• 178.171 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.414 votes
Profile

Zomergasten (+Wintergasten)

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2168 votes

van den Ende zal vast met Ellis in Glamourland aankomen. Of is dat een vooroordeel?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik gok De Tweeling. Een van de films waar hij in heeft geinvesteerd.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

Ik denk juist iets ouds, vind hem het type om een film te kiezen die als kind een flinke indruk maakte. Of iets van net wat later. Een Astaire/Kelly musical of een Hitchcock zou me ook niet verbazen.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Vooraf altijd leuk om te speculeren maar gasten blijken vaak toch niet aan de verwachtingen te voldoen. Vooraf nooit verwacht dat ik aflevering met Leon de Winter de beste zou vinden. Hopen dat ik dit jaar in ieder geval weer iets prachtigs leer kennen waar ik niets van wist. Vorig jaar introduceerde Betina Vriesekoop me in de wereld van Leonard Cohen met haar fragment van het nummer Take This Waltz. Over negen dagen ga ik naar zijn concert in Amsterdam. Zonder zomergasten was dat nooit gebeurd.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Weet iemand trouwens al wat de keuzefilms worden?

Weet alleen de eerste twee.

Plasterk kiest Betrayel de versie uit 1983 die hier overigens nog maar 6 stemmen heeft wat erg weinig lijkt als je de cast ziet. Ben dus erg benieuwd.

Junkie XL gaat voor David Lynch's Eraserhead.

Iemand enig idee wat de anderefilms worden?

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

timbo_ wrote:

Junkie XL gaat voor David Lynch's Eraserhead.

Ah, leuke keuze, had ik niet achter hem gezocht. Misschien ken ik hem toch niet goed genoeg

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Gewaagde keuze, ja. Na 31 jaar kunnen ze er dan toch niet omheen bij de publieke omroep. De tv - premiere van Eraserhead!

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

Bij deze alvast een bedankje aan Junkie XL. Ik ben blij die film eindelijk een keer te kunnen zien.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Leuk. Een goede manier om hem ooit eens te herzien!

Arkadi.

• 797 messages
  • 870 votes

Heijne vond ik een prettige intervieuwer. Niet het probleem dat meerdere voorgangers hadden om op de voorgrond te willen treden.

Daarbij zeggende was het al met al wel een beetje mat,veilig en werd er niet gezocht naar een spanning.

Toch wel een redelijke 1e aflevering. Heijne kan groeien en verwacht daar dan veel van. Intellectueeel een prima man at the job, hoopwel dat dat zijn uitstraling wat doet verbloemen want dat is natuurlijk niet heel erg veel.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Ik ben het niet met Arkadi eens. Ik vond het een teleurstellende uitzending. Bas Heijne kwam telkens opdraven met retorische vragen.

"...u zei zonet het volgende....vindt u dan dat....." waarop Plaskerk telkens opnieuw 'bevestigend' op antwoordde.

Bij het zien van deze uitzending kwam telkens dezelfde vraag bij mij naar boven; wat nou als Bas Heijne te maken krijgt met een zomergast die niet zo eloquent en autonoom in staat is om een aantal 'boeiende' verhalen te vertellen?

Bas Heijne ging nimmer dieper in op de materie, noch op de mogelijke beweegredenen van de gemaakte tv c.q. filmfragmenten van Ronald Plasterk. De film- en televisiescènes die Plasterk had uitgekozen waren bijzonder, interessant en vaak ook ontroerend, maar ik had na afloop toch een teleurstellend gevoel naar een reeks scènes te hebben gekeken zonder dat ik deze scènes kon verenigen aan de zomergast Plasterk.

Dit interview als "mat" omschrijven vind ik een understatement.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

Ik vond het een uitzending die een beetje oppervlakkig was en daardoor een beetje saai. Ik ben op een gegeven moment met een half oog gaan kijken. Het kluisterde me niet aan de buis. Ook niet heel erg slecht ofzo, maar ik hoop op wat meer spanning en emotie.

