• 178.382 movies
  • 12.228 shows
  • 34.008 seasons
  • 647.593 actors
  • 9.377.914 votes
Profile

Zomergasten (+Wintergasten)

narva77 (crew films)

• 12733 messages
  • 6540 votes

BenicioDelToro wrote:

Anthony Hegarty!

Afgelopen zondag of maandag nog een stukje gezien met Anthony Hegarty. Had nog nooit van hem gehoord, maar wát een sympathieke en boeiende man is dat zeg! Uitermate interessant.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Ja, was het wat?? Baal er behoorlijk van dat ik dat heb gemist!

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Ok, thanks!

Samen kijken?

narva77 (crew films)

• 12733 messages
  • 6540 votes

Ik vond het toen ik er net op zapte een beetje een "enge" man, maar mijn aanvankelijke "angst" sloeg om in fascinatie, bewondering en heel veel respect!

Ik weet trouwens niet of dit een herhaling was, of dat het nog een keer herhaald moet worden.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Het wordt nog een keer herhaald volgens een goede bron van mij.

De man is inderdaad méér dan een prachtig muzikant, erg intelligent.

Bardt1980

• 448 messages
  • 92 votes

Yup, we evalueren daarna hier wel verder over onze roze ridder

kos

• 46695 messages
  • 8852 votes

Ik heb het wel gezien hoor. .

kos

• 46695 messages
  • 8852 votes

Hij begon wel een beetje idioot te zeveren over de man-vrouw tegenstellingen. had hem wel iets hoger ingeschat.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Is Nederland eigenlijk het enige land dat Zomer(Winter)gasten doet?

narva77 (crew films)

• 12733 messages
  • 6540 votes

Hmm, er lopen nu 2 discussies van 2 topics door elkaar heen geloof ik.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Jelle Brandt Corstius wordt ook dit jaar de presentator van Zomergasten. Hopelijk doet hij het dan wat beter dan vorig jaar.

Brandt Corstius presenteert opnieuw Zomergasten

AMSTERDAM - Jelle Brandt Corstius zal ook dit jaar Zomergasten presenteren. In deze 24ste editie ontvangt hij wederom zes gasten. Wie dat zijn maakt de VPRO binnenkort bekend.

© ANP

“Het avontuur met Jelle is nog niet afgelopen”, aldus Peter van Ingen, eindredacteur Zomergasten.

De eerste aflevering van het seizoen is op zondag 24 juli te zien op Nederland 2

Brandt Corstius was correspondent in Rusland voor onder meer dagblad Trouw en de Belgische krant De Standaard.

Tijdens zijn verblijf in Rusland maakte hij voor de VPRO twee zeer succesvolle series Van Moskou tot Magadan (2009) en Van Moskou tot Moermansk (2010).

Momenteel werkt hij voor de VPRO aan een serie over Indonesië.

Voorschot

Zondag 29 mei, de 85ste verjaardag van de VPRO, neemt Brandt Corstius alvast een voorschot. Op het Vrij Denken Festival presenteert hij in de Beurs van Berlage samen met Adriaan van Dis een speciale editie van Zomergasten.

Met VPRO prominenten Harmke Pijpers, Emile Fallaux, Arjan Ederveen, Frank Wiering, Djoeke Veeninga, Maxim Hartman, Anil Ramdas, Roel Bentz van den Berg bespreken zij hun favoriete film- en televisiefragmenten.

bron: nu.nl

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Hopelijk neemt hij dit keer een zakdoek mee voor zijn ogen

kos

• 46695 messages
  • 8852 votes

Johan Derksen wordt een Zomergast. Dat is nou jammer, iemand die eigenlijk al wat teveel op tv is en overal al z'n mening over geeft.

Waarom toch niet wat mensen met echte kennis ergens over.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Van 24 juli tot en met 28 augustus 2010 ontvangt presentator Jelle Brandt Corstius cabaretier en presentator Marc-Marie Huijbregts, hersenonderzoeker Dick Swaab, correspondente Step Vaessen, jurist en mensenrechtenactivist Lilian Gonçalvez-Ho Kang You, beeldend kunstenaar Erik van Lieshout en politicus Guy Verhofstadt.

Geen Johan Derksen te bekennen? Best een leuke line-up, vooral de eerste 3 weken.

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Vaessen, Gonçalvez-Ho Kang You en Verhofstadt hebben op het eerste gezicht mijn voorkeur.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Zomergasten 2011: geen Johan Derksen, wel Marc-Marie Huijbregts - Internet & Media - VK - volkskrant.nl

Jammer, was de enige aflevering die ik gekeken zou hebben. Huijbregts is als tafelgast bij DWDD al te veel, laat staan een hele uitzending Zomergasten. Verhofstadt boeit me niet en de rest ken ik niet goed. Vind Zomergasten leuk als bekende Nederlandse persoonlijkheden de diepte in gaan en zich van een andere kant laten zien maar drie uur lang een willekeurige academicus, kunstenaar of andere intellectueel pas ik voor.

