• 178.094 movies
  • 12.213 shows
  • 33.984 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.862 votes
Profile

Wie is de Mol?

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

otherfool wrote:

Als Rik van de Westelaken het niet is eet ik niet alleen mijn eigen schoenen op maar mag u allen uw al dan niet leren stappers mijn kant op sturen. Margriet gaat dus winnen, Marlijn is de verliezer.

Wat is je adres.

Ik zat in aflevering 1 op Marlijn, daarna zo'n beetje tot het eind vol op Rik. De laatste drie afleveringen veel twijfel over Margriet. Dus dit komt niet als een verrassing.

Spetie

• 38871 messages
  • 8149 votes

Spetie wrote:

Geen twijfel mogelijk, hoe overduidelijk alles ook richting Rik wordt gestuurd. Qua testen klopt het in ieder geval en de titel van de aflevering kon ik wederom naar Margriet herleiden. Rik wordt de winnaar en Marlijn de verliezer.

Jawel! Leuke molacties ook dit jaar.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Ik ben er met boter en suiker ingetuind.

Margriet wel verdacht, door de afleveringen heen - omdat ze zo stil was en door de regie niet verdacht werd gemaakt - maar nooit écht op gezeten.

Toch wel een nadeel dat de regie alles bepaald. Had gehoopt dat ze nu wel eens lieten zien dat de Mol aan het mollen was. Spetie heeft het over leuke molacties, maar vond het echt niets. Wel felicitaties, omdat jij de winnaar van MoMe bent.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Nicolage Rico wrote:

Toch wel een nadeel dat de regie alles bepaald. Had gehoopt dat ze nu wel eens lieten zien dat de Mol aan het mollen was.

Dat laatste lijkt me nogal dom. Zeker gezien het fanatisme waarmee sommige mensen de afleveringen bekijken.

Verder denk ik dat er genoeg aanwijzingen te zien waren. En zeker in de laatste afleveringen waarin zowat iedereen die op Margriet zat de executie overleefde.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

chevy93 wrote:

(quote)
Dat laatste lijkt me nogal dom. Zeker gezien het fanatisme waarmee sommige mensen de afleveringen bekijken.

Juist niet; normaal vallen de deelnemers die volop in beeld aan het mollen zijn al af. Denk aan Art (als deelnemer), Tygo en nu Ajouad. Vandaar dat ik op een gegeven moment twijfelde aan Rik, omdat hij duidelijk aan het mollen was. Had de hoop dat de programmamakers een keer een andere keuze zouden maken. Helaas.

Teunnis

• 769 messages
  • 519 votes

Teunnis wrote:

Mijn eerste mol is Chris. Ik dacht ook even aan Margriet, maar toen besefte ik dat ze gewoon verschrikkelijk irritant is.

Teunnis wrote:

Ik vrees ook een beetje voor Margriet [als mol]. Ik hoop dat ze er zo snel mogelijk uit ligt.

Tsja, een mol die gewoon het hardste schreeuwt en voor de rest weinig heeft gedaan. Alleen het weggooien van die 1000 euro was gewaagd. De hints waren heel erg karig, de meesten had ik al opgemerkt, maar waren veel te obvious. Zeker de bloemetjes bij de brieven. Kom op zeg...

Teunnis wrote:

Chris heeft zich als acteur goed ingeleefd in de rol van de mol, maar is blijkbaar gewoon kandidaat.

Mooi dat Chris dit bekende. Chris had ik het liefst als winnaar, maar ik kan ook zeer tevreden zijn met Rik. Alleen jammer van de mol. Voor het tweede jaar op rij een slechte mol en een leuke winnaar.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Het is ook wel een schier onmogelijke taak voor de redactie om nog echt goede hints te geven. "Iedereen" zit er met een vergrootglas op.

Toegegeven: de handtekening van de Mol in de vorm van bloemen bij de enveloppen (van de mol) was nog vrij sterk. Maar goed, zo zijn er nog veel meer zaken die in beeld verschijnen die opvallend zijn.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Ik ben erg blij dat ik er gisteren live bij kon zijn. Het was enorm leuk de finale live mee te kunnen maken. Hopelijk doen ze het volgend jaar weer zo. Wat betreft de mol, uiteindelijk is het precies gelopen zoals ik hoopte, en de paar dagen voor de finale ook dacht. De regie hintte echt te veel in Rik's richting, ik ben erg blij dat het Margriet was. Goede mol!

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

BoordAppel wrote:

(quote)

Wat is je adres.

