• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.166 votes
Profile

Rome (HBO)

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Wederom een prachtige aflevering .

Deze serie staat overeind door puur en alleen acteerwerk,en daarbij fantastische decoren.

Super:

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Ik praat bijna alleen tegen mezelf op dit topic. .

Willen jullie soms zeggen dat jullie nooit kijken naar deze magnifieke serie?.

Ik voel me alleen.

stinissen (crew films & series)

• 23434 messages
  • 76917 votes

De serie is gewoon TOP en kan nu al niet wachten op de 2de serie het einde van serie 1 was geweldig.

Kenshin

• 168 messages
  • 101 votes

Zonder te muggeziften over de historische correctheid van de serie vind ik het een gemiste kans om het motief van Brutus om Caesar te vermoorden vanwege de geruchten dat Brutus Caesar's onechtelijke zoon zou zijn en dat Ceasar hem daarom een hand boven het hoofd houdt. te negeren. Denk er maar eens over na, het zou perfect in het script passen.

Daarnaast hadden ze meer kunnen doen met de epileptische aanvallen van Caesar. Had hij niet zijn eigen moord geregisseerd om een publieke afgang te voorkomen?
Verder vind ik dat mens van de Junii onuitstaanbaar.

Robbertroos

• 29 messages
  • 30 votes

Ik vind dit een behoorlijke tegenvaller. Voor een van de duurst gemaakte series ooit, zie je het er niet vanaf. Waar is al dat geld naar toe gegaan?? Kleding ofzo... Ik zit niet te kijken naar een modeshow. Het is meer een of andere soap. Ik heb ook de hele tijd het gevoel dat er ongelooflijk veel in is geknipt. Ceasar vecht de ene oorlog na de andere maar daar krijgen we niks van te zien. Niet dat ik zo'n actie gericht iemand ben, maar nu lijkt het meer dat ceasar op vakantie is in Griekenland en Egypte.

Agony

• 1985 messages
  • 1256 votes

Vind het ook tot nu toe tegenvallen. Het boeit me nog wel genoeg om op een lamme zondagavond te kijken, maar het is soms wel erg langdradig. Kostuums en locaties zien er top uit, maar er mag wat mij betreft wel wat meer actie in en wat minder "soap"....

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Hmmm, is inderdaad iets minder aan het worden maar je wordt zo meegesleept in het verhaal dat je wel moet blijven kijken iedere week.

Mag dan wel op een soap beginnen te lijken, het is wel een verdomde goede soap

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Hoeveel afleveringen zijn er nog over?

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Volgende week belooft wat.

Gister was het wel wat zwakjes...

Kenshin

• 168 messages
  • 101 votes

De aflevering die volgende week komt is de beste, gevolgd door de eerste aflvering en daarna die in Egypte.

Skyper

• 646 messages
  • 0 votes

maar hoeveel zijn er nog over?

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Nu komen er nog 2 afleveringen.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Toen ik gisteren Trainspotting herzag kwam ik erachter dat Kevin McKidd, die Lucius Vorenus speelt ook in die film zat! Daar speelt hij Tommy. Het is dat ik op IMDb heb gekeken want ik had m echt niet herkend in die film .

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Gister een zeer goede aflevering.

Ben zeer benieuwd hoe het volgende week afloopt want de details van hoe het eindigd weet ik niet precies.

Naar seizoen 2 kijk ik ook met spanning uit.

Dat zal voornamelijk gaan over hoe Octavian aan de macht komt volgens mij.

Agony

• 1985 messages
  • 1256 votes

ik ben inmiddels afgehaakt. Geen beste serie. allemaal wel mooi gemaakt, maar totaal niet boeiend. Er gebeurt veel te weinig per aflevering. Nee, doe mij maar lekker Lost, 24, Prison break enz.....

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

Agony wrote:

ik ben inmiddels afgehaakt. Geen beste serie. allemaal wel mooi gemaakt, maar totaal niet boeiend. Er gebeurt veel te weinig per aflevering. Nee, doe mij maar lekker Lost, 24, Prison break enz.....

