• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.148 actors
  • 9.373.071 votes
Profile

Wie is de Mol?

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Sofie heeft gewoon een lief koppie en een verleidelijke blik. Paar afleveringen terug moest elke kandidaat Art in de ogen blijven kijken terwijl er vier schijfjes uit een tas werden gepakt. Hoe ze daar naar Art keek, ik dacht we gaan voor de eerste keer seks zien in Wie is de Mol. Huwelijksmateriaal.

Jennifer is de lekkere dame die je een paar vegen geeft en daarna aan de kant zet.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11904 messages
  • 5309 votes

Elineloves wrote:

Mijn god waarom? Ik vind haar sowieso een vervelende uitstraling hebben, maar ook qua gedrag zie ik haar charme echt niet. Doe mij Jennifer dan maar.

Jennifer is geweldig, maar ik ben toch ook een klein beetje verliefd geworden op dat pittige van Sofie. Ik ging haar de latere afleveringen toch meer waarderen.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Toch wel weer knap van de regie om de spanning er tot het einde in te kunnen houden, opnieuw.

Niet dat ik switch natuurlijk (Susan is de mol), maar zeker ben ik niet.

Extra overweging:

Sophie heeft haar eigen envelop teruggezien, toch? Dat was in beeld.

Er MOET gemold zijn in de envelop-opdracht, en het lijkt me stug dat dat in de boot nog kon. Dus heeft Susan bij het posten gemold (er was toen ook een soort van halve knipoog in beeld).

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Volgens mij pakte er iemand 1 envelop uit de bus, terwijl er twee inlagen. Eigenlijk niet goed opgelet wie.

Sofie leek niet heel uitbundig toen ze door mocht, maar als ze de mol is zou Susan de verliezer zijn. Lijkt me ook niet. Maar we hoorden volgens mij ook voor het eerst dat Freek op Sofie zit. Als hij dat al heel lang zit, dan zou hij wel de winnaar kunnen zijn.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Volgens mij pakte er iemand 1 envelop uit de bus, terwijl er twee inlagen. Eigenlijk niet goed opgelet wie.

Denk het niet. Er was tenminste één bus met twee enveloppen, en die zijn er ook beide uitgehaald (de enveloppen van Tygo). Maar er was ook één bus zonder envelop. Denk dat de mol gewoon als adres AVRO Hilversum heeft opgeschreven ofzo.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Dit schijnt ermee samen te hangen: De 1750€ die ontbreekt is die Susan naar Freek had gestuurd. De titel van die aflevering: Iets kan gebeuren. Toen Susan de brief postte zei ze : Niets kan (er nog) gebeuren.

Maar waar die envelop dan is...

Fox McCloud

• 951 messages
  • 841 votes

Fox McCloud

Week 1: Susan

Week 2: Susan

Week 3: Susan

Week 4: Susan

Week 5: Susan

Week 6: Susan

Week 7: Susan

Week 8: Susan

Week 9: Susan

Dit kan gewoon niet meer misgaan.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Al een aantal weken met meer geluk dan wijsheid om Tygo blijven hangen, maar uiteindelijk toch wel het verwachte.. hij gaat eruit. Stiekem hoopte ik nog wel dat hij zou winnen, maar helaas... Rest alleen Sofie nog over als degelijke mol. Freek is een pannenkoek en Susan zou de saaiste mol in jaren zijn.

Sofie is duidelijk bezig met het spel te spelen. Susan kan alleen maar mol zijn, omdat ze flink geholpen wordt door de crew enzo. Verder vind ik haar maar een kleurloos personage. Die komen helaas altijd ver.

P.S. Dat posten was sowieso belachelijk. Niemand die controleert of Susan een naam erop heeft geschreven die daadwerkelijk klopt. De Mol zet er gewoon een naam op die niet meer in het spel zit of gewoon iets raars.

• 11904 messages
  • 5309 votes

chevy93 wrote:

Susan zou de saaiste mol in jaren zijn. Sofie is duidelijk bezig met het spel te spelen. Susan kan alleen maar mol zijn, omdat ze flink geholpen wordt door de crew enzo. Verder vind ik haar maar een kleurloos personage. Die komen helaas altijd ver.

Ik ben nu voor het eerst aan het kijken dit seizoen en ik hoop dat zij de mol is - juist omdat je het in tegenstelling tot Sofie het minste van haar zou verwachten. Ben erg, erg benieuwd naar volgende aflevering.

marcel91

• 1 messages
  • 0 votes

eRCee wrote:

Toch wel weer knap van de regie om de spanning er tot het einde in te kunnen houden, opnieuw.

