• 178.334 movies
  • 12.225 shows
  • 34.005 seasons
  • 647.554 actors
  • 9.377.375 votes
Profile

Zomergasten (+Wintergasten)

Grindhouse

• 828 messages
  • 1686 votes

Vind die vergelijking schromelijk overdreven.

Heb een fijne avond gehad, en best een paar mooie dingen gezien. Daar gaat het uiteindelijk toch om? Er zijn inderdaad wel eens betere uitzendingen van Zomergasten geweest, maar ik vind dat dit toch wel het laatste programma is dat het verdient zo de grond in geboord te worden.

Weet iemand trouwens of de oude uitzendingen van Zomergasten nog ergens terug te zien zijn? Zou veel uitzendingen van vroeger nog eens willen zien, ook van voor mijn tijd. Maar ik kan het echt nergens te vinden. Zou toch ontzettend zonde zijn als dat allemaal verloren is.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Maar het programma wordt toch niet de grond in geboord? Het concept is vreselijk goed mits je daar twee mensen neerzet die er kwaliteitsTV van kunnen maken. En dat zag je vanavond niet. Ik ben zelf afgehaakt nadat aangekondigd/gesuggereerd werd dat we naar een tweede pusfragment gingen kijken.

Er is hier in huis nog teruggezapt. Toen kregen we Malherbe bij DWDD te zien (???)

Je bent actrice, getrouwd met een filmmaker, je leeft al 50 jaar, hebt ook diepe dalen gekend (een depressie), maar je laat helemaal niets los en de presentator krijgt niets losgepeuterd.

Dan heb ik gewoon naar een zeepbel gekeken. Simpel zat. Niet beter dan GTST.

Grindhouse

• 828 messages
  • 1686 votes

Nou, als je dit met GTST vergelijkt kun je toch wel zeggen dat het de grond in geboord wordt.

Als ik hier op de eerste pagina klik en de berichten uit 2002 bekijk, lees ik exact hetzelfde als wat hier nu gezegd wordt. Waarom kijkt iedereen er 8 jaar later dan nog steeds naar? En de kritiek blijft maar komen, ieder jaar weer. Terwijl het toch in feite steeds weer een verdomd goed programma is, met inderdaad zo nu en dan ook een minder goede aflevering. Maar zelfs daarnaar kijk ik met plezier.

Zomergasten wordt volgens mij simpelweg beoordeeld met onrealistische maatstaven. Zeker in vergelijking met andere televisieprogramma's. Wou daarom even een tegenreactie geven op die eeuwigdurende, en mijns inziens overdreven kritiek.

Grindhouse

• 828 messages
  • 1686 votes

Als ik trouwens een presentator zou moeten noemen die het volgens mij echt heel goed zou kunnen: Martin Simek. Dat zou echt geweldige televisie opleveren. Hij interviewt ook geen gasten waar hij niks mee kan. Maar misschien wordt hij ook wel juist daarom niet gekozen. Zal dus wel een droom blijven...

Bartt88

• 1577 messages
  • 1023 votes

Die vent die een tijdje terug zo tekeer ging tegen twee vervangers van Mathijs van Nieuwkerk, om iets onbenulligs?

Grindhouse

• 828 messages
  • 1686 votes

Yep, die. Geweldige interviewer. Kan iemand echt het achterste van zijn tong doen laten zien.

En dat tekeer gaan viel best mee hoor, de man had groot gelijk. Vond dat ie het nog netjes deed.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

Ik heb een haat-liefde verhouding met Simek. Vind 'm soms briljant en soms echt vreselijk, tot plaatsvervangende schaamte aan toe. Ik weet niet of ik hem zou willen.

Overigens hebben presentatoren vetorecht bij Zomergasten, dus in die zin zou Simek makkelijk kunnen.

eRCee

• 13443 messages
  • 1978 votes

Het was weer pover.

Ietsje beter misschien dan vorige week, maar de fragmenten weer totaal niet interessant en het gesprek al evenmin.

Ik denk dat het voor het grootste gedeelte aan de gastkeuze en de fragmentkeuze ligt, maar JBC gaat toch ook niet vrijuit. De interviews missen pit.

Volgende week zal wel een stukje interessanter zijn, verwacht ik.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Bartt88 wrote:

Die vent die een tijdje terug zo tekeer ging tegen twee vervangers van Mathijs van Nieuwkerk, om iets onbenulligs?

Nu ja, "een tijdje terug"; is alweer meer dan een jaar geleden.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Heb goede hoop dat Erwin Olaf wel wat leven in de brouwerij weet te brengen. Maar dan moet JBC hem wel een beetje prikkelen met zijn vragen (zoals Michiel van Erp deed in zijn docu). Eerst nog Paul Verhoeven zeker...? Ben benieuwd. Ik heb het gevoel dat de uitzendingen die tot nog toe geweest zijn mat bleven vanwege JBC..

timbo_

• 13116 messages
  • 3862 votes

Grindhouse wrote:

Waarom wordt Zomergasten toch altijd aan zo'n ongelooflijk kritische blik onderworpen? Heb me weer goed vermaakt vanavond. En ook al was misschien niet alles even hoogdravend, toch blijft Zomergasten een verademing tussen alle troep op de Nederlandse televisie. Nee, ben erg blij dat Zomergasten bestaat, en vind het erg jammer dat er niet meer programma's van deze kwaliteit te vinden zijn.

Hmm ben meestal juist erg mild en vond de afleveringen met Maríjnissen prima en die met Maarten 't Hart zelfs erg goed. Gisteravond was echter buiten de eerste driekwartier bijzonder saai. Vooral het bijna een uur durende kookgedeelte heb ik echt me akelig veel moeite tot het einde uitgezeten.

