- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Zomergasten (+Wintergasten)
Zomergasten (+Wintergasten)
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Vond Paulien net zo irritant als Jelle's zus. Nogal wat overeenkomsten. Misschien dat ze daarom zo zaten te keuvelen.
Reinoir
-
- 682 messages
- 449 votes
Karig dat Paulien een fragment uit Twin Peaks liet zien. Dat valt zo buiten de context. Dat werkt toch helemaal niet om even dat fragmentje te kijken. Wat er vooraf in die film gebeurden hebben we helemaal niet gezien. Je zit helemaal niet in die angstige sferen omdat voor dat fragment van Twin Peaks alleen maar over "leuke" dingen werd gesproken...
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Hmm aan Bert Brussen zijn column te zien heb ik weinig gemist maar hier zijn de meningen wat verdeelder.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Trouwens ook wel een redelijk matige score voor de aflevering van gisteren. Eerste week 837.000 kijkers. Vorige week 655.000 en nu nog maar 519.000.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5983 votes
Er zijn nu ook steeds meer mensen met vakantie he.
Daarbij is Jan Marijnissen echt een publiekstrekker. Ik verwacht dat de uitzending met Paul Verhoeven weer hoge kijkcijfers gaat halen.
Relatief weinig mensen kennen Paulien Cornelisse.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Yep Verhoeven gaat nog scoren en Malherbe waarschijnlijk ook wel weer wat beter dan Cornelisse. Die fotograaf kon dan wel weer eens tegenvallen. Grote nadeel daarvan is alleen wel dat het steeds interessanter wordt voor een programma als Zomergasten om maar met grote namen te komen.
allmodcons
-
- 383 messages
- 9400 votes
Is al bekend welke film Annet Malherbe heeft gekozen?
La Grande Bouffe (volgens de VARA gids van enkele weken geleden), als enige was de keuzefilm van Paul Verhoeven nog niet bekend.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2378 votes
La Grande Bouffe (volgens de VARA gids van enkele weken geleden), als enige was de keuzefilm van Paul Verhoeven nog niet bekend.
Ik hoop een beetje op Ivan Grozny bij Verhoeven. Denk wel dat we een klassieker kunnen verwachten. Hoop in ieder geval niet dat die aflevering en keuzefilm teveel met dat Jezus-gezwets van hem te maken heeft.
Reinoir
-
- 682 messages
- 449 votes
Tot nu toe vond ik de tweede aflevering met Maarten 't Hart het leuktst.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Ik verwacht bij Paul Verhoeven wel iets van Russ Meyer of zo.
narva77 (crew films)
-
- 12729 messages
- 6540 votes
Ja, zou kunnen, denkend aan de docu Kurosawa, The Last Emperor!
Maar het zou net zo goed iets als "Blue Movie" kunnen zijn ofzo..
"Ivan Grozny" deel 1 of 2 zou ook wel mooi zijn, hoewel ik die al op DVD heb.
Óf misschien wel "Cannibal Holocaust"! 
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Vermoed dat Blue Movie nog het dichst in de buurt zal zitten. Kan me nauwelijks voorstellen dat Verhoeven niet met een enorm foute keuze komt, al is het maar gewoon om zijn imago recht aan te doen.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Was Metropolis niet zijn favoriete film? Ik meen dat ooit ergens opgevangen te hebben, al kan ik me sterk vergissen.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2378 votes
Was Metropolis niet zijn favoriete film? Ik meen dat ooit ergens opgevangen te hebben, al kan ik me sterk vergissen.
Er circuleren wel meerdere top 10's en favorietenlijstjes van hem op het net. Ik dacht dat het Ivan Grozny II was, maar ik vond er vanmiddag nu net weer eentje waar hij La Dolce Vita op 1 had (en Metropolis op 8 ofzo).
eRCee
-
- 13443 messages
- 1978 votes
Ik heb maar een kwartiertje gezien, maar dat was tamelijk bedroevend. Die vrouw heeft gewoon niets te vertellen, totaal misplaatste gastkeuze.
Wat ik zag ging over dat fragment met die vrouw en haar twee mannen (memories?), daarna de talkshow met die schrijver. 
"Ja maar vind jij dat dan niet genant."
"Nee".
"Maar het is toch ongelofelijk genant?"
"Tsja".
"Nou, ik vind het gewoon heel pijnlijk en genant, met die vrouw enzo en dan met die man, heel genant allemaal."
"Je kan het ook op een ander niveau bekijken, ik vond het erg gescript."
"Ja, dat stoorde mij eigenlijk niet zo, ik vind het gewoon een heel pijnlijk en genant fragment."

BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Haha, dat was ook het moment dat ik inschakelde - en weer uitschakelde.
Anatolia
-
- 2666 messages
- 1511 votes
Je zou kunnen zeggen dat ze nog veel te jong is, nog te weinig levenservaring voor een programma als Zomergasten (zou ikzelf gevraagd worden op die leeftijd, dan zou ik waarschijnlijk weigeren).
Maar ik heb eigenlijk nooit de indruk gehad dat Cornelisse iets te vertellen heeft. Lijkt me een product van de welbekende ons-kent-ons-grachtengordelcultuur.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Thanks! Mooie keuze. Oh, dan weet jij misschien ook al welke film Erwin Olaf gekozen heeft?
