• 178.172 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.351 actors
  • 9.374.517 votes
Profile

Zomergasten (+Wintergasten)

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Het modewereldje dat bulkt van de homo's. Ik vind de keuze voor Maurice niet eens is zo gek maar eerder clichébevestigend. Maakt me ook al een beetje huiverig voor de eerste uitzending.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Benieuwd wat deze eerste avond gaat brengen. Ik heb totaal geen idee wat ik zowel van de gasten als van Der Linden kan verwachten. Goede keuzefilm trouwens.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Wel lastig lijkt me, voor VDL, om direct met twee gasten te beginnen. Wie moet ze hoe lang aankijken, wie krijgt of neemt het woord, moeten de twee even veel/lang praten, moeten ze bij een persoonlijke vraag beide een apart antwoord na elkaar geven,...

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Tot nu toe een enorm stroef gesprek. Valt me op dat Linden echt te veel praat (nee echt), stelt wat triviale vragen en op hun beurt geven meneer V&R ook niet veel prijs.

Erg afstandelijk en conceptueel, maar met weinig gevoelde passie.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Het is een beetje routinematig praten over het werk. Kan mij nog niet heel erg boeien.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Ik ben afgehaakt. Alleen maar fragmenten en gepraat over mode, als er iets niet interessant is...

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Idem dito hier. Staat nog wel op de achtergrond op, maar echt kijken ga ik niet meer.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Boring as fuck!

Arnie

• 1082 messages
  • 1881 votes

Ze is veel te journalistiek bezig, alsof Viktor en Rolf daar in functie zitten en nu toevallig aan de hand van fragmenten hun werk moeten duidelijk maken. Zomergasten kan op vele manieren, maar hoort toch op zijn minst een gesprek te zijn.

Grindhouse

• 828 messages
  • 1686 votes

Verschrikkelijk saai inderdaad. Wel een leuk fragment uit Funny Face. Moet die film maar eens gaan zien.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Ik ben ook afgehaakt, maar dat komt vooral door de onderwerpen. Mode boeit me nu eenmaal geen reet. Linden is me meegevallen, alhoewel de bovenstaande commentaren wel kloppen.

Volgende gast ga ik denk ik wel geheel kijken (ik had al verwacht dat dit me niet genoeg zou interesseren).

-fal

• 2028 messages
  • 2290 votes

Naast saai ook wat pijnlijk om naar te kijken. Zou niet graag in haar schoenen zitten nu.

Arkadi.

• 797 messages
  • 870 votes

Dit is wel erg schrijnend. De mannen weten buiten en in hun werkveld weinig spannende/interessante dingen te vermelden.

Van der Linden beheerst het vakmanschap van een interviewer niet om door te vragen op momenten dat dit wel gewenst is. Dit maakt het onderscheid tussen een goede en uitmuntende interviewer.

Maar misschien ben ik te vroeg in mijn oordeel...

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Arkadi. wrote:

Van der Linden beheerst het vakmanschap van een interviewer niet om door te vragen op momenten dat dit wel gewenst is. Dit maakt het onderscheid tussen een goede en uitmuntende interviewer.

Heb het idee dat ze soms juist even haar mond moet houden. Laat de heren maar eventjes in stilte verzakken, wellicht komt er dan uiteindelijk meer uit. Nu kapt ze het direct af (bijvoorbeeld tijdens het gesprek over hun jeugd), en begint ze alweer nieuwe dingen te opperen (of telkens dezelfde dingen te herhalen "De mode industrie wordt sneller.. Parijs dit, Parijs dat")..

Arkadi.

• 797 messages
  • 870 votes

dat is dus eigenlijk wat ik bedoel: doorvragen op het punt waarop het interessant wordt.

Of het nu is door een stilte te laten vallen of er gelijk op in te hakken maakt me niet uit.

Hier zijn meerdere manieren voor.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Had ik toch gelijk met mijn principiële niet-kijken

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

Ik vond het best meevallen eigenlijk. Geen passionele emotie, maar dat had ik ook niet verwacht van twee ontwerpers die zichzelf onderdeel hebben gemaakt van hun eigen concept. Een concept dat bewust een zekere abstractie en ongrijpbaarheid heeft.

Viktor en Rolf zijn geen types om hun diepste zielenroerselen op tafel te smijten. Ik had de indruk dat Van Der Linden dat wist en ik denk eigenlijk niet dat ze meer had kunnen bereiken met doorvragen. Eerder met een beetje meer zwijgen misschien. En ze mag ook wat minder duidelijk bruggetjes inkoppen. Die lagen er wel heel dik bovenop. Alsof ze in antwoorden soms naar een woord zocht om het gesprek naar het volgende fragment af te buigen.

Een grootse uitzending was het zeker niet. Maar Viktor en Rolf bleken filmliefhebbers en kwamen met fragmenten die me heel makkelijk door de avond heen haalden. Ik heb weinig met mode an sich, maar wel met kunst. Ik heb me prima vermaakt, maar het is geen aflevering die zal blijven hangen.