Grindhouse

• 828 messages
  • 1686 votes

Gelukkig geen Derksen. Schrok al toen ik Kos z'n berichtje las. Als die flapdrol het nou ook nog klaar zou weten te spelen bij de VPRO te infiltreren...

Beste line-up sinds jaren zo op het eerste gezicht! En ik zou Dick Swaab en Erik van Lieshout nou niet zomaar 'een willekeurige academicus of kunstenaar' noemen.

kos

• 46695 messages
  • 8852 votes

Ik vind het ook een interessant lijstje met uitzondering van Marc-Marie .

Grindhouse

• 828 messages
  • 1686 votes

kos wrote:

Ik vind het ook een interessant lijstje met uitzondering van Marc-Marie .

Vind hem bij DWDD meestal ook maar irritant inderdaad. Maar wil hem toch nog wel een kans geven. Misschien dat we eens een andere kant van hem te zien krijgen als hij wat uitgebreider over zijn passie's kan spreken. Hoop een beetje op een aflevering zoals bij bijv. Henkjan Smits een paar jaar terug. Maar ben er ook nog niet helemaal gerust op.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Vergeet niet dat MMH een tv-fanaat is. Komt vast wel met wat moois op de proppen.

kos

• 46695 messages
  • 8852 votes

Die Henkjan Smits aflevering vond ik ook buitengewoon vervelend.

Knisper

• 13038 messages
  • 1279 votes

Mooie lijst aan gasten. Ook Marc-Marie Huijbregts is iemand die weleens een goede aflevering zou kunnen brengen. Ik heb ooit een programma met hem over zijn religieuze omroep gezien, was toen ook redelijk interessant.

Arnie

• 1082 messages
  • 1882 votes

Ben ook relatief enthousiast, klinkt als een mooie mix.

Vrees naast de aflevering met Huijbregts (weten we al veel te veel van) vooral voor die met Verhofstadt, hoewel interessant vind ik zijn visie altijd wat beperkt door slechts over nationalisme te praten. Bovendien kan hij flink dooremmeren, dus ik hoop dat er ook wat andere dan politieke fragmenten getoond worden..

kos

• 46695 messages
  • 8852 votes

Verhofstadt vind ik juist 1 van de verstandigste sprekers in het politieke landschap..

Knisper

• 13038 messages
  • 1279 votes

Wat dan weer niet betekent, dat het niet erg saai kan zijn.

Arnie

• 1082 messages
  • 1882 votes

kos wrote:

Verhofstadt vind ik juist 1 van de verstandigste sprekers in het politieke landschap..

Wellicht, kun je nagaan hoe het met de rest gesteld is... Nee ben ik het in principe wel mee eens, maar vind zijn visie inzake Europa en nationalisme altijd net wat te beperkt. En een avond lang een dergelijk betoog aanhoren zie ik niet zo zitten. Maar ik laat me natuurlijk graag verrassen, hij heeft zeker zinnige dingen te melden.

eRCee

• 13443 messages
  • 1978 votes

Apollinisch wrote:

[Vind Zomergasten leuk als bekende Nederlandse persoonlijkheden de diepte in gaan en zich van een andere kant laten zien maar drie uur lang een willekeurige academicus, kunstenaar of andere intellectueel pas ik voor.

Nou, geef mij maar 3 uur een expert hoor, liever dan weer zo'n N'er die vooral zichzelf belangrijk vindt.

Politici leveren sowieso zelden interessante televisie op, die krijg je niet uit hun rol gepraat.

Lijstje ziet er verder prima uit. Swaab lijkt me op voorhand het meest boeiend.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Ja inderdaad, veel liever een interessant iemand die weet waar hij over praat dan een of andere BN'er. (Ik begrijp überhaupt de belangstelling voor 'bekende Nederlanders' niet zo.)

Lijstje valt enigszins tegen, alleen Swaab spreekt me echt aan.

timbo_

• 13116 messages
  • 3862 votes

otherfool wrote:

Van 24 juli tot en met 28 augustus 2010 ontvangt presentator Jelle Brandt Corstius cabaretier en presentator Marc-Marie Huijbregts, hersenonderzoeker Dick Swaab, correspondente Step Vaessen, jurist en mensenrechtenactivist Lilian Gonçalvez-Ho Kang You, beeldend kunstenaar Erik van Lieshout en politicus Guy Verhofstadt.

Heb vooral zin in Marc-Marie Huijbregts, Dick Swaab en Step Vaessen. Vooral die laatste ben ik erg benieuwd naar.

Marc Marie kan twee kanten op gaan. Als we een uitzending krijgen over zijn liefde voor musicals en veel van en over zijn grote idool Barbare Streisand wordt het een lastig verhaal. In alle andere gevallen zie ik wel potentie.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.