Hoe hard kun je falen als molloot, ik kan het nog steeds niet bevatten

Bijna geen leuke molacties ook

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Inderdaad zwaar tegenvallende molacties. Nu valt het eigenlijk altijd wel tegen, maar dan nog. Een beetje langzamer lopen, of doen alsof je aan een porto iets niet begrijpt, poe poe. De enige twee dingen die ik als molactie zie zijn het worden van penningmeester (waarmee ze de groep corrumpeerde) en de 1000 euro in de trein. Zelfs van het E-teken bleef weinig over. Dan zijn er kandidaten die sterker hebben gemold dan deze "agressieve mol".

En jammer dat Marlijn verliest. Ik vind Rik een beetje nep overkomen.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Oja, nog even dit. 3 januari 2015:

eRCee wrote:

Margriet is óf echt gruwelijk irritant (maar wat wil je ook, met zo'n kuif en d'r "eerste roman" op komst), óf de mol.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Nicolage Rico wrote:

(quote)

Juist niet; normaal vallen de deelnemers die volop in beeld aan het mollen zijn al af. Denk aan Art (als deelnemer), Tygo en nu Ajouad. Vandaar dat ik op een gegeven moment twijfelde aan Rik, omdat hij duidelijk aan het mollen was. Had de hoop dat de programmamakers een keer een andere keuze zouden maken. Helaas.

Achteraf natuurlijk makkelijk praten. Je zat zelf compleet verkeerd en om dat nou af te schuiven op de regie..

Sterker nog, de regie heeft het de laatste paar afleveringen juist zeer makkelijk gemaakt door ieders verdenkingen te laten zien. Ik bedoel, iedereen van de laatste 5 zat op Margriet behalve zij zelf.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

chevy93 wrote:

(quote)
Achteraf natuurlijk makkelijk praten. Je zat zelf compleet verkeerd en om dat nou af te schuiven op de regie..

Sterker nog, de regie heeft het de laatste paar afleveringen juist zeer makkelijk gemaakt door ieders verdenkingen te laten zien. Ik bedoel, iedereen van de laatste 5 zat op Margriet behalve zij zelf.

Over makkelijk praten achteraf gesproken.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Je snapt mijn punt heus wel.

Het wel of niet raden van de juiste mol is niet echt af te schuiven op de regie. Zoals ieder seizoen monteren ze het zo dat je zowel voors als tegens kan vinden bij jouw mol. Dat is het hele spelletje.

Dat je vervolgens het onjuist raden van de mol afschuift op de montage is een zwaktebod.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

chevy93 wrote:

Je snapt mijn punt heus wel.

Het wel of niet raden van de juiste mol is niet echt af te schuiven op de regie. Zoals ieder seizoen monteren ze het zo dat je zowel voors als tegens kan vinden bij jouw mol. Dat is het hele spelletje.

Dat je vervolgens het onjuist raden van de mol afschuift op de montage is een zwaktebod.

Haha, ik zeg nota bene dat ik er met boter en suiker ben ingetuind.

Ik zeg overigens al seizoenen dat de zwakte van WIDM de regie is. Sterke hints kunnen ze niet geven, omdat iedere scheet uitgebreid geanalyseerd wordt op internet, dat begrijp ik wel. Maar degene die het minst verdacht wordt gemaakt, is het meestal; dat is m'n punt.

Maar dan kom jij achteraf praten dat het nogal logisch is dat Margriet het was. Iets met mosterd na de maaltijd?

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Waar ik mij wel een beetje aan stoorde was dat ik het idee had dat wij als kijkers moesten denken dat Martine Margriet verdacht (en er vervolgens uitvloog), terwijl zij op Chris zat. Je moet daar doorheen kunnen kijken, maar dit wil niet zeggen dat het geen irritaties kan opwekken. Dit geldt eveneens voor de vele overduidelijke hints in Rik's richting, terwijl Margriet enigszins afgeschermd werd.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Nicolage Rico wrote:

Maar dan kom jij achteraf praten dat het nogal logisch is dat Margriet het was. Iets met mosterd na de maaltijd?

Ik riep het al weken. Sorry dat ik het vergeten ben hier ook te delen.

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Waar ik me dit seizoen aan stoorde was dat er zoveel jokers voor geld, of jokers óf geld keuzes waren. Het is best logisch dat kandidaten altijd voor zichzelf kiezen. Volgens mij is hier wel meer dan 5000 euro door uit de pot gehaald. Dan is het toch ook logisch dat je een historisch lage pot krijgt?

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Mug wrote:

Verdorie. Alweer alleen maar BN'ers. Dat leidt meer tot zelfverheerlijking dan goed spel-element.

De Mol was mateloos populair in Belgie jaren geleden. Daar is het programma gestopt op haar hoogtepunt. Volgens mij 3 seizoenen. Dat programma zat vol goede humor en een goede presentator.

