• 178.264 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.105 votes
Profile

Zomergasten (+Wintergasten)

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

100 keer liever een natuurkundige dan Linda de Mol.

En Bert Brussen leeft er voor om altijd zwaar te overdrijven.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik heb dat trouwens ook liever hoor, maar het moet nog wel een beetje te volgen zijn voor een leek. Het is wel leuk om dingen te leren.

Linda de Mol zal mijn geest niet verruimen al mag ik haar verder wel.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

moviemafketel wrote:

Linda de Mol zal mijn geest niet verruimen al mag ik haar verder wel.

Het was de meest gruwelijke Zomergasten ooit. Ze was gewoon aan het acteren, wat een neppe vrouw. Een demasqué zonder weerga.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik heb die helaas niet gezien, dus zal het van je aannemen.

Maar als ze bij Pauw en Witteman of zo zat was ze wel zichzelf. Alleen die botox in haar voorhoofd heeft alle mimiek uit haar gezicht gehaald waardoor alles ook meer Beverly Hills nepper overkomt.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

mikey wrote:

Reactie op apollisnisch: dat gaat over kijkcijfers.

Nee echt.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

herman78 wrote:

(quote)

Grappig, die is grotendeels in Delft opgenomen als ik me niet vergis.

Ben sowieso wel benieuwd naar Maarten.

Ik ook, hoop die zeker te zien. Goede filmkeuze ook, Nosferatu, lekker sfeervol.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Even een herinnering, vanavond:

Maarten ‘t Hart (Maassluis, 1944) is schrijver en bioloog. Na het behalen van zijn HBS-diploma ging hij in 1962 biologie studeren aan de Rijksuniversiteit te Leiden. In 1968 studeerde hij af met als hoofdrichting Ethologie (gedrag van dieren). Zijn doorbraak als schrijver beleefde hij in 1978 met de publicatie van Een vlucht regenwulpen. In de veertig jaar sinds zijn debuutroman is er een stroom aan romans, essays, kranten- en tijdschriftstukken van zijn hand verschenen. Thema’s die in het werk van ‘t Hart vaak terugkeren zijn zijn jeugd in het Maassluis van de jaren vijftig, zijn liefde voor natuur en klassieke muziek en zijn hoogstpersoonlijke opvattingen over voedsel (beschreven in Het Dovemansorendieet uit 2007). De laatste jaren roerde ‘t Hart zich ook in de zaak-Lucia de Berk, waarbij hij de manier waarop het proces tegen de verpleegkundige gevoerd is stevig heeft bekritiseerd.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5982 votes

Als Zomergast zal Maarten 't Hart terugkeren naar zijn vakgebied, de ethologie, waarbij het gedrag van dieren centraal staat. We zien beelden van stekelbaarzen, mollen, ratten en honden. Naast dierenfragmenten komen ook andere thema's uit 't Harts leven voorbij: zijn liefde voor muziek, literatuur en natuur. Verder bevat de avond een fragment uit Gardeners' World van de BBC over aardappels telen, een Nederlandstalige versie uit 1965 van de opera Carmen van Georges Bizet, en 't Harts gereformeerde familieleden die zich uitspreken over zijn werk in Tijdsein (EO).

De keuzefilm van Maarten 't Hart is Nosferatu: Phantom der Nacht van regisseur Werner Herzog uit 1979. De film is gebaseerd op het boek Dracula van Bram Stoker en een hommage en remake van de eerdere verfilming Nosferatu, eine Symphonie des Grauens van Friedrich Wilhelm Murnau uit 1922

(bron: VPRO)

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Nou geen onderwerpen die mij nou meteen aanspreken. Het gedrag van dieren kan wel leuk zijn.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

kappeuter wrote:

De keuzefilm van Maarten 't Hart is Nosferatu: Phantom der Nacht van regisseur Werner Herzog uit 1979. De film is gebaseerd op het boek Dracula van Bram Stoker en een hommage en remake van de eerdere verfilming Nosferatu, eine Symphonie des Grauens van Friedrich Wilhelm Murnau uit 1922

(bron: VPRO)

Herzog Altijd goed.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Ik ben normaal gesproken pas geïnteresseerd in het dierenrijk als het met een pepersausje op m'n bordje ligt, maar misschien kan 't Hart me een beetje enthousiasmeren. De film ga ik zeker kijken.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Pff een dierenavond. Ik zit er niet om te springen. Laten we hopen dat het wat meer dan dat wordt.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5982 votes

mikey

• 28989 messages
  • 5141 votes

- Arg Carmen

- Bizar mollenfilmpje zeg.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

.....zzzzzzzz..... Het is me een partij saai zeg....

Bartt88

• 1577 messages
  • 1021 votes

Wel leuk om te zien hoe geboeid iemand kan zijn door zo'n klein visje.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Ramon K wrote:

.....zzzzzzzz..... Het is me een partij saai zeg....

Heerlijke aflevering tot dusverre. Brandt Corstius is ook weer prima

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

Ik ben een beetje verliefd op Jelle

mikey

• 28989 messages
  • 5141 votes

Ieder haar smaak

Dat visje was inderdaad ook een bijzonder filmpje.

Edit: maarten t hart kan wel beter met die jelle omgaan dan zijn voorganger.

titia

• 601 messages
  • 1302 votes

In de categorie "smakelijk hapje" vond ik Joris Luijendijk fijner om naar te kijken, maar verder vermaak ik me prima vandaag. Maarten kan heel gepassioneerd en onderhoudend vertellen, en JBC vraagt best leuk door. Wordt weer laat vanavond!

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Ik vind het irritant dat presentator Jelle Corstius altijd met vochtige oogjes heeft. Maarten 't Hart is een uiterst interessant persoon. Ik ben ook erg benieuwd naar de film van vanavond.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5982 votes

IcU wrote:

Ik vind het irritant dat presentator Jelle Corstius altijd met vochtige oogjes heeft.

Lekker belangrijk.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

"De VPRO vond dat dit de keuzefilm moest worden", aldus Maarten 't Hart. Dus helemaal zelf kiezen is er niet bij?

Ik vind Maarten 't Hart overigens een leuke, interessante en innemende man.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Gebefte geboefte

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Nog een uitspraak:

"Je kunt overal in bijten, als je er maar flink van gaat schijten"

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Pff dat fragment met die koeien die worden afgeschoten gaat wel door merg en been.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ja, inderdaad. Helaas is dit onlosmakelijk verbonden aan de bio-industrie. Wel goed dat hij dit laat zien. Hopelijk helpt dit een beetje mee aan de bewustwording in Nederland.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

Brigitte Kaandorp, dat is dan weer jammer

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Wat een heerlijke uitzending! Bernstein, Herzog, Ballon Rouge, Woody Allen, Vestdijk, etc. etc. En zo mooi aan elkaar gesproken, door een man die me enorm intrigeert (met totale overgave lezen, lekker fietsen, tuinieren etc.: voelde me gelijk thuis). En ook een totaal natuurlijke verhouding tussen beide heren, wel even wat anders dan dat rommelige gedoe vorige week!

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Wat een ontzettend geslaagde aflevering! Drie uur vlogen werkelijk waar voorbij.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.