- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Sopranos
The Sopranos
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Haha! Als Tony Soprano op je af komt stappen word je echt wel bang 
Ben inmiddels aan de laatste dvd box begonnen.. Nog 8 afleveringen te gaan..
Er hangt een hoop narigheid in de lucht, ik vermoed dat het een zooitje word de laatste paar afleveringen..
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Heb je de eerste aflevering al gezien van Tony en zijn uitje aan het meer met zijn zus en haar man? Hilarische aflevering.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
ja die was supervet.. hij hem terugpakken door hem iemand te laten wacken.. 
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Gister ook weer een indrukwekkende aflevering gezien.
Johnny Sack die overlijdt aan kanker, een erg indrukwekkende dood van een tof personage..
Tony die zwaar is gekwetst door de film van Christopher.
Het gaat bergafwaarts met Jersey en de serie krijgt steeds meer een depressieve toon. En dan ook nog zo een ziek nr op het eind.. terwijl ze allemaal op een begravenis zitten.. mn nekharen gingen recht overeind staan.. 
edit: dit nummer: YouTube - John Cooper Clarke - Evidently Chickentown
het was btw een doping..
nachtbraker
-
- 276 messages
- 0 votes
Het is dat Lost meer mijn ding is, maar eigenlijk moet ik stiekem toegeven dat dit toch echt een betere serie is

Respect en ben erg benieuwd naar het laatste seizoen!
Lost is ook mijn favoriete serie,maar the sopranos vlak erachter.
Maar de series zijn niet met elkaar te vergelijken alleen in het feit dat in beide series veel verschillende en sterke en leuke karakters zitten.
Veel plezier met het laatste seizoen en sterkte met het verwerken als je de laatste aflevering hebt gezien en weet dat er nooit meer een nieuwe komt.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Gooi dat laatste stukkie even tussen spoilers nachtbraker.
nachtbraker
-
- 276 messages
- 0 votes
Hoezo?
Ik bedoel dat als je fan bent van The Sopranos en je hebt de allerlaatste aflevering gezien je weet dat je nooit meer een nieuwe zult zien,dat is toch klote.
Net als dat volgend jaar van Lost de laatste aflevering word uitgezonden en ik het toch klote ga vinden als het is afgelopen en ik me nooit meer kan verheugen op een nieuwe aflevering.
Ik snap de spoiler niet,please explain 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Als je de serie nog niet hebt afgekeken of uberhaupt net pas bent begonnen aan deze topserie zou ik best al wat dingetjes willen lezen, maar niet dat iemand zegt dat er geen nieuwe meer komt/kan komen. Dan ga je misschien toch net anders naar de 1e delen kijken. Je moet de nieuwe kijker zelf bij de laatste aflevering het schokeffect laten meemaken dat even sterk is als die destijds voor jou was. Even een voorbeeldje van mezelf.Bij Kingkong zei ik dat ik blij was dat die mensaap op het einde eindelijk eens werd afgknald. Ik deed dit niet tussen spoilers, omdat ik aannam dat iedereen op deze aarde dit verhaal wel kent, maar een modje zette dit dus wel tussen spoilers.
nachtbraker
-
- 276 messages
- 0 votes
Of jij snapt mij totaal niet of ik jou niet,maar ik verraad toch niks?
Er zijn 6 seizoenen uit the sopranos en natuurlijk weet je dat want je koopt ze of download ze of whatever.
Het voorbeeld King Kong is anders want jij verraad dan iets in de film,een gebeurtenis,ik niet.
Ik ben het echt totaal niet met je eens maar ik ben de moeilijkste niet dus zal ik het omdat jij dat graag wilt tussen spoilers zetten nu.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Niet iedereen weet dat er nooit een 7e seizoen zal/kan komen. Jij weet dat als kenner.
Als ze beginnen met seizoen 6 weten ze na jouw bericht in ieder geval dat de laatste serie iets zal laten zien waardoor een 7e deel ook echt is uitgesloten. Laatste momenten moet voor iedere nieuwe kijker ook echt aanvoelen als zijn of haar laatste emoties en mening. Het laatste kwartier kan als je het nog niet kent nu nog in je gedachte gaan over bijvoorbeeld Tony die zijn bedje uit komt om een nieuwe dag te beginnen en waar dus prima een vervolg op gemaakt kan worden. Na jouw bericht ga je bij voorbaat het laatste half uur al in van:"ok nu gaat er sowieso iets heel ernstigs gebeuren met de hoofdpersonen, waardoor er absoluut geen goed vervolg ooit meer gemaakt kan worden". Dat neemt de kracht van de gevoelens al een beetje weg.
Ik begrijp best dat je er anders over denkt, maar wou toch nog 1 keer proberen mijn vorige bericht wat verder te verduidelijken en wil je dan toch bedanken voor de spoilers, waar je zelf het nut niet van inziet.
Even goede vrienden trouwens hoor. 
nachtbraker
-
- 276 messages
- 0 votes
No hard feelings haha.
Een spoiler plaatsen is een kleine moeite dus doe er voor de rest niet moeilijk over 
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
haha een vriend van mij heeft het einde al gespoilerd aan mij..
en zat gister ff een link naar dat nr te zoeken wat ik hier wilde posten en las bij de reacties op youtube weer een dikke spoiler.. 
gister de aflevering gekeken waar junior centraal in stond. Mooi om te zien dat ze dit personage zolang in de serie houden.
