• 178.171 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.350 actors
  • 9.374.484 votes
Profile

Zomergasten (+Wintergasten)

wolfmanrene

• 688 messages
  • 2912 votes

Erg boeiende zomergast. Mooi hoe hij enerzijds volledig de regie in handen nam - 'daar komen we later deze uitzending over te spreken' - en anderzijds onvoorstelbaar open en openhartig was. Niet zo vaak gezien in Zomergasten dat een gast zichzelf zo bloot durft te geven.

Donkerwoud

• 8664 messages
  • 3942 votes

Helaas niet heel veel ervan gezien. Het viel mij wel op dat deze knul Zomergasten echt aangreep als podium om in het reine te komen met zijn eigen fouten in het karakter. Dat is wel echt ontzettend dapper, en het levert voor de kijker boeiende TV op.

Misschien dat ik het aanstaande zaterdag even in de herhaling, vermoedelijk niet.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

Precies mijn idee. Hij durfde volledig bloot te gaan. Dat was de kracht van de uitzending. Aanzienlijk interessanter dan vorige week. Ook veelal boeiende fragmenten.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ik heb gister avond Sunset Blvd. verkozen boven Zomergasten, maar hier de reacties lezend weet ik niet of het zo'n goed idee was (de film was overigens erg goed). Wordt altijd herhaald toch?

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Was inderdaad heel interessant. Ik had het opgenomen om daarna even doorheen te zappen, maar uiteindelijk toch 2 van de 3 uur gekeken. Was duidelijk te zien dat Tom Holkenborg al maanden bezig was geweest met de uitzending, de presentator hoefde bijna niks meer te doen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

danuz wrote:

Ik heb gister avond Sunset Blvd. verkozen boven Zomergasten, maar hier de reacties lezend weet ik niet of het zo'n goed idee was (de film was overigens erg goed)

Sunset Blvd. is erg fraai natuurlijk en altijd te verkiezen boven welk TV programma dan ook maar.

. Wordt altijd herhaald toch?

Ja, op zaterdag middag

Zelf gisteren maar eenm klein stukje gezien over de Baghwan in Barlo. Was wel interessant. Ik had het idee dat Heijne ook veel beter in zijn vel zat. Zaten meer op een golflengte samen. Bij Plasterk (zaterdag kort stukje van de herhaling bekeken was hij te onderdanig en te geimponeerd leek wel).

Bij Plasterk het begin gezien met Joni Mitchell. En hoewel die docu (zoals veel van dat soort dingen) veel te positief/aanbiddend was, wel weer erg genoten van Joni Mitchell, die qua muziek tot mijn Top 10 aller tijden hoort (veel doen met weinig)

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Vond het erg interessant om te horen dat hij als Junkie XL eigenlijk steeds aan een bepaald verwachtingspatroon wil (moet) voldoen, en eigenlijk maar weinig creatieve vrijheid heeft. Ik moet zeggen dat het stukje filmmuziek wat ze lieten horen wat hij voor 'Blind' heeft gecomponeerd best okee was. Ik ben benieuwd wanneer de beste man zijn meer experimentelere dingen op plaat gaat zetten, want de muziek die Junkie XL maakt is mij te plat.

thomzi50

• 1991 messages
  • 2530 votes

Ik haak bij Zomergasten vaak na een klein uur af, maar bij Junkie XL heb ik boeiend drie uur zitten te kijken. Fijne, sobere presentatie van Heijne met een openhartige, vriendelijke en eerlijke gast, die bovendien leuke fragmenten en een steengoede film had uitgekozen. Kon niet veel beter eigenlijk

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Heb alleen laatste uurtje gezienen viel er op een geniaal moment in. Met het prachtige Suzanne van Herman van Veen. Een bijna evenaring van de meester himself. Alleen niet meegekregen waarom dat fragment dus zaterdag nog maar even kijken. Vond het laatste deel verder niet zo boeiend als de aflevering van vorige week eigenlijk. De voor ons 'gekke' Amerikaanse samenleving fragmenten waren nu niet echt verassend en lijken allemaal een beetje op elkaar. Maar ga er zaterdag toch nog maar even voor zitten na deze reacties want krijg de indruk dat het toch wel de moeite waard was.

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Suzanne van Herman vind ik zelfs mooier dan het origineel.

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Pastichio Rocker wrote:

Ik ben benieuwd wanneer de beste man zijn meer experimentelere dingen op plaat gaat zetten, want de muziek die Junkie XL maakt is mij te plat.

