• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.373.063 votes
Profile

Wie is de Mol?

Teunnis

• 769 messages
  • 519 votes

Carolina duidelijk het verdachts deze aflevering. Al blijf ik ook geloven in mijn theorietje over Chris. Ik vrees ook een beetje voor Margriet. Ik hoop dat ze er zo snel mogelijk uit ligt.

Week 1: Chris

Week 2: Chris of Carolina

crazy88

• 8 messages
  • 0 votes

Week 1: Geen mol

Week 2: Marlijn

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Ik heb vorige week seizoen 1 van Wie is de Mol? er doorheen gejaagd. Wat een verademing dat de kandidaten toen onbekende Nederlanders waren. Oftewel, je gaat er dan zonder vooroordelen in. En je ergert je niet aan talentloze BN'ers die je zowat overal al tegenkomt (maar dat zal wel persoonlijk zijn). Ook was het erg leuk om te zien dat de kandidaten in het diepe werden gegooid. Ze wisten namelijk niks, alleen dat ze voor de tv naar het buitenland gingen. Bij aankomst op Schiphol kregen ze te horen hoe en wat. Dus het spel moest gaandeweg ontdekt worden waardoor je ook niet constant mensen hebt die zitten te mollen en het Wie is de Mol? gedeelte voor de kijker puur gokken wordt zoals de laatste seizoenen.

De productiewaarde van het programma is wel een stuk omhoog gegaan, maar dit zal ongetwijfeld met het budget, ervaring en de veranderende technieken te maken hebben (eerste seizoen was in 1999). De audiofragmenten die de Mol inspreekt klinken heel anders ten opzichte van de andere kandidaten waardoor ik sinds de eerste aflevering al constant op die persoon zat te letten. Uiteindelijk bleek hij/zij de Mol te zijn. Het klonk zo alsof ze tijdens het productieproces opeens nog dachten van 'oh ja, shit, de Mol moet nu nog allemaal dingetjes inspreken zodat het lijkt dat hij/zij een gewone kandidaat is' en er weinig aandacht naar uit is gegaan. De kandidaten moesten elke aflevering een filmpje opnemen waarin het thuisfront werd toegesproken, gelukkig zit dat niet meer in de huidige serie.

Over het huidige seizoen. Man man man, wat werkt die Viktor Brands me op de zenuwen zeg met zijn nerveuze enthousiaste gedrag (gayness all over the place). Maar aan de andere kant zorgt dat ook weer voor lachwekkende fragmenten. Dus beetje haar-liefde verhouding met die gozer. Voor de rest nog beetje flets tot nu toe, maar elk seizoen worden de afleveringen leuker naar mate de groep kleiner en hechter wordt.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Rik en Carolina stijgen behoorlijk op m'n mol-o-meter.

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

Lefgozer

Ik zie ook liever onbekende kandidaten dan Bekender Nederlanders die toch al beroemd zijn, die bijschnabbelen,en die ook nog op kosten van...op reis mogen.(een pot winnen,en daarnaast gewoon betaald krijgen)

+Bekende Nederlander hebben nog een nadeel: ze weten hoe de camera werkt, hoe ze in beeld komen, en wat ze moeten doen om zó of zó in beeld te komen.

Daarom denk ik ook dat alles geregisseerd is,en niets "spontaan"zoals bij die eerste seizoenen wél,en bovendien hebben ze hun tv werk in geddachten. Ze kunnen ook niet altijd helemaal uit de band springen.

Zijn er hier echt niet meer mensen die zo hun twijfels hebben over de spontaniteit van het programma,en het besluit BN ers te doen in plaats van onbekende kandidaten?

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Om op die laatste vraag te antwoorden: er keken te weinig mensen naar Wie Is De Mol dus werd het oorspronkelijk gecancelled na 4 seizoenen, er zou dan nog 1 seizoen komen met BN'ers als een soort afsluiting (met pijn en moeite bij elkaar gescharreld, bijna niemand wilde in die tijd) en tja prompt schoten de kijkcijfers omhoog...

Ik zou het ook liever met onbekende kandidaten zien, dat 'gokje' zou ook best weer gewaagd mogen worden nu het programma staat als een huis. Al vind ik de BN'ers minder storend als bijvoorbeeld in Robinson (wat 10 jaar terug mijn favoriete programma was en ik nu al jaren niet meer kijk).

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik heb het juist andersom, ik vind de bn-ers wel grappig en kan beter "er in komen". Het feit dat ik "vooroordelen" over sommigen heb maakt het spel alleen maar geiniger.

Maar dan ajb wel een béétje noemenswaardige bn-ers en niet dat bij elkaar geraapte prut. Tuurlijk mag er wat variatie in door schrijvers, cabaretiers, muzikanten, acteurs etc in te stoppen, maar de laatste jaren vind ik het minder worden.

Al weet ik niet of een seizoen met: Patty Brard, Albert Verlinde, Emile Ratelband, Joop vd Ende, Linda de Mol, Paul de Leeuw, Johan Derksen, Tineke Schouten, Guus Meeuwis en Humberto Tan zoveel leuker zou zijn...

Eigenlijk stiekem zou ik aan de buis gekluisterd zijn denk ik.

Curry

• 313 messages
  • 113 votes

net zoals Elineloves vind ik de groep saai en erg weinig aansprekend.

