- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Zomergasten (+Wintergasten)
Zomergasten (+Wintergasten)
timbo_
-
- 13116 messages
- 3862 votes
Hmm heb eigenlijk totaal tegengesteld gevoel (heb wel enkel de eerste twee afleveringen gezien) Brandt Corstius stelt over het algemeen de vragen die ook in mij opkomen en geeft zijn gast juist alle ruimte. Dat leverde met Maarten 't Hart dan ook al één uitzending op die behoort tot de beste van de laatste jaren.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ik vond de uitzending met Maarten 't Hart ook erg goed (dat lag mijns inziens meer aan de gast dan aan de presentator), maar met hem kon hij duidelijk beter levellen dan met de andere twee gasten.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3862 votes
Ja maar nu viel er bij Cornelisse (tenminste op basis van de anderhalf uurtje wat ik gezien heb) volgens mij ook niet veel meer uit te halen. Die vrouw had gewoon nog geen zomergast moeten zijn denk ik.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ik denk juist dat er wel veel meer uit te halen viel, door iemand die wel had begrepen wat ze wilde laten zien.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3862 votes
Had op basis van wat ik zag het idee dat ze alleen wat leuke dingen wilde laten zien en niet echt een groter geheel of verhaal wilde vertellen.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Verwacht jij dan een thema-avond te zien? Ik verwacht dat de gast scènes laat zien die indruk op hem of haar hebben gemaakt en aan de hand daarvan kan laten zien wie hij of zij is.
Zag jij dan wel een rode draad bij de uitzendingen met Jan Marijnissen en Maarten 't Hart? Zo ja, wat was dat dan?
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik denk dat de gast je gewoon moet liggen. Sommige gasten kiezen nou eenmaal fragmenten uit waar je zelf niks mee hebt.
Als je een fragment zelf ook helemaal geweldig vindt krijg je eerder een band met de gast en ga je de aflevering misschien ook meer waarderen. Toch kan een gast die je niet ligt qua onderwerpen er wel hele interessante dingen over zeggen. Komt alleen niet zo binnen. Maar ik vind zoals eerder gezegd Jelle niet geweldig. Hij kijkt ook een beetje eng uit zijn ogen, beetje afstandelijk.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3862 votes
Verwacht jij dan een thema-avond te zien? Ik verwacht dat de gast scènes laat zien die indruk op hem of haar hebben gemaakt en aan de hand daarvan kan laten zien wie hij of zij is.
Zag jij dan wel een rode draad bij de uitzendingen met Jan Marijnissen en Maarten 't Hart? Zo ja, wat was dat dan?
Heb vorige week maar half gezien maar vond het allemaal weinig memorabele fragmenten en allemaal een beetje makkelijk. Ik vind het ook wel fijn als er iets moeilijkers of somberders ter sprake komt. Hoeft niet allemaal zo leuk te blijven.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3862 votes
Overigens kan ik vanavond bijzonder waarderen tot dusverre. Heerlijk een gast die geen enkele schaamte kent en die totaal geen moeite doet om politiek correct voor de dag te komen. Merk dat dergelijke gasten, dit jaar al 't Hart en vorgi jaar Prem, toch mijn absolute favorieten zijn.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Over het algemeen misschien wel een beetje, maar angst voor honden, transseksualiteit en bijvoorbeeld Twin Peaks, zijn toch geen makkelijke, luchtige onderwerpen?
Ik bedenk me overigens wel dat er wel een rode draad in zat en dat is dat uit alle fragmenten haar fascinatie voor mensen spreekt. Wat niet zo gek is met haar achtergrond. Daarnaast ging het niet eens zozeer om de inhoud van die fragmenten, maar meer om wat er achter zit, zoals waarom dit werd gemaakt, wat de mensen heeft bezield enzo. Het was niet de bedoeling om gewoon 'plat' naar de fragmenten te kijken.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Frans Bromet 
''Een eend? Oh? Een hele eend?''
timbo_
-
- 13116 messages
- 3862 votes
Over het algemeen misschien wel een beetje, maar angst voor honden, transseksualiteit en bijvoorbeeld Twin Peaks, zijn toch geen makkelijke, luchtige onderwerpen?
Maar zelfs die angst voor honden bleef dan toch weer een leuk verhaaltje over een jongen die zo van zijn angst afkwam.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Overigens kan ik vanavond bijzonder waarderen tot dusverre. Heerlijk een gast die geen enkele schaamte kent en die totaal geen moeite doet om politiek correct voor de dag te komen. Merk dat dergelijke gasten, dit jaar al 't Hart en vorgi jaar Prem, toch mijn absolute favorieten zijn.