Prison Break ken ik niet. Het grote verschil tussen Rome en 24/Lost is dat Rome gebaseerd is op historische feiten, en daarrond een fictie-verhaal geweven is. Lost en 24 zijn zuiver fictie, Lost zelfs fantasy. Niet echt vergelijkbaar dus. Vooral 24 is inderdaad volgepropt met actie, waardoor het niet erg geloofwaardig is dat het effectief in 24 uur zou kunnen gebeuren : nooit files, Sutherland wordt gemarteld tot hij bewusteloos is, maar loopt enkele uren daarna weer vrolijk rond, ... Kortom, de opzet is totaal anders. Dat er in Lost per aflevering meer gebeurt dan in Rome, betwijfel ik, na de eerste serie weet je eigenlijk nog niets.

Daar waar 24 volgepropt wordt met actie, worden bij Rome de karakters beter getekend, intriges blootgelegd, ... Je moet daar natuurlijk voor openstaan.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een fan van Lost, en heb van 24 3 reeksen gevolgd. Op de duur werd 24 wel wat "teveel van hetzelfde".

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

KrisV wrote:

[ en heb van 24 3 reeksen gevolgd. Op de duur werd 24 wel wat "teveel van hetzelfde".

Begin dan maar niet aan seizoen 4

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

Heb ik ook niet gedaan

Ik meen me te herinneren dat het op hetzelfde moment als een andere reeks werd uitgezonden (waarschijnlijk zelfs Lost) en ik had mijn dosis 24 reeds gehad.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

stinissen wrote:
het einde van serie 1 was geweldig.

Geweldig en klote tegenlijk.
Ik had echt zo'n sympathie opgewekt voor Ceasar in deze 12 afleveringen dat ik haast in de tv wilde springen tijdens de moord-scene in de senaat.
Ik hou er in in ieder geval een shit-gevoel aan over.

Zou hij echt zo'n tiran zijn geweest ?,aangezien ik hem niet zo beschouw na het zien van deze serie.
Een serie die werkelijk magnifiek is en me nog geruime tijd zal bijblijven.

Is z'n 8 miljoen € per aflevering wel waard.
Prachtige serie

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

erg mooie serie! 1 van de weinige vastigheden voor mij op de tv op dit moment.

Ik kijk erg uit naar het 2de seizoen. Octavianus zijn leven is misschien nog wel interessanter dan dat van Caesar.

Ook erg mooie slotaflevering. Waarom kwam het Ook Gij Brutus niet naar voren.. Zou dat expres gedaan zijn?

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Geweldige laatste aflevering. Alleen wel erg duidelijk dat erin geknipt was. De makers zouden de verantwoordelijken moeten vervolgen tot in de hel.
Anyhow, dat tweede seizoen mag er van mij wel aankomen, zeker als het zo goed in elkaar zit als dit seizoen.

Zou hij echt zo'n tiran zijn geweest ?,aangezien ik hem niet zo beschouw na het zien van deze serie.

Een tiran was hij zeker niet. Hij was erg populair bij het Romeinse volk dat nogal verontwaardigd was over zijn moord.

Ook erg mooie slotaflevering. Waarom kwam het Ook Gij Brutus niet naar voren.. Zou dat expres gedaan zijn?

Nee, vast per ongeluk . Ik zat ook de hele tijd op dat tu quoque, Brute, fili mi! of iets van die strekking te wachten. Vond het wel grappig eigenlijk dat het niet kwam.

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

Heel mooi einde en door deze serie zie je hoe het in de geschiedenis was en dat geeft je toch een ander beeld

Komt er dan een 2e seizoen? nee toch

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Nee, vast per ongeluk . Ik zat ook de hele tijd op dat tu quoque, Brute, fili mi! of iets van die strekking te wachten. Vond het wel grappig eigenlijk dat het niet kwam.

ja aan de ene kant is het wel goed want het is wel een immens cliché, maar toch stiekem zat ik er wel op te wachten. Achjah..

wanneer komt seizoen 2, weet iemand dat?