Van Der Linden lijkt op het eerste gezicht vooral wat kleurlozer dan eerdere Zomergasten-presentatoren. Dat kan zowel positief als negatief gaan werken. Daar ben ik nog niet uit. Het programma lijkt ook weer wat meer naar zijn oude formule te gaan. Meer over de fragmenten en minder een marathoninterview onderbroken door fragmenten, wat de laatste jaren nogal eens gebeurde.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

starbright boy wrote:

Het programma lijkt ook weer wat meer naar zijn oude formule te gaan. Meer over de fragmenten en minder een marathoninterview onderbroken door fragmenten, wat de laatste jaren nogal eens gebeurde.

Dat viel me ook op, en dat aspect bevalt me wel.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik kon er maar even naar kijken. Ze hadden buiten mode om niets te melden en kwamen erg stroef en oninteressant over. En als ik zo jullie meningen lees heb ik niets gemist.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Ik vond Van der Linden trouwens bepaald niet slecht. Ben benieuwd wat ze kan met gasten die niet alleen over mode praten.

BASWAS

• 985 messages
  • 1145 votes

Ik heb Victor & Rolf nauwelijks iets horen vertellen over mode, ze hadden het vooral over pogingen om te ontsnappen aan de eigen werkelijkheid. Jammer dat Margriet van der Linden die ontsnappingspogingen regelmatig om zeep probeerde te helpen met de schuchtere nuchterheid van een Hollandse schooljuffrouw.

Het was wel boeiend, maar geen topuitzending doordat het nooit echt lekker vlot ging lopen tijdens de te feitelijke gesprekjes. Ik ben benieuwd hoe Van der Linden zich in de overige 5 uitzendingen ontwikkelt. Volgende week is de prettig gestoorde praatjesmaker Prem Radhakishun met zijn drammerige opstandigheid/verongelijktheid aan de beurt.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Teleurstellend begin van het seizoen wat mij betreft. De twee gasten kwamen nauwelijks uit hun eigen wereldje en alle fragmenten draaide of om mode of om het homo zijn.

Daarnaast was Van der Linden ook niet erg sterk. Vooral met Rolf wist ze zich niet al te goed raad. Jammer maar geen ramp. Volgende week een op voorhand interessantere gast wat mij betreft ik ben benieuwd.

Voor een iets uitgebreider commentaar op de uitzending zie ook http://filmmad.wordpress.com

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

Hopelijk krijgt het tegengas dat ze aan Prem zal leveren geen feministisch toontje, want Prem eet haar zeker op.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Deze eerste aflevering van Zomergasten had wel érg veel tijd nodig om op gang te komen. Victor en Rolf voelden zich een beetje ongemakkelijk om nu zelf te moeten vertellen, in plaats van hun werk dat te laten doen. Van der Linden kon daar ook niet echt veel mee, en dat resulteerde in nogal voorspelbare fragmenten en taaie gesprekken tussendoor met veel stiltes. Bij het zoveelste modefragment had ik het wel gehad en twijfelde ik of ik verder moest kijken, maar toen sloeg het ineens naar de positieve kant om: op het moment dat het fragment van Ludwig werd getoond. Rolf, die de hele tijd vrij zwijgzaam zijn compaan en de interviewer zat aan te kijken, verwoordde dat fragment en de verbanden naar zijn eigen leven en werk zó mooi dat er echt een keerpunt ontstond. Vanaf dat moment werden de fragmenten interessanter (Paris Is Burning, The Hours, Leigh Bowery) en kwam er wat meer 'schwung' in. Nog steeds vrij zwijgzaam, het zijn nu eenmaal introverte mannen, maar ze namen (en kregen) meer de tijd om de indrukken goed te verwoorden.

Geen geweldige aflevering, daarvoor was het begin te ongemakkelijk, maar toch ben ik erg blij dat ik de volle 3 uur heb afgekeken, anders had ik heel wat moois gemist.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Ook de tweede keuze film is inmiddels bekend. Prem Radhakishun gaat voor de Indiase film Sarkar. Een Indiase versie van The Godfather. Ik ben benieuwd.

Sarkar (2005)

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Vervelend mens die interviewster en die twee homo's hadden ook al niet veel boeiends te melden.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Dit programma is zijn aanvankelijke aantrekkingskracht al lang verloren. De interviewster, de gasten en het oninteressante thema hebben er voor gezorgd dat ik na 30 minuten in slaap ben gevallen.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

De derde film, die van Trudy Lahue is Mephisto (1981) .

Arnie

• 1082 messages
  • 1881 votes

starbright boy wrote:

De derde film, die van Trudy Lahue is Mephisto (1981) .

Dat belooft wat. Een van mijn favorieten, deze film. Sterker nog, ze maait hiermee het gras voor mijn voeten weg. Het was wellicht ook mijn keuzefilm geweest

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Arnie wrote:

(quote)

Dat belooft wat. Een van mijn favorieten, deze film. Sterker nog, ze maait hiermee het gras voor mijn voeten weg. Het was wellicht ook mijn keuzefilm geweest

Welnee, jouw keuzefilm zou 'Koko Flanel' geweest zijn.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.