- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Zomergasten (+Wintergasten)
Zomergasten (+Wintergasten)
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
100 keer liever een natuurkundige dan Linda de Mol.
En Bert Brussen leeft er voor om altijd zwaar te overdrijven.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik heb dat trouwens ook liever hoor, maar het moet nog wel een beetje te volgen zijn voor een leek. Het is wel leuk om dingen te leren.
Linda de Mol zal mijn geest niet verruimen al mag ik haar verder wel.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Linda de Mol zal mijn geest niet verruimen al mag ik haar verder wel.
Het was de meest gruwelijke Zomergasten ooit. Ze was gewoon aan het acteren, wat een neppe vrouw. Een demasqué zonder weerga.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik heb die helaas niet gezien, dus zal het van je aannemen.
Maar als ze bij Pauw en Witteman of zo zat was ze wel zichzelf. Alleen die botox in haar voorhoofd heeft alle mimiek uit haar gezicht gehaald waardoor alles ook meer Beverly Hills nepper overkomt.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Reactie op apollisnisch: dat gaat over kijkcijfers.
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Grappig, die is grotendeels in Delft opgenomen als ik me niet vergis.
Ben sowieso wel benieuwd naar Maarten.
Ik ook, hoop die zeker te zien. Goede filmkeuze ook, Nosferatu, lekker sfeervol.
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Even een herinnering, vanavond:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5982 votes
Als Zomergast zal Maarten 't Hart terugkeren naar zijn vakgebied, de ethologie, waarbij het gedrag van dieren centraal staat. We zien beelden van stekelbaarzen, mollen, ratten en honden. Naast dierenfragmenten komen ook andere thema's uit 't Harts leven voorbij: zijn liefde voor muziek, literatuur en natuur. Verder bevat de avond een fragment uit Gardeners' World van de BBC over aardappels telen, een Nederlandstalige versie uit 1965 van de opera Carmen van Georges Bizet, en 't Harts gereformeerde familieleden die zich uitspreken over zijn werk in Tijdsein (EO).
De keuzefilm van Maarten 't Hart is Nosferatu: Phantom der Nacht van regisseur Werner Herzog uit 1979. De film is gebaseerd op het boek Dracula van Bram Stoker en een hommage en remake van de eerdere verfilming Nosferatu, eine Symphonie des Grauens van Friedrich Wilhelm Murnau uit 1922
(bron: VPRO)
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Nou geen onderwerpen die mij nou meteen aanspreken. Het gedrag van dieren kan wel leuk zijn.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
De keuzefilm van Maarten 't Hart is Nosferatu: Phantom der Nacht van regisseur Werner Herzog uit 1979. De film is gebaseerd op het boek Dracula van Bram Stoker en een hommage en remake van de eerdere verfilming Nosferatu, eine Symphonie des Grauens van Friedrich Wilhelm Murnau uit 1922
(bron: VPRO)
Herzog
Altijd goed.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Ik ben normaal gesproken pas geïnteresseerd in het dierenrijk als het met een pepersausje op m'n bordje ligt, maar misschien kan 't Hart me een beetje enthousiasmeren. De film ga ik zeker kijken.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Pff een dierenavond. Ik zit er niet om te springen. Laten we hopen dat het wat meer dan dat wordt.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5982 votes
Prachtige fragmenten van Radio Days (1987) en The Red Balloon (1956) - imdb.com
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
.....zzzzzzzz..... Het is me een partij saai zeg....
Bartt88
-
- 1577 messages
- 1021 votes
Wel leuk om te zien hoe geboeid iemand kan zijn door zo'n klein visje.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
.....zzzzzzzz..... Het is me een partij saai zeg....
Heerlijke aflevering tot dusverre. Brandt Corstius is ook weer prima
mikey
-
- 28989 messages
- 5141 votes
Ieder haar smaak
Dat visje was inderdaad ook een bijzonder filmpje.
Edit: maarten t hart kan wel beter met die jelle omgaan dan zijn voorganger.
titia
-
- 601 messages
- 1302 votes
In de categorie "smakelijk hapje" vond ik Joris Luijendijk fijner om naar te kijken, maar verder vermaak ik me prima vandaag. Maarten kan heel gepassioneerd en onderhoudend vertellen, en JBC vraagt best leuk door. Wordt weer laat vanavond! 
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Ik vind het irritant dat presentator Jelle Corstius altijd met vochtige oogjes heeft. Maarten 't Hart is een uiterst interessant persoon. Ik ben ook erg benieuwd naar de film van vanavond.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
"De VPRO vond dat dit de keuzefilm moest worden", aldus Maarten 't Hart. Dus helemaal zelf kiezen is er niet bij?
Ik vind Maarten 't Hart overigens een leuke, interessante en innemende man.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Nog een uitspraak:
"Je kunt overal in bijten, als je er maar flink van gaat schijten"
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Pff dat fragment met die koeien die worden afgeschoten gaat wel door merg en been.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ja, inderdaad. Helaas is dit onlosmakelijk verbonden aan de bio-industrie. Wel goed dat hij dit laat zien. Hopelijk helpt dit een beetje mee aan de bewustwording in Nederland.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Brigitte Kaandorp, dat is dan weer jammer 
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes

Wat een heerlijke uitzending! Bernstein, Herzog, Ballon Rouge, Woody Allen, Vestdijk, etc. etc. En zo mooi aan elkaar gesproken, door een man die me enorm intrigeert (met totale overgave lezen, lekker fietsen, tuinieren etc.: voelde me gelijk thuis). En ook een totaal natuurlijke verhouding tussen beide heren, wel even wat anders dan dat rommelige gedoe vorige week!

Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Wat een ontzettend geslaagde aflevering! Drie uur vlogen werkelijk waar voorbij.