Ook hoef ik niet meteen meer te kijken (kijk liever de Slimste mens) en heb pas vannacht afl 2 gekeken. Bij mij is de rek er denk ik uit. Was ook ontzettend blij dat die Pieter er meteen uit lag, wat een droogkloot en dat is dan stand up

Curry

• 313 messages
  • 113 votes

wat betreft de discussie BNers; voor mij waren 6 van de 10 niet bekend.

Die Rick wil zeker ontzettend laten zien hoe wild ie eigenlijk is

Teunnis

• 769 messages
  • 519 votes

otherfool wrote:

Ik zou het ook liever met onbekende kandidaten zien, dat 'gokje' zou ook best weer gewaagd mogen worden nu het programma staat als een huis. Al vind ik de BN'ers minder storend als bijvoorbeeld in Robinson (wat 10 jaar terug mijn favoriete programma was en ik nu al jaren niet meer kijk).

Ben het hier 100% mee eens.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Het gaat ook niet zozeer om BN'ers volgens mij, maar vooral om mensen die bij het verraden van wie de mol is hun reputatie in hun werkomgeving zouden verliezen. Vond het zonder BN'ers ook leuker trouwens. Die laatste opdracht in aflevering twee was wel erg mooi trouwens.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Nog ff snel voor de 3e aflevering begint.

Mol na afl. 1: Marlijn

Mol na afl. 2: Rik

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

1. Chris

2. Chris, Rik reserve

3. Chris, Rik weer reserve

Stomme app, gaat nergens over. Geen flauw idee hoe die puntentelling werkt.

http://oi62.tinypic.com/2r4sjyo.jpg

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Mol na afl. 1: Marlijn

Mol na afl. 3: Rik

Hoewel Rik als mol er wel erg bovenop lag deze aflevering. Dan ga je toch weer twijfelen...

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2167 votes

Mol na afl 1. Carolina

Mol na afl 2 Carolina

Mol na afl 3 Carolina (Rik sluit ik ook niet uit)

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11904 messages
  • 5309 votes

Mijn hoop dat Rik of Marlijn de Mol is staat weer iets dichter op het punt om werkelijkheid te worden. Leuke aflevering.

DES-Niels

• 448 messages
  • 732 votes

Mol na week 1: Viktor Brand

Mol na week 2: Viktor Brand

Mol na week 3: Viktor Brand

Spetie

• 38871 messages
  • 8150 votes

Mol na afl 1: Rik

Mol na afl 2: Carolina

Mol na afl 3: Rik, Carolina

Al wordt er wel wat te nadrukkelijk naar hem gehint.

Jitse

• 140 messages
  • 698 votes

Mol na afl 1: Rik

Mol na afl 2: Rik

Mol na afl 3: Rik (Reserve: Martine)

Nu al last van tunnelvisie... Als Chris of Rik niet de mol is, dan was het wel een gigantische faalactie bij het vliegtuig en mag de Mol in zijn/haar handjes wrijven.

Martine's actie bij het lasershooten was zo obvious dat het toch niet echt verdacht is. Deed me een beetje denken aan een actie van Dennis vroeger.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Die vliegtuigactie heeft de kans dat iemand anders dan Rik of Chris de mol is wel gigantisch doen dalen. Ik zit voorlopig nog op Chris, met Rik als goede tweede.

Teunnis

• 769 messages
  • 519 votes

Ja, die vliegtuigactie was toch wel een briljante molactie. Even lekker een tochtje door de mangrove. Al is het vreemd dat ze daar in de montage niet iets aan gedaan hebben zodat het minder opviel. Dat zet je dan toch weer aan het denken, wordt ik nou expres op het verkeerde spoor gezet?

Week 3: Chris

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Beetje gekke aflevering. Dat met die envelop is natuurlijk too obvious. Ik krijg meer het gevoel dat de TV-crew ons om de tuin leidt alleen om ze verdacht te maken. Zo'n actie van Marlijn is meer Mol-eigen om dan te gaan staan kletsen op het strand.

Marlijn en Carolina voeren vrijwel niets uit, dat zijn de twee hoofdverdachten. Ajouad en Viktor zijn het in elk geval niet.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Laten we wel zijn: Rik is natuurlijk de Mol. Maar waarom laat de regie dat toch zo overduidelijk in beeld zien? Want het kan inmiddels al niet meer anders...

Mol na afl. 1: Rik

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

viktor

DES-Niels

• 448 messages
  • 732 votes

Mol na week 1: Viktor Brand

Mol na week 2: Viktor Brand

Mol na week 3: Viktor Brand

Mol na week 4: Viktor Brand

Teunnis

• 769 messages
  • 519 votes

Ik moet toch voorzichtig uit mijn tunnelvisie, want Chris deed gisteren wel een aantal dingen die hem heel erg vrijpleiten. Dan blijft er nog een leuke optie over. De minder leuke (en ook veel minder logische) optie is Carolina.

Week 3: Chris

Week 4: Chris of Rik

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Mol week 4: Rik

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

1. Chris

2. Chris, Rik reserve

3. Chris, Rik weer reserve

4. Chris, Rik

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ik heb al twee keer over Rik gedroomd. Dus of hij is de mol of ik ben verliefd.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Carolina is toch ook wel verdacht... Maar toch:

Mol na afl. 1: Rik

Mol na afl. 4: Rik

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.