- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Wie is de Mol?
Wie is de Mol?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Cool. Ik kijk het elke week met mijn groep 7. WIDM leeft daar zo erg dat ze het zelf ook opgezet hebben. Ik zit al vanaf het begin op Roeland (leuk kind) met Davey als reserve.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik zit klaar, helaas met een niet werkende app.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11904 messages
- 5309 votes
Mol na afl 1: Rik
Ik hoop het, want m'n favoriet samen met Marlijn. Ligt het overigens aan mij of is Margriet een mannen-hater? Ik begon bijna medelijden te krijgen met Pieter toen hij samen met haar die opdracht moest doen.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ligt het overigens aan mij of is Margriet een mannen-hater? Ik begon bijna medelijden te krijgen met Pieter toen hij samen met haar die opdracht moest doen.
Ze wast tot oktober 2013 de hoofdredactrice van Opzij. 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ik baal er overigens echt van dat Pieter er nu al uit ligt! Hij had er van mij lang in mogen blijven. 
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11904 messages
- 5309 votes
Weet ik, en ik had daarom juist min of meer gehoopt dat mijn vooroordeel op basis daarvan niet bevestigd zou worden.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Carolina is mijn mol na aflevering 1. Martine vond ik ook verdacht.
Dat Pieter eruit ging vond ik niet zo erg. Van de 5 mannen die mee deden had ik het minst met hem.
Jitse
-
- 140 messages
- 698 votes
Ik hoop het, want m'n favoriet samen met Marlijn. Ligt het overigens aan mij of is Margriet een mannen-hater? Ik begon bijna medelijden te krijgen met Pieter toen hij samen met haar die opdracht moest doen.
Ik vond haar in elk geval heel bazig, ze zat voortdurend tegen de anderen te zeggen dat ze de opdracht niet goed deden.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Margriet is óf echt gruwelijk irritant (maar wat wil je ook, met zo'n kuif en d'r "eerste roman" op komst), óf de mol.
Verder leken Victor en Chris me ook verdacht.
Qua uitspraken keek ik nogal vreemd op van Margriets interpretatie van het Droste-effect, en dat Victor over z'n waterman-sterrenbeeld begon kon ik ook niet plaatsen (en later had hij nog iets van "voel je aan je water" plus z'n "appeltje koekie", allemaal tamelijk vreemd).
Traditiegetrouw heb ik overigens na aflevering 1 nog geen hoofdverdachte.
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Mijn eerste mol is Chris. Ik dacht ook even aan Margriet, maar toen besefte ik dat ze gewoon verschrikkelijk irritant is. Ajouad en Marlijn zijn in ieder geval niet de mol.
Week 1: Chris
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik had in de app mijn punten verdeeld (stom gedoe), maar had het meeste ingezet op Chris.
Week 1. Chris
joyce.b
-
- 712 messages
- 0 votes
Margriet is óf echt gruwelijk irritant (maar wat wil je ook, met zo'n kuif en d'r "eerste roman" op komst), óf de mol.
Verder leken Victor en Chris me ook verdacht.
Qua uitspraken keek ik nogal vreemd op van Margriets interpretatie van het Droste-effect, en dat Victor over z'n waterman-sterrenbeeld begon kon ik ook niet plaatsen (en later had hij nog iets van "voel je aan je water" plus z'n "appeltje koekie", allemaal tamelijk vreemd).
Traditiegetrouw heb ik overigens na aflevering 1 nog geen hoofdverdachte.
Alles aan dit programma is gecoordineerd,van tevoren besproken,en doorgenomen.De commentaren van de deelnemers in Close Up, is gewoon in Hilversum opgenomen en gemonteerd,en heel veel andere bijna voice over momenten óók. . Margriet wórdt zo neergezet,en wanneer je goed kijkt,gebeurt karakteriserend gedrag ook alleen wanneer de kandidaat in kwestie wéét dat er de camera klaarstaat, en ze "óp"moeten.
Wat ik grappig vond is dat Margriet een grote gedrappeerde siersjaal ,een broekpak,gymschoenen draagt op een eiland waar de gemiddelde minimum temperatuur overdag (!) toch 25 graden is.
Lijkt mij wel zweten als je heen en weer moet rennen binnen 45 minuten voor rode strepen.
Ik kijk graag voor vermaak naar het programma,maar misschien kan iemand mij de logica vertellen van dit programma,want immers,de mol heeft er niets aan de opdrachten te verstoren...hij wint aan het einde géén geld ,maar degene die hem ontmaskert wél.
De mol heeft er niets aan of de pot nu 10 of 100 of 1000 is.
Wie er uiteindelijk als 2 overblijven (samen met de mol) ) maakt eveneens niet uit, want die mol gaat tóch wel door,
Ik bedoel, hij heeft geen extra voordeel noch nadeel van verbondjes,misleidingen of verraad. Omdat hij pas in de laatste afleiding ontmaskerd kan worden,is er geen trigger.
