• 178.096 movies
  • 12.213 shows
  • 33.985 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.990 votes
Profile

Wie is de Mol?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Spetie wrote:

Margriet brengt een luttele 500 Euro in de pot. Pure afleiding, net wat Kees 2 jaar geleden ook deed. @tbouw Martine zat niet op Margriet. Ze zat op een man. Ze hoopte weliswaar dat Margriet het zou zijn, maar had een "hem" (ik vermoed Chris) op 1 ingevuld. Dat zegt ze op het einde tegen Art.

Volgens mij zat Martine wel op Margriet. En 500 Euro was het maximum dat een kandidaat kon halen, dat is niet 'luttel' genoeg voor mij.

Spetie

• 38871 messages
  • 8150 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

(quote)
Volgens mij zat Martine wel op Margriet. En 500 Euro was het maximum dat een kandidaat kon halen, dat is niet 'luttel' genoeg voor mij.

Volgens jou ja. Martine zegt echt een hem tegen Art op het eind. Kijk die minuut maar eens terug, Ik heb het gisteravond namelijk ook gedaan, omdat ik het op tv niet goed verstond.

Margiet wees de andere kandidaten trouwens ook nadrukkelijk op het zogenaamde fototoestel dat "onderaan" op de grond stond opgesteld. Ook een mooie verwijzing naar de titel.

Maar niets is zeker.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

1. Chris

2. Chris, Rik reserve

3. Chris, Rik weer reserve

4. Chris, Rik

5. Chris

6. Chris

7. Chris

8. Chris

Chris tot het eind. Als het Rik is, is het echt een suf seizoen.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Spetie wrote:

Margriet brengt een luttele 500 Euro in de pot. Pure afleiding, net wat Kees 2 jaar geleden ook deed. @tbouw Martine zat niet op Margriet. Ze zat op een man. Ze hoopte weliswaar dat Margriet het zou zijn, maar had een "hem" (ik vermoed Chris) op 1 ingevuld. Dat zegt ze op het einde tegen Art.

Ik heb het even terug gekeken, en inderdaad. Wat ik dan weer vreemd vind, is dat ze bij de vraag of de mol een man of een vrouw is 'vrouw' aanklikt. Daar was ik mede op afgegaan, maar het kan ook een slimme zet van de regie zijn om juist die vraag te laten zien.

Ik wist tot de test en executie vrijwel zeker dat het Margriet was, dus daar zal ik waarschijnlijk dan toch aan vasthouden, al blijft de twijfel na deze afl.

Jitse

• 140 messages
  • 698 votes

Mol na afl 1: Rik

Mol na afl 2: Rik

Mol na afl 3: Rik

Mol na afl 4: Rik

Mol na afl 5: Rik

Mol na afl 6: Martine

Mol na afl 7: Martine

Mol na afl 8: Rik

Ik was van Rik afgestapt omdat ik hem veel te obvious vond, maar de laatste afleveringen vond ik hem toch minder obvious.

Ik zou niet zomaar Margriet afstrepen door de laatste aflevering. Die 500 euro kan inderdaad een afleidingsmanoeuvre geweest zijn, en misschien zat Martine niet op haar, maar op Chris. Dat zei ze duidelijk nadat ze de penningmeester wou veranderen.

Teunnis

• 769 messages
  • 519 votes

Martine zat vol op Chris, dus ik mort switchen. Jammer dat ze dat niet wat geheimzinniger hebben gehouden (al lees ik dat nog vrij veel mensen denken dat ze op Margriet zat). Jammer, want voor de executie was ik er eigenlijk voor het eerst bijna 100% zeker van. Chris heeft zich als acteur goed ingeleefd in de rol van de mol, maar is blijkbaar gewoon kandidaat. Dan moet ie het spel maar winnen wat mij betreft.

Week 1: Chris

Week 2: Chris of Carolina

Week 3: Chris

Week 4: Chris of Rik

Week 5: Chris of Rik

Week 6: Chris (Rik reserve)

Week 7: Chris (Rik reserve)

Week 8: Rik of Margriet

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik had hetzelfde als tbouwh, ze klikte op vrouw, maar duidelijk een flauwiteit van de regie.

Dan dus toch nog Margriet in het verdachtenbankje.

DES-Niels

• 448 messages
  • 732 votes

Mol na week 1: Viktor Brand

Mol na week 2: Viktor Brand

Mol na week 3: Viktor Brand

Mol na week 4: Viktor Brand

Mol na week 5: Rik van de Westelaken

Mol na week 6: Marlijn Weerdenburg (chris reserve)

Mol na week 7: Chris Zegers

Mol na week 8: Margriet van der Linden (Marlijn reserve)

Spetie

• 38871 messages
  • 8150 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Ik had hetzelfde als tbouwh, ze klikte op vrouw, maar duidelijk een flauwiteit van de regie.

Dan dus toch nog Margriet in het verdachtenbankje.