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Maar ik heb eigenlijk nooit de indruk gehad dat Cornelisse iets te vertellen heeft. Lijkt me een product van de welbekende ons-kent-ons-grachtengordelcultuur.
Inderdaad, of eerder nog de Barlaeuskindjes.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Ik vond het wel een leuke vrouw en ook een leuke aflevering. Zegt dit iets over mij en moet ik me daar zorgen over maken? 
Ik vind het onzin dat een zomergast persé met levenswijsheden op de proppen moet komen omdat de kijker zich anders verveelt. Dat een gast een stukje van Memories meeneemt omdat zij dat gênant vindt moet zeker kunnen. Dat daar dan uiteindelijk niet erg veel over te vertellen valt maakt me niet uit, sommigen zullen snappen waarom ze dat gênant vindt, anderen niet.
Of er bij een ondertiteling daadwerkelijk "Tsja" werd gezegd in een andere taal vind ik eigenlijk ook wel interessant, een ander zal dat geen reet uitmaken. Dat zij zich dat afvraagt zegt veel over haar, en heeft verder niet veel woorden nodig.
Dat ene Bert Brussen de aflevering niet leuk vond maakt het voor mij al stukken beter.
narva77 (crew films)
-
- 12729 messages
- 6540 votes
Thanks! Mooie keuze. Oh, dan weet jij misschien ook al welke film Erwin Olaf gekozen heeft?
Stond een paar weken geleden in de VARA-gids, maar heb het helaas niet onthouden. In ieder geval een klassieker geloof ik; de enige "moderne" film was volgens mij "Happiness".
Paul verhoeven niet bekend....
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
De keuze van Verhoeven is (verrassend) de western Vera Cruz.
Amarcord is de keuze van Erwin Olaf.
En wat een dodelijk saaie aflevering was het toch weer zondag. Opnieuw niet afgekeken. Cornelisse die echt geen ene fuck te melden heeft, en die Brandt Corstius is echt een ongeschikte drol van jewelste.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik vind Vera Cruz geen geweldige film, maar de invloed van die film op de spaghettiwestern is erg groot dus best interessant. Rare keuze van Verhoeven.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Yep had eerder een hele foute film verwacht.
narva77 (crew films)
-
- 12729 messages
- 6540 votes
Hmm, dan had ik liever The Emperor of the North gezien van dezelfde regisseur.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Benieuwd wat de motivatie van Verhoeven is voor die film. Ik wil de film wel graag zien, dus dat scheelt. Ook blij dat Amarcord langskomt. Stond ook op mijn nog-zien-lijstje.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ik heb net weer wat stukjes van de aflevering met Paulien Cornelisse gezien en wat mij na drie afleveringen steeds weer opvalt is dat Jelle Brandt Corstius op een ander niveau lijkt te denken dan zijn gasten. Hij stelt vaak vragen die op dat moment niet aansluiten bij het denken van zijn gast, waardoor de gast niet de kans krijgt ècht te vertellen wat ze willen vertellen. Hem lijkt andere dingen op te vallen in de fragmenten, dan hetgeen wat de gast heeft willen laten zien, waardoor de aandacht verschoven wordt en de gast meer moet improviseren en minder goed uit de verf komt. Hierdoor slaat het gesprek vaak dood en verdwijnt het enthousiasme, over het fragment,van de gast. Hij en zijn gasten praten veel langs elkaar heen (bijvoorbeeld als Paulien het over verschillende vormen van therapie heeft, na het hondenexposurefilmpje, en Jelle alles steeds op één hoop gooit, waardoor ze haar punt niet kan maken). Daardoor kan er niet uit de uitzending gehaald worden wat er in zit, wat erg jammer is.
Jelle is vast een hele goede jongen en ik vind hem wel sympathiek, maar ik heb het gevoel dat het dit seizoen vooral aan de presentator ligt dat het niet altijd interessant is, dan aan de gasten. Ook mist Jelle wat pit, want het lijkt steeds alsof hij bijna in slaap valt. Beter zou zijn als hij de gast liet vertellen waarom ze het fragment hebben gekozen, zonder met vragen een bepaalde richting op te willen gaan die niet aansluit bij de richting van zijn gast. Wat dat betreft moet hij een stapje terug doen en meer meebewegen met de gast.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik ben het helemaal met je eens SelmaDuim. Ik heb net ook nog eens naar een paar filmpjes in de herhaling gekeken.
Jelle praat volledig langs zijn gast heen, waarop ze hem aankijkt van pfff ok dan volg ik jou wel. De gast mag natuurlijk wel Jelle een beetje overrompelen en zeggen nee dat bedoel ik dus niet. Ze willen het te vriendelijk houden. Dan krijg je geen goede discusies.
Ze zegt ook op een bepaald moment ja, ja, ja ,ja , ja. Bij de 3e ja was het al pijnlijk. Ze was eigenlijk wel klaar met haar zin, maar de stilte was zo lang dat ze er maar wat achteraan plakte.
Ik vind die Jelle ook geen fijne intervieuwer. Hij lijkt het vaak niet helemaal te snappen of op te kunnen pakken.