• 178.342 movies
  • 12.227 shows
  • 34.007 seasons
  • 647.593 actors
  • 9.377.510 votes
Profile

Zomergasten (+Wintergasten)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Vond het nog een best aardig programma.

"Nou, dat was het."

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Avond begon met een mooi fragment van Freaks maar wat een ontstellend saai geneuzel daarna zeg... Ballet, het koningshuis en mode, Olaf liet het woord 'mega-fascinerend' vallen maar bij mij vielen de oogjes langzaam maar zeker dicht. Ook Olafs eigen werk was totaal nietszeggend.

Terwijl ik lekker zat te snoozen werd-ie in het laatste uur nog even onverwacht fel, maar het was too little, too late. 'Nou, dit was het dan', zei JBC. 'Gelukkig wel', dacht ik thuis op de bank. De minste van de 5 afleveringen die ik zag (alleen dat Taalvrouwtje niet).

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ja, lekkere afsluiter voor een matig seizoen. Alleen Maarten 't Hart vond ik boeiender. Verhoeven ook wel aardig. Maar met Erwin was de chemie nog het meest aanwezig. En ook een pak goede fragmenten.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Hij kwam soms alleen wel heel erg over als de kwade homo.

Bijna alsof hij Zomergasten gebruikte om zelf dingen te verwerken.

Ik vond het ook niet onaardig, maar heeft echt een golfeffect elke week.

Interessant, saai, interessant, saai etc.

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

Samenvattend:

On-interessant en op-pervlakkig gelul!

neo

• 15435 messages
  • 10038 votes

Ja, alleen in deze aflevering was er een echte klik tussen gast en presentator.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Slechts kleine stukjes gevolgd: eerst Freaks prijzen omdat andersuitziende mensen daar als gewone mensen worden gezien en daarna zeuren over de toekomstige koning omdat ie z'n tanden niet bleekt. Nogal een domme gast.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

neo wrote:

Ja, alleen in deze aflevering was er een echte klik tussen gast en presentator.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Iemand heeft JBC verteld dat lachen niet mag.

Dat Little Britain is gewoon een grappige serie. En dan is het fragment afgelopen en zie je Olaf hartelijk lachen om de zelfspot en dan kijk je naar een begrafenis-gezicht van JBC al zeggend dat hij het grappig vindt. Hoe zal hij kijken als hij iets niet grappig vindt vraag ik me dan af.

BASWAS

• 985 messages
  • 1145 votes

Reinbo wrote:

"Nou, dat was het."

Het presenteren van 6 afleveringen zomergasten valt ook niet mee. Mij vanavond in ieder geval prima geamuseerd, ondanks wat knulligheden die JBC soms te nadrukkelijk liet uithangen. Wat dat aangaat was het wel een mooi contrast, Erwin Olaf lekker luchtig met het hart op de tong en een presentator afgeknepen met de tong op het hart. Het zal wel opluchting geven als dat laatste niet meer nodig is.

titan

• 1609 messages
  • 4415 votes

Ramon K wrote:

Slechts kleine stukjes gevolgd: eerst Freaks prijzen omdat andersuitziende mensen daar als gewone mensen worden gezien en daarna zeuren over de toekomstige koning omdat ie z'n tanden niet bleekt. Nogal een domme gast.

Wanneer je slechts kleine stukjes volgt en vervolgens dit opmerkt zou ik eerder zeggen dat je zelf een beetje een domme gast bent. Je pikt twee tegenstrijdigheden op, maar hebt de hele context blijkbaar niet meegekregen.

Ik vond het een zeer boeiende uitzending. Met name toen Erwin het had over de huidige stand van zaken rondom de homo-emancipatie spuwde het vuur uit zijn ogen en hield hij een mooi betoog. Het was goed om te zien dat iconen en voorvechters als Benno Premsela en Albert Mol in het zonnetje werden gezet. Jelle had duidelijk een klik met zijn gast. Alleen een beetje jammer dat er altijd van die ogenschijnlijk verplichte obligate vragen worden gesteld door journalisten (hoe oud was je toen je uit de kast kwam? Hoe reageerde je ouders erop?) als er een homo tegenover hen zit.

aslan

• 99 messages
  • 6781 votes

Zomergasten is en blijft een mooie reeks, jammer dat het weer voorbij is!!