Wellicht moet je zijn project Weekend at Waikiki eens opzoeken, dat kwam gisteren helemaal niet ter sprake.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4695 votes

Ik ken dit programma als Belg zijnde eigenlijk helemaal niet. Blijkbaar wordt het herhaald op zaterdagnamiddag? Is dat dan enkel het programma Zomergasten of ook die film? Of zit dat er gewoon in?

Maw: Zenden ze Eraserhead dan ook nog uit? Wil die namelijk heel graag eens herzien!

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Finisterra wrote:

Ik ken dit programma als Belg zijnde eigenlijk helemaal niet. Blijkbaar wordt het herhaald op zaterdagnamiddag? Is dat dan enkel het programma Zomergasten of ook die film? Of zit dat er gewoon in?

Maw: Zenden ze Eraserhead dan ook nog uit? Wil die namelijk heel graag eens herzien!

Nee, alleen Zomergasten. Zou wel apart zijn Eraserhead op de zaterdag middag. Zou ook ten koste gaan van het gemiddelde van Eraserhead.

Dit is trouwens letterlijk een donkere film. Op tv zie je dan 2 felle logo's in de hoeken hangen. Dat is lelijk en stoort wat mij betreft.

Ik wacht wel op de Dvd.

MXO

• 1449 messages
  • 532 votes

Prachtige uitzending van Zomergasten. Ik heb genoten gisteren. Prachtige fragmenten van onder andere Morricone, Herman van Veen en van de 'Van Cooten en de Bie'-journalistiek. Het was inderdaad duidelijk dat Tom Holkenborg zijn avond goed had voorbereid. Daarbij had hij tijdens het programma de totale controle, zelfs op de momenten dat hij zijn controle verloor.

Ik vond de uitleg van Tom Holkenborg over Eraserhead overegens ook ophelderend. Ik kon me verschrikkelijk goed vinden in zijn uitleg. Ik heb dan geen last van paniekaanvallen, maar bij koorts ga ik vaak verschrikkelijk ijlen. Sommige beelden die Lynch laat zien komen angstwekkend dichtbij het gevoel dat ik ervaar tijdens dit ijlen. Ik heb Eraserhead gedurende de hele film willen uitzetten, omdat ik er verschrikkelijk onrustig en angstig van begon te worden. Op het zelfde moment bleef ik geboeid door de beelden, waardoor het toch niet mogelijk was om de film stop te zetten.

timbo_ wrote:

Heb alleen laatste uurtje gezienen viel er op een geniaal moment in. Met het prachtige Suzanne van Herman van Veen. Een bijna evenaring van de meester himself. Alleen niet meegekregen waarom dat fragment dus zaterdag nog maar even kijken. Vond het laatste deel verder niet zo boeiend als de aflevering van vorige week eigenlijk. De voor ons 'gekke' Amerikaanse samenleving fragmenten waren nu niet echt verassend en lijken allemaal een beetje op elkaar. Maar ga er zaterdag toch nog maar even voor zitten na deze reacties want krijg de indruk dat het toch wel de moeite waard was.

Je kwam juist op het verkeerde moment binnenvallen. Na het fragment van Suzanne werd het programma iets rustiger en leek Tom Holkenborg er nog een luchtig slot aan te breien. Juist de emotionele momenten van Tom en de achtergrondinformatie die hij heeft gegeven over zijn muziek waren van grote klasse. Ik hoop dat je zaterdag de herhaling een kans geeft.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

kos wrote:

Suzanne van Herman vind ik zelfs mooier dan het origineel.

Ik misschien ook wel toch ik het Cohen een paar weken geleden in Amsterdam live hoorde zingen, daarna zijn de verhoudingen weer verschoven.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

De vierde zomergastenfilm wordt Lásky Jedné Plavovlásky oftewel Loves of a Blonde. Een van de eerste films van Milos Forman de film is de wensfilm oh nee dat mag ik niet zeggen de keuzefilm van Annemarie Prins.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

timbo_ wrote:

De vierde zomergastenfilm wordt Lásky Jedné Plavovlásky oftewel Loves of a Blonde. Een van de eerste films van Milos Forman de film is de wensfilm oh nee dat mag ik niet zeggen de keuzefilm van Annemarie Prins.

Oftewel "De liefde van een blondje" ik zie dat de NL-se titel waaronder de film in Nederland is uitgebracht er niet bij staat hier in de database.