Arkadi.

• 797 messages
  • 870 votes

dragje wrote:

Ik ben het niet met Arkadi eens. Ik vond het een teleurstellende uitzending. Bas Heijne kwam telkens opdraven met retorische vragen.

"...u zei zonet het volgende....vindt u dan dat....." waarop Plaskerk telkens opnieuw 'bevestigend' op antwoordde.

Bij het zien van deze uitzending kwam telkens dezelfde vraag bij mij naar boven; wat nou als Bas Heijne te maken krijgt met een zomergast die niet zo eloquent en autonoom in staat is om een aantal 'boeiende' verhalen te vertellen?

Bas Heijne ging nimmer dieper in op de materie, noch op de mogelijke beweegredenen van de gemaakte tv c.q. filmfragmenten van Ronald Plasterk. De film- en televisiescènes die Plasterk had uitgekozen waren bijzonder, interessant en vaak ook ontroerend, maar ik had na afloop toch een teleurstellend gevoel naar een reeks scènes te hebben gekeken zonder dat ik deze scènes kon verenigen aan de zomergast Plasterk.

Dit interview als "mat" omschrijven vind ik een understatement.

Mah volgens mij zitten we wel een beetje op dezelfde golflengte.

Discussies als de intervieuwer gaat niet genoeg op de gast in... dat weet ik inmiddels wel. Dat komt elk seizoen weer naar voren.

Vond Plasterk zelf ook wat mat gezien zijn persoonlijkheid in de politiek. Heb meer het idee dat van daaruit de uitzending minder was dan dat ik had verwacht. Lag m.i. niet zozeer aan Bas Heijne.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Arkadi. wrote:

[

Vond Plasterk zelf ook wat mat gezien zijn persoonlijkheid in de politiek. Heb meer het idee dat van daaruit de uitzending minder was dan dat ik had verwacht. Lag M.i. niet zozeer aan Bas Heijne.

Als interviewer kun je nu juist een gesprek verschillende kanten opsturen. Of de gast nu interessant is of niet, de interviewer kan daar mijns inziens altijd 'meer' uit halen, Bas Heijne ondernam niets in die context.

Met alle respect voor diens vaardigheid in het schrijven van boeken, columns etc. vond ik Bas Heijne als interviewer, live op de televisie, onvoldoende.

Maar wat ik al aangaf, ik ben benieuwd hoe hij zich zal opstellen wanneer hij te maken krijgt met een zomergast die niet als een vanzelfsprekendheid op de praatstoel gaat zitten.

Arkadi.

• 797 messages
  • 870 votes

Denk toch echt dat uit sommige mensen niet meer te halen valt dan dat er in zit.

Denk echt dat dit bij Plasterk het geval was. Gezien mijn waardering voor hem in de kamer was dit een grote teleurstelling.

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Ik schaar me bij het front Starbright Boy.

Wat ik me afvroeg: uit welke film kwamen die laatste fragmenten nu? Ik was net even naar de WC toen die werd aangekondigd, blijkbaar.

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Die met Tom Hanks en PS Hoffman? Dat was Charlie WIlson's War.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Helegaar vergeten te kijken. Had de film wel al eerder ingeprogrammeerd, dan zal ik het daarmee doen.

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Oja, Tom Hanks. Ik zat me al suf te piekeren wie die acteur ook alweer was...

Maar bedankt voor het melden, Gotti.

Volgende week Tom Holkenborg. Ik weet nog niet in hoeverre ik daar naar uitkijk. Bij 'De Wereld Draait Door' heeft ie nooit een onuitwisbare indruk op me gemaakt, maar ik ben wel een muziekliefhebber, dus wellicht delen we wat muzikale helden (alhoewel ik me ook wel herkende in de muziekbeleving van Plasterk, de stukken over Joni Mitchell waren ook wel erg mooi).

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

En dan komt de film Eraserhead als het goed is!