Ja de regie speelt echt een grote rol hier. Inderdaad flauw van ze, want zo maakt het Margriet juist alleen maar verdachter.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Sorry mensen, het is Marlijn. Chris weet dat, en gaat winnen.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Spetie wrote:

(quote)

Ja de regie speelt echt een grote rol hier. Inderdaad flauw van ze, want zo maakt het Margriet juist alleen maar verdachter.

Andersom speelt de regie toch ook een grote rol door nadrukkelijk op beeld te laten zien dat Martine op een HEM zat?

Als er verder iets is wat we inmiddels geleerd hebben, is dat NIETS is wat het lijkt. Het lijkt me erg sterk dat de regie hier een dusdanige fout heeft gemaakt dat je Rik en Chris af zou kunnen schrijven.

Overigens vraag ik me af.. waarom €1851?

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Mol na afl. 1: Marlijn

Mol na afl. 2: Rik

Mol na afl. 3: Rik

Mol na afl. 4: Rik

Mol na afl. 5: Rik

Mol na afl. 6: Rik

Mol na afl. 7: Rik

Mol na afl. 8: Rik

Zou juist een keer leuk dat de regie een keer laat zien dat de Mol opzettelijk aan het mollen is. Normaal weet je al dat diegene dan afvalt. Hopelijk is het dit seizoen anders. Kan me haast niet voorstellen dat hij het niet is. Zal je zien dat het Marlijn is.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Now I'm depressed.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Tja, eigenlijk geen idee.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Duidelijk, helaas. Rik is de mol. Had enorm op Margriet gehoopt, maar zelfs met alle trucjes van de regie kun je er niet omheen dat Chris vol op haar zat. Margriet zit vol op Rik, en zal dus winnen. Wat ik vreemd vond was dat Marlijn Margriet als mol aanklikte, terwijl ze een of twee afleveringen geleden nog vol op Rik zat. Ik verwacht haar als verliezer. Ik hoop dat ik er heel erg naast zit en dat het toch Marlijn of Margriet is, anders hebben we een overduidelijke, slechte mol.

Volgende week naar Amsterdam voor de finale, dat dan weer wel

DES-Niels

• 448 messages
  • 732 votes

Mol na week 1: Viktor Brand

Mol na week 2: Viktor Brand

Mol na week 3: Viktor Brand

Mol na week 4: Viktor Brand

Mol na week 5: Rik van de Westelaken

Mol na week 6: Marlijn Weerdenburg (chris reserve)

Mol na week 7: Chris Zegers

Mol na week 8: Margriet van der Linden (Marlijn reserve)

Mol na week 9: Rik van de Westelaken

Spetie

• 38871 messages
  • 8150 votes

Mol na afl 2: Carolina

Mol na afl 3: Rik, Carolina

Mol na afl 4: Carolina

Mol na afl 5: Carolina

Mol na afl 6: Margriet

Mol na afl 7: Margriet

Mol na afl 8: Margriet

Mol na afl 9: Margriet

Geen twijfel mogelijk, hoe overduidelijk alles ook richting Rik wordt gestuurd. Qua testen klopt het in ieder geval en de titel van de aflevering kon ik wederom naar Margriet herleiden. Rik wordt de winnaar en Marlijn de verliezer.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Ik blijf bij Marlijn (maar ben allerminst zeker). In elk geval is het erg opvallend dat de regie het minst naar Marlijn stuurt, er kwam eigenlijk geen molactie van haar voorbij in het overzicht. Zou ook mooi zijn als dan niemand van de kandidaten de mol heeft ontmaskerd.

(tbouwh Als het Rik is dan zeker geen slechte mol; het gaat er immers om zoveel mogelijk geld uit de pot te spelen, onder de radar blijven is wat mij betreft van secundair belang.)

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Als Rik van de Westelaken het niet is eet ik niet alleen mijn eigen schoenen op maar mag u allen uw al dan niet leren stappers mijn kant op sturen. Margriet gaat dus winnen, Marlijn is de verliezer.

Mol na afl 6: Rik

Mol na afl 7: Rik

Mol na afl 9: Rik

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ik denk ook Rik. Hij was heel cool na de laatste kick-out

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Aan het einde van het acht uur journaal vanavond zei Rik van de Westelaken: "niets is wat het lijkt".

Spetie

• 38871 messages
  • 8150 votes

otherfool wrote:

Als Rik van de Westelaken het niet is eet ik niet alleen mijn eigen schoenen op maar mag u allen uw al dan niet leren stappers mijn kant op sturen.

Wil je er zout bij?

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

eRCee wrote:

Ik blijf bij Marlijn (maar ben allerminst zeker). In elk geval is het erg opvallend dat de regie het minst naar Marlijn stuurt, er kwam eigenlijk geen molactie van haar voorbij in het overzicht. Zou ook mooi zijn als dan niemand van de kandidaten de mol heeft ontmaskerd.

(tbouwh Als het Rik is dan zeker geen slechte mol; het gaat er immers om zoveel mogelijk geld uit de pot te spelen, onder de radar blijven is wat mij betreft van secundair belang.)