Nou, dan wordt Verhoeven helemaal je ding. Daar verheug ik me ook erg op. Vind Annet wel openhartig, maar nog weinig interessante inzichten....
Die puist.... 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Het is juist tenenkrommend slecht vanavond. Na 3 fragmenten waaronder de puist heb ik het maar opgegeven. Dan was vorige week nog interessanter.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Maar zelfs die angst voor honden bleef dan toch weer een leuk verhaaltje over een jongen die zo van zijn angst afkwam.
Maar dat was niet hetgeen ze ermee wilde zeggen. Het gesprek erna ging over haar studie psychologie, het feit dat haar ouders therapeut zijn en waarom zij niet veel in bepaalde therapievormen en juist wel in andere therapievormen ziet. Het zei juist heel veel over haar.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3862 votes
Met dat laatste wel eens maar dat openhartige compenseert veel wat mij betreft.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Vind het wel een lekkere, tamelijk luchtige uitzending tot nu toe. Gaat niet echt ergens heen, maar ik vermaak me wel.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3862 votes
Hopen dat we het kookgedeelte nu wel gehad hebben want kan me maar matig bekoren. Groot pluspunt van vanavond. Malherbe had in begin aantal fragmenten sinds haar jeugd niet meer teruggezien. Vond het wel eens verfrissend dat een zomergast zwaar teleurgesteld was na het zien van een door hem of haar gekozen fragment.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Ik vind Malherbe helaas vooral totaal geen boeiende vrouw.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3862 votes
Ik geef het nog twintig minuutjes. Eerste driekwartier waren nochtans veelbelovend maar daarna is het oersaai.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Ben ook afgehaakt, ongeveer nadat ik dat getypt had, vond ik de fragmenten veel minder interessant worden. ik kijk nu met een half oogje.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3862 votes
Schrijf op mijn blog iedere week een stuk over de aflevering dus dat ik het nog zo lang heb volgehouden heb is vooral daaraan te wijten. Maar ga nu ook mooi naar het geouwehoer over voetbal kijken.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ben inmiddels ook afgehaakt. Totaal oninteressant. Fragmenten zijn niet werelds, en bovendien komen we niets over Malherbe te weten.
En dan laat ze een keer iets los over haar emoties tav een Argentijnse film met een bepaalde acteur die haar in een scene telkens aan het huilen kan maken,....
En dan kiest ze een ander fragment met de betreffende acteur (in een bijrol) uit een film van HAAR MAN.
Ja hey!!!! Dikke fuck dus.
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
Ik snap eigenlijk niet zo goed dat dit programma al zolang loopt, het krijgt voornamelijk altijd negatieve kritiek!!
Persoonlijk kijk ik dit jaar pas echt, en dat komt deels door Jelle! 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ik vind Jelle maar tegenvallen. Hij komt best sympathiek over, maar hij is niet kritisch en er zit totaal geen pit in die jongen, hij is mij echt te traag. Volgend jaar wil ik toch echt Coen Verbraak als presentator! *slaat met vuist op tafel*
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
Coen Verbraak! Die lijkt me ook tof. Heb Kijken in de ziel achter mekaar gekeken.
BASWAS
-
- 985 messages
- 1145 votes
“Laten we gaan kijken naar ...”.
Het is bijna onmogelijk om nog afgezaagder iets aan te kondigen, wat een afschuwelijke braafheid. Door zijn krampachtigheid kwam er bij Jelle vanavond steeds meer iets van een wereldvreemde calvinist naar boven. Hij lijkt zich totaal geen enkele raad te weten met reacties die lekker losjes uit de pols gemaakt worden. Met fantasieloze vragen gaat hij dan ontzettend naast de pot zitten spugen. De gast van vanavond, Annet Malherbe, had door dit afstoppend interviewen nauwelijks nog een kans om echt iets boeiends te vertellen over zichzelf of een door haar uitgekozen fragment.
Grindhouse
-
- 828 messages
- 1686 votes
Waarom wordt Zomergasten toch altijd aan zo'n ongelooflijk kritische blik onderworpen? Heb me weer goed vermaakt vanavond. En ook al was misschien niet alles even hoogdravend, toch blijft Zomergasten een verademing tussen alle troep op de Nederlandse televisie. Nee, ben erg blij dat Zomergasten bestaat, en vind het erg jammer dat er niet meer programma's van deze kwaliteit te vinden zijn. 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik vind mensen juist veel te mild. Men lijkt dit soort tv al net zo te beoordelen als film. 'ach, ik heb me vermaakt 4,5*'
Het is en blijft een geweldig concept, maar met deze interviewer en deze gaste was de kwaliteit net zo goed, en de inhoud net zo verheffend als een gemiddelde GTST aflevering! Klaar!