- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Rome (HBO)
Rome (HBO)
fanaat
-
- 287 messages
- 91 votes
De aflevering van vanavond vond ik een geweldige aflevering. Vooral Marc Anthony VS Octavianus. En volgende week schijnt het ook weer een geweldige aflevering te zijn, ik kijk er erg naar uit.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Geweldige scene inderdaad. Ook de scene waarin Vorenus de macht opeist vond ik erg sterk. Geweldig goed acteerwerk in beide scene's.
fanaat
-
- 287 messages
- 91 votes
Wat krijgen we nou???

Komt er volgende week geen Rome of zo? Meestal zie je na afloop van een aflevering meteen al wat er volgende week gaat komen. Alleen deze keer zag je dat helemaal niet.
Goeie aflevering trouwens.
Iketes
-
- 1968 messages
- 1375 votes
Het is tot nu toe echt weer genieten geblazen
. Wat een topserie..
fanaat
-
- 287 messages
- 91 votes
Potverdorie!!! Waarom volg ik deze serie eigenlijk nog.
Is de reclame eindelijk afgelopen BANG weer een nieuwe reclame. Deze serie is zo geknipt als maar kan. En dan valt het vanavond ook nog eens uit. SBS6 bekijkt het maar. Ik ga wachten op de dvd box, die helaas voorlopig nog niet komt.
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
...En dan valt het vanavond ook nog eens uit. SBS6 bekijkt het maar. Ik ga wachten op de dvd box, die helaas voorlopig nog niet komt.
Amen.
Het viel trouwens niet uit. SBS heeft Rome naar de (late)woensdagavond verplaats. Schijnbaar hebben ze het opgegeven, want Rome trok nu niet bepaald veel kijkers.
Anyway, ze doen maar. Ik dl de rest van seizoen 2 wel.
First_contact
-
- 16 messages
- 164 votes
Voor 22:00 mag er geen expliciet geweld worden uitgezonden.
Nu het naar 23:45 verplaats is krijgen we dus de "harde versie" te zien waarschijnlijk?
fanaat
-
- 287 messages
- 91 votes
Klopt, de serie is nu voor 16 jaar en ouder. Ik ben hem toch maar weer gaan volgen.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Weet iemand welke aflevering er gisteren uitgezonden werd?
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
Episode Number 20: A Necessary Fiction
Nog 2 afleveringen te gaan dus.
fanaat
-
- 287 messages
- 91 votes
negen gegaan nog èèn te gaan. Ik ben benieuwd wat ze van de laatste aflevering van de hele serie gaan maken.
fanaat
-
- 287 messages
- 91 votes
Nou iets geweldig dus, mijn god wat heeft die laatste aflevering een indruk op mij gemaakt zeg. De laatste aflevering van totaal de hele serie had een hele andere sfeer dan alle voorgaande afleveringen.
Hoe die gekheid zich steeds meer een meester vormt over Marcus Antonius, prachtig en geweldig geacteerd. En je kan je ook echt helemaal in die persoon verdiepen, die sfeer in dat paleis als hij eenmaal zelfmoord heeft gepleegd. En het klopt allemaal. In de geschiedenis staat ook dat Cleopatra zichzelf heeft omgebracht met een slang.
Jammer dat in de serie ook een aantal dingen voorkomen die historisch gezien niet kloppen, bv: hoe Cicero aan zijn einde komt. En volgens mij hebben die Lucius Vorenus en Titus Pullo helemaal niet echt bestaan, nou daar is natuurlijk helemaal niets mis mee de historische gebeurtenissen van het oude Rome door de ogen van twee normale soldaten kijken. Maar dat normale gaat er helaas een beetje vanaf. Ze raken te veel betrokken bij de belangrijke personen bv: Octavianus, Jullius Ceasar en Marcus Antonius, en daar stoorde ik mij een beetje aan.
Maar voor de rest vind ik het een prachtige serie een die mooi realistisch beeld geeft van hoe er het in het oude Rome aan toe ging
Ik geef de serie een 4,0.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Toch wel. Ze worden genoemd in Caesars Commentarii de Bello Gallico.