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Wanneer je slechts kleine stukjes volgt en vervolgens dit opmerkt zou ik eerder zeggen dat je zelf een beetje een domme gast bent. Je pikt twee tegenstrijdigheden op, maar hebt de hele context blijkbaar niet meegekregen.

Dat zeg ik toch?

En wat was de context (to prove me wrong)?

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

Erwin vindt dat wanneer je 100 miljoen op jaarbasis in het koningshuis stopt dat dat ook mag blijken en daarom, qua aankleding, geinvesteerd mag worden in het uiterlijk vertoon.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Erwin Olaf vind ik een geweldig sympathieke man, gepassioneerd en interessant. Of je zijn werk mooi vindt, doet er nog niet eens toe. De man is op zichzelf boeiend genoeg. Had me op deze uitzending verheugd en ben niet teleurgesteld. Met name zijn emotionele betrokkenheid bij 9/11 en de homo-emancipatie leverde een fraai staaltje televisie op. Ben het met de criticasters hier eens dat niet elk moment even sterk was, maar ik heb zelden een Zomer- of Wintergastenaflevering gezien waarin het drie uur lang spektakel was.

Voor het eerst ergerde ik me ook niet zo aan JBC. Al moet hij ophouden met alles wat zijn gasten zeggen steeds maar weer uit te leggen en zou het fijn zijn wanneer hij ze eens niet in de reden zou vallen.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Vond het ook wel aardig om te volgen eigenlijk.. vooral die persoonlijke emotie bij de Twin Towers en het homo rammen, kan allemaal niet vaak genoeg gezegd worden. Die live beelden blijven ook gruwelijk.. Verder wel een paar inkakmomenten (zoals wel vaker) maar een innemende vent die Olaf.

Reinbo wrote:

"Nou, dat was het."

Ja grappig zoals bij spreekbeurten op school, je zag hem schrikken en lachen 'shit zoiets is not done'

Donkerwoud

• 8672 messages
  • 3944 votes

Ik had al weinig vertrouwen in Erwin Olaf als Zomergast en dat heeft de aflevering zeker niet goed gemaakt. Moet wel een van de saaiste en meest inspiratieloze Zomergasten zijn die ik ooit heb gezien. Erwin Olaf heeft niks interessants te melden. Beetje boos hierom, heel erg boos daarom.

Van de eerdere afleveringen vond ik Paul Verhoeven eigenlijk de enige die een beetje op niveau bleef. Jan Marijnissen was sympathiek maar bleef ook maar wat bungelen in meer van hetzelfde.

Donkerwoud

• 8672 messages
  • 3944 votes

mikey wrote:

Erwin vindt dat wanneer je 100 miljoen op jaarbasis in het koningshuis stopt dat dat ook mag blijken en daarom, qua aankleding, geinvesteerd mag worden in het uiterlijk vertoon.

Ja, en het ging hem ook meer om de algehele presentatie van het Koningshuis. Ook in de gekozen camerastandpunten van genomen opnames. In hoe weinig Willem-Alexander overkomt als onze toekomstige koning.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Waar hij overigens helemaal gelijk in had. Wit nietszeggend gezicht, verschrikkelijk saai kamertje. Dit kon elke drol op aarde voorstellen behalve onze toekomstige koning.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Antanas Mockus en Roy Sorensen lijken me zeer interessant.

kos

• 46695 messages
  • 8852 votes

Allemaal wel, uitermate boeiende gasten. Veel en veel beter dan de Zomergasten.

Leuk. .

Arnie

• 1082 messages
  • 1882 votes

Klinkt inderdaad mooi en gevarieerd, ben door alle drie wel geïntrigeerd. Staat in de agenda!

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Nice! De wiskundige en filosoof die zomergasten mistte.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Anthony Hegarty!

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Oeh Sorensen klinkt erg interessant!

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

In Overigen > Algemeen > Het grote muziektopic:

Iemand toevallig Wintertijd gezien met Antony als hoofdgast?

Bardt1980

• 448 messages
  • 92 votes

Die heb ik helaas moeten missen. Was het iets?

Anders moet ik misschien maar effe uitzending gemist checken.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Heb het ook niet gezien, vandaar. Hoorde vanmiddag pas dat het erop was.

Bardt1980

• 448 messages
  • 92 votes

Ik zie dat de herhaling is op zaterdag om 13.55 op Nederland 2. Dan maar even uitchecken

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.