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Vond de aflevering gisteren erg boeiend eigenlijk. Plasterk maakt erg veel indruk op me vooral omdat hij erg veel zinnige dingen zei. Was ook erg onder de indruk van zijn grote hoeveelheid kennis en hoe hij daardood zijn meningen veelvuldig moeiteloos kon aanvullen met voorbeelden. Nee in tegenstelling tot bovenstaande personen een erg boeiende en goede aflevering. Presentator ga ik nu nog niet over oordelen dat komt nog wel al vond ik hem gisteren ook allesbehalve slecht. Wel minder dan Luyendijk maar dat komt waarschijnlijk meer omdat ik die erg hoog had zitten als zomergasten presentator.

Ghola

• 427 messages
  • 938 votes

Vond het ook een hele mooie uitzending. Plasterk maakte inderdaad veel indruk met zijn kennis, ideeën en passie voor wetenschap. Dat laatste kwam sterk naar voren bij de fragmenten over die nobelprijswinnaars en Britse professor. Met sommige van zijn meningen was ik het al eens, maar na gisteren ben ik ook wat dingen in een nieuw licht gaan zien - door dat fragment van Yes, Minister, bijvoorbeeld.

Plasterk zei dat ie fragmenten met inspirerende persoonlijkheden wilde laten zien. Ik vind hemzelf ook wel zo'n persoonlijkheid.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Ghola wrote:

Plasterk zei dat ie fragmenten met inspirerende persoonlijkheden wilde laten zien. Ik vind hemzelf ook wel zo'n persoonlijkheid.

Voor mij was hij dat helemaal niet zo maar na gisteren kan ik me hier wel in vinden.

Donkerwoud

• 8664 messages
  • 3941 votes

Ik vond het ook een interessante aflevering. Het is waar dat Bas Heijne geen spanningsveld wist te krijgen, maar dat werd voor mij ruimschoots goedgemaakt met de sprankelende verschijning van Plasterk. De man heeft echt een interessante kijk op dingen als de wetenschapper die hij was en de politicus die hij nu is. Een tikkeltje te genuanceerd soms, maar dat heeft zo zijn charme tegenover de uitgesproken meningen van vandaag de dag. Zijn fragmenten waren ontroerend en boden voor mij genoeg stof tot nadenken op meerdere vlakken.

Presentator Bas Heijne heeft duidelijk nog niet zijn draai gevonden. Ik geef hem nog even de tijd voor ik hem beoordeel.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

De derde zomergasten film is ook alweer bekend. Naema Tahir gaat voor een film uit 1984 genaamd The Bostonians.

Heeft nog maar acht stemmen en geen reacties hier dus valt weinig over te zeggen. Alleen dan dat hij van James Ivory is en dat ik zijn Remains of the Day wel aardig vond.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Heb vrij weinig meegekregen van de aflevering met Plasterk. Dit kwam doordat ik - net als starbright boy - al snel met een half oog bleef kijken en op een gegeven moment de tv maar weer heb verlaten (wat is dat toch een teleurstellend ding ). Vond het een weinig animerend gesprek en de gekozen fragmenten konden me ook niet veel doen. Een gesprek rondom zo'n scene uit Jimmy Rosenberg vond ik erg weinig boeiend.

korykory

• 136 messages
  • 111 votes

timbo_ wrote:

Plasterk kiest Betrayel de versie uit 1983 die hier overigens nog maar 6 stemmen heeft wat erg weinig lijkt als je de cast ziet. Ben dus erg benieuwd.

Dankzij de uitzending zijn dat er inmiddels 21.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Wat zeg je?

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Han Reiziger. . Zo 'n wereldvent.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Wat ik ervan heb meegekregen (Viel er pas om 22.15 in) Vond ik erg boeiend. Junkie XL had zicht duidelijk goed voorbereid. Leuke fragmenten met een goede toelichting. Een natuurlijk een geweldige wensfilm.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.