- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Zomergasten (+Wintergasten)
Zomergasten (+Wintergasten)
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1832 votes
Het speculeren kan weer beginnen.
Nadia Moussaid uit de VPRO - koker?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik zou Pieter van der Wielen (interviewer Nooit Meer Slapen radio) wel heel geschikt vinden.
Rotterdam@1
-
- 877 messages
- 423 votes
Ik zou Pieter van der Wielen (interviewer Nooit Meer Slapen radio) wel heel geschikt vinden.
Zou kunnen, ik denk het echter niet, hij stapt per 1 september a.s. over naar de NRC.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Ja, die was erg. Van Dorst was leuk, Sauer een bevlogen en boeiende avond, Phlippen errug interessant. Jammer dat Abbring stopt, ondanks haar minpunten bereidde ze zich altijd goed voor en kon vrijwel altijd wel rapport opbouwen met de gasten, tot af en toe memorabele tv aan toe.
Ach welnee toch. Inhoudelijk kon ze vaak niet meekomen, maar vooral er een gesprek van maken lukte haar nauwelijks. Tenzij het op emotie ging en de gast erin meewilde dan ging dat nog, maar verder? Een gesprek ontstond nooit. Haar vraagjes vooraf die had ze wel maar echt reageren? Vaak nul chemie met de gast, vrijwel geen sfeer. Misschien ook weer eens een andere opstelling dan aan zo'n stijf tafeltje proberen.
Zoals hieronder kan het dus ook:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Peter van Ingen mag van mij zeker terugkeren als presentator.
Maar die is ook alweer 71 lees ik nu...
Zal wel niet gebeuren.
Rotterdam@1
-
- 877 messages
- 423 votes
Peter van Ingen mag van mij zeker terugkeren als presentator.
Maar die is ook alweer 71 lees ik nu...
Zal wel niet gebeuren.
Geen bezwaar die leeftijd, maar heeft een beetje grachtengordelsfeer aan zijn achterwerk hangen.
Voorstel, leeftijd geen bezwaar: Hanneke Groenteman, inmiddels 83 en Krijn ter Braak, de bedenker van Zomergasten, ook zoiets. Voorkeur voor een vrouw, want er zijn al teveel witte mannen van middelb. leeftijd op de tv.
Flavio
-
- 4893 messages
- 5224 votes
Groenteman was al eens presentator, die zal het niet nogmaals doen vermoed ik. Ik hoop dat de nieuwe presentator een kundige interviewer is die zelf ook een stevige mening heeft. Ik zou Felix Rottenberg, ooit zelf Zomergast, wel interessant vinden als presentator. Maar wel wit, man en, inmiddels, best oud.
Rotterdam@1
-
- 877 messages
- 423 votes
Groenteman was al eens presentator, die zal het niet nogmaals doen vermoed ik. Ik hoop dat de nieuwe presentator een kundige interviewer is die zelf ook een stevige mening heeft. Ik zou Felix Rottenberg, ooit zelf Zomergast, wel interessant vinden als presentator. Maar wel wit, man en, inmiddels, best oud.
Ja, dat wist ik dat Groenteman ergens in de vorige eeuw al een keer presentator ervan was geweest, tijd voor nog een rondje. Petra Grijzen (van Atlas o.a.) zou ook een goeie zijn, laat mensen uitpraten, bereidt het goed voor en stelt goeie vragen. Zo zijn er nog wel honderden capabele vrouwen te bedenken. Dat weet ik zeker.
robertinho
-
- 1512 messages
- 2934 votes
Gijs Groenteman dan. Veel geoefend in die kast van de Volkskrant.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Gijs Groenteman dan. Veel geoefend in die kast van de Volkskrant.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Janine Abbring in januari terug met Wintergasten | AD.nl
Het nieuwe seizoen van het VPRO-programma Wintergasten is begin volgend jaar te zien. Janine Abbring interviewt in de nieuwe reeks onder anderen de beroemde Britse biologe en antropologe Jane Goodall, maakte de omroep vandaag bekend.
De aflevering met de 88-jarige Goodall is op 2 januari de eerste van het nieuwe seizoen. Een gesprek met de Frans-Marokkaanse schrijver Leïla Slimani wordt de dag erna uitgezonden. De driedelige reeks, die te zien is op NPO 2, wordt op 4 januari afgesloten met een interview met de Britse hersenchirurg Henry Marsh.
Toch weer Abbring, ze is dus alleen gestopt met Zomergasten...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Theo Maassen nieuwe presentator interviewprogramma Zomergasten | AD.nl
Leuk en interessant! 
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Sowieso alles beter dan Abbring. Benieuwd, kan helemaal mis gaan dit of best heel geweldig worden.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1832 votes
Ik sluit me bij kappeuter en mjk87 aan. Kan erg leuk worden! Maassen heeft een aantal valkuilen, maar van mij mag het ook wel een beetje schuren af en toe.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Benieuwd naar de keuzefilm van van Hoytema........
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1832 votes
Met Arib en Hoytema toch wel twee gasten waar ik zeker de volle drie uur van wil uitzitten.
Theo Maassen en Arib ook een fijne combinatie om de commotie van afgelopen jaar te bespreken, maar ook om het onderwerp gewoon op tijd te parkeren.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ik kijk extreem zelden TV, maar voor die 2 afleveringen wil ik ook wel mijn STB uit zijn stoffige sluimertoestand halen. Vooral benieuwd naar Hoyte.
T.O.
-
- 2413 messages
- 2791 votes
Benieuwd naar de keuzefilm van van Hoytema........
Dat wordt For All Mankind (Film, 1989)
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ik kijk uit naar de openingsaflevering, met kosmoloog en hoogleraar theoretische natuurkunde Thomas Hertog.
Flavio
-
- 4893 messages
- 5224 votes
Leuke line-up dit jaar! Ben heel benieuwd naar Kamagurka.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Gast zondag 23 juli: Thomas Hartog.
Keuzefilm: Badkonake Sefid (1995).
Gast zondag 30 juli: Hoyte van Hoytema.
Keuzefilm: For All Mankind (1989).
Bron: papieren gids van niet nader te noemen omroep.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
23 en 30 juli moet dat zijn, volgens de website van de beste Nederlandse omroep.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ik wilde gisteren Hoyte alvast even programmeren om op te nemen, maar dat kon nog niet in de KPN app. Wat ik me herinner krijgen ze die programmering ook niet zover van tevoren aangeleverd van de leverancier (ook al heeft een omroep al besloten dat ze iets dan en dan inplannen), maar het blijft jammer dat ik nu dus een reminder in mijn agenda moet zetten om de opname te kunnen plannen.
Maar JM, je kunt het toch ook gewoon kijken wanneer het uitgezonden wordt? Nee, dat kan niet. 
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
23 en 30 juli moet dat zijn, volgens de website van de beste Nederlandse omroep.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik dacht al, heb ik de eerste aflevering al gemist.