• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.069 votes
Profile

Rome (HBO)

alexis

• 381 messages
  • 489 votes

vanaf 1 januari start op sbs de serie Rome (van HBO). Het schijn razend populair in USA en UK te zijn en ze gaan er al een tweede seizoen van opnemen...

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Is het dit Rome dat je bedoelt? Op Canvas hebben ze maandag al de zevende of achtste aflevering gegeven en ik mag zeggen dat het inderdaad een redelijk goeie reeks is.

Verwacht echter geen grootste veldslagen, maar het gaat meer over het politieke gekonkelfoes en de decadentie die troef waren in het Romeinse rijk van die dagen.

Wel volledig volgen, dan wordt het pas interessant.

alexis

• 381 messages
  • 489 votes

speedy23 wrote:

Is het dit Rome dat je bedoelt? Op Canvas hebben ze maandag al de zevende of achtste aflevering gegeven en ik mag zeggen dat het inderdaad een redelijk goeie reeks is.

Verwacht echter geen grootste veldslagen, maar het gaat meer over het politieke gekonkelfoes en de decadentie die troef waren in het Romeinse rijk van die dagen.

Wel volledig volgen, dan wordt het pas interessant.

het is inderdaad dezelfde en start dus op sbs6 op nieuwjaarsdag

chrissie

• 749 messages
  • 5035 votes

Moet je zeker van in het begin volgen; voor mij een van de beste reeksen van het ogenblik

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Volgens de gids duurt ie 2 uur. Zenden ze meerdere afleveringen uit vandaag of duren ze altijd zo lang?

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

Het zijn twee afleveringen...

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

The One Ring wrote:

Volgens de gids duurt ie 2 uur. Zenden ze meerdere afleveringen uit vandaag of duren ze altijd zo lang?

Het zijn telkens afleveringen van een 50-tal minuten met voor elke nieuwe aflevering een overzichtje van een drietal minuten van wat er voordien gebeurd is.

Op Canvas is er één groot voordeel: geen reclame.

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

het was wel even wennen zeg maar ik ga de serie wel verder kijken

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

stan wrote:

het was wel even wennen zeg maar ik ga de serie wel verder kijken

Idem dito.

Zag er zeker wel strak uit en het verhaal boeit me wel.

Ga zeker volgende week weer kijken.

Maar ik weet niet of het wel zo''n geschikt idee is voor meerdere regisseurs te gebruiken.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Wat was er wennen aan?

Heel erg goed vond ik het. Die politieke spelletjes kon je wel aan de Romeinen over laten. Geweldig altijd. Goed ook dat het zich niet enkel concentreert op de hooggeplaatste heren maar ook op de legionnairs. Zo kan het zich dalijk toch nog onderscheiden van I, Claudius.

Is er eigenlijk als iets bekend van hoe lang deze serie gaat duren?

BoordAppel wrote:

.

Is er eigenlijk als iets bekend van hoe lang deze serie gaat duren?

12 afleveringen.

SBS heeft trouwens zitten knippen in sommige (geweld)scenes. Bijvoorbeeld in de scene waar Titus iemand door z'n nek steekt, was oorspronkelijk veel meer gore te zien. Ook het gevecht op het Forum was flink in geknipt.

Agony

• 1985 messages
  • 1256 votes

Ik heb gisteren ook zitten kijken. Vond het nog niet superboeiend, maar wel leuk genoeg om het volgende week nog een kans te geven.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

JoeHallenbeck wrote:

SBS heeft trouwens zitten knippen

Dikke kans dat ze het zo aangeleverd hebben gekregen, misschien zelfs zonder dat ze het zelf weten.

Is het niet vanwege die nieuwe regel dat er voor 22:00 geen expliciet geweld meer mag worden vertoond op de buis?

Kan me herinneren dat er vorige week ook flink in Gladiator was gesneden (die ook om 20:30 was begonnen).

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

speedy23 wrote:

(quote)

Het zijn telkens afleveringen van een 50-tal minuten met voor elke nieuwe aflevering een overzichtje van een drietal minuten van wat er voordien gebeurd is.

Op Canvas is er één groot voordeel: geen reclame.

Dat is zeker een voordeel, maar ik moet zeggen dat de reclame tussendoor telkens erg kort duurde. 2 minuutjes of zo. Daarbij zendt SBS6 twee afleveringen achter elkaar uit, waardoor je er beter in blijft.