Annet Malherbe een erg leuke vrouw maar een televisieavond samenstellen hoeft ze wat mij betreft niet meer te doen.

eRCee

• 13443 messages
  • 1978 votes

Quote van de avond: "soep hoef je niet te kauwen".

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

In Zomergasten vertelt Nederlands bekendste regisseur Paul Verhoeven (Amsterdam, 1938) op zondag 22 augustus over de beelden die hem in zijn leven en werk beïnvloed hebben. Met fragmenten van Marilyn Monroe in Some Like It Hot, regisseur Alfred Hitchcock in zijn nadagen en de Duitse expressionist Otto Dix. Verder zien we o.a. de spectaculaire wagenrace uit Ben Hur en de zorgvuldig voorbereide presentatie van Colin Powell voor de VN Veiligheidsraad. Maar de avond gaat ook over de grootsheid van het geweld in het heelal, de muziek van Rammstein en natuurlijk over Verhoevens fascinatie voor de figuur Jezus.

Filmregisseur Paul Verhoeven studeerde wis- en natuurkunde aan de Rijksuniversiteit Leiden (1955-1960) en ging vervolgens naar de Filmacademie in Amsterdam. In 1969 trok zijn televisieserie Floris, met in de hoofdrol Rutger Hauer, een miljoenenpubliek. Er volgde een indrukwekkende carrière. In de jaren 70 en 80 maakte hij in Nederland o.a. de films Turks Fruit, Soldaat van Oranje en De Vierde Man. In 1985 kwam zijn eerste Hollywoodproductie Flesh and Blood tot stand. Later volgden o.a. Robocop, Total Recall en Basic Instinct.

In 2004 werd Verhoeven de Bert Haanstra Oeuvreprijs toegekend.

Zijn laatste film, Zwartboek (2006) met in de hoofdrol Carice van Houten (Zomergast 2009), won op het Nederlands Filmfestival drie Gouden Kalveren.

Naast het maken van films heeft Verhoeven een grote fascinatie voor de figuur Jezus, hetgeen in 2008 resulteerde in het boek Jezus van Nazaret.

De keuzefilm van Paul Verhoeven is de Hollywoodwestern Vera Cruz (Robert Aldrich, 1954), met steracteurs Gary Cooper en Burt Lancaster. Een 'lekkere B-film van vakman Robert Aldrich,' aldus Verhoeven, over twee Amerikaanse huurlingen die een gravin en een lading goud door vijandelijk gebied in Mexico moeten loodsen. Met groots camerawerk verbeeldt de film ook de strijd van de Mexicaanse rebellen in de negentiende eeuw.

(bron:VPRO)

Hannibal

• 9358 messages
  • 3276 votes

De wagenrace uit Ben Hur, wie heeft die nog niet gezien! Maar goed, ik kijk er weer naar uit. De keuzefilm sla ik dit keer over denk ik.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Nazaret, zonder h?

Keuzefilm ga ik zien, uitgelezen kans om weer eens een western te proberen.

Brix

• 19680 messages
  • 5118 votes

(De keuzefilm van Paul Verhoeven is de Hollywoodwestern Vera Cruz (Robert Aldrich, 1954), met steracteurs Gary Cooper en Burt Lancaster. Een 'lekkere B-film van vakman Robert Aldrich,' aldus Verhoeven)

B-film?? Met Cooper, en Lancaster als sterren erin?

Zo wil ik er nog wel een paar dan

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

kappeuter wrote:

In 1985 kwam zijn eerste Hollywoodproductie Flesh and Blood tot stand.

Niks Hollywood.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Idd slordig van de VPRO.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Nu fragment te zien uit:

Dick Bos Weer in Actie (2004)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik vind het nu al top. Verhoeven is een geweldig verteller en briljant analist. En dan gaat het ook mog eens vooral over film.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Hopelijk komt Jelle Brandt Corstius wel nog los. Heeft tot nu toe zelden echt chemie met zijn gast en heeft vandaag ook weer een totaal ongeïnteresseerde blik in zijn ogen, valt Verhoeven vrijwel om de zin in de rede en volgt weer zijn vooraf uitgestippelde stramien (terwijl er juist bij zomergasten tijd en ruimte is om alles wat losser te laten en verrassingen te laten ontstaan. Ben al blij dat Verhoeven zelf richting geeft aan het gesprek).

Heerlijk hoe Verhoeven erbij zit, overigens. Hempje driekwart open, haha.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

De gasten kunnen in het vervolg beter bij hun fragmenten meteen een lijst met vragen die Jelle moet stellen overhandigen. Dan wordt het wel wat.

Purmerend

• 2775 messages
  • 3309 votes

Stopwoordje:Nietwaar?

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Verhoeven geeft tot nu toe ook duidelijk richting aan het gesprek, nietwaar?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik vind Jelle's ietwat naief overkomende stijl juist erg prettig. Verhoeven zou het programma overigens ook in z'n eentje vol kunnen.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ja ik luister ook alleen naar de gast eigenlijk. Jelle valt me niet eens meer op.

Quentin

• 10202 messages
  • 8556 votes

Brandt Corstius is toch maar een slappe presentator, ook heel zenuwachtig.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Komt goed uit zijn woorden ja .

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Nu weten we ook waar Verhoevens voorkeur voor het tonen van perversiteit vandaan komt.

Interessant werk van Dix.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik zit sowieso geboeid te luisteren eindelijk een keer.

Onderwerpen als film, oorlog, sex boeien me sowieso.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.