- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Rome (HBO)
Rome (HBO)
hosternokke
-
- 18 messages
- 105 votes
Ben nu klaar met het 1e seizoen te kijken.
Vind het acteer werk , costuums en decors goed en mooi.
Maar, ik hou wel van zo aventoe een beetje actie (wat mooie vecht scenes)
jammer genoeg dat(2x), maar in 1 episode van toe passing is.
Had toch in het totaal een betere verwachting over deze serie. maja... gladiator, king arthur ect. nog maar x tje kijken dan ej 
Martin Van K
-
- 9050 messages
- 4553 votes
Het eerste seizoen is nu uit op dvd. Hier kijk ik al een tijdje naar uit; ben wel nogal verschoten van de prijs... geen goedkoop ding!
Dionysos
-
- 852 messages
- 0 votes
Beetje prijzig inderdaad, maar dat was te verwachten. Er wordt hier druk gespaard in ieder geval, want het is een geweldige serie. Gelukkig zijn er nog uitzendingen op Canvas elke zondagavond, wel zo gezond voor de giro
.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Heb hem inmiddels op DVD (natuurlijk niet origineel, prijs was beetje hoog voor mijn inkomen, ookal was die hoes de moeite wel waard) en heb inmiddels (weer) de eerste aflevering gezien. Deze keer begreep ik wel waar hij over ging, wat geen goed licht werpt op de rest van de serie, want als ik alle afleveringen drie keer moet kijken voordat ik begrijp waar het om gaat dan haak ik af 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ben nu bij aflevering 9, ik vind het werkelijk een formidabele serie. Goede acteurs (écht goede acteurs), goede verhaallijnen en leuke interpertaties op het Rome van toen Pullo zorgde voor de val van de Republiek en is de echte vader van Ceasarion.
Ook heeft elke aflevering een spannende cliffhanger en hebben alle relaties een eigen verhaallijn.
Erg goed gedaan.
jimbo79
-
- 274 messages
- 3421 votes
wat een serie heb op 2 weken tijd heel de serie bekeken en werd per aflevering verslaafder vooral de laatste 3 zijn geniaal. de decors akteurs alles is schitterend in beeld gebracht kijk nu al uit naar seizoen 2
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Seizoen 2 is in Amerika al begonnen, wederom een prachtige aflevering. Super gedaan!
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
De eerste aflevering gaat over hoe Rome reageerd op Ceasar's dood.
Die aflevering deed het vermoeden wekken dat seizoen 2 meer over Octavian gaat, die later Keizer Augustus zou worden.
Iketes
-
- 1968 messages
- 1375 votes
De eerste aflevering gaat over hoe Rome reageerd op Ceasar's dood.
Die aflevering deed het vermoeden wekken dat seizoen 2 meer over Octavian gaat, die later Keizer Augustus zou worden.
Klopt, het staat in het teken van Octavius. Die spoiler is wel vreselijk zeg
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Het gaat dus verder waar het gebleven is, een goede zaak.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ja, er wordt letterlijk geen enkele seconde overgeslagen waar seizoen 1 eindigde.
En ach, hoewel het allemaal geschiedenis is lijkt me het voor de beginnende Rome-kijkers niet echt vrolijk om te weten hoe het eerste seizoen eindigt...
Ook al weten we dat Rome een moderne wereldstad wordt met hier en daar wat oude architectuur van historische waarde 
mr.corleone
-
- 63 messages
- 84 votes
gaat sbs6 nog knippen?,of zitten er helemaal geen naakt of te-veel bloedscenes in romeII?
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Geen idee, ik heb het nooit op SBS gezien...
fanaat
-
- 287 messages
- 91 votes
gaat sbs6 nog knippen?,of zitten er helemaal geen naakt of te-veel bloedscenes in romeII?
mr.corleone
-
- 63 messages
- 84 votes
ik denk het eigenlijk wel.ik heb aflevering 1(2en3 ben ik mee bezig) even gepindakaast,en nu vergelijken. want ik hoef geen geknipte serie te zien
mr.corleone
-
- 63 messages
- 84 votes
naja dat weet ik dus nog niet,morge komen 1e(2 misschien)aflevering op tv
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
Reken er maar op dat SBS6 gaat knippen in gewelddadige scenes. Ik heb seizoen 1 zowel op SBS6 als DVD gekeken, en in bijna iedere aflevering werd er wel wat uitgeknipt.
Seksscenes worden trouwens niet geknipt.
fanaat
-
- 287 messages
- 91 votes
Reken er maar op dat SBS6 gaat knippen in gewelddadige scenes. Ik heb seizoen 1 zowel op SBS6 als DVD gekeken, en in bijna iedere aflevering werd er wel wat uitgeknipt.
Nou de kijkers waren er niet zo blij mee dat er werd geknipt. Wie weet heeft sbs6 er iets van geleerd. Trouwens, half negen. Dan liggen de kleintjes toch allang te pitten. Of kwam het eerste seizoen ook om half negen op tv, die heb ik alleen maar op DVD gezien.
fanaat
-
- 287 messages
- 91 votes
Nou, als ik de eerste aflevering bekijk hebben ze er niet in geknipt.
First_contact
-
- 16 messages
- 164 votes
Ik wist niet dat ze knipten in NL? Ik dacht dat hier alles zomaar uitgezonden werd. Zeker op een zender als sbs, die toch ook de nodige "schokkende" reportages uitzend...
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
Voor 22:00 mag er geen expliciet geweld worden uitgezonden.
Ik had trouwens wel het idee dat er was geknipt.
Bijvoorbeeld in de scene waar Mark Antony de keel van Quintus doorsnijdt.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Heerlijke eerste aflevering weer, gaat inderdaad op de seconde af door op het eerste seizoen. Ik moest erg lachen om de zin van Brutus: "jij ook, moeder".
Wel jammer dat Caesar dood is want Ciarán Hinds speelde die rol wel fantastisch.
mr.corleone
-
- 63 messages
- 84 votes
marc anthony: doer er de fluitspelers nog bij en je kan een festival beginnen 
fanaat
-
- 287 messages
- 91 votes
Voor 22:00 mag er geen expliciet geweld worden uitgezonden.
Ik had trouwens wel het idee dat er was geknipt.
Bijvoorbeeld in de scene waar Mark Antony de keel van Quintus doorsnijdt.