Mijn eerste indruk is dat het een goede serie is. Ik had al vaker gehoort dat HBO voor kwaliteit moest staan, maar ditis de eerste keer dat ik zo een serie zie. De Romeinse tijd wordt erg mooi weergegeven. De aankleding is natuurlijk prachtig. Ik ga hem zeker verder volgen.

bebdn

• 1884 messages
  • 1148 votes

HBO is dan ook de enige zender in de VS die zijn programma's niet onderbreekt voor reclame

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

Dat vond ik wel goed van SBS dat ze er 2 achter elkaar uitzonden want toen de 1e aflvering was afgelopen zat ik net goed in het verhaal dus was het wel lekker makkelijk

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

JoeHallenbeck wrote:

Is het niet vanwege die nieuwe regel dat er voor 22:00 geen expliciet geweld meer mag worden vertoond op de buis?

Dat is niet zo nieuw; het is al sinds de invoering van de Kijkwijzer: films met een '16'-keuring mogen niet voor 22:00 uur worden uitgezonden, films met een '12'-keuring niet voor 20:00 uur. Aangezien het een zelfkeuringssysteem is, is het voor omroepen vrij eenvoudig om bepaalde stukken - meestal geweld - in te korten om op een lagere leeftijdscategorie uit te komen (hetzelfde verschijnsel speelt al veel langer in Duitsland met de FSK, waar de Kijkwijzer in feite vanaf is gekeken).

Met name SBS voert dit soort inkortingen nogal vaak uit; de film (of in dit geval de serie) krijgt in de Kijkwijzerdatabase dan de markering 'SBS-versie', en op www.kijkwijzer.nl[/url] is te zien dat de serie Rome inderdaad deze markering heeft (ik zou er graag direct aan linken, maar de site is een onhandig flash-ding).

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Grrr, ik heb het gemist!! Het downloaden staat al aan, wat ik zwaar kl*te vind omdat het me nogal een moeilijke serie lijkt en zó goed is mijn engels ook al weer niet

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Dan wacht je lekker op de dvd. Kijkt heel wat aangenamer denk ik...

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Een DVD hier in nederland? Goh jaah, ik wacht graag nog een jaartje..

Maar ik heb al een oplossing gevonden.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Liever een jaartje wachten (de Engelse dvd zal trouwens wel sneller verschijnen) dan naar één of andere lame-ass computerschermpje te kijken (en afwachten hoe de kwaliteit is).

Rome kan trouwens wel op de site worden toegevoegd, aangezien het een mini-serie is. Dus als iemand zich geroepen voelt..

Leno

• 5921 messages
  • 4399 votes

JoeHallenbeck wrote:

Rome kan trouwens wel op de site worden toegevoegd, aangezien het een mini-serie is. Dus als iemand zich geroepen voelt..

Het is een serie, waar ook een tweede seizoen van gaat komen.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

gotti wrote:

Liever een jaartje wachten (de Engelse dvd zal trouwens wel sneller verschijnen) dan naar één of andere lame-ass computerschermpje te kijken (en afwachten hoe de kwaliteit is).

Het schijnt dat er tegenwoordig computers zijn met een soort apparaat, waarmee je dvd's kunt maken. "Branden" noemen ze dat geloof ik

ik wil echt niet weer een hele wel-of-niet downloaden discussie beginnen, maar als ik moet kiezen tussen: verknipt, ondertitels en reclames of beeldschone HDTV widescreen downloadjes dan is de keuze heel erg snel gemaakt.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

En ik maar berichten verwijderen en users pm's sturen dat er niet over downloaden wordt gediscussieerd. .

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Oh sorry

in mijn tijd mocht je alleen geen directe links plaatsen

Rome dus ! op sbs 6

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Jordy wrote:

(quote)

Het schijnt dat er tegenwoordig computers zijn met een soort apparaat, waarmee je dvd's kunt maken. "Branden" noemen ze dat geloof ik

ik wil echt niet weer een hele wel-of-niet downloaden discussie beginnen, maar als ik moet kiezen tussen: verknipt, ondertitels en reclames of beeldschone HDTV widescreen downloadjes dan is de keuze heel erg snel gemaakt.

Hetzelfde hier. Maar dan voor series als Veronica Mars, Reunion, Lost en The OC, daar is het taalgebruik wat makkelijker dan bij deze Rome. Maar het is nog niet zeker of er een Seizoen 2 komt. Er werd door HBO en BBC 100.000.000 dollar in de serie gestopt en er werd zes jaar aan gewerkt.

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

Ja maar het is tot nu toe wel de moeite waard

stinissen (crew films & series)

• 23434 messages
  • 76917 votes

Zit nu bij aflevering 8 en ik moet zeggen dit smaakt naar meer.

Samen met Lost en Prison break zijn dit voor mijn de beste series al kun je ze niet met elkaar vergelijken.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.