Er wordt trouwens erg veel weggelaten in Rome en niet alles is inderdaad volgens de historie zoals wij die kennen. Gelukkig maar, het is in de eerste plaats een dramaserie en geen historische les.
Dionysos
-
- 852 messages
- 0 votes
Jammer dat in de serie ook een aantal dingen voorkomen die historisch gezien niet kloppen, bv: hoe Cicero aan zijn einde komt.
Dat vond ik dan wel weer een vette twist. Vooral als je (teveel van) zijn schrijfsels hebt gelezen schept die scène veel genoegdoening
.
janssen16
-
- 139 messages
- 676 votes
komt er ook weer een seizoen 3?
k hoop het wel 
Martin Van K
-
- 9050 messages
- 4553 votes
ik dacht ergens eens gelezen te hebben, dat de serie stopt na seizoen 2. De kijkcijfers liggen te laag, naar gelang het kostenplaatje.
janssen16
-
- 139 messages
- 676 votes
ah dat is wel jammer.. maar niet verrassend want seizoen 2 vond ik al iets minder sterk als seizoen 1
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Tijd terug mee gekapt te volgen op tv.
Te late uitzendtijd en het begon me ook niet meer zo te boeien als in seizoen 1
fanaat
-
- 287 messages
- 91 votes
De dvd box van seizoen twee komt uit op: 15-08-2007.
Ik zeg het maar even.
clintgodfather
-
- 250 messages
- 596 votes
Toch wel. Ze worden genoemd in Caesars Commentarii de Bello Gallico.
Er wordt trouwens erg veel weggelaten in Rome en niet alles is inderdaad volgens de historie zoals wij die kennen. Gelukkig maar, het is in de eerste plaats een dramaserie en geen historische les.
klopt volledig, heb het stuk lang geleden nog eens moeten vertalen in de les latijn. Heerlijke teksten trouwens die Commentarii; het makkelijkste latijn dat ik ooit gelezen heb.
PaulieWalnuts
-
- 1239 messages
- 815 votes
Waarom is deze serie zo belachelijk duur? Seizoen 1 heeft maar 12 afleveringen en seizoen 2 10! en dan 55/60 euro per box......
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Het is de duurste serie ooit gemaakt, die kosten moeten er uit! Ten tweede is het aanbod aan extra's meer dan normaal bij series. Het zijn ruim 6 discs voor maar 12 afleveringen. Daarnaast is het nogal een luxe uitgave. Met andere woorden; dat geld zie je wel terug in de kwaliteit van de uitgave.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5736 votes
Is de serie ook goed te doen als je niet echt "into" de Latijnse geschiedenis achtige scène bent?? Ik heb de serie namelijk vandaag gekocht in Monaco (wel Néerlandais sous-titres).
Iketes
-
- 1968 messages
- 1375 votes
Releasedatum uitgesteld
Wel alvast pre-order geplaatst 
PaulieWalnuts
-
- 1239 messages
- 815 votes
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Hoeveel DVD's? Evenveel extra's als seizoen 1 had (die 6-disc versie)? In dat geval is die box een zekere aankoop, maar als de extra's minder zijn kan je ze net zo goed los kopen.
fanaat
-
- 287 messages
- 91 votes

Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Is de serie ook goed te doen als je niet echt "into" de Latijnse geschiedenis achtige scène bent?? Ik heb de serie namelijk vandaag gekocht in Monaco (wel Néerlandais sous-titres).
Ik heb het altijd interessant gevonden dus erg goed kan ik daar niet over oordelen, maar als de geschiedenisles je niet aanspreekt (wat het nauwelijks is) dan kan je het altijd doen voor de goede verhaallijnen, de machtstrijd, de schets van het rauwere leven op straat en de goede acteerprestaties.
PaulieWalnuts
-
- 1239 messages
- 815 votes
Hoeveel DVD's? Evenveel extra's als seizoen 1 had (die 6-disc versie)? In dat geval is die box een zekere aankoop, maar als de extra's minder zijn kan je ze net zo goed los kopen.
Dat zit ik me dus ook af te vragen. Anders koop ik ze inderdaad alsnog los.