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

stan wrote:

Heel mooi einde en door deze serie zie je hoe het in de geschiedenis was en dat geeft je toch een ander beeld

Het is niet helemaal de waarheid wat je hier te zien krijgt, bedenk dat wel. Vrijwel alles rondom Lucius Vorenus en Titus Pullo is verzonnen en voor het gemak zijn er in het leven van Caesar ook wat dingen aangepast (of simpelweg niet genoemd).

Maar dat maakt de serie er natuurlijk niet slechter op .

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ik vond de laatste aflevering een beetje slecht afgerond. Ja, de moord op Julius Ceasar is goed gemaakt. Maar de verhalen van Titus Pullo en Lucius Vorenus hadden wat beter afegwerkt kunnen worden. Pullo doet in de laatste aflevering vrijwel niets meer en het eindigt nogal vreemd met hem. Vorenus' vrouw pleegt om totaal ongeloowaardige reden zelfmoord. Erg vreemd. Ze krijgt een probleem en ze springt gelijk de diepte in. Een beetje nonsens. Ook daar eindigt de serie meteen, zonder dat we weten hoe het Vorenus verder zou vergaan. Verder krijgen we ook geen reacties van een aantal figuren op de moord van Ceasar. Ook zou wat info (eventueel via wat tekst achteraf) over hoe het nu verder ging met het keizerrijk geen kwaad kunnen.

Maar buiten dat om, goede serie.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

ik denk dat je die info krijgt in seizoen 2. Geweldig shot ook van Octavianus trouwens toen de moeder van Brutus vertelde wat er was gebeurd. Mooi opstapje voor het nieuwe seizoen. Zou je gelijk Octavianus al wat ouder zien of gaat hij eerst nog groeien in de serie(hij heeft nog niet veel minuten gehad) en komt er bijvoorbeeld nog een 3de seizoen aan?

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Pullo doet in de laatste aflevering vrijwel niets meer en het eindigt nogal vreemd met hem.

Wat was daar vreemd aan? Hij vraagt vergiffenis aan de goden. Dat Eirene met hem meegaat zegt ook al genoeg over haar. Einde verhaal.

Vorenus' vrouw pleegt om totaal ongeloowaardige reden zelfmoord. Erg vreemd. Ze krijgt een probleem en ze springt gelijk de diepte in. Een beetje nonsens.

Denk er wel aan dat de Romeinse samenleving heel anders is dan die van ons. Zelfmoord was ook een geaccepteerde eervolle dood, daar kan je nu ook niet meer mee aankomen .

Zou je gelijk Octavianus al wat ouder zien of gaat hij eerst nog groeien in de serie(hij heeft nog niet veel minuten gehad) en komt er bijvoorbeeld nog een 3de seizoen aan?

Tweede seizoen zal wel over Octavianus gaan die de macht gaat grijpen. Hij was toen geloof ik een jaar of 19 dus deze acteur kan nog wel mee.
Deze verhaallijn zou ook wel slim zijn, zodat ze paralellen met I, Claudius kunnen ontlopen.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Respekked wrote:

ik denk dat je die info krijgt in seizoen 2. Geweldig shot ook van Octavianus trouwens toen de moeder van Brutus vertelde wat er was gebeurd. Mooi opstapje voor het nieuwe seizoen. Zou je gelijk Octavianus al wat ouder zien of gaat hij eerst nog groeien in de serie(hij heeft nog niet veel minuten gehad) en komt er bijvoorbeeld nog een 3de seizoen aan?

Is het al zeker dat er een seizoen 2 komt? Volgens mij niet toch? HBO heeft in elk geval niets laten weten op Rome's site...

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

ik heb geruchten gehoord en het hier gelezen.. Weet er ook niks zeker van

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.