Nederland nam de succesformule over, met ongeveer dezelfde opdrachten uit de Belgische serie (gaaaap). Nederland stopte niet en proberen kijkcijfers te trekken door BN'ers mee te laten doen. Voor mij werkt het averechts. En zeker nu ze allerlei spelletjes doen op de radio, en de website, met aanwijzingen e.d. Nee, het leuke concept is ten grabbel gegooid. Laat het even een aantal jaren liggen en doe het dan weer met onbekende mensen. De charme is verloren.

En nu keert het - na 13 jaar - terug. Volgend jaar zou het op TV moeten lopen.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Vind het anders jaar in jaar uit een ongeveer evenhoog niveau hebben. Met of zonder BNers.

Jitse

• 140 messages
  • 698 votes

Mogelijk komt de Mol terug in België met een vierde seizoen! Als Belgje ben ik alvast enthousiast. Hopelijk halen ze het niveau van weleer.

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2167 votes

Wie is de mol 2016 kandidaten bekend:

Marjolein Keuning

Remy van Kesteren

Airen Mylene

Taeke Taekema

Ellie Lust

Rop Verheijen

Annemieke Schollaardt

Tim Hofman

Cecile Narinx

Klaas van Kruistum

Dit moet toch qua namen wel veruit de minste line-up zijn in al die jaren dat het met BN'ers is wat mij betreft Alleen Marjolein,Klaas en Tim ken ik echt goed, de rest vaag of niet.

Het programma verhuist ook van de donderdag naar de zaterdag. 2 Januari is de eerste uitzending.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Zonder Googlen weet ik alleen wie Marjolein Keuning en Tim Hofman zijn. Maar goed, elk jaar is de line-up niet echt denderend. De stap naar onbekende Nederlanders wordt steeds kleiner. Doe mij maar onbekende Nederlanders!

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Waarom nou weer op de zaterdag dan!?!

Keuning en Taekema zijn de enige twee die ik ken.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Ik ken Tim Hofman niet eens. Annemieke ken ik van 3FM (en dus Het Glazen Huis) en Cécile Narinx heb ik wel eens gezien maar dat is vooral zo iemand die komt vertellen of de nieuwe jurk van Gerard Joling wel bij zijn nieuwe haar past. Hopelijk is Annemieke de mol en/of blijft ze er tot het einde in. Fikse tegenvaller deze line-up.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Haha, blijkbaar is Ellie Lust die lesbienne van de politie? Dan ben je tegenwoordig ook al BN'er?

otherfool wrote:

Waarom nou weer op de zaterdag dan!?!

Keuning en Taekema zijn de enige twee die ik ken.

Misschien denken ze hogere kijkcijfers te halen. Ik vraag me af of het niet een averechts effect heeft. Ikzelf vind de donderdag veel lekkerder, vooral voor Wie is de Mol?.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Hogere kijkcijfers zijn bijna onmogelijk. Veel jonge kijkers zullen op de zaterdag eerder gaan afhaken want die hebben dan wel wat anders te doen. Zelf zal ik ook veel minder kunnen kijken, op zaterdag een 'vaste prik' inbouwen is veel lastiger, je haalt zo de vastigheid onder het programma vandaan, een onbegrijpelijke miskleun die er misschien hooguit toe dient om de RTL-zaterdag een tik te geven (maar daar is de PO natuurlijk niet voor). Driewerf dom.

Curry

• 313 messages
  • 113 votes

Lefgozer wrote:

Haha, blijkbaar is Ellie Lust die lesbienne van de politie? Dan ben je tegenwoordig ook al BN'er?

dit geeft een beetje de onzin van het idee BNer aan, iedereen die tegenwoordig 5 minuten ergens opdraaft is een BNer.

Ik ken ook alleen maar Marjolein Keuning en deze politie agente toevallig van Opsporing Verzocht.

Had dan maar Jetske van de Rijdende Rechter gedaan, die zou ik graag mee zien doen. Of Jeroen Pauw

Van die lijst namen zal er wel weer een acteur/actrice/suffe singer songwriter tussen zitten uit het 3fm incrowd kamp

Curry

• 313 messages
  • 113 votes

Beetje raar-de zaterdag. Ik ga dit seizoen afhaken daardoor waarschijnlijk, want op zaterdag is tv niet de prioriteit en het wordt heel moeilijk om te ontwijken wie er uit gaat steeds als je niet meteen terug gaat kijken maar een paar dagen later. Ook de lijst deelnemers nodigt niet uit

Boneka

• 2722 messages
  • 1398 votes

Begrijp echt niet wat mensen hier aan vinden. Doodvermoeiend saai oninteressant gewauwel. Alleen een punt voor de mooie omgevingsbeelden. Fantastisch land De Dominicaanse Republiek. Maar dit program pff

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.