Hij zit al vanaf seizoen 2 opgesloten.. eerst huisarrest en nu in een soort gevangenis..
ken leung (miles uit lost) kwam ook nog ff voorbij.. zette hier een stuk overtuigendere rol neer als dat die in lost doet.. niet mijn favo personage.. ronduit boring..
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Vanavond de laatste kijken 
Echt een paar hele vette afleveringen gehad..
De aflevering waarin christopher dood gaat was sterk. Zijn dood vond ik wel raar getimed, helemaal in het begin van de aflevering.
De ee na laatste was erg spannend, bobby en silvio werden gehit.
Het laatste seizoen is een grote slachtpartij en I like it 
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
nou dat was het dan.. een niet zo bijzondere seriefinale als je het mij vraagt.. het voelde niet als de laatste aflevering en afsluitend was het al helemaal niet. De laatste scene vond ik dan wel weer erg tof. In het begin natuurlijk even slikken maar er zit een tof idee achter.
Word Tony nou koud gemaakt of niet? We weten dat toen hij opkeek meadow binnen kwam lopen maar die kerel die naar de wc ging kreeg genoeg aandacht om als bedreiging te zien. Misschien was het moment dat het beeld zwart ging wel het moment dat tony een kogel door zijn kop kreeg.. we zullen het nooit weten en ik heb er vrede mee.
Tommy De Vito
-
- 592 messages
- 1410 votes
Heerlijk eind en een super bij passend nr.
1 van mijn lievelings eind van de afleveringen.
YouTube - aj and tony soprano incredible ending scene best ever
Noud
-
- 544 messages
- 1156 votes
Seizoen 6 Deel 1 DISK
Ik wilde het volgende van jullie weten. Het laatste seizoen bestaat uit twee disks.
Is of het de moeite waard is om de laatste overige 9 afleveringen nog te kijken. Ik hoor namelijk van verschillende mensen dat ik deze afleveringen JUIST moet kijken terwijl anderen juist van NIET zeggen.
Ik durf namelijk verder niet echt op deze topic verder uit te zoeken ivm spoilers.
Dus de vraag is... Moet ik deze afleveringen wel of niet kijken?
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Je vraagt of je de laatste 9 afleveringen van een serie die je 6 seizoenen aan het kijken bent moet gaan zien.
.
Nogal logisch, waarom zou je die niet moeten kijken dan?
Hakunamatafaka
-
- 629 messages
- 1733 votes
Is dat ventje die in seizoen 1 de jonge tony moet voorstellen, ook Calogero in a Bronx tale?
Tommy De Vito
-
- 592 messages
- 1410 votes
Weet niet, weet wel dat in seizoen 2 de grote 'calogero' speelt 
Hakunamatafaka
-
- 629 messages
- 1733 votes
Ja, één van die 2 effectenhandelaars toch?
Vito Corleone
-
- 198 messages
- 0 votes
Een tijdje terug hadden we het geloof ik op dit forum over favoriete en minst favoriete personages, maar ik wil eigenlijk hier even melden dat ik een nieuw meest irritant personage heb: Charmaine Bucco. Een lekker wijf met mooie rondingen, maar wat kan die vrouw zeuren!
Noud
-
- 544 messages
- 1156 votes
SPOILER SEIZOEN 6
Wat ik me afvroeg. Heeft Tony, Christoffer nou gedood of wilde hij uit zijn pijn lijden?
Hakunamatafaka
-
- 629 messages
- 1733 votes
Toen hij hoorde dat Cristopher weer drugs had gebruikt, was het de druppel die de emmer liet overlopen, ook had hij weinig kans meer om te overleven, dus Tony verloste hem maar. (Denk ik althans)
Trouwens beste serie ooit gemaakt, gister de laatste afl gezien,in een maand alles bekeken.
Ik heb 50minuten in doodse stilte in shock gezeten na de laatste afl, de gedachte dat er nooit meer een nieuwe afl komt neigt me tot zelfmoord 
Hakunamatafaka
-
- 629 messages
- 1733 votes
BTW
Weet iemand een site waar je alle muziek kunt vinden of iets dergelijks die in sopran''s voorkomen?
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Hakunamatafaka
-
- 629 messages
- 1733 votes
Hehe dat ik daar zelf niet opgekomen ben, bedankt!
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Toen hij hoorde dat Cristopher weer drugs had gebruikt, was het de druppel die de emmer liet overlopen, ook had hij weinig kans meer om te overleven, dus Tony verloste hem maar. (Denk ik althans) Noud
-
- 544 messages
- 1156 votes
@ Mikey 6 april 2010, 21:36 uur
Damn dat is niet niets!
Nu heb ik gelijk een vraag over seizoen 6, laatste aflevering.
Wat is de precieze reden waarom Jennifer na zoveel jaar de relatie met Tony zo abrupt verbreekt? Ik vond het namelijk dat dit ineens gebeurde, alsof alle woede, frustraties en onbegrip van haar naar voren kwam. Het stukje (zal wel de hele film dragen) met de sociopaat, vatte ik niet helemaal. Zie diner met Jenn en haar collega's/vrienden en het boek wat zij las.
Hakunamatafaka
-
- 629 messages
- 1733 votes
Vond ik ook raar,
ze hoorde het dus al van haar zielenknijper, nadat ze dat gehoort had werd ze al wat wantrouwend, vervolgens zie je een scene als ze een boek leest, en de overeenkomsten tussen tony en een "Crimineel die zielenknijpers al oefening gebruikt voor acteren", en daarna brak ze met hem. vond het ook al snel gaan hoor maar dat is de reden denk ik