde Junior) tussen die oude zieke man en Tony over schrodinger toeval was?

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

De grootse hint die werd gegeven was het abrupt afkappen van het laatste nummer.
Misschien iets wat je niet door hebt als je het nummer niet goed kent maar je mist de laatste 20 sec van journey- don't stop believing.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Een nuchtere kijker gelooft pas dat Tony dood is als je ook daadwerkelijk iemand een kogel door zijn hoofd ziet schieten.
Iedereen die hier denkt met bewijzen te komen door de personen in dat cafe, muziek dat eerder wordt afgekapt etc. is toch puur aan het gissen? Er is helemaal niks zeker aan het einde.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

hoeveel hints wil je hebben?

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik haat hints

Bartt88

• 1577 messages
  • 1019 votes

Curly1985 wrote:
hoeveel hints wil je hebben?

Veel duidelijker kan inderdaad niet. In de laatste afleveringen wordt er al zoveel gezinspeeld op het het niets meer zien en horen, wanneer er dichtbij je een pistoolschot is. Hints alom.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Matig giswerk en forumgebral. Ik heb het einde nu al een paar keer bekeken maar geen spoor van een moord.

Bartt88

• 1577 messages
  • 1019 votes

De overduidelijke hints worden niet op het einde gegeven, maar al een paar afleveringen daarvoor door Sil en Baccala.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Dat noemen tunnelvisie. Je zoekt dan gericht naar argumenten om iets te bewijzen. Compotdenken dus.

Bartt88

• 1577 messages
  • 1019 votes

Dat is een visie. Hoewel jij je aan geen enkele durft te wagen, maar ze slechts probeert af te kraken, me al wel duidelijk was.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Afkraken is niet het juiste woord. Distantieren!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.