Gaat mij meer om het feit dat zijn molacties dan echt veel te opzichtig zijn geweest. De envelop 'niet zien' bij de watervliegtuigopdracht, Marlijn en haar doosje met jokers niet zien, enz. Het uit de pot spelen van geld is hem dan ook op een vreemde manier aangereikt ( zie: de mol neemt contact op met de mol). Ik acht Rik's molzijn zeer waarschijnlijk maar hoop nog steeds enorm op Margriet of evt. Marlijn, al weet ik vrij zeker dat Marlijn de verliezer zal zijn.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Laten we de slotaflevering afwachten. Ik heb in elk geval het gevoel dat wie van de drie de mol ook is, er stevig en misschien zelfs wel spectaculair gemold is, en dat vind ik alleen maar mooi.

Teunnis

• 769 messages
  • 519 votes

Duidelijk.

Week 1: Chris

Week 2: Chris of Carolina

Week 3: Chris

Week 4: Chris of Rik

Week 5: Chris of Rik

Week 6: Chris (Rik reserve)

Week 7: Chris (Rik reserve)

Week 8: Rik of Margriet

Week 9: Rik

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Makkelijkste editie tot nu toe. Rik met z'n "ik weet alles al"-blik het hele seizoen.

Mol na afl. 1: Marlijn

Mol na afl. 2: Rik

Mol na afl. 3: Rik

Mol na afl. 4: Rik

Mol na afl. 5: Rik

Mol na afl. 6: Rik

Mol na afl. 7: Rik

Mol na afl. 8: Rik

Mol na afl. 9: Rik

Mol: Rik

Winnares: Margriet

Verliezer: Marlijn

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

Ik dacht lange tijd Viktor,net als DES NIels, maar toen Viktor hij wegging moest ik een andere mol kiezen.

.Ik koos voor Marlijn.

Nu ,na de laatste aflevering denk ik Margriet.

Alle mensen die hoog op het verdachtenlijstje staan ,hebben bijna zichtbaar een taak" in ruil voor een joker uitgevoerd "(denk aan de expres niet geziene brief,of geld uit de pot gekeken) )

Is het mensen óók opgevallen dat het geluid van Chris zn gesnif later toegevoegd is,dat de kandidaten op zich helemaal niet echt een stuk bruiner van de zon zijn geworden,en dat Margriet wel een stuk afgevallen lijkt (is) .

.Bij sommige opdrachten had ik ook het idee dat de achtergrond wel in Srilanka was,maar de opdracht zelf in Nederland (of omgeving) (studio) (Als je let op bv het zweten bij ca minmaal 25 ° C en je moet rennen voor de opdracht in de zon van Srilanka en je bent gewoon kurkdroog)

Verder krijg ik een soort bevestiging dat niets in dit programma spontaan is omdat tijdens de tafelopdracht mensen iets van de tafel konden pakken. OP het moment dat de envelop met "Je mag 2 Jokers van een andere kandidaat afpakken" open wordt gemaakt,het dus al bekend is dat "een andere kandidaat 2 jokers "heeft.

Zou het spontaan zijn,kan een kandidaat ook wachten tot 3 of 4 jokers,of besluiten helemaal niets te pakken.,en te vertrouwen op een zekerheidsgraad van zn verdenking.

Al met al, volgende wek zullen we het weten.

(ps ik ben benieuwd wanneer Caroline Tensen,"" huhu,ik ben erop getraind stoicijns te kijken"", en JP , die de kandidaten screent- zélf meedoen)

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Ik denk al sinds aflevering 4 dat het Margriet is. Ze komt vaak met ideeën aanzetten die op papier goed lijken maar praktisch echt heel slecht zijn.

Bijvoorbeeld dat euroteken bij die opdracht met die vrachtwagens. Toen ze dat zei dacht ik meteen, nu gaat het fout. Want als je een beetje nadenkt weet je dat dat geïnterpreteerd wordt als een e. Al helemaal wanneer je een bedrag hebt dat makkelijk verward kan worden met een jaartal.

Bij de geldpluk opdracht pakte ze elk papiertje wat ze pakken kon. Hierdoor wordt het te veel om te tellen en sorteren.

Het valt me ook op dat ze vaak midden in een opdracht tegen anderen gaat zeuren dat ze niet goed bezig zijn waardoor de boel weer vertraagd wordt.

In aflevering 6 had de mol een enveloppen met een aanbod op de bedden gelegd met een klein geel bosje bloemen erbij. Later die aflevering had Margriet een shirt aan met van die gele bosjes bloemen erop.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Dragonslayer wrote:

Bijvoorbeeld dat euroteken bij die opdracht met die vrachtwagens. Toen ze dat zei dacht ik meteen, nu gaat het fout. Want als je een beetje nadenkt weet je dat dat geïnterpreteerd wordt als een e. Al helemaal wanneer je een bedrag hebt dat makkelijk verward kan worden met een jaartal.

Ik hoor dat van meer mensen maar ik vind zo'n E het meest logische om te doen eigenlijk...

Jitse

• 140 messages
  • 698 votes

Mol na afl 6: Martine

Mol na afl 7: Martine

Mol na afl 9: Rik

Al zou ik het geweldig vinden als Marlijn de mol is.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.