Fraaie film, de mooiste van Formans oude werk wat mij betreft, en een mooi voorbeeld van de Tsjechische lente. Leuke (of tenminste niet gangbare) titels dit jaar.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Moet zeggen dat ik toch lichtelijk gecharmeerd was door deze uitzending van Zomergasten. Heb het geheel gezien minus het eerste half uur. Vooral de politiek-culturele discussies (met name het ontstaan van Pakistan) vond ik boeiend om volgen. Dit wellicht omdat mijn interesse op dit gebied groot is. De ontplooiing naar het einde toe - de steeds verdere toespitsing op geloof, cultuur, feminisme en de vooral samenloop hiervan - vond ik wat eenzijdig, zo'n scene uit Tarzan werd heel erg vanuit één kant bekeken.

Desalniettemin een redelijk fijne uitzending (gematigd enthousiast ) met een welbespraakte Naema Tahir.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ik zag enkel wat delen uit de eerste paar uur. Ben afgehaakt. Die Naema heeft dan weer een andere culturele achtergrond en dan gaat het toch weer om afkomst, of geloof, of integratie.... Ben daar wel op uitgekeken eerlijk gezegd.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

Het hoogtepunt was eigenlijk die Pakistaanse film over Salman Rushdie. Dat soort verbazingwekkende films boeien me sowieso en het was tegelijk grappig en verontrustend.

Verder kan ik me wel vinden in Danuz woorden, geen grootse uiitzending, maar best een fijne.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

Ik zag enkel wat delen uit de eerste paar uur. Ben afgehaakt. Die Naema heeft dan weer een andere culturele achtergrond en dan gaat het toch weer om afkomst, of geloof, of integratie.... Ben daar wel op uitgekeken eerlijk gezegd.

Ze was in ieder geval niet zo overdreven vurig als De Meiden van Halal, wat op zich al een verversing is in dit debat (wat me overigens van begin af aan al tegenstaat, oproerkraaiers). Maar verder wat ik zeg: van mij had het ook absoluut wat genuanceerder gemogen en had het thema wat minder duidelijk hoeven wezen.

Arnie

• 1082 messages
  • 1881 votes

Wat meer nuance, dat was ook mijn wens na de uitzending. Het waren alle wel boeiende thema's, maar je zag dat Heijne, eigenlijk net als bij Plasterk, moeilijk tot haar zelf kon doordringen. Ik denk overigens dat dit niet zozeer aan Heijne als aan de gast zelf lag.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

starbright boy wrote:

Het hoogtepunt was eigenlijk die Pakistaanse film over Salman Rushdie. Dat soort verbazingwekkende films boeien me sowieso en het was tegelijk grappig en verontrustend.

Geweldig fragment ja net als het interview met Rushdie daarna.

Donkerwoud

• 8664 messages
  • 3942 votes

Ik was niet bekend met haar columns en haar boeken, dus het kwam toch als een verassing om zo'n ''Hollandse'' moslima te zien spreken. Zij is een fijne tussenvorm tussen de duidelijk uitgesproken anti-Islam van Ayaan Hirshi Ali en juist die extreem Islamitische meiden van Halal. Haar keuze van fragmenten sloot daar dan ook wonderwel bij aan: verrassend, kritisch en verhelderend. Hoogtepunten waren voor mij de film over Salman Rushdie, de Pakistaanse transseksueel en de Divorce Iranian Style.

Bas Heijne cijfert zichzelf wel heel erg weg in de interviews. Ik had persoonlijk verwacht dat hij zich meer een personality zou gaan tonen. Van zijn eigen opvattingen over het vertelde, krijgen we als kijker dan ook geen enkele hoogte. Dat maakt natuurlijk wel dat de gasten er echt hun zomergasten-aflevering van kunnen maken.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Gisteren vond ik het oer . Heb het afgezet.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Wordt de gekozen film eigenlijk ook altijd herhaald (op zaterdag)?

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

Erwinner wrote:

(quote)

Nee, alleen Zomergasten. Zou wel apart zijn Eraserhead op de zaterdag middag. Zou ook ten koste gaan van het gemiddelde van Eraserhead.

Dit is trouwens letterlijk een donkere film. Op tv zie je dan 2 felle logo's in de hoeken hangen. Dat is lelijk en stoort wat mij betreft.

Ik wacht wel op de Dvd.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Danke schön. Jammer overigens, had de keuzefilm Naema Tahir best willen zien, maar de moeheid sloeg gister te snel toe.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Intense avond (viel ergens in het midden in, werd gaandeweg steeds beter). Kapot gaan, het witte moment, Bourgeois, Beckett, Proust. Keihard genieten en ontroert zijn. Eén van de betere!

Donkerwoud

• 8664 messages
  • 3942 votes

Ik kende de madam niet en besloot na 10 minuten dat ik ook niet echt de behoefte had om haar te leren kennen. Dan maar episodes van Lost kijken, wat in de planning stond.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.