Niet dat ik switch natuurlijk (Susan is de mol), maar zeker ben ik niet.

Extra overweging:

Sophie heeft haar eigen envelop teruggezien, toch? Dat was in beeld.

Er MOET gemold zijn in de envelop-opdracht, en het lijkt me stug dat dat in de boot nog kon. Dus heeft Susan bij het posten gemold (er was toen ook een soort van halve knipoog in beeld).

Dat dacht ik ook, inderdaad knap van de regie dat ze keer op keer de spanning erin houden. Lijkt wel op de wie is de mol bordspel dat ik laatst speelde, toen ik de mol was...ook zo spannend Zelf denk ik eerlijk gezegd dat Sofie de mol is

Ebenezer Scrooge

• 2150 messages
  • 3092 votes

Ik denk dat Susan Visser de mol is, die staart altijd zo mysterieus in de verte.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Yaay!! Otherfool, Fox McCloud en Elineloves for the win.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Hong Kong was net zoals de afleveringen zelf een ontzettend slappe hap qua opdrachten en uiteindelijk mollenacties.

Slappe mollenstreken die niet te achterhalen waren tot nu toe.

Nou, kom op Filipijnen...

Het complot rond Kees Tol is de Mol vorig jaar waren veel leuker om uit te zoeken ook

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Nee, geen topmol, wat te weinig durf denk ik. Toch wel weer een mooi seizoen, zeker de 1e helft. Met een mooie 8 op 9 ben ik tevreden, jammer van mijn eerste gevoel (Tygo) en daardoor geen perfecte score.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Raar dat jij de eerste helft leuk vond. Dat was juist verschrikkelijk met opdrachten die zo idioot slecht waren bedacht dat mollen niet eens nodig was. Het seinen vanaf de wolkenkrabbers is eigenlijk exemplarisch voor het Hong Kong gedeelte. Veel mensen in mijn vriendengroep en ik waren blij met de verhuizing naar de Filipijnen.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Die hints gingen echt nergens over. Kunnen ze net zo goed mee stoppen.

Susan was een goede mol qua relatief lage eindpot en acteerwerk, niet als het gaat om molacties. Viel nogal tegen.

Ayres

• 259 messages
  • 811 votes

"Ja, je zag veel vissers in de haven, aanwijzing!" WAT?! Dat is echt de meest idiote aanwijzing ooit.

Verschrikkelijke mol. Heeft helemaal niks gedaan. Echt niks! Het ergste vind ik dan dat iedereen zegt: "O, je hebt het zo goed gedaan." Nee. Gewoon nee.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Het zou juist mooi zijn geweest als het gemol telkens onder hun eigen ogen gebeurde. Dat is dus helaas nooit het geval geweest. Daar kwam omdat:

1: de opdrachten er niet naar waren. In Hong Kong kon er amper gemold worden. Even wat trager lopen dan normaal, wat dus mis ging. Sein opdrachten die onmogelijk uit te voeren waren en nogmaals wat trager lopen met een grote tas.

2: de opdrachten waar je verwacht dat er gemold zou worden is er blijkbaar dus niet gemold. Denk dan aan de trapopdracht in Hong Kong of het abseilen van die damwand. Hier heeft Susan/de regie gewoon gefaald

3. De keren dat er gemold werd lag het er gewoon te dik bovenop en is het saboteren ook helemaal niet moeilijk. Denk aan de vingerafdrukopdracht in de bergen of het verzamelen van de flesjes in het water als laatst.

Dit allen zorgt uiteindelijk toch voor een ietwat teleurstellende climax.

Fox McCloud

• 951 messages
  • 841 votes

Yess!! Eerste seizoen dat ik kijk en ik vond het super leuk. Ook nog eens een perfect score. Susan goede mol, hoewel zij qua molacties uiteindelijk weinig heeft hoeven doen. Genoten, tot de volgende keer!

eppo349

• 874 messages
  • 4064 votes

Beschamend! Een mol die, op wat vertragende acties na, helemaal niets hoefde te doen. Zegt wat over de deelnemers dit jaar. Freek die in de finale staat zonder ook maar één keer de mol geraden te hebben. Ondanks de mooie beelden weinig spannend.

• 11904 messages
  • 5309 votes

Fox McCloud wrote:

Yess!! Eerste seizoen dat ik kijk en ik vond het super leuk. Ook nog eens een perfect score. Susan goede mol, hoewel zij qua molacties uiteindelijk weinig heeft hoeven doen. Genoten, tot de volgende keer!