Ik heb nu nog geen idee wie de mol is,(ik denk Viktor) maar ik denk wel voor een volgend zeisoen dat Caroline Tensen een goede mol zou zijn. Zij is er immers "op getraind om stoicijns te kijken" huhhuhhuh.

eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ik kijk graag voor vermaak naar het programma,maar misschien kan iemand mij de logica vertellen van dit programma,want immers,de mol heeft er niets aan de opdrachten te verstoren...hij wint aan het einde géén geld ,maar degene die hem ontmaskert wél.
De mol heeft er niets aan of de pot nu 10 of 100 of 1000 is.
Dat is natuurlijk wel een kwestie van eer. De voornaamste taak van de mol is ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk geld in de pot is, dat zijn de regels van het spel.
(Dat er soms gezegd wordt dat de mol een kandidaat naar huis heeft gespeeld slaat dan weer nergens op.)
joyce.b
-
- 712 messages
- 0 votes
Dat is natuurlijk wel een kwestie van eer. De voornaamste taak van de mol is ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk geld in de pot is, dat zijn de regels van het spel.
(Dat er soms gezegd wordt dat de mol een kandidaat naar huis heeft gespeeld slaat dan weer nergens op.)
Geen wonder dat JP ze uitzoekt,coacht en móét trainen en contracteren
Wanneer je je normale loon krijgt,(en je was al zo slecht bedeeld als BNér) en daarnaast op kosten van de omroep naar een soort paradijs mag gaan,er vóór jou vermaak wordt gezorgd,terwijl dat alles voor ons -tv kijkend Nederland-vermaak zorgt, dan kan ik me voorstellen dat je je eergevoel wel eens vergeet.

Vorig zeisoen was er ene opdracht dat ze ene nacht op ene onbewoond eiland moesten doorbrengen. maar wanneer je de beelden vertraagt terugkijkt(de beelden van de ochtend erna vooral) ,zie je op een gegeven momen dat ze gewoon die nacht in een hotel hebben doorgebracht.
Jitse
-
- 140 messages
- 698 votes
Vorig zeisoen was er ene opdracht dat ze ene nacht op ene onbewoond eiland moesten doorbrengen. maar wanneer je de beelden vertraagt terugkijkt(de beelden van de ochtend erna vooral) ,zie je op een gegeven momen dat ze gewoon die nacht in een hotel hebben doorgebracht.
Ik heb het nu niet herbekeken, maar bij die opdracht moesten enkele deelnemers geloof ik ook echt de nacht in een hotel doorbrengen. Misschien heb je hen gezien?
crazy88
-
- 8 messages
- 0 votes
Na een aflevering vind ik hetl astig te zeggen wie de mol is, maar mijn gevoel gaat op dit moment naar Rick uit. Overigens ben ik ook een groot fan van de 'voorkennis'-theorie, dus inderdaad kijken naar de kleding van de kandidaten en kijken naar welke positie in spellen zij kiezen. Ook de manier waarop ze in beeld gebracht worden en waarop de regie als het ware je probeert een kant uit te sturen vind ik vaak veelzeggend. Een aflevering dan weer niet 
joyce.b
-
- 712 messages
- 0 votes
Wanneer je de 1e aflevering goed hebt bekeken,zijn er van die ingevoegde momentjes waarbij de kandidaat zich voorstelt en begint met de zin "je kan mij kennen van..."...
en bij dat momentje van viktor zegt hij "hoeveel ben je waard".
Dat is ene programma van ene commerciele omroep,gelijkend aan "cash op zolder",waarbij de presentator met ene deskundige in huizen (zolders,kelders) op zoek gaat naar waardevolle te veilen spullen.
Hala eruit wat je wil,maar het kán een aanwijzing zijn. Het kan natuurlijk ook een dwaalspoor zijn,of gewoon een teovalligheidje
joyce.b
-
- 712 messages
- 0 votes
Ik durf nog wel een voorspelling te doen,....Evelien is de winnaar,Chris de verliezer,en Viktor de mol.
En nu maar afwachten 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Eitje koekie:
Mol na afl. 1: Rik
Mol na afl. 2: Rik
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Saai. Vind de deelnemers niet boeiend.
1. Chris
2. Chris, Rik
Jitse
-
- 140 messages
- 698 votes
Mol na afl 1: Rik
Mol na afl 2: Rik
Ik vond de deelnemers van vorig jaar inderdaad leuker..
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Mol na afl 1. Carolina
Mol na af 2. Carolina
En ik hoop dat Margriet er snel uit ligt. 
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Vorige week vergeten m'n mol te plaatsen. Vanavond niet gekeken en weet ook niet wie eruit ligt (bovenstaande teksten vermeden).
Mol na afl. 1: Marlijn
Andere verdachten: Martine en Margriet.
DES-Niels
-
- 448 messages
- 732 votes
Mol na week 1: Viktor Brand
Mol na week 2: Viktor Brand