Idem hier. Eerste seizoen gezien en ademloos genoten, ondanks wat de WIDM-kenners zeggen dat het geen goed seizoen is. Leve de onwetendheid!

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

eppo349 wrote:

Beschamend! Een mol die, op wat vertragende acties na, helemaal niets hoefde te doen. Zegt wat over de deelnemers dit jaar. Freek die in de finale staat zonder ook maar één keer de mol geraden te hebben. Ondanks de mooie beelden weinig spannend.

Mee eens. Een mol zoals ik die ook nog wel zou kunnen spelen. De (kijkers)aanwijzigingen sloegen dit jaar trouwens wel alles, hoor.

Ongelofelijk dat zo'n Susan op vol vertrouwen van Freek gewoon een envelop in de brievenbus kan laten zitten. (-L-)'

Ook hoe makkelijk Susan aan die Oranje topito kon komen. En waar sloeg het sowieso op Susan zo geheimzinnig met die vingerafdruk bezig was? Ze wist ook dat zij uiteindelijk moest kiezen en dat de vier vingerafdrukken op elkaar leken. Nu had Sofie haar door. Beetje dom.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Nicolage Rico wrote:

Die hints gingen echt nergens over. Kunnen ze net zo goed mee stoppen.

De enige die ik goed vond, was "5 op een rij". Verder mis ik toch wel een hint als de "ik ben de mol" in handgebaren van Inge bijvoorbeeld.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Een saai seizoen verdient een saaie mol. De aflevering van gister was ook weer teleurstellend. Ik heb nul leuke molacties gezien eigenlijk. Gelukkig blijven de mooie beelden over en zijn er ook wel leuke momentjes geweest (vooral te danken aan Tygo), anders had ik het als pure tijdverspilling gezien.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Ik had in elk geval íets goed gezien dit seizoen...

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Beetje gemakkelijke kritiek. De molbiecht valt bijna altijd tegen als je hele spectaculaire acties verwacht. Dat is volgens mij amper meer mogelijk tegenwoordig, met mensen die zo maniakaal alle aanwijzingen uitpluizen. Als je er weinig van verwacht, ook op basis van andere jaren, dan vond ik het eigenlijk nog meevallen. Susan heeft aardig wat geld uit de pot gespeeld en daarnaast de kandidaten zodanig op het verkeerde been weten te zetten dat maar één van de twee finalisten goed zat. Prima mol. Was ook een leuke groep, alleen waren er iets te weinig echt toffe opdrachten.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

En zorgen die weinig toffe opdrachten er tegelijkertijd ook niet voor dat de molacties weinig voorstellen?

Ik denk dat Susan af en toe te lief was en vergat de mol te spelen. Dat kwam erg goed naar voren in de laatste aflevering

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Zoals bij elk (!) seizoen kijk ik altijd erg uit naar de ontknoping en valt die telkens tegen. De molacties lijken altijd (erg) weinig voor te stellen, de hints te ambigu, en de laatste aflevering als geheel een wat saaie flashback-montage.

Maargoed, als seizoen was dit weer genieten. Leuk team, geweldige locaties en soms erg leuke opdrachten. Op naar volgend jaar!

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

eRCee wrote:

Beetje gemakkelijke kritiek. De molbiecht valt bijna altijd tegen als je hele spectaculaire acties verwacht. Dat is volgens mij amper meer mogelijk tegenwoordig, met mensen die zo maniakaal alle aanwijzingen uitpluizen.

Enerzijds wel natuurlijk. Anderzijds: voor iedere kandidaat zijn hints te bedenken. Kijk alleen al naar Jan-Willem, die toch minstens 3 vrij sterke hints had.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

Zit ik vanmiddag zomaar ineens (tussen twee keer de stad intrekken in) een paar uur naar Wie is de mol junior te kijken (herhaling van alle afleveringen tot nu toe). Zit er ineens helemaal in. Erg leuk, met kinderen tussen de 12 en 15 die soms echt nasty spelen (en dat moet ook). Hoewel ik van de volwassenversie vaak flarden keek, lijkt het alsof die kinderen gemener zijn dan de volwassenen. Morgen toch even de finale meepakken. Ik zit op Roeland. Met Jenny als tweede. Davey zou me echt enorm verbazen.

Door deze versie lijkt het me trouwens leuk om weer eens een volwassen reeks met onbekende Nederlanders te doen. Casting is bij deze kinderen echt heel goed gedaan.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.